Sivu 2/2

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 21 Heinä 2012, 12:35
Kirjoittaja Maukka68
Kiitos vaan kaikille mielenkiinnosta.

Tosiaan itse jouduin aamulla hakemaan kuitin paimion nesteeltä ja ajatin ryhmän kajaanin kautta, kun matka olisi jäänyt lyhyeksi
ilman Möhkön kohdekäynti todistusta.

Todistajalomakkeesta näin äkkiä, alkukilometrit 173830 ja lopetuskilometrit 177268.

Nourgamissa oli yllätys suuri kun Samimootorin pihalla seisoi SEO A24 mittari, kaksiviikkoa vanha, toimii ainoastaan SIRU pankkikorteilla.

Palataan myöhemmin aiheeseen.

maukka

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 21 Heinä 2012, 13:15
Kirjoittaja Zoltan
Onnittelut Maukalle "vaativan Honda ajon" suorituksesta

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 21 Heinä 2012, 14:48
Kirjoittaja Lasse
Olipa ajo ei voi muuta sanoa. Meikäläinen ei ole koskaan nähnyt noin paljon Suomea ja se tie/maisemat Saariselältä Nuorgamiin ihan sanattomaksi vetää. Ei ikinä uskoisi että ollaan Suomessa kun ajetaan kaamasen/jäämeren tietä, karun näköistä maisemaa. Tonne on ehdottomasti päästävä joskus ajan kanssa ja ajella myös Norjan puolelle.

Harrimopomieheltä hyvä selostus matkan etenemisestä ja muillekkin kiitos mielenkiinnosta vähän arvelinkin että täällä ollaan oltu hereillä.

Heh, rupesi vähän Janaetin kanssa naurattamaan kun ensimmäisen ajopäivän toisella legillä alkoin haukotuttamaan siihen malliin että kypärässäkin tuntui. Pakko raottaa viisiiriä vielä että helpottaisi. Lahden motarille kun päästiin niin sitten helpotti. Sen jälkeen vielä tiet muuttui astetta mielenkiintoisemmiksi niin väsymyskin kaikkosi.

Möhkön Mantan savottakahvila oli hieno paikka, 2km venäjän rajasta. Enon lävitse ajettiin myös ja siellä bongattiin tukinuittoa. Itä Suomessa ajaminen oli kaikkinensa mukava kokemus. Napapiirille kun saavuttiin niin rupesi ilma viilenemään selkeesti. Melkein kaikki kerrastot päälle mitä löytyi. 100km ennen Saariselkää alkoi vielä sade niin oli naurussa pitelemistä ja poroja väistellessä. Saariselälle saavuttiin 01:30, hieman ennen Panimoravintolan sulkeutumista jossa meillä oli varattu majoitus. Yhden hengen huone 35€, kahden hengen huone 55€.

Vajaa 4h oli aikaa heittää unta palloon ja meikäläinen nukkui ns. koiranunta, en saanut sähköpatteria päälle. Patterissa normi on/of kytkin, säädin ja merkkivalo, silti en onnistunut saamaan sitä päälle. Aamulla kyllä sain kun kokeilin uudestaan :? Kiva yrittää saada unta kevyessä horkassa, eikä ollut virtaa nousta katsomaan mikä sitä vaivaa.

Aamulla oli herätys 05:30, aloitustankkaus tunnin takamatkalta 06:14 ja Saariselän lömpömittarin näyttäessä kokonaiset + 4 c. Hieman oli etittävä sitä ajofiilistä ja vielä kun tiesi että seuraava legi tullaan ajamaan ns. yhdellä perseellä. Mutta kun päästiin kaamasen/jäämeren tielle niin kaikki väsymys kaikkosi, oli se kyllä niin hieno kokemus että sitä muistelee vielä pitkään.

Nuorgamiin saavuttiin täysin aikataulussa, lomakeskuksen edessä tasan 09:00 jolloin sen piti aukaista ovensa mutta sitten iski pieni tenkkapoo, olivat muuuttaneet aukioloaikoja ja avaavat vasta kymmeneltä. Mutta ei hätää tuli bongattua ennen lomakeskusta Seon 24h korttiasema joten sinne siis. Sen yhteydessä vielä tarvikeliike/kahvila joten saatiin kuumat munkkikahvit samalla.

Nuorgamista kun lähdettiin tunturillla bongattiin vielä pari lumikasaa.

Takaisin päin ajettaessa jäämerentietä pysähdyttiin ostamaan matkamuistoja kaamasen kylän kohdilla. Saariselällä pikainen tankkaus/kahvitauko josta sitten yhdellä perseellä napapiirille. Napapiiriltä Keminmaalle jossa yksi tuttu tuli tankille morjestamaan. Napapiirillä oltiin jo aikataulua sen verran myöhässä ja Keminmaalta sitä tuli lisää joten Keminmaalta yhdellä perseellä Kokkolaan josta yhdellä perseellä Klobskataan. Klobskatassa 22:40.(23:00 paikka sulkee ovensa) Raippaluoden ABC korttitankilla tankkaus josta pimeää kasitietä Merikarvialle. Merikarvialla lisää meikäläiselle vaatteita ja venyttelytauko. Rauman kortelasta kulma josta suoraan Orikedolle. Lopetustankkaus 03:56, tms. Itsellä ja Janetilla jäi tunnin marginaalia ja Maurilla vissiin noin 30min. Orikedolta vielä työmaalle josta nimet paperiin sen jälkeen vielä työmaalla saunaan. Tänään aamulla 05:40 pääsin nukkumaan.

Todella upea ajo kaikkinensa mutta raskaaksi veti taas kerran. Valmiiksi pienillä unilla liikenteeseen, saariselällä pienillä unilla, kylmää, kylmää sadetta pohjoisessa, kelloa vastaan ja hirvi/peuroja pelätessä Vaasa-Turku välillä. mutta mitään en vaihtaisi. Saiden suhteen kävi silti hyvä tuuri, jos kasitiellä olisi vielä satanut niin ei olisi paljon naurattanut, nyt saatin ajaa Kemista Raippaluotoon todella upeassa kelissä. Itä Suomen saateet ei haitannut mitään, ne vaan piristi.

Äkkiä laskettuna ensimmäisenä ajopäivänä tienpäällä 21h 30min josta 20h moottoripyörän päällä. Toisena päivänä 22h tienpäällä josta 20 h moottoripyörän päällä.

Maurille ja Janetelle kiitos ajoseurasta ja siitä että sain olla taas mukana. Tähän ajoon en varmasti olisi lähtenyt yksin ja nyt sain yhden haaveilemani ajon plakkariin. Maurille vielä iso kiitos ajon suunnitelusta.

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 09:50
Kirjoittaja Lasse
Jaahas. laitetaas muutama kuva ajostamme. Maisemia ei keritty kuvaamaan eikä keritty ottamaan kuvia läheskään joka stopilla vaikka olisi pitänyt.

Kuva työmaan pihalta josta hain todistajien nimet ja allekirjoitukset.

Kuva


Aloitustankkaus, Shell Oriketo, Turku.

Kuva

Kuva


Tähtihovi, Heinola

Kuva


Savottakahvila Möhkön Manta, Möhkö

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kestotestin pannarin umpio rupee olemaan vaihtokunnossa.

Kuva


Nuorgamin Samimootorin Seon 24h automaatti. Huom. Toimii ainoastaan sirukorteilla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Nuorgamin Samimootorin heinäkuun aukioloajat. Kahvia ja munkkia.


Kuva


Cafe Compass, Klobsskat, Raippaluoto

Kuva

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 11:02
Kirjoittaja Jouoksa
Lasse kirjoitti:Kestotestin pannarin umpio rupee olemaan vaihtokunnossa.

Kuva



Seuraavassa huollossa täytyy valot saada kuntoon. Kilometrejä on paljon vielä ajamatta ja syksyn pimeät edessä. Valot tulisi myös kahdentaa eli laittaa molemmat paikalla olevat H4-polttimot toimimaan sekä lyhyillä ja pitkillä. Onnistunee helposti yhden johdon lisäämisellä? Samalla voisi ehkä ripustaa jotkut edulliset mutta hyvät lisävalot?

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 12:47
Kirjoittaja Maukka68
Moro.

Pannari menee maanantaina huoltoon, Zoltanin kanssa sovittu että tilataan uusi umpionlasi.

maukka

Re: Ajo nro: 16. Mauri Forssell SS2000 173 ??? -

ViestiLähetetty: 22 Heinä 2012, 13:45
Kirjoittaja Lasse
Niin "ihanalla" valtatie kahdeksalla, vuorokausi meidän jälkeen.


Kaksi sutta tuli yöllä valtatielle - Toinen jäi auton alle

Aamulehti.

Susi jäi auton alle valtatie 8:lla sunnuntaina noin kello yksi yöllä.

Porilainen mies ajoi henkilöautolla Porista Turun suuntaan, kun noin kahden kilometrin päässä Porista Hangassuon risteyksessä tiellä tuli kaksi sutta. Niistä toinen jäi auton alle, se raahautui auton alla jonkin matkaa.

Susi oli aikuinen uros, iältään noin 1,5 vuotta, totesivat Satakunnan Riistanhoitoyhdistyksen petoasiantuntijat.

Susi on toimitettu Eviralle tutkimuksia varten.


Lähde:
www.aamulehti.fi

Re: Ajo nro: 17. Mauri Forssell SS2000 173 830 - 177 268

ViestiLähetetty: 23 Heinä 2012, 08:38
Kirjoittaja Ismo Mannila
Maukka68 kirjoitti:Nourgamissa oli yllätys suuri kun Samimootorin pihalla seisoi SEO A24 mittari, kaksiviikkoa vanha, toimii ainoastaan SIRU pankkikorteilla.

Ajon aikataulutus helpottuu hiukan kun Nuorgam ei ole enää aikataulukysymys ja sieltä saa kuitin 24h.

Onnea uusille Finlandisteille ja Maukalle onnittelut sekä ISO kiitos ja kumarrus Pannarin ulkoiluttamisesta.
Nyt se alkaa olemaan hyvin lämmitetty ensi viikon ajeluille.
Ei tule SS3000, mutta suunnitelmissa on sama reissu kuin tämä ja toinen pikkulenkki perään.

Korjattu myös tämän ajon järjestysnumero.

Re: Ajo nro: 17. Mauri Forssell SS2000 173 830 - 177 268

ViestiLähetetty: 29 Heinä 2012, 23:23
Kirjoittaja Lasse
Zeesus, olipa nopea ajotarkastus!

27.7 tuli ilmoitus e-mailiin papereiden saapumisesta ja lähtee tarkastukseen lähipäivinä. Normaali tarkastusaika on n. 4 viikkoa.

Hetki sitten satuin vilkaisemaan etusivua ja perään e-mailia 29.07.2012 klo. 22:15 oli saapunut e-mail ja onnittelu ajon hyväksymisestä.

Heinäkuun helteillä on kyllä nopea ajotarkastus ei voi muuta sanoa. Täällä kiitän ja kumarran.

nim. Onnellinen SS2000FINLAND ajon suorittanut.