ARTIC BUTT

Alueelta on nähtävissä menossa olevat ajosuoritukset
Kerro milloin ja mitä olet ajamassa.
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
ml1900x21
Valurautahanuri
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Loka 2014, 06:54

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja ml1900x21 »

Sepon ajatus talviryntäyksestä on erinomaisen hyvä.
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Aurinkoista Huomenta vai olisikos se jo Hyvää Aamupäivää !

No ei paista aurinko ja sovitaan että aamupäivä alkaa vasta viiden minuutin päästä. Pakko päästä avautumaan Talviajoista tänne foorumille. Seitsemän kahdeksasta ajosta tarkastettu ja Jukkakin sai jo Karigasniemeltä yhden kuitin, mutta tietysti väärän. Karigasniemellä oli ajopäivän aamuna huoltsikat kiinni ja kummaltakaan asemalta ei saanut kuittia masiinasta. Valokuva tankatuista litroista toki löytyy, jos oikeata kuittia ei ala kuulua. Mutta joo.... Talviryntäys sujui ihan mallikkaasti ja toipuminen kuskeilla on ollut ehkä hieman hitaampaa kuin kesäajoista, mutta intoa se ei ole vienyt kokonaan Talviajoihin. Itsellä alkaa univelka olla kuitattuna..... alkaa nimittäin uni loppua ennen herätyskellon soittoa. Eihän net ajot itsessään niin rasittavia, mutta enkeleiden teko hankeen miehisellä kropalla ja taidenäyttelyissä juokseminen ja ja ja yleensäkin Seniorin vahtiminen vaatii veronsa. :shock:

Olavi postitteli talviajojen erikoismerkkejä eilen kaikille tämän vuotisille ajoille ja myös vanhemmista ajoista kuskeille, jotka eivät syysmiitinkiin päässeet. Lisämerkkejä voi tiedustella Olavilta. Niille asettunee jokin hinta, mutta varmasti ovat hintansa väärttejä. Myös numerokerhojen vielä myöntämättömiä kangaslätkiä lähti suorittajille. Jos mun kirjanpitoni ei täsmää tai Posti ei löydä perille, niin soittoa Olaville.

Toista Talviryntäystä helmikuulle suunnitellaan. Uusia mahdollisia harrastajia on rekrytoitu "Glykolimiesten" jaloon ryhmään. Raatokuskeille on niinikään suunnittelussa omat "Ansiolätkät". On kuulemma pahuksen raskasta ajaa 24 tuntia pakulla tai kärriautolla :lol:

Nyt pitää oikein töihin karata, mutta juttu jatkuu myöhemmin...

t. seppo jr
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Onhan nämä talviajot ihan oma lukunsa. Mielestäni paras konsepti on viettää reilusti välipäivä Honningsvågissa ennen kuin lähtee takaisin etelään, eli siis kahden yöpymisen taktiikalla. Nämä "ilmastonmuutos" talvet ovat siinä mielessä haastavia että Polaria ajellessa etelässä saattaa sataa vettä jopa satojen kilometrejen matkalla ja jos silloin menet kastamaan varusteesi, niin Lapissa/Finnmarkissa voi iskeä vilupuseroon. Viimekertaisella reissulla sadepuku oli päälimmäisenä koko reissunajan. Lisäksi oman haasteensa muodostaa suolatut tiet ja ajokaistojen väliin kasautuneet/auratut lumi-/loskakasat.

Em. tieosuuksilla saattaa pärjätä nappularenkailla vähän huonommillakin nastoilla, mutta teiden jäätyessä viimeistään pohjoisessa tarvitaan kunnollisia renkaita riitävän hyvillä nastoituksilla varustettuina. Polarissa ongelmana saattaa tosiaankin olla matkan aikana rajusti vaihtelevat sääolosuhteet tyyliin vesisateesta rankkaan lumisateeseen lämpömittarin ollessa välillä +4 C - -18 C. Ajoin viime reissun renkailla jotka olivat lähtiessä ns. puoliksi käytetyt.

Renkaiden paineiden kanssa pelaten yritetään hakea parasta pitoa kulloisiinkin olosuhteisiin ja todeta täytyy että etelän märillä teillä 100 km/h mittarissa hyvin toimiva rengas ei enää välttämättä "Lakselvin suorilla" 90 km/h jäisellä tiellä ole ihan luottamusta herättävä. No, se on monen tekijän summa, sillä renkaan tulisi myöskin riittävän pidon lisäksi kestää koko reissu...

Talvisella tiellä tulisi myös uskaltaa ajaa ts. mikäli olosuhteet vain suinkin antavat myöden niin esim. 100 km/h nopeusrajoitusalueet tulisi pystyä hyödyntämään maksimaalisesti. itselläni mennessä etelässä oli ongelmana ohituksissa ns. loskakasojen ylitykset. Saat olla tosi tarkkana missä- ja millaisessa kulmassa vaihadat kaistaa jotta ehdit turvallisesti takaisin omalle kaistallesi ja vieläpä mielellään pystyssä...

Sinänsä Iso-Gessu on oiva matkapyörä tälläiselle reissulle. Suojaa kuljettajaa ajoviimalta kohtuu hyvin, riitttävä tomintasäde mahdollistaen 300 mailin säännön maksimaalisen hyödyntämisen ts. matkantekoa minimitankkauksin (3 kpl), riittävästi tehoa kaikkiin tilanteisiin...Joku pienempi-/kevyempi enduro on mahtava peli moneen paikkaan ja tielle talvella ja kesällä, mutta tälläiselle reissulle lähden mieluiten isolla GSA:lla. Jotkut turistireissut ovatkin toisinaan mahdollisia esim. 650 cc Dakarilla. Toisaalta hyvin näkyi tuo entinen "pikkumoponi" selvinneen Arcticista ison äijän ohjastamana :D Lienee siis äijästä myöskin kiinni ;)


Toki näissä ajosuorituksissa pyritään valitsemaan viikonpäivät ja kellonajat siten että muu liikenne häiritsisi mahdollisimman vähän ajosuoritusta. Mutta kuten tiedetään varsinkin Etelä-Suomessa liikkuu "pilvinpimein " autoja jotka etenevät tasaisesti 10-15 km/h alle suurimman sallitun nopeuden ja näiden ohittaminen saattaa paikoitellen olla hyvinkin haastavaa. No, tietysti sitä mietitään ajossa milloin ohittaminen on kannattavaa mahdollisen ajan säästön/riskien näkökulmasta katsoen. Viimeiset noin 100 kilometriä Oldefjordista Honningsvågiin ovat maisemallisesti hienot ja riittävän haastavat. Ehdottomasti talvella ns. "ajajantie". Aurattuna valoisassa (Paluu) mahtava pätkä ajaa...
Mennessä pimeällä lumipyryssä mahtava pätkää ajaa, mutta ehdottomasti eri tavalla...

Toki tuonne asti kun lähtee niin on syytä olla talviajamisen perusteet kohtuu hyvin hallinnassa, sillä mielestäni tämä on ehdottomasti väärä paikka lähteä harjoittelemaan. 1500 kilometriä takana ja mahdollisesti vireystila ei enää ihan parhaimmillaan, sekä olosuhteet mahdollisesti erittäin haastavat vaativat kuljettajilta paljon ja kalustokin on kovilla. Mikäli sääolosuhteet muodostuvat ylivoimaisiksi niin tie suljetaan eikä Honningsvågiin, eikä sieltä pois pääse, joskus pariin vuorokauteenkaan. Nordkapphallenin tiellä sama juttu. No, sinne ei yleensä pääse muutoinkaan kuin saattoautojen välissä muodostelmassa ajaen. Vierailin siellä erityisluvalla jouluaattona 2016 saattuen ulkopuolella. No, ei siinä saattueessakaan ollut kuin pari turistibussillista aasialaisia satamassa vierailleelta laivalta. Vuorokauden jouduin odottamaan Honningsvågissa tien avaamista.

