Huoltoa ajojen välissä

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

10 kpl
Väärin
14 yhteensä?
Väärin, tätä tarjottiin jo aikaisemmin ja se oli silloinkin väärin.
Ei pääse Vääksyyn joten 12kpl??
Oikein.
virtalukko, hanskakotelo,bensaluukku, satula, 2*sivulaukun varmistukset, 4*sivulaukun kannet, takalaukku, ajonesto/häly?
virta-avain, takalaukun avain, ajoneston/hälyn avain
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timppa
Tinatakamus
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Kerho: PanFun
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Vakio pannarissa on se 11kpl takalaukun kanssa mutta jos oikeaan etukoteloon on lisätty joku henkilökohtainen tuning lukkopesä muuttuu asia 12kpl.
originaalissa pelissä on yhä se 11kpl.

Eihän tollasta voi näkemättä tietää, voihan joku laittaa vaikka penkin alle työkalupussukkan lukkopesän taakse :D

ps. ainahan on se mahdollisuus että aikaisempi omistaja on ollut lukkoseppä ja lukkoja sen mukaan.... :shock:
mutta miksi niin monta avainta??

pss. jahas kannattais munkin lukea edelliset viestit kokonaan ennenkuin suutaan avaa. :oops:
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Timo Räisänen kirjoitti:Ai niin myös kaikki lukkopesät voideltiin. Arvatkaas kuinka monta niitä oli Pannarista löytyi :?:
Timppa kirjoitti:Eihän tollasta voi näkemättä tietää, voihan joku laittaa vaikka penkin alle työkalupussukkan lukkopesän taakse :D
Kyseessä taisikin olla 'arvaus'. Vakiopannarissa ei taida olla sitä takalaukkuakaan, joten vakiomäärä on 10.
Mulla Bemarin takalaukussa on erikseen kiinnitys ja kannen lukot, joten arvasin että näin se oli Pannarissakin.
Kun en tullut ottaneeksi sitä irti.
Timppa kirjoitti:mutta miksi niin monta avainta??
Sivulaukut ja muut vakiokannet avautuu virta-avaimella.
Takapoksi on tarvike, muistaakseni Givi, joten sen saaminen samaan avaimeen lienee mahdotonta tai anakin haastavaa.
Häly/ejonesto tai mikä lie, samasta syystä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Timppa
Tinatakamus
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Kerho: PanFun
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Juu.
Luulisin tietäväni pannarin sielunelämästä jotakin. :D

Kyllä pannarissa on se ns."pizzapoksi" alkuperäinen takalaukku.Sellanen kulmikas löytyy kahta korkeutta harvoin omistajat vain niitä pitävät.
Omaan silmään tuollainen boksi aiheuttaa kirvelemistä... :mrgreen:

Se että onko siinä sama avain kuin kaikissa muissa "vakio lukkopesissä" ei mitään käsitystä.Kuva
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

No minä en tiedä Pannarisata muuta kuin mitä tähän kestotestiyksilöön olen ehtinyt tutustua.
Mikään 'virallinen' esittelysivusto, omistajan käsikirja tai huolto-ohjekirja ei tunne takalaukkua (top case),
mutta sivulaukut esitellään ja ohjeistetaan kaikissa näissä opuksissa.

Onko tämä pizzapoksi sitten ollut Suomessa (tai peräti Euroopassa) myytävien Pannarien vakiotarvike?
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5001
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Top Case malli "pizzapoksi" on ollut lisävarusteena hankittavissa ainakin Suomessa myytäviin ST 1100 malleihin. Se ei ollut siis vakiovarusteena ainakaan suomeen tuotavissa malleissa. Laukkua myytiin saman värisenä kuin pyöräkin oli. Hinta oli aikanaan hirvittävät 2500 markkaa. Mm. Givin laukku oli puolet halvempi. Tässä "pizzapoksissa" on erikoisuutena että laukku irroitetaan pyörän telineestä nostamalla laukun sisäpuolella olevasta "tapista" ylös. Ensin siis avattiin kansi, jonka luonnollisestikin sai lukkoon ja siten pääsi tappiin käsiksi. Laukun tilavuus oli muistaakseni 25 litraa.

-Harri.mopomies-
-1 156 545 km (01/06/83 - 10/03/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Timppa
Tinatakamus
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Marras 2010, 11:46
Kerho: PanFun
Paikkakunta: Pori

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Menee vähän pilkun viilaamiseksi, mutta ei ST 1300:eenkaan tule takalaukkua mukaan vaan kuuluu ns.RTG pakettiin.... :mrgreen: Jonka saa mopon värisenä. Eli molemmissa takalaukku ns.Orggis lisävaruste..Hondan omaa valmistetta.....Kai. :?:
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Tuossa on sama Honda one key systems kuten uusissakin RGT paketeissa, virta-avain sopii sivulaukkuun mutta takalaukkuun on oma. Nykyisinkin laukut lienee Givin valmistetta tai ainakin Givillä on 1:1 samanlaisia. Joskin sanoisin että Pannarin laukut ovat tukevammat (=paremmat) kuin uusissa Hondan pyörissä millä olen ajanut.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Sen lukkojen määrän pääsee muuten laskemaan kun käy ajamassa sillä hanurin verran. Yritin laskea niitä lukkoja Balticin aikana mutta päädyin aina eri tulokseen.

Wesa
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Huoltoa ajojen välissä

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Pannarille näytetty taas rasvaprässiä ja pyyhitty pahimmat pölyt.
Lukot jäi tällä kertaa laskematta, mutta uskotaan että niitä on ainakin 12.
Samalla vaihtui öljyt ja -suodatin, takajarrupalat ja -rengas.
Jäähdytysnestettä oli riittävästi ja se saatiin tarkastettua purkametta puolta pyörän katteista.
Korkki aukesi kun pujotti käden alakautta katteiden välistä eturenkaan vierestä.
Nippusiteen sai taivutettua katteeen alle ja korkin reiästä sisään.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Vastaa Viestiin