Ajo nro: 24 SS1000 Seppo Finnilä 195 340 - 197 270

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Ajo nro: 24 SS1000 Seppo Finnilä 195 340 -

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Sepon ajosta tuli nyt pakon sanelemana perustonni.
Tampere - Helsinki - Kilpisjärvi - Kittilä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: Ajo nro: 24 SS1000 Seppo Finnilä 195 340 - 197 270

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Tampere moro nääs!

Pekka Pouta lupasi hyvää ajokeliä myöskin pohjoiseen, joten keskiviikko aamuna heti kolmelta ylös ja aamutoimiin.
Sitten Pannari kohti Lahdenperänkadun Shelliä aloitustankkaukseen. Tuttujen myyjien avustuksella olin maantiellä klo 4.15 kohti Helsinkiä.
Kokeilin kahvanlämmittimien toimintaa ja tuntui teho riittävän. Etujarru täristi muttei se menoa haitannut.
Vauhtia kohti ylämaita otin Pukinmäen Shelliltä ja siitä kohti pohjoista. Päässä soi Junnun kipale:" Matkalla pohjoiseen"

Auriko rupesi jo lämmittämänn mukavasti.
Matka taittui lähes tyhjillä teillä ja seuraava pysähdys oli II:ssä ajettuja kilometrejä tällöin 808.
Ii:stä kohti pohjoista. Tarkoituksena oli ajaa Näätämöön joko SS 1000 tai SS 2000K.
Matka kuitenkin maistui ja vanha palvelija pelasi hyvin joten Muoniossa päätin ajaa Kilpisjärvelle ja sieltä Kittilän ja Sodankylän kautta Näätämöön jolloin SS 2000 olisi tullut täyteen.
Kilpisjärvellä sain ravakan sadekuuron niskaan, kuten tänä kesänä kuuluukin.
Suomen maanteiden korkein kohta 565 m merenpinnasta mentiin heittämällä.
Kuva
Matkaa olin taittanut 1380 km.
Muoniossa lisää vaateita päälle kun ilta alkoi hämärtyä.
Kitttilässä visiirin pesulle missä huomasin koneen lämpöjen olevan ihan tapissa.
Kun pesuvesiä roiskui moottorin päälle ja sihadus oli kuin hyvin lämmitetyssä kiukaassa.

Soitin muutaman puhelun "viisaammille". Todettiin, että kuski unille ja mopo parkkiiin.
Aamulla tarkistin ohjeen mukaan nesteen määrän, kuitenkin paisuntasäiliö oli täys.

Lähdin kuitenkin pikkuhiljaa ajeleen turistina kohti Rovaniemeä. Harri tuli vastaan Meltauksessa josta ajettiin vielä pikku pätkä yhdessä.
Peräkärry saatiin muutaman kilometrin päässä johon Pannari pukattiin.
Kuva
Mentiin Rovaniemelle pyöråäkorjaamoon jossa pojat totesivat syylärin lämpötilan olevan muuttumattoman joten nesteet ei kierrä.

Illansuussa BRP tehdaskäynnillä, päättävä tahon avustamana, hakea vuokra-auto.
Illalla päästiin Harrin kanssa herättämässä kateutta Can Amilla Rovaniemen keskustassa.

Aamulla Harri lähti Can Amilla rautaperse lenkille kohti Norjaa.
Itse hain vuokra-auton vuokraamosta ja BRP tehtaalle hakemaan Pannari kyytiin.
Kuva
Yhdeksän aikaan olin liikkeellä ja yhden pysähdyksen taktiikalla Ilpon kanssa samoihin aikoihin varikolla Tuusulassa 19.00.

Kestotesti pannari jäi odottamaann toimenpiteitä joista voi lukea PANNARI PIIPUTTAA osiossa.
Varasin jo uuden ajan kun jäi vielä noita ajamattomia kilometrejä.

Sepe
66000 rpkm
(EDIT) kuvat lisätty
Vastaa Viestiin