Sivu 1/2

SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 10 Touko 2015, 12:46
Kirjoittaja Timo Räisänen
Avataan tänne seurantasivu vaikkei kukaan ole virallisesti ilmoittautunut korkkaamaan uutta SS5000K ajoa mutta ainakin seuraavat spotit alkoivat liikkumaan ajon julkaisun jälkeen.
Zoltan
HarriMopoMies
ja Spotwallansivuilta näkee kuinka herrat kiertävät vapaasti Eurooppaa.

PS. Nyt IBAF® spotwallan sivut on nähty yli 34 000 kertaa ja ollaan noin 4000 katselukerran päässä top 10 listalle pääsystä.

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 10 Touko 2015, 13:20
Kirjoittaja Lasse
Saanen veikata että harrimopomies ajanee pohjois-ruotsiin ja suomessa sitten loput mitä jää jäljelle, pakolliset kuuden tunnin unet sitten vaikka turkusessa. ;)

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 10 Touko 2015, 15:52
Kirjoittaja Timo Räisänen
Zoltan soitti tien päältä ja kertoi tien Berliiniin olleen poikki ja teki U-käännöksen ja lähti kohden Atlantin rannikkoa. Vapaalla meiningillä vapaan Euroopan kansalaisena menee minne huvittaa.

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 10 Touko 2015, 23:00
Kirjoittaja Timo Räisänen
Zoltan viestittää että hyvin on Ranskan pullan siemenet itäneet. Keli on mitä otollisin niin maanviljelylle kuin moottoripyöräilylle.

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 11 Touko 2015, 23:07
Kirjoittaja Timo Räisänen
Harri on kiertänyt Pohjanlahden ja taitaa tähdätä yöksi Suomen Turkuun. Kilometrit eivät taida aivan olla riittävät 5000K joten taitaa olla huomenna edessä kotimaan kierros, ehkä ennätysajon kenraaliharjoitus.
Zoltan on rakastunut Ranskalaisiin ja kurvailee patongin ja punaviinin maassa. Kyseli aamulla säätietoja mutta aika tylsät kelit oli tarjolla pilvipoutaa ja alle 25 asteen koko keskisessä Euroopassa joten sen perusteella aivan sama minne suuntaan ajaa. Espanjan arveli olevan liian lämmin joten pysyttelee Välimeren pohjoispuolella.

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 13 Touko 2015, 03:55
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

SS5000K, tupla korkkaus :o

Ajon voi jakaa periaatteessa kolmeen osaan:

1. Libramont(B)-Stockholm(S), noin 1700 km. Nopeaa siirtymistä...

2. Stockholm(S)-Turku (FIN), noin 1800 km. Vähemmän nopeaa siirtymistä...

3. Ennätysajon SS1000 (Etelä Suomen sieni) kenraali, noin 1650 km. xx h ja 41 min taukoineen ...

Viimeinen vuorokausi teemalla: Vettä, pimeyttä, vettä ja entistäkin pimeämpää. Lämpötilatkin olivat mitä olivat ;)

Mahdollisia jorinoita ja mietteitä ajon tiimoilta myöhemmin. Seuraava ohjelma numero on aamu saunominen :D

-Harri.mopomies-

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 13 Touko 2015, 04:51
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Saunan päälle pari "virvoketta" ja samalla laskin nuo lepojutut:

- Tukholmassa hotellissa 6 h ja 30 min (kuitilla)

- kotona 6 h

- loppuun jäi vielä aikaa 3 h 55 min

Tauot olivat pääsääntöisesti tyyliin "Gold" ja "toisena" ajovuorokautena joitakin yli 400 kilometrin "siivuja" (muistaen kuitenkin 300 mailin säännön) mm. Tukholma-Haaparanta väli kahdella tauolla. Sieniretkellä toki useitakin kuittipisteitä, mutta vain yksi 20 min tauko (ainut lämmin ateria pariin, kolmeen päivään...)