No, joka tapauksessa helmikuussa sattuneesta syystä tosiaankin voisi vielä kerran piipahtaa ylhäällä näissä merkeissä. Katsotaan mihin ajan kohtaan reissu ajoittuisi ja nastoja ei ole tarkoitus säästää, vaan Polarina mennen tullen, toki jos ilmojen haltiat suovat niin silloinhan pitäisi olla keskitalvi, joten...

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Termistenajojen suunnitelmia on laadittu vähän siellä sun täällä ja joulu-,tammi- sekä helmikuussa ajettaneen, niin winter- kuin icebuttejakin niiden kuljettajien osalta joilta puuttuu ko. ajosuoritukset tai puuttuu ajosuoritus ylipäätänsä joulu-, tammi-, tai helmikuussa ajettuna 12 kk sarjasta.

Vaativimpiakin ajoja (Arctic- ja Polarbutt) lienee vielä tälle talvelle ajettaneen, joten avataan jälleen "peli" ja julkaistaan alustavaa suunnitelma mallia polarbutt meno-paluu. Lähtö viikon seitsemän lauantaina 15.2.2020, joskus aamupäivän aikana (10.00 LT). Saapuminen Honningsvågiin noin vuorokautta myöhemmin su 16.2.2020. Sunnuntaina huilataan mitä ehditään ja maanantaina 17.2.2020 nukutaan myöhään ja vietetään välipäivää sopivasti "turistimeiningillä". Paluustartti tiistaina 18.2.2020, joskus aamun kuluessa (08.00 LT) ja ajosuorituksen päätös ke aamulla 19.2.2020

Startin voi suunnitellla mistä tahansa Etelä/ Keski-Suomesta ja porukkaan voi liittyä reitin varrella etukäteen nimetyillä huoltoasemilta. Reitin varrelta liittyvät laativat osaltaan aikataulutetun reitin siten että kohtaaminen on mahdollista +/- 10 minuutin aikaikkunassa siten että kuljettua matkaa (vähintään)/käytettyä aikaa (enintään) on takana suurinpiirtein saman verran kuin alla esitetyssä suunnitelmassa ko. huoltoasemalle. ideana on edetä etelässä lyhyillä (noin 10 min.) tauoilla ja Napapiiriltä alkaen voidaan tarvittaessa/todennäköisesti taukoja pidentää. Reitissä esitettyjen kuittipisteiden lisäksi tulee kolme lyhyttä pysähdystä lisää kalustolle, jonka toimintasäde on luokkaa 200-300 km.

Mikäli sääolosuhteet suosivat, ja ei ole liikaa pakkasta tai sakeaa lumi-/vesisadetta, niin ajosuorituksen pitäisi onnistua suht mukavasti. Tarvittaessa taukojen lukumäärää ja niiden kestoa minimoimalla pystytään aikataulua kiristämään. Mikäli kiinnostuksesi heräsi, niin kommentteja palstalle.

Suunnitelmaa voidaan luonnollisestikin vaihtaa vielä ns. viime hetkelläkin ja/tai koko reissua siirtää tai jopa peruuttaa sääolosuhteista johtuen. Mikäli kiinnostusta löytyy niin tarkennettu aikataulu, johon koko porukka synkronisoidaan ilmoitetaan osallistujille myöhemmin.

Alustava henk.koht. suunnitelma:

https://www.google.fi/maps/dir/St1+St%C ... 991642!3e0


-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Corsari
Tinatakamus
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2015, 22:55
Kerho: Konepyöräklubi ry
Paikkakunta: Pori

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja Corsari »

Hola!
Muutaman kesäajon tuurikuskina uskallan kysyä muutamaa asiaa näihin talvirientoihin liittyen.
Voisiko herrat talvenuhmaajat avata vähän varustusta, niin miehen kuin pyöränkin.
Millä ihmeellä ukot pysyy ajokunnossa (hengissä) ajovarusteiden suhteen? Lienee sähkövermeitä käytössä, mutta mitä muuta näihin pukeutumisiin liittyy? Joskus jossain alpeilla tunnin pari joutunut ajamaan alle nollan ja silloinkin oli niin helvetin kylmä. Ja huomioiden, että nopeudet siellä oli matalia, alle 60kmh joka tapauksessa. Tottakai varustus oli kesävarustus, mutta kuitenkin.
Sitten se menopeli, mitä siihen liittyy? Nastakumit nyt tottakai, mutta tekniikan osalta?

Vai onko nämä yo. tiedot salaisuuksia?

Ja ei, en suunnittele talviajoa. Talvella suunnittelen seuraavan kesän ajoja. Mutta hattua täytyy nostaa jokaiselle talvella perseilleelle.

yt. Jussi
Vauhti korjaa virheet.
sf1234
RST-ahteri
Viestit: 463
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 14:30

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja sf1234 »

Moro!
Ei ole huonoja ajokelejä vaan kerrospukeutuminen on talvikelissäkin kaiken A ja O.
Mää oon ajellu yli 30 raatin pakkasessa seuraavanlaisessa varustuksessa:
- tekninen alusasu
- merinovillainen alusasu
- leessi väliasu
- Kerpiili sähköpuku
- tuulipuku
- toppapuku
- kelkkapuku
Kitkan kestäviä selkä- eikä muita panssareita en tähän settiin ole katsonut tarpeelliseksi koska, jos ja kun, talvikelillä kaatuu, ei kitka ole ongelma. Kelkkapuku päällä liukuu jäisellä asfaltilla sangen rapsakasti.
Gerbiiliä ei tällä setillä tarvi laittaa päälle kun vasta -10 asteessa ja senkin jälkeen tulee vastaan pyörän laturin teho. Normipyörän laturi ei jaksa puskea virtaa, että lämpöä voisi nostaa edes yli kakkospykälän.
Kahvarukkaset ovat välttämättömät ja tiätty kahvanlämmittimet. Tällä setillä olen ajanut ihan kesähanskoilla sormet tarkenee.
Villasukat kelkkakengissä, toimii.
Ilman lämmitettävää visiiriä on turha edes lähteä taipaleelle.

Riittävä tauotus, vaikka lyhyempikin taukojumppa, on välttämätöntä talviajoissa.

Sitten vielä loppukevennys...
Olen ajojen aikana monessa paikallisbaarissa saanut aikaan remakat naurut wc:stä tullessani kommentoimalla, "Nää talviajot ei oo lyhyt k...listen hommaa."
Sr
levoksep
RST-ahteri
Viestit: 472
Liittynyt: 29 Heinä 2014, 21:36

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja levoksep »

Seniorin juttuun vielä jatkoa....

Itellä pyöränä vanha 08-vuotinen GS 1200 A. Alkuun pelkäsin, notta saako sen pystyyn sitten kun kaatuu. Nyt on kaksi kaatoa ja molemmat huoltoasemilla, kun liukkaaksi hangatut pihat eivät mittarille pysähtyessä salli kallistuksia nastattomilla kengillä. Siis mopon nastakumit pitävät jäällä hyvin, mutta kengissäkin olisi hyvä olla muutama tartuntanasta. Tulee painoa töppöselle kallistettaessa ja niin vaan lähtee luistamaan pakettina äijä ja mopo. Hommasin sellaisen persjalkaisen penkin gessuun, niin nyt tällainen tappikin (179 cm) saa molemmat jalat maahan, niin nuo ongelmat ovat historiaa. Pyörä on siis raskas, mutta puskee hyvin sivutuulessakin ja kohtalaisen hyvin sillä pystyy tielle kertyneitä lumivalleja ylittelemään. Kulkee kuin tavarajuna :D

Siihen madalletun penkin päälle laitan parikymmenmillisen ilmastointiputken eristematon. Siinä on mukavasti tarra toisella puolella ja pitää pyllyn lämpöisenä. Noilla vanhemmilla kavereilla on itse kaatamansa jääkarhun talja penkillä. Lämmitettävä penkki olisi varmaan tosi hyvä....ainakin niin kauan kuin sähköt pelaa.

