Sivu 17/28

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 15:01
Kirjoittaja Zoltan
"Haitarista" paikallistetu navin käyttönapit joten iltapäivällä jatketaan testiajoja Foreca suunnistuksella kohti auringon nousua .Tarkoitus ajaa pieni pätkä iltahämrässä niin tulee valopuolikin testattua.
Talviajopyörä käyttövalmis kun eilen asensin Gerbingin molemmat virran ulosotot ettei vilu pääse yllättämään näissä maisemissa. Pakkasta luvattu Espanjaankin .

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 22:05
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Viitaten toiseen juttuketjuun, täältähän se talviscootterin kuva löytyikin:

https://www.flickr.com/photos/zoltaniba ... ed-friend/

Muutaman tuhannen kilometrin scootterikokemuksella totean että kyllä tuolla kelpaa ajella. Hieno kotkanpääkin löytyy lokasuojan päältä ;)

PS. Onko Baijerilainen hylätty lopullisesti?

-Harri.mopomies-

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 19:28
Kirjoittaja Zoltan
Testausta:
http://share.findmespot.com/shared/face ... YjMUMPQ7O0
harrimopomies kirjoitti:Moi!
Muutaman tuhannen kilometrin scootterikokemuksella totean että kyllä tuolla kelpaa ajella. Hieno kotkanpääkin löytyy lokasuojan päältä ;)
PS. Onko Baijerilainen hylätty lopullisesti?
-Harri.mopomies-
Samaa mieltä on meidän rouva myös, kuulemma ajan tällä paljon pehmeämmin , heh heh ! Ajaessa tuli mieleen mihin tätä Haitaria voi verrata ja niinhän se on kuin uusi vasta , taipuisa ja lempeä .

Harrilla helpompaa kun pyörään sisältyi käytön kouluttaja ohessa , täällä kokeillaan ja opitaan . Miinusmerkinä tuo turhan lyhyt toimintasäde , 250 km ja tankkaus pimeässä Espanjan viikonlopun yössä varman päälle .

LT siirretty hyvään perheeseen pois persajoista . Kuuskyttyräinen 13km ajetulla moottorilla odottaa uusia seikkailuja lumien hävittyä Pohjolasta .

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 20 Helmi 2017, 13:34
Kirjoittaja Zoltan
Hyvä suunnittelu antaa vankan perustan ajon onnistumiselle vaikka ajo vielä onkin kokonaan ajamatta . Perusteellisessa suunnittelussa tarvitaan jopa kväänin kielistä apuvälinettä ja paria kolmea muutakin kieltä täällä African rantaa vastapäätä olevassa IBAF.n vaativien ajojen suunnittelutoimistossa .
Esim.
http://www.yr.no/paikka/Spaania/Andaluc ... a/?spr=fkv

https://www.tiempo.com/mapas-meteorologicos/

http://www.foreca.fi/Spain/Fuengirola/map/rain

Joku karttaohjema/Google maps apuvälineenä myös ei ole haitaksi .

Myrskyn rantautuminen aurinkorannikolle ja paluu aikataulu antoivat erityisen haasteen timantin metsästys ajolle (24h/BB1500G/BB2500G ) näillä leveys piireillä .
Myrsky/saderintama sulki pois Gibraltar-Sevilla-Faro-Porto-Santiago Kombostella suunnan kuin myös Granada-Murcia-Almera-Alicante-Valencia rannikon
Samoin aamulähtö ei ollut mahdollinen sää olosuhteista johtuen joten lähtö siirtyi iltapäivään puoli kolmeen .
Reitti : Fuengirola-Cordoba-Manzanares-Valencia-Girona-Narbonne kääntöpaikkana ja samaa reittiä takaisin .Kääntöpaikka laitettu reilusti yli puolimatkan joka mahdollistaisi lopetuksen tarvittaessa ennen myrskyn silmään joutumista . Haitarin mittari näytti kääntöpaikalla 1350km ja navissa 1310 km mikä antoi riittävän pelivaran lopetukselle Foreca-suunnittelun mukaisesti tekijä X.n huomioiden .
Lämpötila ajon aikan +6C-18C arikoisesta säästä pilvipoutaa. Ajoitus osui 101% nappin sillä vielä 20km ennen tukikohtaa arinko paistoi 16C lämpötilassa mutta kun oli laskeuduttu rantamaisemiin niin vastassa oli hitonmoinen hiivari ja vaahtopäinen meri millaista ei vielä oltu nähty monivuotisen talvehtimisen aikana kertaakaan .Ajon lopetus puolta tuntia ennen määräaikaa mittarissa 2699km ja navi 2618km ilman yhtään harhalenkkiä .
Taas kertaallen vahvistui usko Foreca- suunnittelun tärkeyteen ajojen suunnittelussa :D

https://www.flickr.com/photos/zoltaniba ... ed-friend/

Varasuunnitema jos paluu ei olisi onnistunut Valenciaa pitemmälle :

https://www.flickr.com/photos/zoltaniba ... ed-friend/

"Helppo ajo "sanoi takapenkin sihteeri , kiitos siitä kuuluu Haitarin erinomaiselle jakkaralle .

