Sivu 4/5

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 16 Loka 2016, 20:15
Kirjoittaja Maukka68
Pekka Autio kirjoitti:
Pitää kai ensi vuodelle järkätä kisa siitä, kuka ajaa rp-ajon pienimmällä keskikulutuksella :D


No niin siitä se taas lähti..... :D

Väli ABC Vantaa Petikko- Sata Shell Turku n.160km ja lopetus tankkaus 4,9l, kulutus 3litran tietämissä...

Täytyy talven aikana tutustua linja-autojen reitteihin/aikatauluihin tai sitten ottaa puhelu Myrskylään... ;)

-maukka-

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 16 Loka 2016, 22:12
Kirjoittaja JMJH66
Pekka Autio kirjoitti:Pitää kai ensi vuodelle järkätä kisa siitä, kuka ajaa rp-ajon pienimmällä keskikulutuksella :D


Kait palkintoja tai ainakin kunniamainintoja jaetaan myös peräpään pitäjille! Suurin tarkastuksessa vastaantullut kulutus on ollut 12,4 l/100km (Boss Hoss), mutta uskoisin itsekin pääsevän yli 10 litran lukemiin, jos ylipäänsä pääsen liikkeelle! Harmi kun en tiennyt tätä reittiä etukäteen; olisi voinut harkita letkaan lähtemistä ensimmäisen Rauman sivuuttamisen kohdalta! Olisi tuo reittikin sopinut hyvin pyörän toimintasäteeseen (luokkaa 200 km)!

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 16 Loka 2016, 23:44
Kirjoittaja Timo Räisänen
Perhana tuli näpyttely virhe tuohon kulutukseen, oikea 3,7l/100km.

No tuokin on matala on lukema mutta joka on mahdollista alittaa, jos kalusto on kevyt bensalla käyvää.

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 18 Loka 2016, 00:22
Kirjoittaja Maukka68
Eilen tuli kyselyjä tuon Jaanen mopon keskikulutuksesta, se on n.4,8l/100km.

Liekö valmistautuminen tippakisaan alkanut? :D

-maukka-

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 22 Loka 2016, 02:41
Kirjoittaja Lasse
Maukka68 kirjoitti:Eilen tuli kyselyjä tuon Jaanen mopon keskikulutuksesta, se on n.4,8l/100km.

Liekö valmistautuminen tippakisaan alkanut? :D

-maukka-


Teitille tullut sen verran kilsoja että nyt ajettu mahdollisimman pienellä kaasukädellä että kulutusta saatu mahdollisimman pieneksi. Pelkkää säästöä.. ;)

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 26 Loka 2016, 08:13
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Kilvenalustat on sitten virallisesti tienattu:

15.10.2016 Forssell Mauri Turku 1,613 1,002 SS1600K Honda CBR 125 R, 2011

15.10.2016 Hjulgren Harri Turku 1,613 1,002 SS1600K BMW F 650 GS Dakar, 2001

Täytyypä jossain välissä ehtiä ruuvaamaan paikoilleen ;)

-Harri.mopomies-

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 26 Loka 2016, 12:43
Kirjoittaja Maukka68
harrimopomies kirjoitti:Moi!

Kilvenalustat on sitten virallisesti tienattu:

Täytyypä jossain välissä ehtiä ruuvaamaan paikoilleen ;)

-Harri.mopomies-


Täytyy viikonlopun aikana ruuvata alunen paikalle ja heittää lenkki kylillä.

-maukka-

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 26 Loka 2016, 22:54
Kirjoittaja Zoltan
harrimopomies kirjoitti:Moi!
Kilvenalustat on sitten virallisesti tienattu:
-Harri.mopomies-


Heh Heh ! Mitähän tuo "virallisesti " tarkoittaa ?

Jos vaihdan tai lisään pyörääni osia niin menetänkö tuon virallisuuden ja syyllistyn virattomuuteen ? Onko joku prosenttiluku mitä ei saa ylittää osien vaihdossa tai lisäyksissä joka jälleen muuttaa kilven virattomaksi ?
Entäpä kartaanin vaihto tai vielä pahempaa, jos on mennyt vaihtamaan viralliseen kilvelliseen pyörään moottorin, niin tekeekö se jo kilvestä virattoman ? Sanokaapa se ?

Nimimerkillä : Sisään ajamaton kuskyttyräinen tallissa .

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 27 Loka 2016, 06:12
Kirjoittaja Timo Räisänen
Mitähän tuo "virallisesti " tarkoittaa ?

Meitä on uskossa vahvempia ja heikompia veli Zoltan. Me ortodoksit uskomme että kilpi kuuluu vain pyörään jota ei ole muuten kuin tankkaamalla voideltu kilven oikeuttavan ajon jälkeen. Minäkin ajan uuden kilven aina kun vaihdan renkaat tai uudistan jarrupalat. Toki laiskana syntisenä ja sinisen nuukana pidän vanhan kilven alustan paikallaan mutta uusi on varmistamassa piirongin laatikossa ettei vanha arvolaatta ole arvottoman pyörän rekisteriä koristamassa.

Re: Mopot yössä, kilven ansainta reissu turkulaisittain

ViestiLähetetty: 27 Loka 2016, 09:51
Kirjoittaja Zoltan
Timo Räisänen kirjoitti: Me ortodoksit uskomme että kilpi kuuluu vain pyörään jota ei ole muuten kuin tankkaamalla voideltu kilven oikeuttavan ajon jälkeen. .


Kle...... Uskoon tai säätyyn katsomatta minä fundamentalistina olen pitänyt samaa kilpeä öljynvaihdon jälkeenkin. Onpa sama kilpi ollut pyörässä kytkimen työsylinterin uusimisen jälkeenkin puhumattakaan High way sticin asentamisen jälkeen . Nyt vasta tuo moottorin vaihdon jälkeen alkoi vaivaamaan tuo pyörän neitseellisyys persajoon ?

Ps. Perärän uusimista/laakerikorjauksia pidän ominaisuuksina Baijerilaisessa joten ne ei vaikuta kilven virallisuuteen .