ARTIC BUTT
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: ARTIC BUTT
näyttäis kaikki 3 spottia päässeen perille tunti sitten, miten sitten lienee kaksi muuta? onnittelut alustavasti !
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015, IBA Skandinavian Rally 2019
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 914
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5007
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: ARTIC BUTT
Moi!
Epäviralliset onnittelut!
Selvisikö kaikki perille ?
-Harri.mopomies-
Epäviralliset onnittelut!
Selvisikö kaikki perille ?
-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
Re: ARTIC BUTT
Hiijohoi turkkulaine ja muut!
Arvaappa ite mistä ne kaksi löytyivät?
Ajon jälkeen ukot löyty Turskapubista eikä juomana ollut kalanmaksaöljy.
Jr & Sr
Arvaappa ite mistä ne kaksi löytyivät?
Ajon jälkeen ukot löyty Turskapubista eikä juomana ollut kalanmaksaöljy.
Jr & Sr
Re: ARTIC BUTT
Honniksvåkist moro!
Kolme motoristia ei saanut eilisestä tarpeekseen.
Matti, Juha ja Eki lähtivät paremman tekemisen puuteessa polkeen ...mitäpä muuta kuin POLARBUTTIA. Onne ukkoja.
Seurantalaitteet on päällä Eki ajaa Jaska keksinnöllä.
Kolme motoristia ei saanut eilisestä tarpeekseen.
Matti, Juha ja Eki lähtivät paremman tekemisen puuteessa polkeen ...mitäpä muuta kuin POLARBUTTIA. Onne ukkoja.
Seurantalaitteet on päällä Eki ajaa Jaska keksinnöllä.
Re: ARTIC BUTT
Loppureportaasi 1.12. ajosta
Nyt on otettu etäisyyttä Honningsvågiin. Ja pyydetty pyhää lupausta Seniorilta ettei enää heittäisi yhtään haastetta Nordkappin talvireissuista. Eli nyt saunan lämmitystä Levillä. Molemmat saattoautot pihalla ja vielä löytyy kuskeja, jos ratsuväen pitää karauttaa apuun ja noutaa tien päältä kuurapersekuskeja.
Toissa iltapäivänä aloitettu Polar Butt onnistui suunnitellusti. Aikaa jäi lopetuskuitteihin vartista vajaaseen kolmeen varttiin. Lahdessa kokoonnuttiin ja lähdettiin nelos-/vitostietä pitkin kohti Kuusamoa. Keli oli koko matkan pakkasella ja yötä kohti kiristyi lähelle - 10 astetta. Tien pinta oli joko kuivaa asfalttia tai jäistä asfalttia. Lumitilanne oli vähäinen tai surkea tien sivussa. Kajaanin yläpuolella oli jo jonkinlaista spooria tiessä, mutta helposti pystyi vaihtamaan kaistaa, vaikka renkaissa oli vielä lähes täydet ilmanpaineet. Ajaminen alkoi vasta Kuusamosta, sillä tie Rovaniemelle oli lipakkaan luminen ja läheltä piti tilanteita sattui lähes kaikille. Puolessa väliä etappia sitten Juhalta lipsahti gessu ojan pohjalle, mutta todella tyylikkäästi. Pienen punttauksen jälkeen ja ajamalla palan matkaa ojan pohjaa pitkin saatiin kone tien päälle.
Varovaiset tiedustelut retken keskeyttämisestä ja mopon siirtämisestä peräkärryyn kuitattiin nopeasti. Pieni polttoainevuoto oli Hämeenlinnassa jo kuitattu vastaavasti, että ajamaan tänne on tultu. Gessuun tarvittiin pieni öljyn lisäys ja meno jatkui lievässä bensan käryssä sormi pipinä.
Rovaniemen Shellillä laskettin aikataulu uusiksi ja todettiin että hyvin riittää aikaa suorittamiseen. Kahvitauko suorastaan keskeytettiin ja ripeästi kirmattiin tien päälle. Nelostiellä ajokeli oli sujuvampi ja päästiin posauttamaan sallittua nopeutta. Sodankylästä löydettiin Juho & Mikko sekä paku ja kärry ja laitettiin se heti liikenteeseen kohti Inaria. Pienempi tankkiset menopelit täytettiin alle 200 kilometrin välein ja muihin otettiin nollakuitteja. Ajaminen alkoi uudestaan Kaamasen kievarin jälkeen. Valtakunnan rajalla oli huonosti aurattua ja Juhalta lipsahti toiselle kyljelle, mutta vieläkin hyvällä taidolla ja tuurilla.
Itse odottelin ensimmäisellä seisakkeella Norjan puolella ja siihen pysähtyi rouvashenkilö varoittelemaan Norjan teiden huonosta aurauskunnosta. Kun letka oli kasassa niin lähdettiin polkemaan Karasjoelle auraamatonta tietä johon lumi oli poljettu mukavaksi urariviksi. Nopeus oli alle sallitun ja aikataulu veti vakavaksi. Riittääkö aika. Karasjoella tiputettin omasta ja Jaskan moposta ilmanpaineet lähelle yhden barin painetta. Temppu onnistui ja nopeuden olisi voinut nostaa jopa yli sallitun, mutta tarvetta ei ollut. Lemmijoen jälkeen tiehen ilmaantui jääpateroita ja uria, mutta näkyvyys oli hyvä ja liikennettäkin oli vähäisesti.
Oldefjordin bensiksellä vielä stoppi ja viimeiselle sadalle kilometrille sovittiin nuotit ja polkaistiin mopot baanalle. Meri myrskysi vaahtopäisenä ja oli heittänyt pärskeitä jopa tielle. Tiellä oli petollisia mustia aukkoja, joita lumi tai sohjo peitti. Niihin kun mosautti, niin sydän pomppasi kurkkuun ja löysää lähes punttiin. Lainaus Seniorilta...
Honningsvågin Shellille pääsivät siis kaikki viisi kuskia määräajassa ja kolmelle kuskille ajo oli ensimmäinen. Masa taisi saada neljännen erilaisen termisen ajon ajettua ja liittyi värisuorajengiin. Yöpyminen oli tasokkaassa Vandrarhjemissä ja iltapala Cornerissa. Jonkinlainen apassipöhnä tuli hieraistua ajon peijajaisena.
Jo illalla kuului kummia kun Masa, Juha ja Eki sunnittelivat toista ajoa aamuksi. Aamulla keli oli tuulisempi, mutta sällit lähtivät yrittämään tuplaa. Seniorin ja Juniorin mopot pakattiin kärryille ja Jaska lainasi Hondan Ekille. Mikko joutui luopumaan omasta ajosuunnitelmastaan sairastumisen vuoksi, mutta eiköhän noviisi nähdä tien päällä viimeistään ensi kesänä.
t.seppo jr
Nyt on otettu etäisyyttä Honningsvågiin. Ja pyydetty pyhää lupausta Seniorilta ettei enää heittäisi yhtään haastetta Nordkappin talvireissuista. Eli nyt saunan lämmitystä Levillä. Molemmat saattoautot pihalla ja vielä löytyy kuskeja, jos ratsuväen pitää karauttaa apuun ja noutaa tien päältä kuurapersekuskeja.
Toissa iltapäivänä aloitettu Polar Butt onnistui suunnitellusti. Aikaa jäi lopetuskuitteihin vartista vajaaseen kolmeen varttiin. Lahdessa kokoonnuttiin ja lähdettiin nelos-/vitostietä pitkin kohti Kuusamoa. Keli oli koko matkan pakkasella ja yötä kohti kiristyi lähelle - 10 astetta. Tien pinta oli joko kuivaa asfalttia tai jäistä asfalttia. Lumitilanne oli vähäinen tai surkea tien sivussa. Kajaanin yläpuolella oli jo jonkinlaista spooria tiessä, mutta helposti pystyi vaihtamaan kaistaa, vaikka renkaissa oli vielä lähes täydet ilmanpaineet. Ajaminen alkoi vasta Kuusamosta, sillä tie Rovaniemelle oli lipakkaan luminen ja läheltä piti tilanteita sattui lähes kaikille. Puolessa väliä etappia sitten Juhalta lipsahti gessu ojan pohjalle, mutta todella tyylikkäästi. Pienen punttauksen jälkeen ja ajamalla palan matkaa ojan pohjaa pitkin saatiin kone tien päälle.
Varovaiset tiedustelut retken keskeyttämisestä ja mopon siirtämisestä peräkärryyn kuitattiin nopeasti. Pieni polttoainevuoto oli Hämeenlinnassa jo kuitattu vastaavasti, että ajamaan tänne on tultu. Gessuun tarvittiin pieni öljyn lisäys ja meno jatkui lievässä bensan käryssä sormi pipinä.
Rovaniemen Shellillä laskettin aikataulu uusiksi ja todettiin että hyvin riittää aikaa suorittamiseen. Kahvitauko suorastaan keskeytettiin ja ripeästi kirmattiin tien päälle. Nelostiellä ajokeli oli sujuvampi ja päästiin posauttamaan sallittua nopeutta. Sodankylästä löydettiin Juho & Mikko sekä paku ja kärry ja laitettiin se heti liikenteeseen kohti Inaria. Pienempi tankkiset menopelit täytettiin alle 200 kilometrin välein ja muihin otettiin nollakuitteja. Ajaminen alkoi uudestaan Kaamasen kievarin jälkeen. Valtakunnan rajalla oli huonosti aurattua ja Juhalta lipsahti toiselle kyljelle, mutta vieläkin hyvällä taidolla ja tuurilla.
