Lassi kirjoitti:Tais Zoltan juuri tehdä lopetustankkauksen taas vaihteeksi. Ei pal tarttenu kulmapisteitä tiirailla, yks siivu ylös ja toinen alas. Montako tietullia tuolla matkalla on?
Veli Lasse todistaa hyvin . Vanhan liiton suunnitelma , laitetaan aloituspiste ja lopetuspiste , jos matka riittää niin hyvä niin, jos matka ei riitä niin lisätään välipisteitä kunnes matka riittää .
Tie tulleja on 10 kpl kuittien muodossa,mutta ajotarkastajalle tämä määrä tuplaantuu , kun pitää tullitien alku ja loppu katsoa tällä meidän erinomaisella tarkastusohjelmalla ??
Edellisen ajon tarkastaja oli onnellinen ,kuka lieneekään
, kun jätin kaikki tietullien kuitin pois ja annoin tankkauspisteistä koodrinaatit .
Tämän ajon tarkastus tehdään oppilastyönä l. onni suosii rohkeaa ja kaikki liput ja laput laitetaan mukaan .Ajosta tein yksinkertaisen nuotituksen yhdellä kulmapisteellä ja navigaattoria en katsonut kertaakaan kun Garminin BMW V jäi kiireisessä lähtöhässäkässä kotia hyllyyn . Ei huolta ja pelko pois , reitti taattua takuuvarmaa tuttua tietä , tarpeeton kapine tässä ajossa sanoisin . Tosin Haitarin toimintasäteellä navi antaa varmistuksen huoltoasemien etäisyyksistä ja myöskin todellisen ajetun matkan . 2500km ajossa pyörän mittari näyttää 75 km liikaa , no hätä kun sen tietää . Baijerilaisten mittarit minun pyörissä ovat olleet kiitevän tarkkoja .
Foreca suositteli lähtöä heti eiliselle päivälle lähestyvän saderintaman osumista valitulle reitille ja iltapäivän lähtöaika sen takia että saatiin nukuttu yö lähtöä edeltävän yön valvomisen jälkeen.
Ajo alkoi 26-29 C asteen helteessä ensimmäiset 750 km ja Ranskassa yöllä alimmillaan +6 C astetta .Lauantai illasta sunnuntaille puolille päivin liikenne kohtuullisen rahallista mitä nyt mennessä Murcian kohdalla joku kolari hidasti n. 10 min etenemistä .
Edellinen ajo näköjään päivittynyt listoille , mutta ajokoordinaattori kle.. ei luvannut lähettää Haitarin kilven alusta tänne etelän rannoille , hävettää ajella ilman kilven alusta , melkein kuin munasillaan kulkisi . Taas mentiin yksi askel kohti päämärää mikä on kahteen kertaan maksettu jo .
Pyörä pesty ja huomenna keväthuollon varaus Malagan Honda huollosta.
Ps. pyörässä on navi mutta Pöljä ei ole kouluttanut minua sen käyttämiseen , no täytyy tuoda iso 4 l saunakalja tölkki äijälle niin eiköhän kursiaikakin löydy.