Sivu 2/2

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 10 Elo 2012, 17:36
Kirjoittaja Maukka68
IppuMan kirjoitti:Pannari tuntuu alle 60 vauhdissa raskaalta ajettavalta. Uuden eturenkaan ja paineen lisäyksen myötä tilanne parani, mutta edelleen raskas. Tosin mihin verrataan?


Tämä tuli itsellekkin pienoisena yllätyksenä, kun eroa ei kuitenkaan niin hirveästi ole GTseen.

Itse tulee GTssä pidettyä edessä 3,1-3,2 ja takana 3,3- 3,4 paikkeilla, tahtoo tuo etunen muuten kulua samalla lailla.

Yhdessä GTLssä oli alla dunlop roadsmart 2, ajettu n.5tkm kakspäällä tosin saksassa, oli melkein kuin uudet.

Ps. Pannarissahan taitaa olla myös joku rengastesti/vertailu menossa, siitä syystä kait nuo paineet on tuolla ns. normeissa.

maukka

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 10 Elo 2012, 20:36
Kirjoittaja Ismo Mannila
Pannarin jarrut on testattu ja toimivaksi havaittu.

Irrotin jarrusatulat ja heti irroittaessa huomasin että jarrupalat liikkuvat 'herkästi'.
Molemmilla puolilla ja molemmat palat olivat ihan suorat ja kulutuspintaa oli jäljellä noin 10mm.
Akin ajon jälkeen kun jarrumännät oli jumissa ja vinossa, niin pala oli kulunut ylhäältä
loppuun. Nyt mitään siihen viittaavaa ei ollut havaittavissa.
Kuva
Laitoin satulat takasin kiinni ja kävin testaamassa pyörän.
Jarrut toimivat ihan samalla tavalla kuin Petrin ajon jälkeen Turusta takaisin ajellessa.
Ihan kevyessä ja voimakkaassa jarrutuksessa on havaittavissa selvää nypytystä, vähän samaan tapaan
kuin ABS-illa jarruttaessa. Uudet aluslevyt levyn ja vanteen väliin varmaankin poistaa tämänkin haitan.
Jarrut kuitenkin pysäyttävät pyörän kunhan vaan puristaa kahvasta. Ja etujarrun saa lukkoon asvaltillakin, kokeiltu on.

Etulampun vaihto ja lämppärikahvojen asennus on listalla, mutta muuten pyörä ei tarvitse kuin ajoa ja kilometrejä.

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 12 Elo 2012, 13:04
Kirjoittaja Zoltan
Iba Finlandin ylemältä taholta esittetty syvää epäilystä ja maalattu kahukuvia Pannarin huollototoimenpiteistä ????
"Tuleeko siitä mittään kun kolme Bemari-miestä alkaa Hondaa huoltamaan " Kle... meihin ei luoteta vaikka minullakin on oikein telaketju Honda :( :( :o :o :lol:

Ps . Loimaan suunnasta tuulee.......

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 12 Elo 2012, 13:15
Kirjoittaja Timo Räisänen
Miten niin kolme Bemari miestä :?:
Hondan huoltoon tarvitaan neljä, ei vaitiskaan kun on Bemarilla huoltotoimia harjoitellut kaikki muut paitsi Italo pyörät ovat sen jälkeen Kein Problem. ;)

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 12 Elo 2012, 22:46
Kirjoittaja Timo Räisänen
Neljä miestä hääri Pannarin ympärillä puolipäivää ja pyörä saatiin purettua.
Lohduton näky on valoton Pannari
Kuva
Kuva
Uusi etuvalon umpio ja kahvan lämppärit on nyt paikoillaan.
Pyörä saatiin myös melkein kasattua, kaasupuolen kahva ei tarttunut kiinni käytössä olleilla liimoilla ja toimiva H4 lampun kanta jäi odottamaan huomista ja varaosaliikkeiden avautumista.

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 12 Elo 2012, 22:52
Kirjoittaja WesaH
Honda-miehet olivat lähettäneet varuilta edustajansa katsomaan, että Bemari-porukka pääsee edes alkuun huolto-hommissa.
Etu-umpio on vaihdettu uuteen ja tangnossa on nyt lämppärit. Huomiselle jäi vielä kaasukahvan kumin liimaus ja valoihin lisäkytkentä, jolla lähivaloilla saadaan palamaan molemmat polttimot kuten pitkilläkin.

Wesa

Re: Huoltotoimia

ViestiLähetetty: 14 Elo 2012, 14:22
Kirjoittaja Timo Räisänen
Vaikka suoritetut huoltotoimet olivat ns. pikku-huolto niin aikaa ja työtä tarvittiin enemmän kuin tavallisesti. Toki umpion ja lämpökahvojen asennuksen viimeistely vei aikaa mutta tänään korjattiin muoviosia, jotka ovat testin aikana väsyneet. Erikoisliima ja kolvi työkaluina yritettiin liimata ja juottaa murtuneita korvakkeita ja irronneita muoviosia. Toinen aikaa vievä asia on täysin epästandardi pulttikokoelma millä katteet ovat kiinni. Nyt nyt Hondaan lainattiin Bemarin pultteja kun vanhoista alkoivat vastinkappaleet olemaan finaalissa. Eiköhän uusilla öljyillä taas muutamapäivä ajeta.