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 20 Helmi 2017, 18:53
Kirjoittaja Sypa1
Kun vain jaksaa ajaa niin jossakin vaiheessa sitä uskoo ja on valmis kokeilemaan jotakin helpompaa tapaa metsästää timantteja.

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 22:25
Kirjoittaja Zoltan
Sypa1 kirjoitti:Kun vain jaksaa ajaa niin jossakin vaiheessa sitä uskoo ja on valmis kokeilemaan jotakin helpompaa tapaa metsästää timantteja.
Jaksettu on ja nyt on timantti lähempänä kuin koskaan . Helpoista tavoista ei niin väliä !

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 22:52
Kirjoittaja Zoltan
6.8.2014 käynnistyi SS3000B ajolla tämä timantin metsästys ja nyt 7.3.2017 metsästysmatkalla kertynyt 57520km hyväksyttyinä olevina ajoina .
Yhteensä 20 ajoa joista 13 kpl vaativia yli 1000ml ajoja, lisäksi kaikki Iba Finland ajot 3kpl tuli metsästys reissuilla ajettua .
Neljä ajoa sitten täyteajoja 100 ajon kokonaismäärään mikä tällä hetkellä on 101 ajoa, mutta vielä olisi matkaa jäljellä työviikon verran , johtuen vaativien ajojen vaatimattomasta määrästä .
Metsästys jatkuu...................

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 14:51
Kirjoittaja Zoltan
Metsästysmaille saavuttu ja näyttäisi talviajot olevan ajettu lämpötilasta päätellen , +26 C , kunnon kesäkeli.

http://share.findmespot.com/shared/face ... YjMUMPQ7O0

Aloitustankkauksesta lähdetään ja tankki tankataan täyteen .

https://www.flickr.com/photos/zoltaniba/25278770023/

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 14:37
Kirjoittaja Lassi
Tais Zoltan juuri tehdä lopetustankkauksen taas vaihteeksi. Ei pal tarttenu kulmapisteitä tiirailla, yks siivu ylös ja toinen alas. Montako tietullia tuolla matkalla on?

Re: Timantin metsästystä

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 22:32
Kirjoittaja Zoltan
Lassi kirjoitti:Tais Zoltan juuri tehdä lopetustankkauksen taas vaihteeksi. Ei pal tarttenu kulmapisteitä tiirailla, yks siivu ylös ja toinen alas. Montako tietullia tuolla matkalla on?
Veli Lasse todistaa hyvin . Vanhan liiton suunnitelma , laitetaan aloituspiste ja lopetuspiste , jos matka riittää niin hyvä niin, jos matka ei riitä niin lisätään välipisteitä kunnes matka riittää .
Tie tulleja on 10 kpl kuittien muodossa,mutta ajotarkastajalle tämä määrä tuplaantuu , kun pitää tullitien alku ja loppu katsoa tällä meidän erinomaisella tarkastusohjelmalla ??
Edellisen ajon tarkastaja oli onnellinen ,kuka lieneekään :D , kun jätin kaikki tietullien kuitin pois ja annoin tankkauspisteistä koodrinaatit .
Tämän ajon tarkastus tehdään oppilastyönä l. onni suosii rohkeaa ja kaikki liput ja laput laitetaan mukaan .Ajosta tein yksinkertaisen nuotituksen yhdellä kulmapisteellä ja navigaattoria en katsonut kertaakaan kun Garminin BMW V jäi kiireisessä lähtöhässäkässä kotia hyllyyn . Ei huolta ja pelko pois , reitti taattua takuuvarmaa tuttua tietä , tarpeeton kapine tässä ajossa sanoisin . Tosin Haitarin toimintasäteellä navi antaa varmistuksen huoltoasemien etäisyyksistä ja myöskin todellisen ajetun matkan . 2500km ajossa pyörän mittari näyttää 75 km liikaa , no hätä kun sen tietää . Baijerilaisten mittarit minun pyörissä ovat olleet kiitevän tarkkoja .
Foreca suositteli lähtöä heti eiliselle päivälle lähestyvän saderintaman osumista valitulle reitille ja iltapäivän lähtöaika sen takia että saatiin nukuttu yö lähtöä edeltävän yön valvomisen jälkeen.
Ajo alkoi 26-29 C asteen helteessä ensimmäiset 750 km ja Ranskassa yöllä alimmillaan +6 C astetta .Lauantai illasta sunnuntaille puolille päivin liikenne kohtuullisen rahallista mitä nyt mennessä Murcian kohdalla joku kolari hidasti n. 10 min etenemistä .
Edellinen ajo näköjään päivittynyt listoille , mutta ajokoordinaattori kle.. ei luvannut lähettää Haitarin kilven alusta tänne etelän rannoille , hävettää ajella ilman kilven alusta , melkein kuin munasillaan kulkisi . Taas mentiin yksi askel kohti päämärää mikä on kahteen kertaan maksettu jo .
Pyörä pesty ja huomenna keväthuollon varaus Malagan Honda huollosta.

Ps. pyörässä on navi mutta Pöljä ei ole kouluttanut minua sen käyttämiseen , no täytyy tuoda iso 4 l saunakalja tölkki äijälle niin eiköhän kursiaikakin löydy.