JK. seuraavaksi Nukku-Mattia moikkaamaan :D

-Harri.mopomies-

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 13 Touko 2015, 09:41
Kirjoittaja Zoltan
Timo Räisänen kirjoitti:Harri on kiertänyt Pohjanlahden ja taitaa tähdätä yöksi Suomen Turkuun. Kilometrit eivät taida aivan olla riittävät 5000K joten taitaa olla huomenna edessä kotimaan kierros, ehkä ennätysajon kenraaliharjoitus.
Zoltan on rakastunut Ranskalaisiin ja kurvailee patongin ja punaviinin maassa. Kyseli aamulla säätietoja mutta aika tylsät kelit oli tarjolla pilvipoutaa ja alle 25 asteen koko keskisessä Euroopassa joten sen perusteella aivan sama minne suuntaan ajaa. Espanjan arveli olevan liian lämmin joten pysyttelee Välimeren pohjoispuolella.


Harri soitti yöllä ja totesi kylmässä sateisessa ja pimeässä pohjolan yössä "olisi ollut parempi ajaa siellä alhaalla" . Mikä lie miehen saanut tekemään tuollaisen reittivalinnan :?: ;)
Lopetin SS5000K.n illalla 17:09 ja aikaa jäi 6min . Tiukka ajo ja 5000km on pitkä pätkä kumminkin eikä aikaa ole kuin 72h katsella Euroopan ääri rantoja. Kävin bongaamassa tuon New Yorkin vastarannan muttei kaupunkia näkynyt horisontissa vaikka oli kirkas ilma.Huoltsikalla yksi kaveri sanoi pyörästä "onpa paljon moskiittoja" johon totesin että kaikki on ranskalaisia moskiittoja .
Lepotaukoja on 2kpl kuitein todistettuna yhteensä varmaankin 3x6h ellei enemmänkin.Just herännyt ja aamiainen odottaa jonkaa jälkeen moskiittojen poisto pyörästä. Harrilla ei varmaan ole tätä ongelmaa kun pesi pyörää jo yöllä :D , liekö siellä edes moskiitot elävätkään vielä ? Korkattu on mutta reissu jatkuu edelleen LT-meetingiin Saksaan josta pitää pokata pisimmän lähestyjän pytty noin.7-8000km matkalla ? No spotti näyttää mitä kautta tulee sinne mentyä ?

ps. ajaminen on kuin linnun maitoa

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 18 Touko 2015, 17:25
Kirjoittaja Zoltan
5000km yhtämittainen ajo ei todellakaan ole ihan simppeli suoritus vaikka olisi kokemustakin enemmäkin . 3 vrk aikatekijä tuo mukanaan jo riskitekijöitä mukanaan vaikka ennalta olisi suunnittelu ollut kuinka perinpohjaista tahansa . Yksi venttiilirikko saattaa jo vaarantaa koko pitkän ajosuorituksen kuin myös tekniset ongelmat ja tietenkin sää foreca suunnittelusta huolimatta .
Mielipiteitä varmasti alkaa kuulumaan ajosta ennen kuin puun lehdet Suomen maassa alkaa kellastumaan . Itse suoritin tämän ajon lähestymis ajona LT-treffeille saksaa , mutta kotimaassa tähän ajoon tulee lisää hastetta sillä tämä ei ole SS3000K +SS2000K vaan SS5000K . 2% virhe matkassa on jo helposti yli sata km ja 5% pitkäksikään en mielelläni ajaisi ?

Jokatapauksessa suosittelen tätä ajo kaikille niin pohjavaatimukset täyttäville ja jos niitä ei ole niin ne kannattaa hankkia ihan jo tämän ajon takia .

Re: SS5000K Korkkkaus

ViestiLähetetty: 12 Kesä 2015, 17:38
Kirjoittaja Zoltan
harrimopomies kirjoitti:Moi!

SS5000K, tupla korkkaus :o
-Harri.mopomies-


Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa ? Ajoiko kaksi ajoa putkeen ?