Sivu 1/3

Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 16 Elo 2012, 14:43
Kirjoittaja Ismo Mannila
Rovaniemellä on että vesikierrossa on häikkää, eikä siellä ole oikein osaavaa henkilöstöä jolla olisi aikaa paneutua Pannarin huoltamiseen.
Selvityksessä on miten Pannari saadaan helpoiten ja edullisimmin takaisin Vantaalle ja huoltoon.
Ilmeisesti termostaatti on pimahtanut ja se pitäisi vaihtaa. Katteet vaan pitää purkaa etupäästä, että kohteeseen pääsee käsiksi.

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 16 Elo 2012, 16:02
Kirjoittaja CapoSakke
Noita termareita löytyy varmaan joka kaupasta, mitat vaan kohdaleen

Esim:

KW nro on 085-384-88D tarvike

19300-MG9-000 THERMOSTAT, Tai Honda Accord -77 > käy suoraan ja hinta 1/3 Panarin termon hinnasta.

Kuva

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 17 Elo 2012, 08:11
Kirjoittaja Timo Räisänen
Pannari päätettiin pakata vuokrapakuun ja tuoda perjantaina Vantaan varikolle. Taas on huoltohenkilökunnalle töitä tiedossa.

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 09:56
Kirjoittaja WesaH
Harri Mopomieheltä kuulin aamulla, että Pannari oli nostanut lämpöjä niin, että jäähdyttelytaukoja piti pitää 20 km välein.
Rovaniemelle sattui onneksi runsaaasti kerholaisia ja mm kelkkatehdas oli avustanut Pannarin kanssa.
Vika ei ole automaattisesti tehmarissa, sillä Rovaniemellä oli alustavasti tultu siihen johtopäätökseen, että jäähdytysneste ei kierrä.
Ilmeisesti Seppo Finnilä on tuonut Pannarin takaisin etelän varikolle vuokratulla pakulla.

Wesa

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 12:09
Kirjoittaja Timo Räisänen
Pannari tuli eilen Vantaan varikolle ja on nyt odottamassa korjaustoimien alkamista.
Kerhon budjetti kestotestiin on nyt käytetty ja lisää kerhon rahaa EI laiteta hankkeeseen, ilman uutta päätöstä. Onneksi avuliaat kerholaiset ovat antaneet lupauksen avustuksesta, jonka turvin voidaan tehdä pientä remonttia jos ja kun tarve niin vaatii.

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 17:12
Kirjoittaja WesaH
Potilaan tutkimukset on tarkoitus aloittaa parin tunnin sisällä.

Wesa

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 20:29
Kirjoittaja Ismo Mannila
Potilas pääsi vaatteistaan ja syylärin korkki saatiin auki.
Kuva
Syyläri näytti olevan tyhjää täynnä vaikka paisuntasäiliössä oli liikaakin nestettä.
Kuva

Edit--
Nestätäydennyksen jälkeen
Kuva
ja koneen käynnistämisen seurauksena havaitsimme että jäähdytysnesteet valuvat pakoputken alla olevista reistä ulos.
Kuva
Ne pitää varmaankin tukkia jollakin keinoin.

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 21:25
Kirjoittaja Ismo Mannila
Nyt näyttäis tutkimusten perusteella syyläri höyryävän.
Kuva
Kuva

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 23:45
Kirjoittaja WesaH
Jäähdytin vuotaa - vaihtoehtoisia toimintatapoja:

1) Kirjoitetaan tankinpäälle ohje: "jokaisen tankkauksen yhteydessä ja tarvittaessa tankkausten välillä purettava oikean puolen katteet ja lisättävä noin 1,5 l jäähdytysnestettä".

2) Ostetaan uusi syyläri.
Löytyy netin mukaan Stormilta Turusta. Alehinta 392€. Voisimme yrittää käyttää jarrujen korjaussarjaa osana maksua (arvo melkein 100€). Lisärahoitusta tarvitaan siis vähintään 300€. Syyläri on haettava / tuotava varikolle pk-seudulle.
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... jaahdytin/

3) Viedään vioittunut syyläri korjattavaksi esim. Malmille Jäähdytinhuolto Kinanen Oy:lle.
Käytin 3 vuotta sitten siellä BMW F650 syylärin paikattavana. Operaatio maksoi 66€ ja piti jonotella muistakseni 5 päivää. Jäähdytin palasi sisältä puhdistettuna, paikattuna (yksi kanava tinattu umpeen) ja päältä uutta vastavaksi maalattuna.
http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/yhteystiedot.html

3) Lisätään paikkausainetta ja toivotaan parasta
CRC:n Jäähdyttimen paikkausaine maksaa noin 6€. Ehkä tukki vuodon ainakin vähäksi aikaa. Ehkä tukki jäähdytysjärjestelmässä jotain muutakin.
http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Vi ... suuskauppa

Kannatan ensisijassa uuden ostoa ja toisena vaihtoehtona korjauttamista. Uuden osto on nopea ja antaa toimintavarmuuden.
Se on myös kallein vaihtoehto ja koska Pannarin kestotestiprojektin momentilla ei ole rahaa, niin joudumme keräämään vapaaehtoista kolehtia Hondan vanhustyön tukemiseen. Jäljellä on vielä noin 30 000 km eikä meillä ole aikaa tuhlattavaksi, sillä Pannari voi olla paha ajettava talvirenkailla.

Wesa

Re: Pannari piiputtaa

ViestiLähetetty: 18 Elo 2012, 23:52
Kirjoittaja Timo Räisänen
Koska vaihtoehto 1) vaikeuttaa kohtuuttomasti RP-ajon suorittamista niin kannatan myös uuden ostamista. Hattu on pantu kiertämään ja katsotaan kuinka paljon kolehtia on kasassa maanantaina.