Re: Ajo no 37: Harri Hjulgren SS1000 223 831-225460
Lähetetty: 02 Loka 2012, 12:54
Moi!
Vähiin käyvät nämä rautapersesuoritukset osaltani ennen kuin loppuvat! Tämän kertainen ajosuoritus oli toisaalla foorumissa kirjoittamani ajokauden 2012 suunnitelman mukainen. Kun on päässyt sellainen työtapaturma tapahtumaan jottei aikaisemmin ole tullut ajosuoritusta lokakuulle, niin laitettiin sitten tuokin asia kuntoon. Loppuvuosi yritetään mennä vielä suunnitelman mukaan ja kuten meetingissä mainitsinkin niin ensi vuonna on sitten tälläkin rintamalla ihan jotain muuta ohjelmassa. Ajoin ensimmäisen ajosuoritukseni kestotesti Pannarilla syntymäpäiväni kunniaksi 13.6.2012. Tämän kertaisen ajosuorituksen kalustoksi valikoitu jälleen Pannari, koska kestotestistä puuttui vielä muutamia ajosuorituksia. Huomenna pitäisi 100 000 testikilometrin rajapyykki ylittyä.
Analysoin kestotestipyörää melko perusteellisesti jo edellisen ajosuoritukseni puitteissa (ajo nro: 10), joten kommentoin tällä kertaa vain lyhyesti pyörään tehtyjä muutoksia. Asennetut kahvanlämmittimet saisivat olla tehokkaammat. Modifioitu tuulilasi toimii ainakin itselläni hyvin. Hartioihin ja kypärään ei tule liiaksi häiritseviä pyörteitä, joten ajaminen on rennompaa. Pyörän etujarrut ja -vaimennus ovat heikossa jamassa. Onneksi matkaa puuttuu tämän päivän Turku-Vantaa siirron jälkeen enää SS2000K ajosuorituksen verran ja sitten pyörä onkin valmis lähetettäväksi perusteellisempaan korjaukseen.
Ajosuorituksesta ei nyt niin ihmeitä jäännyt mieleen. Aamulla vaihdettiin Petrin kanssa lennosta kuljettajan tehtäviä, jonka jälkeen lähdin sumussa ja +5 asteen lämpötilassa ajamaan kohti Keimolanporttia. Lyhyillä tauoilla hieman muutettua etelä-suomen tähti-reittiä Loviisan Ankkurituuleen. Sieltä sitten ilmoitin että klo 13.55 saavun Hemohes Shellille Helsinkiin. Ilpo ja Timo olivat vastassa ja kahvin juonnin jälkeen päätimme ajaa JL-Bikeen eturenkaan vaihtoon. Hyvä että vaihdettiin, sillä eturengas oli aivan loppu ja sillä olisi ollut vaarallista ja epämielyttävää ajaa loppu ajosuoritusta. Pääkaupunkiseudulle saavuttaessa alkoi Sipoonlahden kohdalla sataa. Sadetta ja märkää asfalttia riitti sitten Turkuun asti. Renkaanvaihdon jälkeen oikaisu Korson liepeiltä takaisin 4-tielle ja siitä sitten samaa reittiä kuin tullessakin takaisin Turkuun. Tampereen paikkeilla alkoi jälleen pimeys. Lämpötila oli kuitenkin siinä +12 asteen paikkeilla. Tähän aikaan vuodesta suosittelen vahvasti jo turvallisuussyistäkin suunnittelemaan sellaisen reitin että voi ajaa aamun ensimmäiset ja illan viimeiset tunnit moottoritietä pitkin. Varsinkin kun hirvenmetsästyskausi on jälleen alkanut ja vauhkoontuneita eläimiä saattaa olla liikkeellä normaalia enemmän. Paluu Turkuun tapahtui hyvissä ajoin ennen puolta yötä. Parempiakin kelejä olen joskus reissuillani nähnyt, mutta hyvillä varusteilla pärjää. Ajofiilis oli kohdallaan. Varsinkin kun osa reitistä kulki komeiden syksyisten maisemien halki...
PS. Turkulaisten panos kuljettajina tämän kestotestin eteen on ollut vähintäänkin siedettävä
- Petri ahkeroi kokonaiset kahdeksan ajosuoritusta Pannarilla (5 X SS1000, SS1600K, SS2000K sekä BB1500 Finland)
- Maukka ajoi pari pitkää ajosuoritusta (SS2000 ja SS3000)
- Allekirjoittanutkin mopoili pari lyhyttä ajosuoritusta (2 X SS1000)
Kyllä siinä jo yhdelle kylälle....
-Harri.mopomies-
Vähiin käyvät nämä rautapersesuoritukset osaltani ennen kuin loppuvat! Tämän kertainen ajosuoritus oli toisaalla foorumissa kirjoittamani ajokauden 2012 suunnitelman mukainen. Kun on päässyt sellainen työtapaturma tapahtumaan jottei aikaisemmin ole tullut ajosuoritusta lokakuulle, niin laitettiin sitten tuokin asia kuntoon. Loppuvuosi yritetään mennä vielä suunnitelman mukaan ja kuten meetingissä mainitsinkin niin ensi vuonna on sitten tälläkin rintamalla ihan jotain muuta ohjelmassa. Ajoin ensimmäisen ajosuoritukseni kestotesti Pannarilla syntymäpäiväni kunniaksi 13.6.2012. Tämän kertaisen ajosuorituksen kalustoksi valikoitu jälleen Pannari, koska kestotestistä puuttui vielä muutamia ajosuorituksia. Huomenna pitäisi 100 000 testikilometrin rajapyykki ylittyä.
Analysoin kestotestipyörää melko perusteellisesti jo edellisen ajosuoritukseni puitteissa (ajo nro: 10), joten kommentoin tällä kertaa vain lyhyesti pyörään tehtyjä muutoksia. Asennetut kahvanlämmittimet saisivat olla tehokkaammat. Modifioitu tuulilasi toimii ainakin itselläni hyvin. Hartioihin ja kypärään ei tule liiaksi häiritseviä pyörteitä, joten ajaminen on rennompaa. Pyörän etujarrut ja -vaimennus ovat heikossa jamassa. Onneksi matkaa puuttuu tämän päivän Turku-Vantaa siirron jälkeen enää SS2000K ajosuorituksen verran ja sitten pyörä onkin valmis lähetettäväksi perusteellisempaan korjaukseen.
Ajosuorituksesta ei nyt niin ihmeitä jäännyt mieleen. Aamulla vaihdettiin Petrin kanssa lennosta kuljettajan tehtäviä, jonka jälkeen lähdin sumussa ja +5 asteen lämpötilassa ajamaan kohti Keimolanporttia. Lyhyillä tauoilla hieman muutettua etelä-suomen tähti-reittiä Loviisan Ankkurituuleen. Sieltä sitten ilmoitin että klo 13.55 saavun Hemohes Shellille Helsinkiin. Ilpo ja Timo olivat vastassa ja kahvin juonnin jälkeen päätimme ajaa JL-Bikeen eturenkaan vaihtoon. Hyvä että vaihdettiin, sillä eturengas oli aivan loppu ja sillä olisi ollut vaarallista ja epämielyttävää ajaa loppu ajosuoritusta. Pääkaupunkiseudulle saavuttaessa alkoi Sipoonlahden kohdalla sataa. Sadetta ja märkää asfalttia riitti sitten Turkuun asti. Renkaanvaihdon jälkeen oikaisu Korson liepeiltä takaisin 4-tielle ja siitä sitten samaa reittiä kuin tullessakin takaisin Turkuun. Tampereen paikkeilla alkoi jälleen pimeys. Lämpötila oli kuitenkin siinä +12 asteen paikkeilla. Tähän aikaan vuodesta suosittelen vahvasti jo turvallisuussyistäkin suunnittelemaan sellaisen reitin että voi ajaa aamun ensimmäiset ja illan viimeiset tunnit moottoritietä pitkin. Varsinkin kun hirvenmetsästyskausi on jälleen alkanut ja vauhkoontuneita eläimiä saattaa olla liikkeellä normaalia enemmän. Paluu Turkuun tapahtui hyvissä ajoin ennen puolta yötä. Parempiakin kelejä olen joskus reissuillani nähnyt, mutta hyvillä varusteilla pärjää. Ajofiilis oli kohdallaan. Varsinkin kun osa reitistä kulki komeiden syksyisten maisemien halki...
PS. Turkulaisten panos kuljettajina tämän kestotestin eteen on ollut vähintäänkin siedettävä
- Petri ahkeroi kokonaiset kahdeksan ajosuoritusta Pannarilla (5 X SS1000, SS1600K, SS2000K sekä BB1500 Finland)
- Maukka ajoi pari pitkää ajosuoritusta (SS2000 ja SS3000)
- Allekirjoittanutkin mopoili pari lyhyttä ajosuoritusta (2 X SS1000)
Kyllä siinä jo yhdelle kylälle....
-Harri.mopomies-