Sivu 3/3

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 17:54
Kirjoittaja Pekka Autio
Minulla näyttää menneen kesällä Augustow - Tallinna välillä vajaat 8 h, joten kiire ei pitäisi tulla. Tosin ajoin välin valoisassa ja nyt on pimeä, mutta nopeusrajoitukset ovat niin matalat, että sillä ei liene merkitystä ja yöllä liikennettä lienee vähän.

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 19:41
Kirjoittaja Zoltan
Pannari "kohdattiin" Varsovassa mutta pelittää niin hyvin ettei tarvinnut edes pysähtyä saatika nähdä vaikka tultiin vastakkain A2-lla . Wesa heittää ylimääräisen 60km lisämatkan Liettuassa valoisaan aikaan . Amulla +7 astetta ja nyt illalla +24 . Hiki meinasi tulla pintaan kun samoissa varusteissa tuli ajettua . On se peli tuo kuuskyttyräinen kumminkin .

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 19:49
Kirjoittaja Pekka Autio
Zoltan kirjoitti:Pannari "kohdattiin" Varsovassa mutta pelittää niin hyvin ettei tarvinnut edes pysähtyä saatika nähdä vaikka tultiin vastakkain A2-lla . Wesa heittää ylimääräisen 60km lisämatkan Liettuassa valoisaan aikaan . Amulla +7 astetta ja nyt illalla +24 . Hiki meinasi tulla pintaan kun samoissa varusteissa tuli ajettua . On se peli tuo kuuskyttyräinen kumminkin .


Turvallista matkaa, sinullakin näyttää olevan toiseen suuntaan Baltic menossa. Ja josko se kuusikyttyräisen istuin ei ole liikaa päin pe***ttä, kuten nyt on oikein tuolla toisaalla kirjoiteltu.

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 21:33
Kirjoittaja Zoltan
Marsalaan menossa mutta kiirettä pitää kun on nuo pippalot viikonloppuna Petyksessä .

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 16 Syys 2012, 21:39
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Wesa on juuri ohittamassa Panevezyksen "mielyttävää" kaupunkia. Aikoinaan ei ollut kiertotietä vaan täytyi ajaa kaupungin lävitse ja harkitsimme jäävämme sinne yöksi. Oli sen verran rähjäinen "kylä" että päätimme jatkaa matkaa. Tiesithän että suomessa operoivat liettualaiset rosvoporukat tulevat pääosin Kaunasin ja Panevezyksen seuduilta :evil:
Nykyään Baltian läpiajo yöaikaan on ihan siedettävää ja kohtuullisen turvallistakin. Tarkkana toki täytyy olla. Monestakin eri syystä. Kun ei turhaa kaahaa, niin ei tarvitse niitä liettuan peltoluiskissa väijyviä ex-miliisejäkään työllistää. Latviassa on Bauskan kaupungin liepeillä ollut "kolehtipussin kerääjät" liikkeellä joka kerta kun olen siitä yöaikaan ohitse ajanut. Sinänsä kaupunki on ihan ok! Löytyy sopivia majoitusliikkeitäkin.

-Harri.mopomies-

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 04:10
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Wesan matka on viimeisen ajovuorokaudenkin osalta aikataulullisesti edennyt hyvin. Matkaa Tallinnaan on enää jäljellä muutamia kymmeniä kilometrejä. Ehtii ottamaan hyvät nokoset ennen laivaan ajoa. Tai vaihtoehtoisesti juomaan jonkun kupin kahvia yöhuoltamolla. Kelikin tuntuisi olevan suhteellisen mukava. Kohtuullisen lämmintä ja ennenkaikkea kuivaa. http://www.foreca.fi/Estonia/Tallinn

-Harri.mopomies-

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 -

ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 06:40
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Aamu viiden jälkeen oltiin Wesan kanssa puhelinyhteydessä ja käytiin pikaisesti lävitse Baltian osuutta. Wesa laatinee aikanaan matkakertomuksen tästäkin ajosuorituksestaan. Laiva suomeen lähtee klo 07.30 ja saapuu Helsingin Länsisatamaan klo 09.30. Jälleen on Pannariin tullut roppakaupalla kilometrejä lisää.

-Harri.mopomies-

Re: Ajo no 31 SS3000 Baltic Wesa Huuska 209 612 - 214 772

ViestiLähetetty: 17 Syys 2012, 18:53
Kirjoittaja WesaH
1. Päivä
Ajatuksena oli minimoida pysähdykset. Suomessa oli yksi ja Ruotsissa kolme välitankkausta. Alussa oli kuivaa 700 km ja lopussa 300 eli keskivaiheilla satoi 700 km. Kierroslukumittarin taustavalo alkoi vilkkua, mutta valo toimii jälleen pyörän kuivuttua. Oulun pohjoispuolella huomasin takana ajaneen pyörän, joka ei tullut Ruotsin puolelle. Pikainen ajatus kävi mielessä että olisiko ollut joku IBAlainen. Asia kuitenkin unohtui kun seurasin sään kehitystä. Kuten tältä juttusäikeeltä voi lukea niin kyllä siellä perässä aja tiesi ketä seurasi. Pahoittelen etten ollut suunnitellut Suomen puolelle muita kuin Pyhäjärven stopin. Kaikkiaan 6 kuittia.
2. Päivä
Aamusta ajo oli tahmeaa. Göteborgissa oli TomTomissa väärä huoltamo ja oikealta huoltamolta en saanut bensaa. Tulostui sentään 0-kuitti. Sitten huomasin tuulilasin kiinnitysruuvin pudonneen.Tuulilasin yläosasta säätöpultti tilalle ja nippari säätöpultin tilalle. Illasta ajo kulki hyvin ja liikennettäkin oli vähän. Saksassa pääsi välillä ajamaan oman mielen mukaan. Siitä taas seurasi useita tankkauksia kun tuntui, että tankki tyhjeni pika vauhtia. Todellisuudessa ei se tankki ollutkaan sitten niin tyhjä. Kaikkiaan 10 kuittia.
3. Päivä
Aloitin ennen 2. Päivän aloitusta ja otin varuilta uuden aloituskuitin sekä ajoin puuttuvat km:t Kaunasista Vilnan suuntaan. Minun pitää näköjään kerrata säännöt ajatuksen kanssa. Meni se aloitus- ja lopetusajan "liukuma" miten tahansa niin pitäisi löytyä oikeat ajat ja matkat. Tarkastuksessa sen sitten näkee miten käy. Puolan rajan jälkeen jäähdytysnestettä tuli reilusti ylivuotoputkesta kun moottori kävi tyhjäkäyntiä hetken kovan ajon jälkeen. Zoltan soitteli matkan varrelta ja yritimme morjestaa ja vaihtaa pulttilaatikkoa vauhdista, mutta eipä huomattu toisiamme Varsovan laitamilla. Berliini - Varsova moottoritie on jo nyt nopea vaikka ei ole vielä valmis Varsovan päästä. Sunnuntai oli lisäksi liikenteellisesti hiljainen, joten lopussa piti "tuhlata" aikaa. Virossa harjoittelin hidasajoa eli ajoin sujuvasti 10-20 km/h alle rajoituksen. Nautinnollista ajoa tyhjällä tiellä, sydänyöllä kunhan siihen tottui. Tallinnassa olin vähän jälkeen klo 5. Välillä Puolassa, Liettuassa ja Latviassa ajaminen oli varsinaista ura-ajoa. Tosin odotin vähän pahempaa. Laivalla huolellinen pyörän sidonta omatoimisesti, henkilökuntaa asia ei kiinnostanut. Kaikkiaan 10 kuittia.

Nyt on paperityötkin tehty ja jatko on tarkastajan murheena.

Kiitos matkaa seuranneille ja kannustaneille.

Wesa