Sivu 3/3

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 09:34
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Mjölby OKQ8 Västra Trafikplats. Samasta pihasta löytyy paikallinen Mäkkäri ja olikohan siinä vielä Burger Kingikin ;) En muista oliko siinä jotain majoitusliikettä. SPOT-täppä "saapunut" klo 1.02 ja viimeinen täppä, eli nro:50 klo 01.42. Sitten on SPOT jäännyt levolle. Onko matka jatkunut? Ei muuta kuin onnea loppurutistukselle (233 km Kontrollvägenille). Mikäli ajatte Kontrollvägenin OKQ8:n kautta, niin tiedustelkaa sisältä sitä mustakantista. Tuskin enää platalta löytyy ja varmaan roskiksetkin on jo tyhjennetty ;)

-Harri.mopomies-

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 11:06
Kirjoittaja Zoltan
Kyllä loppumatkelle on haastetta rittänyt talvikelin takia .

http://www.foreca.fi/Sweden/Mjolby/details/20170414

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 11:36
Kirjoittaja puuhis98
Mjölbyssä oltu hotellin vankina yöstä asti. 5000 meni pöpelikköön. Ehkä jotain jää käteen kuitenkin :)

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 12:04
Kirjoittaja Zoltan
puuhis98 kirjoitti:Mjölbyssä oltu hotellin vankina yöstä asti. 5000 meni pöpelikköön. Ehkä jotain jää käteen kuitenkin :)
Tukholmaan 230km . Kokeneet talviajajat tien päällä mutta pulkat alla ilman nastoja . LT.n 400kg antaa oman haasteensa jo paikalla ollessa jos tukijalka lipsahtaa
alta pois . Petri lupasi laittaa spotin päälle niin nähdään miten pitkäperjantain legi etenee .
Tuo majoittuminen Mjölbyssä oli myös onnekas eikä olisi onnistunut ilman Ruotsin virkavallan apua , mutta matkalaiset kertokoon tarinan kunhan pääsevät turvallisesti kotiin.
SS5000 jäi vajaaksi 200km mutta kyllä siitä ainakin 4000ml saa hyödynnettyä .

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 18:49
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Voihan rähmä! Joskus sitä sattuu ja tapahtuu! Ilmojen haltija on toisinaan armottomalla päällä.

Eiköhän tuosta kaiken ollessa tarkastuksessa ns. kunnossa tule SS3000 (Vaativa ajosuoritus) ja päälle vielä SS1000 (Normi settiä). Tuntuisi pitkän päälle parhaalta optiolta.

-Harri.mopomies-

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 19:05
Kirjoittaja Zoltan
Laivaan päästy turvaan ,70km/h hätävilkut päällä ,mutta nyt kuskit ja pyörät lämpimissä sisätiloissa.
harrimopomies kirjoitti:Moi!
Voihan rähmä! Joskus sitä sattuu ja tapahtuu! Ilmojen haltija on toisinaan armottomalla päällä.
Eiköhän tuosta kaiken ollessa tarkastuksessa ns. kunnossa tule SS3000 (Vaativa ajosuoritus) ja päälle vielä SS1000 (Normi settiä). Tuntuisi pitkän päälle parhaalta optiolta.
-Harri.mopomies-
Turkulainen sniidulla päällä , Vantaalainen korottaa , SS3000+BB1500 :D

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 19:33
Kirjoittaja harrimopomies
Moi!

Toki, toki mikäli kilometrit riittää. BB1500 36h aikaa ja kun on ajettu Gold-tahtia ennen lumisateita ja loppu vielä "paikkailtu", niin eiköhän se ole ihan mahdollista. joka tapauksessa vaativa+perus kombinaatio, vaikkei sitä mitä yritettiin onnistunutkaan. Jotain sentään, ja vielä tietystikin epävirallisesti ;)

-Harri.mopomies-

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 10:41
Kirjoittaja puuhis98
Takaisin kotimaisemissa :) Spotti tosiaan "hävisi" Mjölbyssä yöllä. Löytyi lopulta Tukholman satamassa verskojen taskusta.
Ehkä Turkulainen korottaa vielä lisää... SS3000+BB2500K :?: No ehtoolla katsotaan kuitteja ja mitä ajoja pystyisi hakemaan.
Lisää jorinaa tulossa mutta nyt täytyy valmistautua Vuoden ensimmäisiin kuukausikahveihin :P

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 18:27
Kirjoittaja Maukka68
puuhis98 kirjoitti: Ehkä Turkulainen korottaa vielä lisää... SS3000+BB2500K :?: No ehtoolla katsotaan kuitteja ja mitä ajoja pystyisi hakemaan.
SPOTin pisteistä katsottuna hyvinkin mahdollinen.

-maukka-

Re: LT:n osia etsimässä

Lähetetty: 17 Huhti 2017, 17:17
Kirjoittaja puuhis98
Ajoreitti oli nopea.
1.-3.pvä hyvä ajokeli lukuunottamatta 2. pvän kahta kovaa ukkoskuuroa.
4. pvä satoi lähes koko matkan.
5. pvä ajoittaista tihkusadetta saksan puolella.Tanskasta aina Göteboriin asti kuivaa.Göteborista etelään mennessä alkoi kova kaatosade joka muuttui lumikaaokseksi Jönköpin nurkilla.

Saksassa 7 tie Neumunsterin eteläpuolella kokonaan tietyöaluetta. Eli niitä 80km/h(hetkittäin 60km/h) hidastemutkia,jotka sateella vaarallisia.Gold vauhtia pystyy keskimäärin kuitenkin pitämään.
2 tie Hannoverista Berliiniin ilman tietöitä.Hannoverin länsi ja Berliinin itäpuolella taas tietyöpätkiä.
4 ja 9 tiet nopeimpia:ei hidasteita.
8 tie suht nopea.
Puolan moottoritie oli pettymys.Tietulli pysähdyksiä aina kun sai kiihdytettyä edellisestä stopista.Sanoisin että turhaa maksamista 2 rekan ohitustilanteiden seuraamisesta.
Nopeammin olisi päässyt varmaan jotain kinttupolkuja. |spank

PikkuGoldia En lähtisi ajamaan Hannoveriin 7 tietä,vaan alkuun tai loppuun Göteborin lenkki ja Saksassa käännös Neumunsterin nurkilla.

N.230km vajaaksi jääneessä ajosta voisi jossitella loputtomiin.Lumisateen alkaessa käännös olisi pitänyt tehdä heti.
Härkäpäisesti jatkaminen lumisateesta huolimatta oltiin jo niin pitkällä,että jatkaminen mihin suuntaan tahansa olisi ollut mahdotonta.

Hotellia ei kylästä sitten saanut yöllä ihan helpolla.
Ensimmäinen soitto varmisti että huoneita on vapaana.Toinen soitto hotellin ovella kertoikin hotellin olevan kiinni.
Ohi ajanut poliisipartio auttoi ja soitti humalassa olleelle hotellinjohtajalle.
Näin poliisit saivat ovelta huoneen avaimet ja kävivät peittelemässä lumiset matkalaiset nukkumaan. :P

Ajo muuten meni helposti ei edes väsyttänyt tai mikään paikka puutunut,kun yötauot olivat ruhtinaalliset. :)