Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä 190333 - 192457

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.

Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä 190333 - 192457

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 06 Elo 2012, 10:06

Petri hurauttu viikonloppuna kaksi ajoa peräjälkeen.
Sovimme treffit Ruskeasannan Shellille ja kävimme heittämässä lenkin Varikon kautta.
Minä hyppäsin kyytiin ja ajelin alkuyön aikana takaisin Varikolle.
Pyörään on tarkoitus vaihtaa tänään takakumi.
Matkalla oli pakko pysähtyä Tammisiltaan kahville ja katsomaan miesten 100 finaali.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä xxxxxx - 192457

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 07 Elo 2012, 20:31

Huomastiko Petri takapyörässä mitään oireita, nimittäin tänään kun vaihdettiin takarengas niin renkaan vaihtaja ilmoitti että takalaakerissa tunuu pykälää ja taitaa olla laakerin kilometrit liki täynnä. Se laitettiin heti vaihtoon ettei koidu suurempaa harmia.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä xxxxxx - 192457

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 07 Elo 2012, 22:19

En huomannut mitään tuohon viittaavaa..
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Re: Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä xxxxxx - 192457

ViestiKirjoittaja WesaH » 07 Elo 2012, 22:50

Pisteet renkaan vaihtajalle! Oli hereillä töitä tehdessään.
Hyvä, että tuli tässä kohdassa esille, eikä jossain korvessa.

Wesa
Avatar
WesaH
Täyden kympin perse
 
Viestit: 761
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajo no 22 SS2000K Petri Terhelä xxxxxx - 192457

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 08 Elo 2012, 16:24

Kun ajelin takaisin Turusta ei pyörän käytöksessä ollut mitään 'poikkeavaa'.

Tosiaankin ammattimainen ote rankaanvaihtajalla JL Bikessä.
Kun hain rengasta, niin hän huomautti laakerista 'vuotaneesta' ruosteesta.
Itse en siihen osannut kiinnittää mitään huomiota.
Tarkemmin asiaa tutkittuamme, laakeri vaikutti rohisevalta. Hänen arvauksensa oli että peri tonnia kestää.
Kun kerroin että pyörä on menossa 2500K ajoon, niin ehdotti että vaihdetaan saman tien.
Irrotetussa laakerissa tuntui selvästi välystä sivusuunnassa ja selvä nypytys kun sen pisti pyörimään sormen varassa.
Kardaanipuolen laakeri tuntui olevan vielä terässä, eikä heiltä olisi löytynyt sille puolelle sopivaa laakeria.
Hän suositteli että laakerit vaihdettaisi pareittain, mutta ainakin seuraavassa takarenkaan vaihdossa kannattaa kardaanipuolen laakeria pyöritellä tarkemmin.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12


Paluu Kestotesti 2012

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa