Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 263 - 157 281 km

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 263 - 157 281 km

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Pannari siirtynyt pienen matkan Loimaalla lähtötelineisiin.
Toinen Itämeren kierros alkamassa. Ja jos olen ymmärtänyt oikein, niin ei ole viimeinen.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Velpek60
Tinatakamus
Viestit: 75
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 16:58
Kerho: LMP
Paikkakunta: Loimaa

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Velpek60 »

Laitetaampa kiinnostuneille pientä "plääniä" Itämeren ympäriajosta! Mukana toisena kuskina PerttiP Hyvinkäältä.

1pv. Startti Hämeenlinnasta siis tänään siinä 20:00 miten saadaan puristettua nimmareita! Siitä sitten länsisatamaan josta laiva lähtee 22:30. Tallinasta jatketaan hiuan ennen yhtä E67 läpi Baltian aina Puolan Ostrow Mazowieckiin jossa laitetaan vilkku ylös ja tielle 60. Sitä sitten päristellään ja samalla maisemia ihaillen aina Leczycaan josta taas oikealle tielle 703. Muutampi kilometri tätä maaseututietä kunnes taas oikealle motarille E30 ja kohti Saksaa ja Berliiniä.
Latvian raja 03:05 > Liettuan raja 5:45 > Puolan raja 9:20 > Bialystok 11:20 > Drobin 14:20 > Wrzesnia > 17:00 > Wildaussa lopetuksessa 20:00 !!

2pv. Perusajoa motareita pitkin kohti Upsalaa josta varattu sauna 21:30 alkaen :P
Lähtö 04.00 > Hannover 6.30 > Ustrup 10:40 > IsoBelt 12:15 > Klumslöv 14:30 > Jönköping 17:00 ja Upsala 21:00 > saunaan!

3pv. Tästä sitten Tornion kautta Hämeenlinnaan niin että kilsat riittää!
Lähtö 03:00 > Härnösand 07:00 > Umeå 09:25 > Tornio 13:40 > Pyhäsalmi 17:00 > Vaajakoski 19:05 ja saapuminen HML 21:35 !!

Nyt päikkäreille että jaksaa ajaa edes starttiin!! :o

-pekka-
6 x SS1000, SS1000Fin, SS1000AR12, SS1000AR13, SS1000AR14, SS1000AR15, SS10000AR16, SS1000AR17, SS1600K, SS2000K, SS3000K, SS3000Baltic, BB2500K, BB1500Fin, 2xBB1500GOLD, 2x BB2500K GOLD, BB3000 GOLD, N-G 72
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Ajo etenee näköjään aikataulusta etuajassa.
Iso Beltti ylitetty 10:34 ja aikataulutettu 12:15.
Eilen yöpaikalle saavuttu jo 19:40, joten Puolan ylitys sujui suunnitelmien mukaan.
Aikataulun aikavyöhykkeistä ei ole varmuutta. Onko ajat paikallisia vai Spotin aikaa?
Lähtö on ollut tuntia aikaisemmin, joten voisi olettaa aikojen olevan paikallisia.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

2pv. Perusajoa motareita pitkin kohti Upsalaa josta varattu sauna 21:30 alkaen :P
Lähtö 04.00 > Hannover 6.30 > Ustrup 10:40 > IsoBelt 12:15 > Klumslöv 14:30 > Jönköping 17:00 ja Upsala 21:00 > saunaan!
Tässä on otetta ja tyyliä matkan tekoon. Perämeren ympärikimpassa oli sauna lämpimänä Kolarissa ja kyllä tuntui hyvältä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Matka on jatkunut jo ennen kahta yöllä. Tuntuu menohaluja riittävän.
Suomenlahden ylityksessä käytetty aika siirtää vuorokausirytmiä noin kolmella tunnilla.
Kun lähtö oli n. 19:30, niin vuorokauden vaihto osuu 22:30 aikoihin.
Ensimäinen "yö" oli 20-03 ja toinen 19:15-1:15.
Viimeistä vuorokautta on 14 tuntia jäljellä ja matkaa taitettu 650 km ja Umeåkin ohitettu.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Kaverit on takaisin Suomessa.
Vajaa 700 km matkaa ja 10,5h jäljellä.
Ei pitäisi tulla edes kiire.
Tampereen kautta matkakin täyttyy.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
elpee
Valurautahanuri
Viestit: 101
Liittynyt: 20 Huhti 2009, 15:42

