Sivu 8/8

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 13:57
Kirjoittaja Zoltan
Mikko intoa täynnä toimivan pyörän kanssa ja SS5000K uudestaan ohjelmassa . Pikkuvika korjattu ja pyörä kulkee.

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 14:58
Kirjoittaja Jouoksa
Nyt voi testata vuorokausi säännön puuttumisen edut, sillä sehän mahdollistaa yhden vajaan vuorokauden sekä ylipitkän yön.

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 21:17
Kirjoittaja Zoltan
Mikolla ja Olavilla 32h aikaa ja 2700km jäljellä . Hyvin ehtii jos ajohaluja riittää -

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 07:33
Kirjoittaja Zoltan
Zoltan kirjoitti:Mikolla ja Olavilla 32h aikaa ja 2700km jäljellä . Hyvin ehtii jos ajohaluja riittää -
Meno loppunut 1000km ajon jäkeen ja Kirchheimissä menty yöunille .

Risto ja Helinä Ivalossa ja Wesa ja Kari lopettavat 9:00 rantojen kiertämisen .

http://share.findmespot.com/shared/face ... XgPasdScS7

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 01:52
Kirjoittaja WesaH
NG72 lyhyesti:

Päivä 1: Helsinki - Saariselkä
- Hirvaskankaalla tankkaukseen osui yksi tuttu, joka lähti ajamaan samaan suuntaan 12 päiväksi.
- Vettä satoi vähän muutaman sadan km matkalla

Päivä 2: Saariselkä - Honningsvåg
- Vettä satoi koko matkan reippaasti tai enemmän.
- Vanhan takin kaulus, housujen pers-sauman ja kenkien kärkien gorekalvot ovat tulleet tiensä päähän.
- Hotellihuoneesta piti tehdä huivaushuone. Aamulla kamat olivat taas kuivat.

Päivät 3-4: Nordkapp - Saksa
- Nordkappssa noin 10 pyörää R2E NG72 -tapahtumassa. Tarkoituksena syödä yhdessä Nordkappissa ja Gipraltarilla sekä ajaa välissä NG72.
- Tapahtuman osallistujat Saksasta, UK:sta ja Itävallasta.
- Täydenneltiin puutteellisia aloituslomakkeita kun osa porukasta oli saanut jostain käsityksen, että yksi todistaja riittää.
- Norjassa ja Ruotsissa ajettiin paljon märällä tiellä, jossa oli juuri satanut. Onnistuttiin välttämään sateet ajamalla säntillisesti nopeusrajoitusten mukaan.
- Välillä tuuli piti virkeänä.
- Rödbyn lautalla syötiin kevyesti koska majoitukseen oli vielä ajettavaa.
- Hampurista käännettiin kohti Breemeniä
- Yksi auto meinasi vahingossa keilata takana ajaneen motoristin - ei onnistunut onneksi.
- Hotelli oli varattu Hampurin ja Luxenburg:n puolivälistä.
- Tankattiin varuilta, että saatiin kuitti levon aloituksesta (varasuunnitelmana 5000K, jos Gipralttarilla aika loppuisi)
- Unta tuli 6h 15 min

Päivä 5: Saksa - Gipraltar - Fuengirola
- Aamulla mopon akku oli heikossa hapessa. Huoltoasemalta kaapelit ja auton akusta apuvirtaa. Aikaa paloi kaikkiaan 45 - 60 min. Olisi kannattanut vaihtaa kotona eli oma moka.
- Suffelikuitti levon lopetuksen merkiksi (varasuunnitelmaan)
- Luxenburgin kautta kohti Espaniaa ja samalla Ranskan motarit osoittautuivat hyvin vetäviksi. Eteneminen tasaisempaa kuin Saksassa.
- Espaniassa lukuisat moottoritiemaksut hoitui kätevästi hanskat kädessä kun rahat ja luottokortti oli tankolaukussa.
- Viimeisenä yönä pimein aika Granadassa ja välillä pilkitytty sen verran, että piti pari kertaa pysähtyä. Onneksi oli hyvin aikaa.
- Gipralttarille pitkät jonot. "Vahingossa" jonon ohi ja loppumetreillä autojen sekaan. Saksalaiset R2E NG72 porukat ajoivat mopojen ja polkupyörien seassa vaikka oli ahtaita paikkoja.
- Lopetuskuitti 1h 50 min ennen takarajaa.
- Lopetuksen todistelut ristiin R2E NG72 porukan kanssa.
- Alkumatkasta reippaasi ajaneet valittelivat Norjan ja Ruotsin sateita. :lol:
- Itävaltalaisen saapumisesta 72h kuluessa lähdöstä ei ole varmuutta, mutta muut tulivat perille ajoissa.
- Matkalla Fuengirolaan hotelliin BMW huollosta akun nouto ja vaihto hotellin autohallissa. Kari Tiainen ja Ilpo Tihveräinen olivat järjestäneet akun valmiiksi tiskille.

Päivä 6: Fuengirola
- Turistin ankeaa arkea sortseissa, aurinkolaseissa ja sandaaleissa.

Päivä 7: Fuengirola - Zaragoza
- Matkalla itselle uusia, vähän pienempiä teitä. Jossain kohdassa piti käydä sivupoluilla sen verran että traktoriuran loppupää löytyi ja sai tehdä U-käännöksen.
- Isoja lintuja ilmassa ja tiellä oli kauri sekä vihertävä käärme. Nyt on nähty kuinka käärme sutii asfaltilla!

Päivä 8: Zaragoza - Andorra
- Lyhyt siirtyminen verovapauteen.
- Takalaukussa oli kypärän mentävä tila joka täyttyi.
- Ajokamat piti käydä kastelemassa vuorilla missä satoi ja oli vähän lunta tien vieressä 2400 m korkeudessa.

Päivä 9: Andorra - Lyon
- Ranskan maaseudulla maalaistalojen tallintakusista tarttui pyörään kerros sitä itseään. Kestopäällysteisiä kinttupolkuja, joissa oli 90 km/h rajoitus. Reippaalla marssitahdilla sai pidettyä 50 km/h. Välillä mutkat 180 astetta.
- Isommalla tiellä yksi vastaan tullut pakettiauto ajautui mutkassa leveäksi ja tuli lopulta vastaa pyörien katon kautta ympäri kuin elokuvissa. Ei kuitenkaan osunut pyörään. Autokuskin sai autettua ulos kyljelleen jäänestä autosta repimällä tuulilasin irti. Miehellä haava otsassa - ei ilmeisesti muuta.
- Lyonin hotellissa huonevaraus oli peruttu ja hotelli täynnä, selitykset ontuivat ja hommasivat liukkasti huoneen toisesta hotellista.

Päivä 10: Lyon - Luxenburg - Travemünd
- Reipas 1200 km siirtymä, johon sisältyi turistikäynti Luxenburg:n keskustassa. Kiinalaisia turisteja kiinnosti möhköpyörät. Kamerat työnnetteen melkein kiinni nenään.
- Satamaan oli hyvät opasteen (Sandinaviankai, Helsinki)

Päivä 11: Laivalla
- Syöminen pääasiallinen ajanviettomuoto

Päivä 12: Laiva Helsingissä aamulla klo 9
- laivasta ulos klo 9:50

Wesa

Re: GN-72 seuranta

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 08:23
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Ytimekäs reissutarina! Tervetuloa takaisin pohjolaan. Tänään saattaa olla jopa kesäiset kelit.

-Harri.mopomies-