Gessun peruspleksin olen vaihtanut Z- Technikin korkeampaan ja leveämpään tuulisuojaan. Normikelillä katselen pleksin yli, mutta hieman kyyryyn menemällä voi ajaa täysin suojassa. Olikohan se korkeus 52 cm tai jotain sinne päin. Viima täytyy saada pois tai se asettaa päällimmäiselle vaatekerrokselle vielä lisää haasteita.

Tankorukkaset tietysti poistavat viimaa. Kahvalämmitys päälle jo nollan jälkeen. Yli 20 pakkasissa Gerbingin kintaat lämmittävät mukavasti myös kämmenselkää. Viime reissulla kun pakkanen ei kiivennyt enimmillään kuin 15-18 lukemiin niin ei tarvinnut vielä Gerbingin takkia. Tai ei siitä haittaa olisi ollut. Lämpöhousuja ei gessun suojaisessa kyydissä välttämättä tarvitse. Toki yhdessä ajossa on sellaisetkin ja myös sukat olleet päällä, mutta gessu leveä runko kyllä suojaa melko hyvin.

Nastarenkaita on kokeiltu eri levyisiä ja eri nastamäärillä ja myös eri pituisia nastoja. Kapea rengas toimii isommalla lumimäärällä paremmin, eikä tarvitse tankin päällä istua, niin kuin konkarit neuvoivat. Renkaan sivunappuloihin tehtiin tosiaan nyt viimeksi kokeilu, jossa nuo nastat ovat hieman pidemmät kuin keskinastat. Olisikohan takarenkaan nastamäärä 280 kpl yhteensä ?? Nastat ovat hapotettuja ja liimattu renkaaseen eli kuminpalat lähtevät nastan vierestä ennen kuin nasta irtoaa. Viime talven renkailla ajoin yli 8 000 kilometriä ja tuosta puolet asfaltilla ja vielä nastoissa on yli puolet jäljellä pituutta. Ilmanpainetta on pyritty varsinkin Norjan puolella pitämään alle 1 barin lukemissa. Jos olen oikein ymmärtänyt niin käyttämmäni Mitaksen E 07 rengasta saa ainakin viidellä eri kumiseoksella. Itsellä toiseksi pehmein keltainen raita. Ilmeisesti valkoinen raita renkaassa kertoisi sen soveltuvan yli - 20 keleihin ja tuo keltainen pitäisi toimia siihen asti.

Mopon moottorissa on hieman notkeammat öljyt kuin kesäkäytössä ja pyörää on syytä pestä varsinkin suolan ja muun mömmön vuoksi hieman useammin kuin kesällä. Kannattaa notkistaa suojaöljyllä kaikki liikkuvat osat ja varsinkin tankin korkki avainreikineen ja tangoista kahvat yms nappulat silleen etteivät ne ryydy pakkasella. Jarrut kannattaa herkistellä ja jarruneste on syytä vaihtaa ettei jäädy kuten Seniorille kävi - 34 asteen pakkasella. Tai eihän se neste tai öljy jäädy, mutta ominaisuudet muuttuvat kylmällä kelillä ja mahdollisesti mukan oleva vesi saattaa lukittua jääksi. Gessussa huomaa ettei samaa puristusvoimaa tarvitse kytkimen tai etujarrun kanssa. Ekana ja tokana ajotalvena särkyi kytkin kahvasta työsylinteri. Kromaukset tms. pinnoitteet lähtivät sylinterin sisäpinnalta.... varma en ole johtuiko yli 30 asteen pakkasesta, mutta...

Valoja on nokalle lisätty kokeilemalla erilaisia keiloja ja värejä. Nyt on gessun normivalojen lisäksi Seekerin sumarit, Hellan LedLuminator X:t apupitkinä ja sitten vielä Lazerin ST kakkoset "työvaloina". Lumisade tietysti tukkii ledit, kun linssi ei lämpiä riittävästi ja sulata lunta pois, mutta tauloja kannattaa muutenkin pitää riittävästi. Silti ehtii hyvin vuorokaudessa raapaisemaan tonnimailisen, vaikka tarkistelee pyörän ja äijän kuntoa välillä. Porot näkyy ledeillä mielestäni paremmin kuin perusvaloilla ja jopa peuran keltaiset silmät näkyvät led-valojen keilassa selkeämmin kuin halogeeneilla tai xenoneilla. Saa olla eri mieltä :P

Virran ulosottoja on lisätty ja tarkoitus on ettei sulaketta lähdetä pimeässä tien päällä vaihtamaan, vaan raapaistaan toiseen ulosottoon piuha ja matka jatkuu. Varajohtoja on syytä olla mukana useita niin kypärään, Gerbingeihin kuin Gessun Hella-liittimeen. Itsellä lähes aina varakypärä laukussa, koska nyt olen jo kolmella reisulla rikkonut joko saranan, lämmitettävän visiirin tai saranapultti on tipahtanut matkalla. Muutenkin vaihdettavia kypärähuppuja ja kintaita tms kamaa on syytä olla mukana. Kerrospukeutumiseen pitää löytyä lisää kerroksia tai laukuissa tilaa keventää tarpeen mukaan vaatetusta. Etelästä lähdettäessä olen Kemissä vaihtanut kumisaappaat ja sadeasun kelkkakenkiin ja kelkkahousuihin. Suomi on iso maa ja sääolosuhteet vaihtuvat ja eihän Lapissa suolan kanssa läträtä kuten etelän valtateillä.

Laukuissa on hyvä olla riittävästi evästä ja pahan paikan tullen lämmikettä. Viimeksi ladattiin huoltoautoon termareihin kahvit viimeiseltä yöhuoltikselta ja kyllähän se kolmen tunnin taaperruksen jälkeen maistui, kun tiesi että seuraavan kerran saa vasta kuuden tunnin päästä kaffeet. Seniori suosii Jallu-pulloa niin talvireissuilla kuin kesäreissuilla. Jos kone laukeaa tai muuten matka keskeytyy, niin somahan se on soittaa Autoliiton Plusjäsenenä, notta tulkaa korjaamaan mopo pois ja samalla voi jo kallistaa "koneeseen" huikan Jallua.

Listaa voi jatkaa loputtomiin siitä, miten talviajot eroavat kesäajoista ja miten erilaisilla tavoilla kukin valmistautuu. Tärkeintähän niin kesä- kuin talvirautaperseajoissa on se että työnnetään niitä omia rajoja kauemmaksi ja ollaan entistä paremmin valmistautuneita ajoihin.

"Fiksu oppii toisen virheistä, tyhmä ei edes omistaan" - mottoa talviajoihin ollaan käytetty.

t. seppo jr
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Hevosmiesten, tai intohimoisten termistenajojen tietotoimisto tietää kertoo että heti uuden vuosikymmenen vaihduttua starttaa läheltä "Isoa kirkkoa" vuoden ensinmäinen ajosuoritus mallia Winter Butt :o

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Yksinäinen ratsastaja/talvenuhmaaja tavattu klo 12.00 Ruokolahdella (VT6) Lohelan taukopaikalla paluumatkalla Simpeleen Teboilin kääntöpaikalta. Kuljettaja vireä ja intoa täynnä ;)
Tienpinta jäinen, kunnes suola-auto ajoi ohitsemme...

Matka jatkui Vaalimaan suuntaan.

https://share.findmespot.com/shared/fac ... 4UEq8Rxu9g

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
ml1900x21
Valurautahanuri
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Loka 2014, 06:54

Re: ARTIC BUTT

Viesti Kirjoittaja ml1900x21 »

Vuosi 2020 alkoi Wintter Butilla.Paperit lähetetty.Ajokeli oli lämmin tiet oli jossain kohti kuin luistinradalla.
Vastaa Viestiin