Timantin metsästystä

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Ismo Mannila » 10 Elo 2014, 11:32

Jouoksa kirjoitti:
Zoltan kirjoitti:.. . Tallinnassa lopetustankkaus 5:55 ja kun aloitus Helsingistä oli 7:36 niin aikaa sateesta huolimatta jäi runsaasti jäljelle ..


Entäpä jos olisit missannut laivan tai siihen ei olisi mahtunut? Tokihan etukäteisvaraus varmistaa mahtumisen.
Itse koen kyllä vastapäivään ajamisen uhkapelinä joka onnistuu kokeneelta, mutta en suosittelisi ensikertalaiselle.


Muistaakseni aikaisemmin säännöt mahdollistivat Lähdön Helsingistä ja lopetuksen Tallinnaan, joten lauttamatkasta ei tarvinnut välittää....

Nykyisissä säännöissä lukee..
Suomenlahden ylittävään laivamatkaan kulunutta aikaa ei lasketa siihen 1000 mailin etapin 24 tunnin aikaan, johon laivamatka kuuluu eikä ajon 72 tunnin kokonaisaikaan. Ajan vähentämistä varten on oltava polttoainekuitti sekä Tallinnasta että Helsingistä.
Aloitus ja lopetus on oltava samalla paikkakunnalla


Balticin ohjeissa lukee...
..lopputankkaus ja todistajalausunnot suoritetaan samalla huoltoasemalla, jossa aloitustankkauskin on suoritettu ja ajon lopetusaika on ko. kuitissa oleva kellonaika. Ajoajaksi tulee aloitus-ja lopetustankkauksen välinen aika vähennettynä lauttamatkan ajalla (eli Tallinnan tankkauksen ja Helsingin tankkauksen välisellä ajalla). Tankkaus sekä Tallinnassa että Helsingissä tulee suorittaa sataman välittömässä läheisyydessä olevilla asemilla.


Onnittelut reippaasta ja rohkeasta ajosta.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Avatar
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
 
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 10 Elo 2014, 11:55

Jouoksa kirjoitti:Entäpä jos olisit missannut laivan tai siihen ei olisi mahtunut? Tokihan etukäteisvaraus varmistaa mahtumisen.
Itse koen kyllä vastapäivään ajamisen uhkapelinä joka onnistuu kokeneelta, mutta en suosittelisi ensikertalaiselle.


Heh heh Entäpä jos olisin 15 vuotiaana lähtenyt Australiaan kun pyydettiin? Entäpä jos ...........................? 6 varasuunnitelmaa olisi ollut käytössä ja jos ne olis loppuneet niin sitten olisin improvisoinut .
Haasteita täytyy olla jotta pysyy mielenkiinto vireillä . Aamulla jäi lääkkeet ottamatta ja taas ajetaan tuntemattomilla teillä :shock:
Tien viitassa lukee Litmanen 10




http://share.findmespot.com/shared/face ... YjMUMPQ7O0
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Jouoksa » 10 Elo 2014, 13:55

Zoltan kirjoitti:
Jouoksa kirjoitti:Entäpä jos olisit missannut laivan tai siihen ei olisi mahtunut? Tokihan etukäteisvaraus varmistaa mahtumisen.
Itse koen kyllä vastapäivään ajamisen uhkapelinä joka onnistuu kokeneelta, mutta en suosittelisi ensikertalaiselle.


...6 varasuunnitelmaa olisi ollut käytössä ja jos ne olis loppuneet niin sitten olisin improvisoinut .


Ajatellen baltic 3000:n suorittamista, olisi hauska kuulla varasuunnitelmista, eli mitä oikeasti olisi ollut tehtävissä että 6 tunnin ja 40 min aikana olisi päässyt Helsinkiin? Olisiko seuraavalla laivalla ehtinyt, vai olisiko ollut realistista yrittää ympäri Pietarin kautta?
Jouoksa
Jaloteräskankku
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 10 Elo 2014, 17:19

Jouoksa kirjoitti:
Ajatellen baltic 3000:n suorittamista,
Ajossa ei ollut kyse Balticin suorittamisesta vaan timantin metsästyksestä ja sen kautta avautuu suuri joukko varasuunnitelmia ja nyt jälleen tien päälle .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Jouoksa » 10 Elo 2014, 17:30

Zoltan kirjoitti:
Jouoksa kirjoitti:
Ajatellen baltic 3000:n suorittamista,
Ajossa ei ollut kyse Balticin suorittamisesta vaan timantin metsästyksestä ja sen kautta avautuu suuri joukko varasuunnitelmia ja nyt jälleen tien päälle .


Ismo Mannila kirjoitti:Magdeburgissa yötauko.
Siitä on aika tarkkaan 1000 ml Tallinnaan.
Zoltanilta puuttuu SS3000 Baltic.

Mihinköhän suuntaan mopon keula näyttää huomenna :?:


Näinhän se taas meni, seuranta perustui ennenaikaisiin ja hätäisiin päätelmiin ja oletuksiin jotka johtivat ajatuksia harhaan... Eli ajosta viis, kunhan vaan saa kokoon 20 vaativaa suoritusta. Ymmärrettävä tavoite, joka antaa paljon mahdollisuuksia.

Zoltanin ajaessa mikään ei ole varmaa tai ennustettavissa... Se pitäisi aina muistaa, eikä fiksoitua yhteen vaihtoehtoon.
Jouoksa
Jaloteräskankku
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 10 Elo 2014, 22:12

Jouoksa kirjoitti:
Näinhän se taas meni, seuranta perustui ennenaikaisiin ja hätäisiin päätelmiin ja oletuksiin jotka johtivat ajatuksia harhaan... Eli ajosta viis, kunhan vaan saa kokoon 20 vaativaa suoritusta. Ymmärrettävä tavoite, joka antaa paljon mahdollisuuksia.

Zoltanin ajaessa mikään ei ole varmaa tai ennustettavissa... Se pitäisi aina muistaa, eikä fiksoitua yhteen vaihtoehtoon.


Hienoa Jouni ! Olet kokenut valaistumisen !

Olet osa äärimmäistä porukkaa, kimppaa jolla ei ole rasittavia sääntöjä, vaan kimppaa jossa kaikki olemme vapaita ilmaisemaan ja tavoittelemaan pitkänmatkan ajounelmiamme...
Michael Kneebone, President, Iron Butt Association

Ajo oli suunniteltu Balticin reitille ja suunta ns. väärinpäin koska halusin kokeilla kuinka se onnistuisi.(24h aikaikkuna ensimmäisenä vrk ilman laivamatkaa oli pelkää plussa jos suunnitelma muuttuisi.Edellinen SS3000 Baltic yritys mikä meni pieleen aloitin juuri samalla tavalla ja toisen vrk.n jälkeen jouduin ottamaan varasuunniteman käyttöön mikä oli eteenpäin tonni kerrallaan ja siitä tuli sitten 10/10 . Jos joku olisi jossain vaiheessa vaikka ensimmäisenä vrk.na mennyt vikaan niin Ruotsista olisi startannut uusi ajo joka olisi ollut pikku Gold tai 2500kGold . Jos laiva olisi jättänyt niin siinäkään ei mitään vahinkoa olisi tapahtunut koska SS3000 on yli 48h tunnin ajo . Ainoastaan nuo IBA Finland ajot oli pois suljettu vaihtoehdoista . Kaikki muut ajot olisi ollut käytettävissä.
Hienoa kun mielenkiintoa riitti seuraamiseen . Kiitokset siitä ja onnitteluista .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 11 Elo 2014, 17:50

SS3000 Baltic ajona myydään tarkastukseen .Kuittien kopiointi meneillään .

1.vrk =1638,70km
2.vrk=1627,10km
3.vrk=1647,30km
---------------
Yht. = 4913,10km Helsingi stä Tallinnaan .
1.vrk Helsinki-Tampere-Jyväskylä-II- Kuitit Suomen puolelta ja tankillisia loppumatka Gävleen asti .
2 vrk Tukholma- Granna-Ustrup-sillat-Ostrup ja Saksassa kulma A7.n ja A2.n risteyksessä Shell Lehrte mikä takasi riittävät kilometrin toiselle päivälle Schopsdorfiin.
3vrk Schopsdorf-Warsova-Bialystok-Kaunas-Ogre(Salaspils)-Tallinna .
Reitti oli tuttu jo monista aikaisemmista ajoista joten nuo kulmat kertasin vielä varmuuden vuoksi ennen lähtöä . Itse ajo sujui erittäin hyvin ja ajaminen oli helppoa riittävine lepoaikoineen .
Puolan alkupään motari ja Saksan nopea A2 antavat erinomaisen pohjan tuolle "pelätylle" Puola-Liettua-Latvia osuudelle .Lisäksi ensimmäisen päivän laivamatkan rasituksen puuttuminen seuraavilta päiviltä antaa hyvän pohjan köllötellä rauhallisena laivan hytissä odotellen kuulutusta saapumisesta Helsinkiin . Tämä tieto on kokemusperäistä ja myöskin käyttökelpoista .
Timantin metsästys jatkuu.......................
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2573
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 11 Elo 2014, 21:04

Moi!

Ettei kenellekään lukijalle jäisi väärää kuvaa, niin täsmennetään vielä hiukan:

SS3000 Baltic ajosuorituksen reitin tulee olla "ympyrä" ja laivamatka on kaikissa tapauksissa oleellinen osa tätä ajosuoritusta. Joten saavuttuasi Tallinnaan ja suoritettuasi tankkauksen ajanotto pysähtyy ja siirryt sääntöjen määräämän aikarajan (Viisi tuntia)puitteissa laivalla Suomeen, jonka jälkeen sinulla on oltava vielä sen verran suoritusaikaa jäljellä että ehdit ajamaan ajosuorituksen lopetukseen paikkaan X.

Esim. Lähden reissuun Hietalahden Nesteeltä ja palaan Tallinkilla Suomeen ja ajan reilun kilometrin Hietalahden Nesteelle lopetukseen. Toki voi halutessaan aloittaa vaikkapa Hemohessin Shelliltä ;) Mikäli saavuttuasi Tallinnaan ei syystä tai toisesta suoritusaikaa ole enää jäljellä kuin pari minuuttia ei ajosuoritus tule onnistumaan. Mikäli muutoin on toimittu sääntöjen mukaisesti saattaa hyväksytyksi tulla SS3000, muttei SS3000 Baltic koska reitti ei olisi suoritusajan puitteissa ajettu "ympyrä".Tässä kyseisessä tapauksessa ajosuorittajaa on informoitu jo hyvissä ennen ajoonlähtöä oikeasta menettelystä. Ja ei muuta kuin timantin metsästys jatkukoon :D

-Harri.mopomies-
-1 045 480 km (01/06/83 - 14/09/19)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
-IBAF Driver 212 976 km (03/06/00 - 29/08/19)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7114
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4546
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja JMJH66 » 11 Elo 2014, 21:57

harrimopomies kirjoitti:. . . suoritettuasi tankkauksen ajanotto pysähtyy ja siirryt sääntöjen määräämän aikarajan (Viisi tuntia)puitteissa laivalla Suomeen, jonka jälkeen sinulla on oltava vielä sen verran suoritusaikaa jäljellä että ehdit ajamaan ajosuorituksen lopetukseen paikkaan X.


Ei ole rajattu tuota aikaa viiteen tuntiin; voi käyttää vaikka 7h, mutta 5h ainoastaan vähennetään sen vuorokauden ajasta johon tuo laivamatka osuu (ja tietysti kokonaisajasta myös).

Mielestäni säännöt on tuon paikan osalta aika epämääräiset: Kello "pysäytetään Tallinnassa" ja taas uudelleen "käynnistetään Helsingissä??

Eikö tämä ole ymmärrettävissä niin, että 15 km ennen Tallinnaa otat kuitin ja pysäytät kellon, ajat satamaan, odotat laivaa, matkustat laivalla Helsinkiin, odotat pääsyä laivasta, ajat vaikkapa Hemohessiin (josta esim. aloituskuitti) ja käynnistät taas kellon. Jos tuo menee alle 5h, niin sitten se "oikea kulunut aika vähennetään suorituksesta! Jos menee yli, niin sitten vähennys tuo 5h!
Eli Harrin esimerkkiin takaisin, kun saavut minuuttia alle kolmen vuorokauden Tallinnaan kuitille ja olet aloittanut ajon jostakin Helsingistä, niin ei tarvita yhtään minuuttia reserviä, kunhan ehdit viiden tunnin aikaikkunassa aloituspaikalle, koska kello on sinne asti pysähtyneenä!

Tässä jää epämääräiseksi tuo 15 km matka Tallinnassa ja 20 km Helsigissä; lasketaanko mukaan? Entä kun Helsinki laajenee vaikkapa Lahteen asti, niin 100 km hyvää lisää, jolloin kello ei käy?? No tuo 5h on suht oikea aika kuitenkin, joka tuohon kuluu! Mutta silti pitäisi määritellä nuo sallitut kuittipisteet jollain maksimietäisyytenä terminaalista (esim. 5 km tai "kantakaupungissa")
JH
Honda GL 1500 Gold Wing, +70000 Ironbutt mailia
11/12kk-55/366pvm-31/31pv-38/53vko-12xSS1000-10xSS1600K-2xSS1000F-AR12-3xAR13-3xAR14-2xAR15-AR16-5xSS2000K-SS2000-SS2000F-SS3000-4xBB1500-4xBB2500K-2xBB1500F-BB1500G-BB2500K G-2xBB3000K-Saukkion malja
JMJH66
Jaloteräskankku
 
Viestit: 934
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Re: Timantin metsästystä

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 11 Elo 2014, 22:27

Laittakaa sääntökommentit tuonne SS3000B Helsingistä Tallinnaa ketjuun
niin pysyy juttu hanskassa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3841
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Ajo Päällä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa