Pekka Autio kirjoitti:Ajon ajankohdasta käytiin keskustelua Iba metingissä ja vielä syyskokouksessakin,mutta päätettiin pitää se entisellä paikalla. Syynä on kokemukset teiden ruuhkautumisesta myöhempinä ajankohtina.
Nostetaapas tämä taas esille.
Kaikkien "asiantuntijoiden" peloitteluita uhmaten, lähdimme etsimään niitä ruuhkaisia ja kylmiä teitä Saksaan, Puheenjohtajankin 2015 kultaryntäyksen jälkeisen palautteiden pohjalta.
Pekka Autio kirjoitti:Kyllä Kultaryntäystäkin pitää ajan mukana kehittää. Ja keskustelu aiheesta on hyvää ja tervetullutta. Katselin tuossa kolmen seuraavan vuoden kalenteria ja helatorstai olisi mahdollisuus hyödyntää myöhemmin toukokuussa Kultaryntäykseen. Nyt tuo Vapun ajan hyödyntäminen on vähän suhteellista, kun Vappu on vuoron perään minä päivänä tahansa ja käytännössä nytkin ajetaan normaalina viikonloppuna. Helatorstai toki vaihtelee pääsiäisen perusteella, mutta selvästikin tuota Kultaryntäyksen ajankohtaa pitää katsoa tarkemmin vuosittain, viikko voi merkitä sään lämpiämisen suhteen paljonkin. Nythän Kultaryntäyksen yhteydessä ajettiin jo paljon muitakin ajoja.
Mitä olen kuulut tästä vuoden 2016 Kultaryntäyksestä, oli siellä taas normaali kultaryntäys keli, eli kylmää, pakkasta liukasta, sateista ja tuulista. Me kävimme todellakin etsimässä noita Saksan ruuhkia, mistä oikein erikseen mainittiin ja kylmiä ilmoja. Jouduimme kokemaan pettymyksen, niitä EI OLLUT!!!! Saksassa on helatorstai normi pyhä, joten esim rekat eivät ole liikenteessä ja tämä taas pitää baanat erittäin tyhjinä. Oli vain viikko eroa vappuun, mutta lämpötilat 8-28 astetta, joten jäiset tietkin jäi kokematta.
Koska ruuhkaa lähdimme etsimään, jouduimme silloin hakemaan sitä Italiasta ja Itävallasta, jossa jo pienesti sitä löysimme.
Mutta summa summaarum, nyt meille jäi hyvä lepopäivä ennen uuden työviikon aloitusta ja meni se sama extra vapaapäivä, mikä olisi mennyt jokatapauksessa useamman päivän ajossa. Jos kerran yhdistys haluaa kehittyä, niin miksi pitää olla sitten niin jäärä, jottei uusia ajatuksia voi kuunnella.
T Antti