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja elpee »

No niin , kuuden kieppeillä matka jatkui Vaajakoskelta kohti Tammerforssia . Toverit olivat teräksisessä vedossa , aikoivat vetää samalla vauhdilla santsikierroksen...Vähän oli tuo kolmen vrk:n rykäisy vaikuttanut Pekan hummeetiin sekoittavasti ,näin puimurikuskin näkökulmasta, kehui näjetsen Pannaria suut ja silmät täyteen... Puoliysin jälkeen aikoivat sijaita Hämeenlinnassa.
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Kenellä olisi Pekan ajon kilometrit tiedossa.
Keskikulutuksia saa edelleen ilmoittaa tai käydä merkitsemässä ajopäiväkirjaan.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152 ???km

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Huollossa oli merkitty kilometrilukemaksi 157 379.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Velpek60
Tinatakamus
Viestit: 75
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 16:58
Kerho: LMP
Paikkakunta: Loimaa

Re: Ajo nro: 11. Pekka Soini SS3000 Baltic 152263km-157281km

Viesti Kirjoittaja Velpek60 »

No niin nyt on liput ja laput saatu ojennukseen ja valmiina tarkastukseen!

Lyhyt tarina matkasta!

1pv. Lähtö Tallinasta 00:38 + pätkä Suomessa joten ajovuorokausi vaihtuu sitten 23:15 !!
Ajo Baltian läpi eteni tyhjiä teitä suunnitelman mukaisesti jopa pienessä etuajassa niin että Bialystokissa oltiin +15 min etuajassa. Siitä sitten alkoikin tietyö 28km joka otti tunnin verran aikaa! Reitin valinta maaseututietä 60 oli mielestäni onnistunut matka eteni mukavasti kylät ohitettiin sujuvasti ainoastaan Plockin kaupungin ohitus kesti liikennevaloineen muttei sielläkään mitään ihmeellisiä ruuhkia. E30 motarille päästyämme ainoat hidasteet oli runsaat maksupisteet muuten liikennettä ei käytännössä ollenkaan! Yötauolle saavuttiin +15min etuajassa suunnitelmaan nähden! Ekan pvän kilsat mopon mittarin mukaan 1680km kulutus 5,64l/100km. Ajoaika 19:29!! Keskinopeus 85km/h. Sää oli mitä mainioin +9 - +32 välillä eikä sadetta! Puolassa muistaakseni 6 nopeuden mittauspistettä, ennätys osaltani sekin! Varmaan joku tehotarkkailupäivä josta oli tiedotettu paikallisia kun oli niin hiljaista.
Tauko 18:45-2:09 eli 7:24min josta saimme nukuttua 5h!!

2pv. Suunnitelman mukaisesti takamatkalta liikkeelle, mutta aikaistimme lähtöä tunnilla hyvän ekan päivän johdosta. Eli -4h takaa toiseen päivään.
Toinen päivä starttasi pienessä tihkusateessa jota kesti kokonaiset 10km. Edettiin Hildesheimerin kautta Ustruppin tankille jossa n.30min etuajassa. Nämä kaksi legiä saatiin ajaa keskenään. Ustrupin jälkeen allekirjoittaneen ajovire hävisi tyystiin ja koko loppupäivä oli taistelua ja taas taistelua,onneksi Pertillä oli hinausköysi mukana vetäen minut Uppsalaan! Sadetta saatiin heti Tanskan rajalta aina Isobeltin maksupisteelle asti jonka jälkeen saatiin ajaa kuivassa kelissä! Yötauolle saavuttiin +1h etuajassa! Kilometrit 1649km kulutus 6,33l. Ajoaika 15:36!! Keskinopeus 106km/h. Sää Tanskan sadetta lukuunottamatta mitä parhain ajamisen kannalta.
Tauko 17:45-00:26 eli 6:44 josta jälleen unta 5h!! Valitettavasti saunaan ei päästy kun hotelli oli remontissa!

3pv.Jälleen rohkeasti takamatkalta liikkeelle samoin tunnin aikaisemmin mitä suunniteltiin! Ajoimme ekat legit 300km ja 350km yön hiljaisessa liikenteessä! Tornioon saavuimme jälleen hiukan aikataulusta edellä joten täällä normaalia pitempi tauko. Sadetta saatiin muutama kilometri Torniosta lähdettäessä muttei ajoa haitannut millään muotoa.
Matka jatkui ilman suurempia murheita E4 tietä Vaajakosken-Treen kautta Hämeenlinnaan jonne saavuimme minutilleen aikataulun mukaisesti. Aikaa jäi käyttämättä 2:40h eli ei ollut edes kiire!! Kilometrit 1689km kulutus 5,18l. Ajoaika 19:06!! Keskinopeus 88km/h.
Koko reissun kulutus 5,72l.

Huomatavaa erityisen hiljainen liikenne koko kolmen päivän ajan. Ja erityisesti Puolan liikenne oli totuttuun nähden hiljainen! Tulevia ajoja suunnitteleville jättäisin Bialystokin kulman pois (tietyöt) ja vetäisin suoraan Augustovista 61 etelään!! Sinne kaikki muutkin kyllä menivät mutta silti!!

Kiitokset Pertille mukavasta ja hyvästä ajoseurasta, mukava ajella kun homma toimii!! Lisäksi "puimurikuskille" Toivakasta erityismaininta kannustuksesta ja mukavasta yllätyksestä Vaajakosken ABC-llä!
Nyt paperit matkaan ja odottelemaan tuomiota. Josko sitä koittais isompaa matoa koukkuun....

Pyörästä kans lyhyesti.
Varustelin omien tarpeiden mukaisesti mm. navitelieen vaihdoin.
Mukava pyörä ajella Suomen nopeuksilla. Saksan moottoritie nopeuksilla alkaa ajomelu ja pyörän tärinät lisääntymään merkittävästi! Tiedä oliko eturenkaan oudolla kulumisella asiaan merkitystä tai vastaavasti laukkujen kiinnitykset aika heppoiset. Jokainen laukku heiluu ja tutisee. Takalaukun kiinnitystä lisäsin parilla pultilla! Istuin meikäläisen ahterille lähes täydellinen, kolmen päivän setin jälkeen takamus tuskin puutunut. Polvikulma tiukempi kuin omassa fillarissa muttei aiheuttanut ongelmia. Ajoasento kaikkinensa matkapyörämainen eli hyvä!
Jarrut tosiaankin aika tehottomat mutta siihenkin tottui ja ennakoi! Takapyörä lukkiutuu yllättävän helposti!
Kankea pyörä tuotti aluksi totuttautumista mutta baanalla taas eduksi kulkee kuin juna!
Tuulilasi meikäläisen mittaiselle aavistuksen matala.
Pyörä jolla vois heittää vaikka toisenkin setin!

-pekka-
6 x SS1000, SS1000Fin, SS1000AR12, SS1000AR13, SS1000AR14, SS1000AR15, SS10000AR16, SS1000AR17, SS1600K, SS2000K, SS3000K, SS3000Baltic, BB2500K, BB1500Fin, 2xBB1500GOLD, 2x BB2500K GOLD, BB3000 GOLD, N-G 72
Vastaa Viestiin