Sivu 1/2

Lopun alkua

ViestiLähetetty: 27 Elo 2012, 15:59
Kirjoittaja Timo Räisänen
Tässä näkyy syy matkan keskeytykseen
Kuva
Mikä halkaisi letkun jää arveluiden varaan, eikö jäähdyttimen korkki päästä painetta pois vai nostiko uusi vuotamaton syyläri paineet putkissa niin koviksi ettei 22vuotta nuori putki kestänyt?
Pannarin kaasuttimet olivat uuden näköiset mutta ilmeisesti 22vuotta alumiiniin hapettuneet pultit eivät lähteneet käsivoimin aukeamaan.
Kuva
Pannarin sisukset on niin tiivisti pakattu ettei letkuja saa vaihdettua ilman suurehkoa purkamista. :evil:

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 28 Elo 2012, 20:08
Kirjoittaja Timo Räisänen
Lisää käsiä Pannrin sisuksiin ja alkoi osat irtoamaan.
Kuva

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 28 Elo 2012, 20:42
Kirjoittaja Pekka Autio
Ilmeisesti minun puhelinkonsultaatiosta oli jotain pientä apua..jos nyt ei muuhun niin uskon vahvistamiseen :D

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 28 Elo 2012, 21:50
Kirjoittaja Zoltan
Tuntemattomilla vesillä tarvitaan uskon vahvistusta.........Kiitos siitä :) Suurensimme soiton jälkeen vääntövarsia ja tulosta alkoi tulla .

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 28 Elo 2012, 22:19
Kirjoittaja Timo Räisänen
Kaasari saatiin irti ja vesiletkut sen ympäriltä tulivat näkyville ja saatiin irti.
Kuva
Pyörä on nyt aika rujon näköinen laite.
Samalla jouduttiin irrottamaan paljon muutakin pientä mikä pitäisi osata kasata takaisin kun tarvittavat osat saadaan hankittua.

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 30 Elo 2012, 22:52
Kirjoittaja Timo Räisänen
Korjausmiehistö saapuu paikalle laskevan auringon myötä
Kuva
Vain yksi oli joukosta poissa, mutta hänkin sai osuutensa hoidettua ja tarvikelähetyksen toimitettua. Kiitos ja kumarrus Mopomiehelle länsirannikolle.
Mustia letkuja ruuvattiin pyörään kiinni joka puolelle
Kuva
ja lopulta pyörä saatiin kasaan ja tulille.
Kuva
Jonkin asteinen helpotuksen huokaus oli havaittavissa kun Pannari käynnistyi ja tuntui olevan toimintakuntoinen, vaikka kukaan meistä ei hetkeäkään epäillyt eikö pyörää saataisi kasaan, ei edes silloin kuin kaikki kahdeksan kättä oli kiinnittämässä kaasarin kopan kumikurkkuja :oops:
Sekään että pyörä höyrysi kuin turkkilainen sauna ja kunnolla lämmettyään lorotti kuin buudeli lyhtypylväällä ei horjuttanut uskoa Hondaan, vain yksi rosteri klemmari lisää ja homma oli taas hallinnassa. Että voi olla moottoripyörän korjaaminen jännä ja hauska harrastus :D

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 30 Elo 2012, 23:56
Kirjoittaja Juha Helin
Hyvä että huumoria riittää. Pannarin V4 on aika tiukka paketti, 1300:ssa on aika samanlainen hässäkkä. Olen aina hieman ihmetellyt japanilaista insinööriä => eikö jäähdytystä olisi saanut toimimaan mitenkään pienemmällä kumiputkien määrällä ? Scaniassa on jäähdyttimestä yksi putki lohkoon ja toinen putki vesipumppuun ja hyvin pelaa :lol: Se onkin ruottalaisten suunnittelema ...

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 31 Elo 2012, 09:12
Kirjoittaja Ismo Mannila
Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?

Re: Lopun alkua

ViestiLähetetty: 31 Elo 2012, 13:57
Kirjoittaja Jouoksa
IppuMan kirjoitti:Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?


Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin ylimääräisiksi jääneistä osista saanee kasattua kaikkea kivaa - ehkä hyödyllistäkin - kun vain mielikuvitusta riittää.

Re: Lopun alkua 201 135km

ViestiLähetetty: 31 Elo 2012, 16:59
Kirjoittaja Timo Räisänen
Pannari on kasassa ja uusi eturengas viimeisteli viikon puuhastelun.
Kuva
Rutistus oli melkoinen ja kiitoksia kaikille siihen osallistuneille. Nyt sitten jännitetään kuinka pitkälle Honda kestää.
Kuva
Testin alkuperäisen määritelmän mukaan ajohanskat olisi jo laitettu naulaan. Alkuperäisellä budjetilla ja tekemällä vain huolto-ohjelman mukaiset huollot Pannari olisi nyt talliruusu, millä ei olisi asiaa liikenteeseen. Tästä ensimmäisestä osuudesta pitää kirjoittaa jonkinlainen väliraportti miten pitkälle ja millaisin panoksin tänne päästiin.
Onneksi kerholaisten joukossa on paljon niitä, jotka todella ovat sitä mieltä että moottoripyörät ovat tehty ajettaviksi on Pannarin kunnostukseen löytynyt lahjoittajia ja vapaaehtoisia sitä korjaamaan, joten Pannari on taas ajossa.