Huoltotoimia

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Maukka68 » 10 Elo 2012, 17:36

IppuMan kirjoitti:Pannari tuntuu alle 60 vauhdissa raskaalta ajettavalta. Uuden eturenkaan ja paineen lisäyksen myötä tilanne parani, mutta edelleen raskas. Tosin mihin verrataan?


Tämä tuli itsellekkin pienoisena yllätyksenä, kun eroa ei kuitenkaan niin hirveästi ole GTseen.

Itse tulee GTssä pidettyä edessä 3,1-3,2 ja takana 3,3- 3,4 paikkeilla, tahtoo tuo etunen muuten kulua samalla lailla.

Yhdessä GTLssä oli alla dunlop roadsmart 2, ajettu n.5tkm kakspäällä tosin saksassa, oli melkein kuin uudet.

Ps. Pannarissahan taitaa olla myös joku rengastesti/vertailu menossa, siitä syystä kait nuo paineet on tuolla ns. normeissa.

maukka
Maukka68
Jaloteräskankku
 
Viestit: 891
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 10 Elo 2012, 20:36

Pannarin jarrut on testattu ja toimivaksi havaittu.

Irrotin jarrusatulat ja heti irroittaessa huomasin että jarrupalat liikkuvat 'herkästi'.
Molemmilla puolilla ja molemmat palat olivat ihan suorat ja kulutuspintaa oli jäljellä noin 10mm.
Akin ajon jälkeen kun jarrumännät oli jumissa ja vinossa, niin pala oli kulunut ylhäältä
loppuun. Nyt mitään siihen viittaavaa ei ollut havaittavissa.
Kuva
Laitoin satulat takasin kiinni ja kävin testaamassa pyörän.
Jarrut toimivat ihan samalla tavalla kuin Petrin ajon jälkeen Turusta takaisin ajellessa.
Ihan kevyessä ja voimakkaassa jarrutuksessa on havaittavissa selvää nypytystä, vähän samaan tapaan
kuin ABS-illa jarruttaessa. Uudet aluslevyt levyn ja vanteen väliin varmaankin poistaa tämänkin haitan.
Jarrut kuitenkin pysäyttävät pyörän kunhan vaan puristaa kahvasta. Ja etujarrun saa lukkoon asvaltillakin, kokeiltu on.

Etulampun vaihto ja lämppärikahvojen asennus on listalla, mutta muuten pyörä ei tarvitse kuin ajoa ja kilometrejä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Zoltan » 12 Elo 2012, 13:04

Iba Finlandin ylemältä taholta esittetty syvää epäilystä ja maalattu kahukuvia Pannarin huollototoimenpiteistä ????
"Tuleeko siitä mittään kun kolme Bemari-miestä alkaa Hondaa huoltamaan " Kle... meihin ei luoteta vaikka minullakin on oikein telaketju Honda :( :( :o :o :lol:

Ps . Loimaan suunnasta tuulee.......
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2479
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 12 Elo 2012, 13:15

Miten niin kolme Bemari miestä :?:
Hondan huoltoon tarvitaan neljä, ei vaitiskaan kun on Bemarilla huoltotoimia harjoitellut kaikki muut paitsi Italo pyörät ovat sen jälkeen Kein Problem. ;)
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3799
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 12 Elo 2012, 22:46

Neljä miestä hääri Pannarin ympärillä puolipäivää ja pyörä saatiin purettua.
Lohduton näky on valoton Pannari
Kuva
Kuva
Uusi etuvalon umpio ja kahvan lämppärit on nyt paikoillaan.
Pyörä saatiin myös melkein kasattua, kaasupuolen kahva ei tarttunut kiinni käytössä olleilla liimoilla ja toimiva H4 lampun kanta jäi odottamaan huomista ja varaosaliikkeiden avautumista.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3799
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja WesaH » 12 Elo 2012, 22:52

Honda-miehet olivat lähettäneet varuilta edustajansa katsomaan, että Bemari-porukka pääsee edes alkuun huolto-hommissa.
Etu-umpio on vaihdettu uuteen ja tangnossa on nyt lämppärit. Huomiselle jäi vielä kaasukahvan kumin liimaus ja valoihin lisäkytkentä, jolla lähivaloilla saadaan palamaan molemmat polttimot kuten pitkilläkin.

Wesa
Avatar
WesaH
Täyden kympin perse
 
Viestit: 760
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltotoimia

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 14 Elo 2012, 14:22

Vaikka suoritetut huoltotoimet olivat ns. pikku-huolto niin aikaa ja työtä tarvittiin enemmän kuin tavallisesti. Toki umpion ja lämpökahvojen asennuksen viimeistely vei aikaa mutta tänään korjattiin muoviosia, jotka ovat testin aikana väsyneet. Erikoisliima ja kolvi työkaluina yritettiin liimata ja juottaa murtuneita korvakkeita ja irronneita muoviosia. Toinen aikaa vievä asia on täysin epästandardi pulttikokoelma millä katteet ovat kiinni. Nyt nyt Hondaan lainattiin Bemarin pultteja kun vanhoista alkoivat vastinkappaleet olemaan finaalissa. Eiköhän uusilla öljyillä taas muutamapäivä ajeta.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3799
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Edellinen

Paluu Kestotesti 2012

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron