Ajo nro: 1. 127 992 -130 805 km

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.

Ajo nro: 1. 127 992 -130 805 km

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 27 Huhti 2012, 16:30

Kestotestin ennakko-osuus alkaa aivan kohta ja Pannarin keula kääntyy kohti Turkua. Kerhon spotti on pyörässä mukana joten testin pyörän kestoa voi seurata netistä. Matkan varrelta en pääse päivittämään matkan edistymistä mutta matkan jälkeen tulee ensi kommentit pyörästä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajo nro: 1

ViestiKirjoittaja Zoltan » 27 Huhti 2012, 20:24

Pannari on kestänyt ainakin Turkuun asti kun spotin jäljet häipyvät rannassa .


Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2522
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Ajo nro: 1

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 28 Huhti 2012, 09:55

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä Lassen videolla näkyy Pannari.
Ja siinä se ainakin vielä liikkuu laivaa kohden.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Ajo nro: 1

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 29 Huhti 2012, 09:46

PJ viesti laivalta:
"Kaikki 29 pyörää laivassa ja näky komea. Meidän ryhmä kiersi Hampurin kautta. Pannari on loistava matkapyörä"
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Ajo nro: 1

ViestiKirjoittaja Jouoksa » 29 Huhti 2012, 09:51

Nyt on siis kerhon kestotestipyörä koeponnistettu ja hyväksi havaittu. Siispä kaikki innolla varaamaan pyörää omiin IBA-ajoihin.

Tämä on tilaisuus jota yhdenkään IBA-jäsenen ei yksinkertaisesti ole varaa jättää käytämättä.
Jouoksa
Jaloteräskankku
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Ajo nro: 1. 127 992 -130 805 km

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 07 Touko 2012, 01:12

Pikaiset kommentit ensimmäisestä reissusta.
Pannari kesti sen ilman mitään ongelmia, pyörä toimi moitteettomasti.
Pannari on tyypillinen Honda eli kaikki on suunniteltu ja mitoitettu toimimaan keskimääräisen hyvin ilman säätöjä miltei kaikilla kuskeilla. Hallintalaitteet eivät vaatineet totuttelua eikä mikään ei ole aivan väärässä paikassa. Pyörään on helppo tottua. Yleinen ajotuntuma on tasainen junamainen eteneminen, joku on kuvannut kyytiä mersumaiseksi. 300kg massa tuntuu rauhallisuutena tienpäällä ja vastuksena pyörää työntäessä. Pannari on tehty matkapyöräksi ja laukkuihin mahtui kaikki tarvittava ja ensimmäisen kerran minulla oli laivalla ns. siviiliasu mukana kun niille oli tilaa laukuissa.
Ehkä pyörän ikä näkyy varustelussa, mikä on nyky pyöriin nähden aika niukka. Ei tietokonetta, ei musiikkia, ei navigaattoria, ei lämpömittaria. Ei säädettävää jousitusta eikä tehokarttaa ja säädettävissä on ainoastaan ajovalojen korkeus. Mutta ajovalot ovat ehkä parhaat mitä olen vakiona moottoripyörässä havainnut. Olen yhden SS1000 verran testannut uutta kuutosbemaria, mutta kun testi ajettiin Suomen keskikesässä niin sen pyörän valoista ei oikein ole kunnon havaintoa kun yöllä näkee muutenkin. Samaa ajatonta laatua on havaittavissa moottorissa. Turbiinimaista tehoa ja vääntöä oli ainakin yksin ajettuna riittävästi myös Saksan autobahn nopeuksille ja koko reissun kulutus oli 6,02l/100km. Huippunopeutta en kokeillut mutta GPS loki kertoi Saksasta 150-180 nopeuksista ja silloin kulutus nousi 7,4 litraan keskinopeuden ollessa 125km/h. Uusilla moottoreilla ei taida päästä paljokaan parempaan.
Mutta kyllä pyörässä olisi parannettavaakin. Ei ole pleksin vika että kuskin kypärä on muutaman sentin liian korkealla mutta kyllä se rasittaa ensin korvia kun käy julmettu kohina ja sitten niskaa ja selkää kun yritin istua hiukan matalampana. Jo leuan painaminen rintaa vasten helpotti kohinaa mutta silloin tuli esiin toinen haitta. Ilmeisesti pleksin pyörre käy kuskin selkään ja niskaan kävi kylmä veto. Pleksi on mallia one-size-only eikä sitä voi säätää. Jos pyörä olisi oma niin lisä lippa tai toisen mallinen pleksi olisi hankintalistalla.
Toinen moitteen paikka on pyörän etupään levottomuus. Vauhdin noustessa moottoritienopuksiin keulasta tulee rauhaton se ikään kuin hakee kokoajan reittiä. Varmaa syytä tähän en tiedä mutta paras arvaus oireen aiheuttajaksi on suuri takalaukku. Perässä ajajat kertoivat laukun heiluvan joissain nopeuksissa selvästi ja varmaa on että jos isoa ja painavaa laukkua ravistetaan pyörän takarenkaan takapuolella se aiheuttaa heiluntaa koko pyörää. Myöskään jousituskomponentit eivät ole enää aivan herkimmässä iskussa.
Kokonaisvaikutelma on pyörästä on todella hyvä matkapyörä, enkä voi pyörää syyttää jos tällä ei RP-ajo onnistu.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Kestotesti 2012

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron