Huoltoa ajojen välissä

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 12 Syys 2012, 20:29

10 kpl

Väärin
14 yhteensä?

Väärin, tätä tarjottiin jo aikaisemmin ja se oli silloinkin väärin.

Ei pääse Vääksyyn joten 12kpl??

Oikein.
virtalukko, hanskakotelo,bensaluukku, satula, 2*sivulaukun varmistukset, 4*sivulaukun kannet, takalaukku, ajonesto/häly?
virta-avain, takalaukun avain, ajoneston/hälyn avain
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3778
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Timppa » 12 Syys 2012, 21:47

Vakio pannarissa on se 11kpl takalaukun kanssa mutta jos oikeaan etukoteloon on lisätty joku henkilökohtainen tuning lukkopesä muuttuu asia 12kpl.
originaalissa pelissä on yhä se 11kpl.

Eihän tollasta voi näkemättä tietää, voihan joku laittaa vaikka penkin alle työkalupussukkan lukkopesän taakse :D

ps. ainahan on se mahdollisuus että aikaisempi omistaja on ollut lukkoseppä ja lukkoja sen mukaan.... :shock:
mutta miksi niin monta avainta??

pss. jahas kannattais munkin lukea edelliset viestit kokonaan ennenkuin suutaan avaa. :oops:
Timppa
Tinatakamus
 
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 13 Syys 2012, 08:17

Timo Räisänen kirjoitti:Ai niin myös kaikki lukkopesät voideltiin. Arvatkaas kuinka monta niitä oli Pannarista löytyi :?:

Timppa kirjoitti:Eihän tollasta voi näkemättä tietää, voihan joku laittaa vaikka penkin alle työkalupussukkan lukkopesän taakse :D


Kyseessä taisikin olla 'arvaus'. Vakiopannarissa ei taida olla sitä takalaukkuakaan, joten vakiomäärä on 10.
Mulla Bemarin takalaukussa on erikseen kiinnitys ja kannen lukot, joten arvasin että näin se oli Pannarissakin.
Kun en tullut ottaneeksi sitä irti.

Timppa kirjoitti:mutta miksi niin monta avainta??

Sivulaukut ja muut vakiokannet avautuu virta-avaimella.
Takapoksi on tarvike, muistaakseni Givi, joten sen saaminen samaan avaimeen lienee mahdotonta tai anakin haastavaa.
Häly/ejonesto tai mikä lie, samasta syystä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Timppa » 13 Syys 2012, 11:57

Juu.
Luulisin tietäväni pannarin sielunelämästä jotakin. :D

Kyllä pannarissa on se ns."pizzapoksi" alkuperäinen takalaukku.Sellanen kulmikas löytyy kahta korkeutta harvoin omistajat vain niitä pitävät.
Omaan silmään tuollainen boksi aiheuttaa kirvelemistä... :mrgreen:

Se että onko siinä sama avain kuin kaikissa muissa "vakio lukkopesissä" ei mitään käsitystä.Kuva
Timppa
Tinatakamus
 
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 13 Syys 2012, 12:50

No minä en tiedä Pannarisata muuta kuin mitä tähän kestotestiyksilöön olen ehtinyt tutustua.
Mikään 'virallinen' esittelysivusto, omistajan käsikirja tai huolto-ohjekirja ei tunne takalaukkua (top case),
mutta sivulaukut esitellään ja ohjeistetaan kaikissa näissä opuksissa.

Onko tämä pizzapoksi sitten ollut Suomessa (tai peräti Euroopassa) myytävien Pannarien vakiotarvike?
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 13 Syys 2012, 13:03

Moi!

Top Case malli "pizzapoksi" on ollut lisävarusteena hankittavissa ainakin Suomessa myytäviin ST 1100 malleihin. Se ei ollut siis vakiovarusteena ainakaan suomeen tuotavissa malleissa. Laukkua myytiin saman värisenä kuin pyöräkin oli. Hinta oli aikanaan hirvittävät 2500 markkaa. Mm. Givin laukku oli puolet halvempi. Tässä "pizzapoksissa" on erikoisuutena että laukku irroitetaan pyörän telineestä nostamalla laukun sisäpuolella olevasta "tapista" ylös. Ensin siis avattiin kansi, jonka luonnollisestikin sai lukkoon ja siten pääsi tappiin käsiksi. Laukun tilavuus oli muistaakseni 25 litraa.

-Harri.mopomies-
-942 943 km (01/06/83-15/10/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4085
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Timppa » 13 Syys 2012, 13:30

Menee vähän pilkun viilaamiseksi, mutta ei ST 1300:eenkaan tule takalaukkua mukaan vaan kuuluu ns.RTG pakettiin.... :mrgreen: Jonka saa mopon värisenä. Eli molemmissa takalaukku ns.Orggis lisävaruste..Hondan omaa valmistetta.....Kai. :?:
Timppa
Tinatakamus
 
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 13 Syys 2012, 14:59

Tuossa on sama Honda one key systems kuten uusissakin RGT paketeissa, virta-avain sopii sivulaukkuun mutta takalaukkuun on oma. Nykyisinkin laukut lienee Givin valmistetta tai ainakin Givillä on 1:1 samanlaisia. Joskin sanoisin että Pannarin laukut ovat tukevammat (=paremmat) kuin uusissa Hondan pyörissä millä olen ajanut.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3778
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja WesaH » 17 Syys 2012, 19:02

Sen lukkojen määrän pääsee muuten laskemaan kun käy ajamassa sillä hanurin verran. Yritin laskea niitä lukkoja Balticin aikana mutta päädyin aina eri tulokseen.

Wesa
Avatar
WesaH
Täyden kympin perse
 
Viestit: 759
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltoa ajojen välissä

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 25 Syys 2012, 14:07

Pannarille näytetty taas rasvaprässiä ja pyyhitty pahimmat pölyt.
Lukot jäi tällä kertaa laskematta, mutta uskotaan että niitä on ainakin 12.
Samalla vaihtui öljyt ja -suodatin, takajarrupalat ja -rengas.
Jäähdytysnestettä oli riittävästi ja se saatiin tarkastettua purkametta puolta pyörän katteista.
Korkki aukesi kun pujotti käden alakautta katteiden välistä eturenkaan vierestä.
Nippusiteen sai taivutettua katteeen alle ja korkin reiästä sisään.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

EdellinenSeuraava

Paluu Kestotesti 2012

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron