ARTIC BUTT

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Pilvenmäen aidalta varmaa tietoa,
Valojen kanssa ongelmia. Matka jatkuu ottalampun valossa kohti Vorssaa.
Toivotaan parasta, että saadaan icebutti maaliin.
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Aamupäivää Arvon Hanurikuskit

Koomasta on herätty. Eilen illalla ei uskaltanut kommentoida mitään. Viikolla laitoin viestiketjuun ”mainoskirjoituksen” takavuosilta ja eilen olisin kehoittanut kaikkia pysymään poissa tien päältä. Varsinainen Jekyll & Hyde-motoristi. :shock:

Eilinen ajo olisi saanut jäädä ajamatta ja eihän sitä vielä ole tarkastettukaan, joten kaikki on vielä auki....

Tarkoitus oli hakea gessu Ylämaista ajamalla Ice Butt ja viedä gessu moottoriöljyt lämmitettyinä Seniorille, jotta hän olisi myös voinut hurauttaa puuttuvan vko 50-ajon 53-kerhon kriteereistä :lol:

Lähtö jotain 22:45 Leviltä. Rovaniemelle asti hyvää ja ajettavaa talvitietä, mutta paikoin spooria, polannetta, risteyksissä lunta ja röykkyä, paikoin liukkaat ajourat jne... pakkasta Levin 3,5 asteesta noin kymppiin Rovaniemen alapuolella. Nyt puettuna Gerbingin takki ja housut, joten kylmyys ei ongelma. Aikaa tuhraantui ja ongelmana jo kuluneet viimevuotiset renkaat, joissa ongelmapaikoissa pito ei ollut enää paras mahdollinen. Etelän teillä toimisivat kuitenkin.

Onneksi tein pari sämpylää ja 70% tummaa sissisuklaata oli takapaksissa, koska Napapiirin Shell oli kiinni. Reissumies Neste olisi ollut auki, mutta ajomoodi oli päällä ja ajattelin hörppääväni kaffekupposen Kemissä Lapintuulessa. No sekin on kiinni nyt öisin ainakin vuodenvaihteeseen. Seuraavaksi siis kaffehammasta kolottaen Kempeleen Neste Ouluntulliin, mutta he olivat myös keksineet laittaa sydänyön ajaksi kaffepannun pesukoneeseen :x

Nyt alkoi meno harmittamaan vaikka tyhjillä teillä ja kuivassa pakkaskelissä meno taittui hienosti. Kalajoen Shelliltä kuuma panini ja isoin kahvimuki. Että elämä voi hymyillä :D

Sitten se ankeus alkoi. Mittarin ja range-tiedon mukaan menovesi riittäisi Vaasaan, vaan ei riittänyt.Ennen Vaasaa se loppui. Epäuskoinen heiluttelu ja ravistelu viimeisillä metreillä sai mittarin tipahtamaan kolme tolppaa....vai kuvittelinko ?? range näytti vielä lähes 200 km. Nopea fundeeraus Autoliiton kortti vai paikallinen taksi. Kello oli jo yli kuuden eli huoltoasemia olisi auki ja taksikuski voisi pienkonekanisterin kiikuttaa nopeammin. Kiitokset DNA:n numerotiedustelun tytölle, joka ei katkaissut puhelua, vaan piti linjan auki ja soitti niin monta taksiyrittäjää läpi, että löytyi apu. Ratsuväkenä paikalle karautti vanhempi pariskunta, jossa isäntä oli itsekin motoristi. Mukavat juttelut ja bensaa tankkiin. Henkilöautoista kukaan ei pysähtynyt....edes kysymään avun tarvetta....tuskin olivat motoristeja. En bensapulan vuoksi ajatellut laittaa kypärää asfaltille vaikka niin totinen paikka kuin hanuriajo oli vaakalaudalla :o

Tarina jatkuu...
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Jatkoa edelliseen omaan kirjoitukseeni...

Vaasasta siis lisää menovettä ja kohti Poria. Ennen Teuvan risteystä kirahvinkokoinen hirvi rynnisti vauhdilla tien yli. Nopea jarrutus ja välimatkaa jäi reilut parikymmentä metriä....oli ehkä tarpeeton jarrutus. Ei olisi osunut ilman sitäkään. Aamuhämärässä ja vastaantulevassa liikenteessä ei pysty käyttämään tehovaloja. On nuo vanhan gessun perusvalot kyllä surkeat !!!

Kristiinankaupungin jälkeen valkeni päivä ja sitä riitti aina kasitietä Turkuun ja sieltä ykköstietä lähes Kuninkaantien ABC:lle. Siellä oli jo päivänvalo loppunut. Joo Kortelan ABC:lta ”kulmakuitti” ja vesisateessa kohti Oriketoa. Sadehaalaria ei huvittanut pukea. Lisää hönkää Gerbingiin. Orikedolla oli päivän piristys. Maukka ja Jaane poikkesivat moikkaamaan. Pikainen kuulumisten vaihto ja tien päälle. Ykköstiellä oli ruuhkaa, sumuista ja navin mukaan kaikki eivät uskaltaneet ajaa edes yhdeksääkymppiä.... :)

Kuninkaantien ABC:lla visiirin ja lamppujen pesua. Toinen mukava yllätys saapui myös reitille. Håki oli puskaradiosta kuullut ajosta ja saapui tarjoamaan kahvit. Hetki jutustelua kahviossa ja loput huollot pihalla ennen paluumatkaa. Apupitkiä ihmeteltiin että suuntaus on hieman löysällä, mutta matkalla Turkuun niitä ei tarvittaisi kovan liikenteen vuoksi. Nyt suola-autoja oli tien päällä ja moskaa lentisi. Koitin pitää etäisyyttä edellä ajaviin ja rekoista nopeasti ohi. Silti koko fillari ja äijä olivat aivan ravassa kun Turkuun pääsin. Suoraan vesikaapille ja mopoa moppaamaan. Tuolloin huomasin toisen valon roikkuvan johdon varassa. Toinenkin jäi käteeni, kun kosketin valonheitintä. Burmantinasta valmistetut putkikiinnikkeet oiivat murtuneet raskaan lampun painosta. Hellan LuminatorX on painava lamppu. PitkäsPertillä näin moiset lamput ja sellaiset piti saada myös itselle. Varapitkinä löytyy Lazer ST 2, joita käytetään eri kytkimestä.

Ensin ajattelin teipata Hellat kaatumarautoihin, mutta johto oli vissiin hinkkaantunut ja nyt sammui päävalokin. Sivuleikkureilla johdot poikki ja lamput takapaksiin. Lazerit taivutin ajovaloiksi ja suunnittelin ajavani vaikka pikkuteitä kotiin. Seniorille ilmoitus että ajo siirtyy ja pikainen lupa korkata.

Sitten ysitielle ja rekan perskärpäsenä Humppilaan. Rekka yritti vilkulla häätää minua ohituksiin, mutta viihdyin vesipuhurissa hyvin. Humppilasta kulmakuittia ja uusi laskenta kilometreistä. Koukku Tammelaan ja sieltä Forssaan. Nyt pitäisi riittää. Lievästi sanottuna olin suolalillussa uitettu, kangistunut käheä-ääninen vanha ukko, jota kaikki olisivat säälineet, jos olisivat nähneet.

Takuuvarmasti viimeinen viikon 50 ajo eteläisessä Suomessa. Päivä on lyhyt. Liikennettä on liikaa. Kelit vaihtelevat ainakin rannikolla liikaa. Jotain järkevämpää pitää keksiä. Augustowissa ensimmäisellä ryssänbaltikilla Seniori ehdotti mopojen laittamista parkkiin ja muutamaa kolpakollista sekä minihamemuotiin paneutumista. Nyt osaisin jo tehdä oikean päätöksen :D

t.seppo jr
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Moron !

Onnittelut Sarille ja Petrille ensimmäisistä Ice Butt suorituksista !! Nyt on Napapiirillä käyty ja seuraavaksi tämän ketjun otsikon mukaista suoritusta etsimään....

Ajotarkastus toimii kyllä hienosti. Eilen jätin tarkastukseen klo 15:20 ja tänään aamulla jo 6:15 oli tarkastettu :lol: Ei haittaa viikonloput ja yötyöt..... :o

t. seppo jr
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Tampere kumartaa syvään!
Onneksi olkoon!
Artic butt ohjelmaan!
Sr
ml1900x21
Valurautahanuri
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Loka 2014, 06:54

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja ml1900x21 »

Onnittelut täältäkin.
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Aamujen aamua talvimotoristeille !

Otsikon mukaisen ajon treenausta eilen. Nyt on paikat aivan tukossa. Suoraan sanottuna tuntuu kuin olisi jo hieman Metusalemia vanhempi ja muuten vaan Senioria kankeampi :lol: (969 vuotta ja 7 kg Fiskars )

Lauantai-iltana tien päälle klo 22 ja tarkoituksena pöräyttää Winter Butt rannikkoja hipoen. Frs-Tku-Rajahovi-Vaarala-Kuortti-Hemohes-Viinikka-Keimola-Oriketo-Humppila-Nummela-Frs. Tai tommone siitä tuli. Pieniä muutoksia reittiin tuli varmaankin Saturnuksen ja Jupiterin vuoksi. Olkaa tarkkoina ....viimeksi 1600-luvulla olivat nuin lähellä toisiaan. :shock:

Nelostiellä tuli aamuviideltä yön pimeydessä moottoripyörä vastaan ja vilkutteli huomenta. Lagerin Mattia ei ollut nukuttanut ja hän oli lähtenyt aamukaffeelle Turkuun. Itse kun pääsin Viinikan ABC:lle, niin eikus Seniori ollut siellä notkumassa. Pipa oli just tipahtamassa päästä, mutta keikkui mukana kuitenkin. Siinä taisi olla koko ajon huippukohdat. Muuten oli pimeää, kosteaa, sumuista, loskaista ja loppumatkasta törkeän ruuhkaista sekä aivan vitutukseen asti tuikkivia huonotapaisia autoilijoita. :x

Juu Arcticin treenausta siis oli kiikarissa. Lähinnä kai tottumista lyhyeen päivänvaloon tai kokonaan päivättömään ajopäivään. Nyt on huikeat suunnitelmat Arcticin kimppuun hyökkäämisestä heti viikon 53 jälkeen. Kerho 53:n laajennus on parhaillaan käynnissä. Projekti on kyllä vielä pitkässä juoksussa. Lähimmän neljän vuoden aikana on Petellä seuraa kerhossa. Näin päätettiin saunan parvessa taannoin. Mutta siis Arcticia glykolimiesten keskustelukerhossa suunnitellaan. Nimiä ei voi vielä paljastaa, mutta hetkisen päästä sitten....kertovat hemmot ensin kotona :lol:

t. Seppo jr
ml1900x21
Valurautahanuri
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Loka 2014, 06:54

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja ml1900x21 »

Päivää täältäkin talvimotoristeille.Ei onnistu ei viikkonumeroitten haku.Pyhänä loppui äijästä veto n 400km jälkeen, johtu kaiketi nenäoperaatiosta.Tänään olis ukko kestänny,vaan ei jammu.n 1000km jälkeen piti kääntyä Pertin hinauspalvelun puoleen johtuen ketjun lukitsemasta eturattaasta.Meno pysähty kuin seinään,ei muuta näkyvämpää vauriota uudet ketjut ja muut tilpehöörit tilattu sitte taas mennään koittamaan.Jos kolmannella kestäs molemmat.
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Läpystä vaihto

Sr saapuu Autokeitaalle ja Jr jatkaa....

Winter Buttit menossa...

t. jr
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Arcticin treenaamisestahan on kyse.....

Seniori on nyt täpinöissään kun viime talven "termiset" jäivät ajamatta vanhan tanssivaivan vuoksi. Jalkaterä tosiaan sai talttaa ja vasaraa ja Napapiirille hän pääsi vain rykikeppien kanssa, mutta nyt pitäisi päästä ajamaan vaativia ajoja, kun timantti kaihertaa tulevan eläkeläistaatan mieltä.

Siispä "tekosyyksi" kaivettiin Peten lanseeraama Kerho 53. Kyllä se 53 Club soma kangasmerkki on manselaisessakin pyjamassa. :lol:

Ja toisaalta Arcticia ei pakkasen vuoksi olisi ehkä pystynyt ajamaankaan alkuviikosta ja lumitilannekin on arvoitus. Lienee parasta siis treenata etelässä ja poimia sopivia viikkoja. Helmikuun puolen välin jälkeen päivä on pidentynyt Lapissakin ja lumentulo ei ole aivan tolkutonta, joten pienemmällä vaivalla saa vaativia Arctic Butteja timanttiin louhittua.

Alku näytti lupaavalta kun Seniori kellotti 00:02 startin viikolle 53. Itse sain illalla lähtöpäiväksi saman 28.12. ja pyöränähän siis sama gessu. Glykolimiesten whatsappi-ryhmä kävi kiivasta painia eilisen iltapäivän aikana ja Juha ehti ensimmäisenä ilmoittamaan, että reppu on pakattu ja auton nokka kohti Forssaa. Juha tien päälle samalla gessulla ja ajokaveriksi Matti Kellokoskelta. Yöllä Rauman taminoilla Yamaha näytti huonoimmat puolensa ja jätti viikon sisään Matin jo toistamiseen tien päälle. Hiertopalkintoa taitaa jammu jälleen havitella :shock:

Maukan avustuksella Hannulan Jari saapui ratsuväkenä paikalle pelastamaan Matin kotimatkalle. Juha puolestaan löysi kunnon lumimyräkän ja ajo muuttui liian raskaaksi. Gessu saapui Autokeitaalle ihan hyvässä aikataulussa (10,5 h ja 765 km ), mutta talviajot syövät voimia silloin kun painitaan luontoa vastaan. Viisampi on lopettaa ennen kuin käy huonosti.

No nyt gessu odottaa Autokeitaalla ja Matti on keräämässä voimia ja laatimassa uusia ajosuunnitelmia. Jos säiden jumalat sallivat, niin illalla saattaa olla Matti jälleen tien päällä. Ja onhan tässä vielä viikkoa 53 jäljellä. Tiedä ketkä kaikki vielä saavat osakiinnityksiä Club 53:n harvalukuiseen joukkoon.

t. seppo jr
Vastaa Viestiin