Ajo no 19. SS2000F Aki Kuula 182 935 - 186 340

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Ajo no 19. SS2000F Aki Kuula 182 935 - 186 340

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Aki kävi hakemassa eilen iltapäiväläl Pannarin.

Takalaukun kiinnityslevyn toisesta lisäpultista oli kadonnut mutteri,
joten vaihdoimme pienempireikäiset aluslevyt ja lukkomutterit.

Pyörä oli pihassa koko päivän, mutta ei tullut katsottua edes kilometrejä :?
Päivitetään niitä sitten myöhemmin.

Ryhmä Möhkössä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo no 19. SS2000F Aki Kuula 182 935 - 186 340

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Nyt kaikki joilla ei ole reissun keskikulutus ilmoitettuna seuraamaan Akin esimerkkiä
ja ilmoitus pikemmiten minulle, niin saadaan ajopäiväkirjaan myös kulutukset.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Joe Dalton
Teräsperse
Viestit: 325
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 23:11

Re: Ajo no 19. SS2000F Aki Kuula 182 935 - 186 340

Viesti Kirjoittaja Joe Dalton »

Hyvin tuo pannari liikkui ryhmän mukana...vaikka ei mikään tuore peli enää olekaan. :lol:
43259/20
brokebike
Pumpulipeppu
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Elo 2009, 15:35

Re: Ajo no 19. SS2000F Aki Kuula 182 935 - 186 340

Viesti Kirjoittaja brokebike »

Kivahan tolla pannarilla oli käydä heittää pikkulenkki (mun pisin tähän mennessä!).
Maisemat oli ihan kivoja ja sadettakin vain nimeksi.

Noudettaessa pyörää hieman jännäs lähteä reilun 3000km lenkille kun kylki oli öljyssä ja etujarrut täris ja kolas.
No Öljyä koneessa näytti olevan hieman yli ylärajan. Takalaukussa oli jokin öljypönikkäkin mukana, etiketin mukaan Fork oil,
tuumasin että mitenköhän tätä lisäillään? Eipä näyttänyt stefat ainakaan vuotavan!
Pyörässä ei ollut minkäänlaisia työkaluja mukana niin piti ottaa omasta pyörästä työkalut mukaan.
Nou hätä, on sitä ennenkin vähän vajaakuntoisilla menty. Maltti mukana ja harjoitettava ennakoivaa ajotapaa.

Pyörän kulkua ei voi valittaa, pientä tärinää moottorista kun ajaa kolmosella ja nelosella 80 - 100 alueella, vitonen taas ihan ok.
Jotain ilmavirtoja tuo katteen plexi aiheuttaa kun kypärä melusi melkoisesti, ainakin tällaiselle 185 pituiselle.
Satula ei ollut aivan takapuolen mukainen eikä siinä päässyt juurikaan asentoa vaihtamaan. Onneksi pääsi ajamaan seisten tarvittaessa.
Seistessä näki myös hyvin autoletkoissa ajaessa. Tosin tankin luukku aukea ilmavirrassa jalkojen väliin kun telki ei yltä oikealle paikalle
pitämään sitä kiinni. Istumaan meno on takapenkin kautta. Takapenkiltä (kovempi kun kuskinpaikka) ajaessa joutuu nojaamaan käsiin.
Sateessa taas huomio kiinnittyi vesi virtaan katteesta hanskoille, olis pitänyt olla sadehanskat!

Matka taittui ekana päivänä ihan kivasti letkassa ajellen, päivän kilometri saldoksi tuli 1727 ja keskikulutukseksi 4,77l/100km.
Ivalon läpiajaessa tuoksahti jäähdytys nesteet ja kone kävi hieman lämpimämpänä kun vauhdissa. Pientä tihkumista letkun
liitoksesta oikealle venttiilikopalle jonka olin myös havainnut pyörää kotiin ajaessa.
Jarrujakin piti kokeilla kun tienvärinen poro lönkötteli vastaan kaistaa pitkin. Takajarru ainakin lukkiutuu kun painaa riittävästi,
tais tulla 3m musta raita tiehen.
Öljypinta oli tippunut hieman alle ylärajan, housun puntti oli osittain kyllästetty.

Toisen päivän ajo oli hieman kovempitahtista marssia. Matka taittui alkuripsautuksen jälkeen ihan hyvässä ajokelissä.
Jossain vaiheessa huomaan ettei kaasukahva palauta kun verkkaisesti. Minulla on huono tapa hidastaa nopeutta esim rajoituksen pienentyessä lepuuttamalla molempia käsiä (irti tangosta) ämä aiheutti muutamia hassuja tilanteita kun nopeus ei vähenekään vaikka kädet oli kaasulta vex.
Cafe Compassin luona huomasin että pyörästä puuttui yhdestä etujarrupalasta kitkapinta. Jotain rohinaa oli kuulunut mutkapätkällä etupäästä.
No ei kun lisäämään ennakoivaa ajotapaa, vaihteilla jarruttamista sekä takajarrun käyttöönotto, omassa ku ko laite on lähinnä liikennevaloissa pitämistä varten.
Matka jatkui ilman ihmeempiä kommervenkkejä.
Saloa lähestyttäessä taivaalla oli komea valoshow ja hetken perästä tuli joku kuurokin.
Pimeessä paluumatkalla Hangosta lähtemisen jälkeen pitkässä vasurissa ajoin lätäkköön ja etupää lipes hieman, onneksi pito löytyi nopeasti.
Tais pumppu jättää lyönnin lyömättä. Eturengas oli paikoitellen kulutusmerkkiin asti kulunut vasemmalta puolelta.
Jälkimmäisen vuorokauden saldoksi tuli 1677km ja 5,28l/100km

Pannari vei Lahdesta Lahteen kuitenkin kutakuinkin turvallisesti. Lahdesta oli vielä toimitettava omat kamat kotiin Hyvinkäälle ja pyörä Vantaalle.

Olihan iso ero kun hyppäs oman RSV Millen päälle ja lähti kotiin.
Laitoin IppuMan:ille tekstaria pyörässä havaituista puutteista ja vaurioista että pystyi heti aamulla aloittamaan korjaavat toimenpiteet.
Yhteenvetona Pannari tuntui lullalta ja pehmeeltä kaikin puolin.
Vastaa Viestiin