Sivu 2/4

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 26 Loka 2012, 11:11
Kirjoittaja Ismo Mannila
Jos pyörä (tai pyörää) puretaan nyt, niin ei kannata kasata ennen kuin se viedään kunnostukseen.
Kaiketi pyörä saadaan siirrettyä muuttolaatikoissa Länsirannikolle.
Kun sielläkin on nyt yhtä lumista ja liukasta kuin täällä, niin ei sitä kuitenkaan ajamalla lähdetä siirtämään.

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 26 Loka 2012, 12:27
Kirjoittaja Timo Räisänen
Kun sielläkin on nyt yhtä lumista ja liukasta kuin täällä, niin ei sitä kuitenkaan ajamalla lähdetä siirtämään.

Ei se talvi vielä ole tänne Etelä-Suomeen tullut ja suksien voiteleminen on ennenaikaista.
Keskustelun tuloksena todettiin että paras paikka säilyttää yhden moottoripyörän osia on kiinni itse pyörässä eli koska pyörää ei heti saada siirrettyä ja sitä pitää säilyttää useammassa paikassa niin paras laittaa Pannari kasaan että pysyvät osat tallessa. Nyt purettuina oleviin kohteisiin hankitaan turvallisuuden kannalta ehdottomasti uusittavat osat ja vähän muutakin mahdollisimman nopeasti ja kasataan pyörä uusilla osilla. Järvisen Matti rautaisella ammattitaidolla kertoi mitä jousitukselle olisi tehtävä ja tehtävissä jos sitä haluasi parantaa. Se taas vaatisi sen verran työaikaa ettei kerholla ole varaa teettää sitä normi palkoin :cry:

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 27 Loka 2012, 11:06
Kirjoittaja jussi613
joo on parasta että pyörä on nipussa kun tuodaan niin "kaikki"osat tulee mukana ;) mukaan vaan tietoa mitä on löytynyt parannettavaa ettei tehdä "turhaa" työtä vaan jatketaan mihin on jäänyt hommat....

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 27 Loka 2012, 15:32
Kirjoittaja Timo Räisänen
Perjantaina kävin hakemassa seuraavat osat Stormilta Helsingistä ja vein MJL-Huoltoon. Kiitokset Stormille ja Huhtalan Jannelle MP Maailmasta sponsorointi tuesta.
-riittävän paksu keulaöljy Fork Oil 15W 1 litra
-Etuhaarukan korjaussarja, nykyiset olivat kuluneet loppuun, pinnat rikki jne. MCI-FRK-910 2
-Ohjauslaakeri sarja, Yläpäästä kuivat ja hiekassa MCI-SSH903R
-Etujouset progressiiviset, ovat kuoleutuneet vuosien aikana. PRG-11-1126
Vaikkei keulassa ole ulkopuolisia säätöjä niin se on varmaan aikakautensa (22v) mittakaavassa erittäin hightech keula, esim. putkien sisukset ovat erilaiset toisesta löytyy antidive mekanismi ja toisessa on iskunvaimennuksen komponentit. Putket olivat hyvin mitoissa mutta niissä näkyi kyläseppien työkalujen jälkiä
Kuva
Liukuholkkien pinnoitteet olivat kuluneet loppuun ja jouset olivat kuoleutuneet.
Ohjauksen laakerit olivat jääneet meidän huollossa liian vähälle huomiolle ja ne olivat kuivuneet ja likaiset.
Jarrumännät olivat myös hyvin tiukassa eivätkä meinanneet lähteä irti edes paineilmalla puristamalla. Järvisen Matti näytti syyn Pannarin jarrujen jumiutumiseen. Jarrumäntien tiivisteiden alle kertyy likaa joka puristaa tiivisteet "ulos" uristaan ja männät eivät liiku enää kuten niiden pitäisi. Talvihuollossa urat pitää puhdistaa ja männät puhdistaa/kiillottaa niiden pintaa kertyneestä liasta.
Pyörän tutkiminen ja kasaus jatkuu ensiviikolla.

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 27 Loka 2012, 16:41
Kirjoittaja Jouoksa
Pyörästähän tulee parempi kuin uusi eli tässähän täytyy alkaa jo säästää (rahaa ja ääntä) ensi kevään mahdollista huutokauppaa varten...

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 07 Marras 2012, 10:44
Kirjoittaja Timo Räisänen
Pannari pakattiin eilen ajokoordinaattorin pakettivaunuun ja matka kohti Poria alkoi. Huhtalan Janne MP Maailmasta kertoi ettei pyörästä ollut löytynyt enää mitään mullistavaa uutta ja varmaankin saamme lukea loppu raportin seuraavasta lehdestä.

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 09 Marras 2012, 11:01
Kirjoittaja jussi613
no niin :o alkoi pannari "osina" :lol: valumaan poriin päin mut ensin tuli paketti postilta jossa oli jarru osia ja ehkä tänään tulee loput pannarista kokonaisena porin "varikolle" :!:

t.jussi

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 09 Marras 2012, 21:52
Kirjoittaja Olavi Lähteenmäki
Pannari roudattu Poriin Jussille Konepyöräklubin tallille.

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 09 Marras 2012, 22:35
Kirjoittaja WesaH
MP-Maailman oli varmaan helppo saada Pannari läpi MJL-huollon tarkastuksesta, mutta Jussilla tulee olemaan hikinen urakka saada pyörä läpi IBAF:n valitseman tarkastajan koeajosta. :twisted:

Wesa

Re: Se on sitten siinä. 100K

ViestiLähetetty: 10 Marras 2012, 10:45
Kirjoittaja jussi613
WesaH kirjoitti:MP-Maailman oli varmaan helppo saada Pannari läpi MJL-huollon tarkastuksesta, mutta Jussilla tulee olemaan hikinen urakka saada pyörä läpi IBAF:n valitseman tarkastajan koeajosta. :twisted:

Wesa


wesa jos tarkoitit tuota kauniimpaa osapuolta |spank niin mahdoton tehtävä kun en ole itsekään vielä läpässyt testiä ja 25vuotta koittanut suoritusta.. :oops: tää pannari juttu on helppo homma ;) pannarii pystyy korjaamaan eikä valita mut IBAF testikuljettaja onkin sitten eri juttu :lol:

t.jussi