Itse odottelin ensimmäisellä seisakkeella Norjan puolella ja siihen pysähtyi rouvashenkilö varoittelemaan Norjan teiden huonosta aurauskunnosta. Kun letka oli kasassa niin lähdettiin polkemaan Karasjoelle auraamatonta tietä johon lumi oli poljettu mukavaksi urariviksi. Nopeus oli alle sallitun ja aikataulu veti vakavaksi. Riittääkö aika. Karasjoella tiputettin omasta ja Jaskan moposta ilmanpaineet lähelle yhden barin painetta. Temppu onnistui ja nopeuden olisi voinut nostaa jopa yli sallitun, mutta tarvetta ei ollut. Lemmijoen jälkeen tiehen ilmaantui jääpateroita ja uria, mutta näkyvyys oli hyvä ja liikennettäkin oli vähäisesti.
Oldefjordin bensiksellä vielä stoppi ja viimeiselle sadalle kilometrille sovittiin nuotit ja polkaistiin mopot baanalle. Meri myrskysi vaahtopäisenä ja oli heittänyt pärskeitä jopa tielle. Tiellä oli petollisia mustia aukkoja, joita lumi tai sohjo peitti. Niihin kun mosautti, niin sydän pomppasi kurkkuun ja löysää lähes punttiin. Lainaus Seniorilta...
Honningsvågin Shellille pääsivät siis kaikki viisi kuskia määräajassa ja kolmelle kuskille ajo oli ensimmäinen. Masa taisi saada neljännen erilaisen termisen ajon ajettua ja liittyi värisuorajengiin. Yöpyminen oli tasokkaassa Vandrarhjemissä ja iltapala Cornerissa. Jonkinlainen apassipöhnä tuli hieraistua ajon peijajaisena.
Jo illalla kuului kummia kun Masa, Juha ja Eki sunnittelivat toista ajoa aamuksi. Aamulla keli oli tuulisempi, mutta sällit lähtivät yrittämään tuplaa. Seniorin ja Juniorin mopot pakattiin kärryille ja Jaska lainasi Hondan Ekille. Mikko joutui luopumaan omasta ajosuunnitelmastaan sairastumisen vuoksi, mutta eiköhän noviisi nähdä tien päällä viimeistään ensi kesänä.
t.seppo jr
Re: ARTIC BUTT
Väliaikatietoa 3.12. ajosta
Masan, Juhan ja Ekin piti lähteä Honningsvågista samaa reittiä ja kulkea Kajaaniin ja sieltä sitten takaisin Rovaniemelle ja Kittilään. Tuulinen keli jatkui Norjasta aina Suomen puolelle ja lumisade laittoi suunnitelmat uusiksi. Rovaniemeltä palattiin Sodankylään ja sieltä Kittilään ja sieltä Sinettään. Sinettästä Eki ajoi yksin Kittilään ja Masa ja Juha jatkoivat kaksin. Lumisade pakotti Ekin lopettamaan noin klo 4. Meno oli sateen myötä hidastunut ja aika olisi ollut tiukoilla. Nyt kuski saunan parvessa lämmittelemässä ja kaikki OK. Nyt jännitetään kaksikon kohtaloa...
t. Jr
Masan, Juhan ja Ekin piti lähteä Honningsvågista samaa reittiä ja kulkea Kajaaniin ja sieltä sitten takaisin Rovaniemelle ja Kittilään. Tuulinen keli jatkui Norjasta aina Suomen puolelle ja lumisade laittoi suunnitelmat uusiksi. Rovaniemeltä palattiin Sodankylään ja sieltä Kittilään ja sieltä Sinettään. Sinettästä Eki ajoi yksin Kittilään ja Masa ja Juha jatkoivat kaksin. Lumisade pakotti Ekin lopettamaan noin klo 4. Meno oli sateen myötä hidastunut ja aika olisi ollut tiukoilla. Nyt kuski saunan parvessa lämmittelemässä ja kaikki OK. Nyt jännitetään kaksikon kohtaloa...
t. Jr
Re: ARTIC BUTT
Peiskämpiltä moro!
Ajovuorokausi päättynyt, Juha ja Matti tulossa varikolle.
Sauna lämpimänä odotellaan.
Ajovuorokausi päättynyt, Juha ja Matti tulossa varikolle.
Sauna lämpimänä odotellaan.
Re: ARTIC BUTT
Matti ja Juha saapuivat leirille.
Väsyneitä...mutta onnellisia olivat.
Nyt ukot saunanparvelle sulamaan.
Väsyneitä...mutta onnellisia olivat.
Nyt ukot saunanparvelle sulamaan.
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 914
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: ARTIC BUTT
Hieno juttu, turvallisuus edellä ja onnittelut vielä kaikille !
Honda GL 1800 Goldwing