ARTIC BUTT
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: ARTIC BUTT
Mustanmakkaranpurija moro!
Hiano homma ja onneksi olkoon!
Olen samaa mieltä noiden talviajojen vaativuudesta, kaikki on erittäin vaativia jopa lähes ajamattomia.
Ilmaston lämpeneminen toki tekee sen, että winterbutin pystyy ajamaan kesäpyörällä -renkain. 31.12.2016 tuokin tuli tehtyä.
Onko siellä Jänkälän tietotoimisto tuollaista huhua, että joku vielä lähtisi articia ajamaan? Onhan tässä vielä helmikuuta toki jäljellä ja se turkulainen ainoana ajanut hyväksytysti kaikki talviajot
BMW merkkinen ei taida kestää noita ajoja koska alkaa rapiseen... peräkin taitaa vuotaa ja pitää ääntä?
Kaikesta huolimatta ...
Se vanhempi
Hiano homma ja onneksi olkoon!
Olen samaa mieltä noiden talviajojen vaativuudesta, kaikki on erittäin vaativia jopa lähes ajamattomia.
Ilmaston lämpeneminen toki tekee sen, että winterbutin pystyy ajamaan kesäpyörällä -renkain. 31.12.2016 tuokin tuli tehtyä.
Onko siellä Jänkälän tietotoimisto tuollaista huhua, että joku vielä lähtisi articia ajamaan? Onhan tässä vielä helmikuuta toki jäljellä ja se turkulainen ainoana ajanut hyväksytysti kaikki talviajot
BMW merkkinen ei taida kestää noita ajoja koska alkaa rapiseen... peräkin taitaa vuotaa ja pitää ääntä?
Kaikesta huolimatta ...
Se vanhempi
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5010
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: ARTIC BUTT
Moi!
Epäviralliset onnittelut, niin Arctic- kuin Winterbutt-suorittajallekin. Kieltämättä onhan näistä talviajoista varsinkin nuo Arctic- ja Polar-suoritukset "hieman" normiajoja vaativammat, eikä se Napapiirilläkään käynti (Icebutt) ihan sieltä helpoimmasta päästä ole, vaikka "vain" etelästä etelään ajaisikin. Winterbutt saattaa joissakin oloissa etelässä olla ns. kesärenkaillakin ajettava, mutta en nyt sitäkään ihan heinäkuussa ajettavaan rinnastaisi. Saattaapi olla että monilla menee sama aika molempiin suorituksiin, mutta talvella on hieman enemmän tuota "jännityskerrointa", vaikka matkaa tuleekin melkein 1000 km vähemmän kuin ns. pikku-Gold ajossa. Tauot, yms. "pakolliset" toimenpiteet vievät myöskin kuskista riippuen paljon tai erittäin paljon enemmän aikaa. Mikäli joku epäilee, niin ei muuta kuin kokeilemaan...
Kyllä, toisinaan Baijerilaisestakin saattaa jotain hajota Toki perinteinen ilma/öljyjäähdytetty boxeri toimii kovemmallakin pakkasella
Vielä kuluva helmikuu on ns. virallista talvea, joten talviajoja ehtii vielä suorittaa.
-Harri.mopomies-
Epäviralliset onnittelut, niin Arctic- kuin Winterbutt-suorittajallekin. Kieltämättä onhan näistä talviajoista varsinkin nuo Arctic- ja Polar-suoritukset "hieman" normiajoja vaativammat, eikä se Napapiirilläkään käynti (Icebutt) ihan sieltä helpoimmasta päästä ole, vaikka "vain" etelästä etelään ajaisikin. Winterbutt saattaa joissakin oloissa etelässä olla ns. kesärenkaillakin ajettava, mutta en nyt sitäkään ihan heinäkuussa ajettavaan rinnastaisi. Saattaapi olla että monilla menee sama aika molempiin suorituksiin, mutta talvella on hieman enemmän tuota "jännityskerrointa", vaikka matkaa tuleekin melkein 1000 km vähemmän kuin ns. pikku-Gold ajossa. Tauot, yms. "pakolliset" toimenpiteet vievät myöskin kuskista riippuen paljon tai erittäin paljon enemmän aikaa. Mikäli joku epäilee, niin ei muuta kuin kokeilemaan...
Kyllä, toisinaan Baijerilaisestakin saattaa jotain hajota Toki perinteinen ilma/öljyjäähdytetty boxeri toimii kovemmallakin pakkasella
Vielä kuluva helmikuu on ns. virallista talvea, joten talviajoja ehtii vielä suorittaa.
-Harri.mopomies-
-1 157 081 km (01/06/83 - 03/05/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
Re: ARTIC BUTT
Base Campistä moro
Mä mitään nukuttua saanu. Roppa käy ylikierroksilla. Pitäis varmaan alottaa toinen ajovuorokausi, mutta ku jo aamulla lupasin ettei enempää termisiä...
Saunan parvessa kirvelsi kaulaa ja niskaa ja ainakin käsivartta. Epäilin tietenkin syöpäläisiä ekaks, mutta palovammoja perhana. Vesikelloja kaula täys. Onneks ikä suojelee ettei tarvi lähtee selittelemään että ne mitään fritsuja olis. Ja nyt puhkes vesikello selästä. Perhanan Gerbingi päästi virtaa läpi vaikka ledit ei näyttäny mitään.
Joo reittinä posautin Levin ABC - Kilpisjärvi neste - Tuomaan tupa Napapiiri- Pello TB - Sinettä SEO - Pello K-market - Muonio Neste - Kittilä Neste - Sodankylä Neste - Shell Napapiiri - Sodankylä SEO - Kittilä Neste - Sinettä SEO - Levi ABC. Kun ei nyt ollut ratsuväkeä mukana, niin aattelin pysyä kävelymatkan päässä Base Campistä.
Puhelimeen juuri sain lupauksen vanhemmalta Sepeltä, notta polkasee tänne ja huristelee viikonloppuna Arcticin pois kaivelemasta. Kaukosen raveissa kuulin varman vinkin kolmoisvedosta. Joku tamperelainen meinaa ajaa yhden rautapersajon ja ottaa triplat kiinni. Viimone puuttuva talviajo - Viimone kiinnitys Mailiitteri Platinaan ja Saukkion kannuun nimi tasavuosiluvuilla. Kävin lyömässä viiskymppiä vastaan ja nyt kiskon pokstongeilla joka toisen nastan irti renkaasta. Pahuksesti tuollaane hapotettu nasta on muuten kiinni.....
t. se nuorempi ...
Mä mitään nukuttua saanu. Roppa käy ylikierroksilla. Pitäis varmaan alottaa toinen ajovuorokausi, mutta ku jo aamulla lupasin ettei enempää termisiä...
Saunan parvessa kirvelsi kaulaa ja niskaa ja ainakin käsivartta. Epäilin tietenkin syöpäläisiä ekaks, mutta palovammoja perhana. Vesikelloja kaula täys. Onneks ikä suojelee ettei tarvi lähtee selittelemään että ne mitään fritsuja olis. Ja nyt puhkes vesikello selästä. Perhanan Gerbingi päästi virtaa läpi vaikka ledit ei näyttäny mitään.
Joo reittinä posautin Levin ABC - Kilpisjärvi neste - Tuomaan tupa Napapiiri- Pello TB - Sinettä SEO - Pello K-market - Muonio Neste - Kittilä Neste - Sodankylä Neste - Shell Napapiiri - Sodankylä SEO - Kittilä Neste - Sinettä SEO - Levi ABC. Kun ei nyt ollut ratsuväkeä mukana, niin aattelin pysyä kävelymatkan päässä Base Campistä.
Puhelimeen juuri sain lupauksen vanhemmalta Sepeltä, notta polkasee tänne ja huristelee viikonloppuna Arcticin pois kaivelemasta. Kaukosen raveissa kuulin varman vinkin kolmoisvedosta. Joku tamperelainen meinaa ajaa yhden rautapersajon ja ottaa triplat kiinni. Viimone puuttuva talviajo - Viimone kiinnitys Mailiitteri Platinaan ja Saukkion kannuun nimi tasavuosiluvuilla. Kävin lyömässä viiskymppiä vastaan ja nyt kiskon pokstongeilla joka toisen nastan irti renkaasta. Pahuksesti tuollaane hapotettu nasta on muuten kiinni.....
t. se nuorempi ...
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 914
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: ARTIC BUTT
Tampere moro!
Pientä tarkennusta tuon nuoremman sepustuksiin.
Vaikka en ole mitään pyytänyt enkä toivonut, lentoliput vaan tupsahtivat käteen jostakin.
Jos sitä kuitenkin vielä kävisi sitä artikkia kokeilemassa, onhan siellä latu jo tallattu valmiiksi ja bokseri hinkuaa kilometrejä tallissa.
Noihin mahdollisiin triplapisteisiin:
1. toki tuleehan siitä ajosta mahdollisesti se 60. ajo ja sitä myötä kiinnitys Saukkion maljaan
2. eihän siinä tosiaan ole mitään laitaa jos joku turkkulainen ainoana on ajanut kaikki neljä talviajoa
3. viidestoista ( 15 ) vaativa ajo ja ajojen kokonaismäärä 60, nostaa luokkaan titanium. Platinium näyttää kaimaanilta vielä puuttuvan, siitä varmaankin noiden termien sekoitus.
Yksi ajo 1600 km = yhteensä kolme?
Otan oman gerbiilin mukaan ettei koko sakki ole vesikelloilla Leviltä palattaessa.
Jätä nyt muutama nupi renkaisiin ettei tarvi työntää ylämäkeen kuten Timo oli tehnyt Ransulla.
Näillä mietteillä...
Pientä tarkennusta tuon nuoremman sepustuksiin.
Vaikka en ole mitään pyytänyt enkä toivonut, lentoliput vaan tupsahtivat käteen jostakin.
Jos sitä kuitenkin vielä kävisi sitä artikkia kokeilemassa, onhan siellä latu jo tallattu valmiiksi ja bokseri hinkuaa kilometrejä tallissa.
Noihin mahdollisiin triplapisteisiin:
1. toki tuleehan siitä ajosta mahdollisesti se 60. ajo ja sitä myötä kiinnitys Saukkion maljaan
2. eihän siinä tosiaan ole mitään laitaa jos joku turkkulainen ainoana on ajanut kaikki neljä talviajoa
3. viidestoista ( 15 ) vaativa ajo ja ajojen kokonaismäärä 60, nostaa luokkaan titanium. Platinium näyttää kaimaanilta vielä puuttuvan, siitä varmaankin noiden termien sekoitus.
Yksi ajo 1600 km = yhteensä kolme?
Otan oman gerbiilin mukaan ettei koko sakki ole vesikelloilla Leviltä palattaessa.
Jätä nyt muutama nupi renkaisiin ettei tarvi työntää ylämäkeen kuten Timo oli tehnyt Ransulla.
Näillä mietteillä...
Re: ARTIC BUTT
Kellokoski äänessä. Onneksi olkoon sepe.
Re: ARTIC BUTT
Se o moro!
Matti siellä vierittelee Jamahaa ja pottia tulille tavoitteena icebutt.
Järvenpä-Kuopio-Pudasjärvi- Napapiiri-Pudasjärvi-Oulu-Kellokoski
Turvallisia kilometrejä!
Se vanhempi
Matti siellä vierittelee Jamahaa ja pottia tulille tavoitteena icebutt.
Järvenpä-Kuopio-Pudasjärvi- Napapiiri-Pudasjärvi-Oulu-Kellokoski
Turvallisia kilometrejä!
Se vanhempi
Re: ARTIC BUTT
Ajoseuranta moro!
Matti käynyt Napapiirillä ja matka yli puolenvälin.
Hienosti näyttää menevän!
Matti käynyt Napapiirillä ja matka yli puolenvälin.
Hienosti näyttää menevän!
Re: ARTIC BUTT
Matti "herkuttelee", tais käydä näyttämässä Jammua ruotsalaisille..
Re: ARTIC BUTT
Niinpä...
Taisi tehdä icebutista samalla ulkomaan ajon.
Hyvä vauhti näyttää olevan.
Taisi tehdä icebutista samalla ulkomaan ajon.
Hyvä vauhti näyttää olevan.