SS2000K

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.

SS2000K

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 02 Joulu 2014, 18:33

Viimeistään helmikuun loppuun mennessä 2000K yritys :P mielellään joulukuussa jo... kytistellään sopivaa ajakohtaa vielä :?
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 02 Joulu 2014, 23:22

SS2000K on talvi aikaan vaativa rypistys, ei ole aikaa lämmitellä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 03 Joulu 2014, 00:38

Timo Räisänen kirjoitti:SS2000K on talvi aikaan vaativa rypistys, ei ole aikaa lämmitellä.


Nämä "nykyajan"talvet ei kuulemma paljoakaan poikkea kesäkeleistä..

Nastarenkaiden käyttö,pimeys ja talvirajoitukset ovat kuitenkin asiat jotka tekevät ajosta "talviajon" :?
Noita "lämpimähköjä"kelejä varmaan sopii 3kuukauden ajanjaksolle,sen ei pitäisi haitata,jos aikataulut osuu kohilleen..
Talvirajoitukset taitaa tehdä ajolle suurimman haasteen,mutta jollei "iso hätä" yllätä ennen 500km kohtaa,luulisin olevan mahdollisuuksia :roll:
Kai sen lopun 1000ml. sitten pystyy pidättelemään :lol:
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 04 Joulu 2014, 22:10

On SS2000 ajettavissa talvella, ensimmäiseen 12h ajoin 1000km ja jos olisi nastat alla niin olisin voinut jatkaa moottoriteiden ajamista, joten hyvällä kelillä ja oikeilla välineillä on mahdollinen ajo.
Petri, miten puhdistat ajon jälkeen pyörän ja puvun? Pesin pyörää toista tuntia mutta sitten loppui vääntö ja pyörä on edelleen hiekkasuolan läpitunkema samoin vaatteet vyötäröstä alaspäin :evil:
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 04 Joulu 2014, 22:45

Timo Räisänen kirjoitti:Petri, miten puhdistat ajon jälkeen pyörän ja puvun? Pesin pyörää toista tuntia mutta sitten loppui vääntö ja pyörä on edelleen hiekkasuolan läpitunkema samoin vaatteet vyötäröstä alaspäin :evil:
En mitenkään :!: :lol: Kevään tullessa sade puhdistaa sen mitä parhaiten... Eikös ne moottoripyörät ole ajamista varten :?: käytetään sitä huolenpito-intoa sitten vaikka muihin kohteisiin :P
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 05 Joulu 2014, 13:02

Eikös ne moottoripyörät ole ajamista varten :?:

Ovat, ja juuri siksi niitä pitää huoltaa että ajaminen jatkuu
Kuva
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja Jouoksa » 05 Joulu 2014, 14:50

puuhis98 kirjoitti:... käytetään sitä huolenpito-intoa sitten vaikka muihin kohteisiin :P


Tässä on meille kaikille aivan erinomainen ja syvällinen viisaus ajatellen itsenäisyyspäivää ja Joulua. Kiitos Petri.
Jouoksa
Jaloteräskankku
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 09 Joulu 2014, 18:50

puuhis98 kirjoitti:
Nämä "nykyajan"talvet ei kuulemma paljoakaan poikkea kesäkeleistä..



http://ilmatieteenlaitos.fi/talvitilastot

En noista käppyröistä kyllä saa oikeen tolkkua paljonko nuo keskilämmöt nyt ovat nousseet :?:
Ajoissa kuukauden keskilämpötiloilla ei ole merkitystä,jos pystyy lähtemään ns.vellipeppu-aikatautulla,eli forecaa tiirailemalla..
Tähän itsekin olen sortunut ja aikomus on jatkaa samaa matalamman riman etsimistä tulevaisudessa.. :)

Ennen suoritusta on tarkoitus virittää transu TAAS motareita varten:
(kahvansuojaimilla kun on ollut tapana löystyä pitkäkestoisen "huiman" vastatuulen sattuessa)
Viime ajon jäljiltä aivan löysässä suojat ja käsillä kesken ajon suojien eteenpäintyöntäminen maistuu jo puurolta..
Tankohanskojen kanssa tuulen vaikutus moninkertaistuu,joten pitäisi mennä tallille keksimään jotain patenttia ongelmaan :P
Tuli vaan mieleen,nyt kun alkaa ruuvit taas olla löysällä :P
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 09 Joulu 2014, 23:00

(kahvansuojaimilla kun on ollut tapana löystyä pitkäkestoisen "huiman" vastatuulen sattuessa)

Kyllä on tuulella merkitystä. Mennäviikolla Hemohess-Hamina 136km cruisecontrolli päälle ja miltei tyhjä tie ettei tullut ohitteluja eikä turhia kiihotteluja. Menomatka 6-8m/s myötätuulta suoraan selän takaa bensaa paloi 6,94l eli kulutus 5.1l/100km. Sama tie välittömästi takaisin suoraan vastatuuleen taas vakionopeussäädin samaan koloon ja 7,96l eli kulutus 5,8l/100km. Pyörän tietokone väitti kulutusten olleen mennessä 5l/100km ja palatessa 5.9l/km. Toinen huomio ole että ensikerran minun ajojen aikana piti paluumatkalla kahvanlämmittimet laittaa jatkuvasti päälle ja suuremmalle teholle niin paljon vastatuuli viilensi rystysiä. Lämpötila oli -0,5 ja +2 asteen välillä tienpinta 0 - +1 astetta.

Nyt on etelässä suvikeli, joten kaikki ajamaan Mile Eateriin vaativa ajo, tätä lämpimämmällä kelillä sitä tuskin saa ajaa.

Itse harrastin nyt ensikerran syvällisempää Foreca ajosuunnittelua. Ajoa edeltävän viikon aikana sai tehdä joka päivä uuden suunnitelman kelien mukaan ja mukaan otin viisi variaatiota ajoista. Muuten ei olisi ollut tarvetta noin moneen suunnitelmaan mutta kun useammassa vaihtoehdossa ajon mitta oli 1609.xxx km niin piti olla paperilla huoltoaseman nimet mistä kuitti piti hakea. Itse ajon aikana sitten muutin suunnitelmaa tienpinnan lämpötilan ja huoltoaseman pihan liukkauden mukaan ja Foreca expertti laski muutosten vaikutusta matkaan ettei vaan tule lyhyttä ajoa. No sitä pelkoa ei ollut keli pysyi ajokelpoisena joten ajoin ajamisen riemusta koko "koko rahan edestä".
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3824
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

Re: SS2000K

ViestiKirjoittaja puuhis98 » 19 Joulu 2014, 23:01

Hetken päästä lähtö...

Reitti "tänään":
1.shell,oriketo
2.keimolanportti-itä
3.pirkanhovi
4.shell,jämsä
5.pirkanhovi
6.keimolanportti.länsi
7.abc,amiraali
8.neste,malmi
9.teboil,leivonmäki
10.shell,hemohes
11.teboil,runosmäki
12.neste,tiilimäki
13.abc,kiitokaari
14.neste,tiilimäki

Ei kovin talvista keliä taas,mutta lisää haastetta sopivasti :P

http://share.findmespot.com/shared/face ... 6MeYoEWui3
11/2011-10/2017 162/366
puuhis98
RST-ahteri
 
Viestit: 715
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 17:11
Paikkakunta: turku

Seuraava

Paluu Ajo Päällä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron