Sivu 3/3

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 29 Heinä 2017, 21:27
Kirjoittaja sf1234
Olemme saapuneet kompassin osoittamaan paikkaan, Kafe Compass Raippaluoto. Kohdepaperit täytössä ja ostokuitti taskussa.
Tästä matka jatkuu, ei turkuun vaan TAMPEREELLE!

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 03:07
Kirjoittaja sf1234
Todistajat lausuneet ja loppukuitti kuvattu.
Omilta osiltamme kaimaanin kanssa tehtävä suoritettu parhaamme mukaan. Katsotaan sitten mihin se riittää.

Sr vaikenee...

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 10:43
Kirjoittaja puuhis98
Onnittelut kierroksesta.

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 13:05
Kirjoittaja sf1234
Moro huomenta!
Uutena miehenä uuteen aamuun...
Täytynee lähteä putsaamaan kimonon helmat, koska Suomen 100 v ilmaan mahtuu monenmoista maalipintaa himmentävää tuotetta.

Toistakymmentä vuotta katetulla pyörällä ajaneena on tuo nakuilu jokseenkin haasteellista, ainakin noin pitkiä matkoja. Bandiitti muuten on vallan mainio pyörä käsitellä ja moottori toimii kiitettävästl.

Mukava nähdä pyörän omistajan ilme kun palautan Japanialaisen viikonloppun koeajolta. Hakiessani pyörää mittarissa oli 2060 nyt 5721 km. "Käytiin siinä kaverin kanssa kaffeella"

Sr

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 13:36
Kirjoittaja Pekka Autio
sf1234 kirjoitti:Moro huomenta!
Uutena miehenä uuteen aamuun...
Täytynee lähteä putsaamaan kimonon helmat, koska Suomen 100 v ilmaan mahtuu monenmoista maalipintaa himmentävää tuotetta.

Toistakymmentä vuotta katetulla pyörällä ajaneena on tuo nakuilu jokseenkin haasteellista, ainakin noin pitkiä matkoja. Bandiitti muuten on vallan mainio pyörä käsitellä ja moottori toimii kiitettävästl.

Mukava nähdä pyörän omistajan ilme kun palautan Japanialaisen viikonloppun koeajolta. Hakiessani pyörää mittarissa oli 2060 nyt 5500 km. "Käytiin siinä kaverin kanssa kaffeella"

Sr


Ruotsiin voi loikata poliittisena pakolaisena pyörän palautuksen jälkeen. Vainon vuoksi :lol:

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 13:43
Kirjoittaja levoksep
Moron

Kiitokset Puuhikselle "Kierroksen Onnitteluista".

Sisäinen pakko tässä vielä avautua viikonlopun reissusta. Ensinnäkin ajona aivan mahtava. Tähän ei kyllästy. Itselläni nyt neljäs kerta ja tosin vielä olen ajanut samaan suuntaan, sama lähtöpaikka osamoilleen ja sama lähtöaika. Muitakin variaatioita olen laskeskellut, mutta ne ovat vielä toteuttamatta. Aiemmin olen kurvaillut yksin, mutta nyt sain siipimieheksi liihottelemaan tuon seniorin.
Mutta joo, tämän kaltaisia ajoja itse kaipaisin lisää. Ekalla kerralla Cafe Compassin terassilla reissuhikeä kuivatteli hämärtyvässä illassa vanhempi herrasmies, joka kertoi kesäreissunsa olevan juurikin tämä "rautaperseiden ääripisteajo". Hän ei kertomansa mukaan ollut lähettänyt ajojaan tarkastukseen, mutta sisäisesti testasi mopoilukykyään ajamalla ko. ajon kerran kesässä. Paljonkohan tuollaisia motoristeja on, joille kynnys on liian korkea, mutta ajot kuitenkin kiinnostavat. Eikö haluta kuulua itse "kerhoon" vai onko jotain leimautumisen pelkoa tms...
Ajo ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla. Itse myöhästyin Toijalan lähtöpaikalta reilun vartin ja seniori intoa puhkuen ja malttamattomana tärisi jo osuuskaupan bensapumpun vierellä. Otettiin uudet mittarikuvat ja hieman suunnitelmaa uusiksi. Kevyttä sadetta alkuun ja Lohjan tienoilla piti kaivaa jo kumipukua säkeistä Olipahan outoa ajamista pitkästä aikaa custom-pyörällä. Ja kun oikein pinnistelin dementoitunutta muistiani, niin päähäni pälkähti, että viimeksi VTX:llä reissussa ajoin samaista ajoa ja kloppasin peuran Huittisissa. Sateessa mentiin ja pyörä ei suojannut yhtään, pyörän meteli melkein hävetti ja sai ainakin omat korvat soimaan. Tauoilla kyselimme toisiltamme, että onko tässä nyt mitään järkeä. Eikö voisi perjantaipäivää ja -iltaa muutenkin viettää.....niin kuin normaalit ihmiset.
Hanko on lähtöajastamme johtuen tylsä käyntikohde. Nopeasti Shelliltä kuitti ja kohti itärajaa. Sade loppui ja Möhköön oli kiva saapua pitämään kaffepaussi. Vielä en ole päässyt majoittumaan majataloon ja tutustumaan muuten kohteeseen. Suunnitelmissa tuollainen reissu on viimeistään kun mopon avaimet ja ajokortti on otettu pois lopullisesti.
Pitkän päivän kurvailimme ja ohittelimme lomavankkureita, kunnes pääsimme Saariselälle. Riekkolinnan respassa hämmästys oli suuri, kun seniori tinkaili aamiaispusseja vajaan kolmen tunnin unen jälkeen. Lupasimme käydä Nuorgamissa aamulenkillä ja saapua myöhäiselle hotelliaamiaiselle heti kohta. Pohjoispisteessä oli ollut edellisenä päivänä lämpöennätys, mutta nyt kaivettiin kaikki vaatteet kätköistä päällemme ja huristeltiin kauniissa ja poutaisessa aamusäässä Nuorgamiin ja takaisin aamiaiselle.
Pilvet alkoivat kerääntyä heti lähdön jälkeen ja sadeasuja todella tarvittiin Kemiin saavuttaessa. Lähes Rovaniemelle asti ajoimme saderintaman edellä, mutta sitten taivas repesi. Kemissä jälleen tarkastin kolme vuotta vanhoja renkaita ja surukseni huomasin takarenkaan olevan lähes finito. Päivämatkaa jäljellä lähes puolet ja keskeltä vaijerit jo pilkottaa. Seniori ehdotteli jesaria ilmeisesti keventääkseen tunnelmaa. Juhannuksen jälkeen hänen Bemarin takanakkinsa oli näyttänyt lähes vastaavalta samaisen ajon ensiyrityksessä ja tuolloin itse pudistelin päätäni tietäväisenä. Kemistä lähdettiin tasakaasulla ja kytkintä luistattaen. Nyt ei sorvattaisi kumia. Lapintuulen rampeista lähdin vielä niin typerästi etten kääntänyt päätäni, vaan vilkaisin peiliin ja olin osua Passatin keulaan. Onneksi autokuski oli hereillä. LT:n peileillä moista ei olisi tapahtunut. Muistutus oli tarpeen ja laskeutuminen sadan kilomailin kuskin tasolta normaaliksi törppöilijäksi karvas.
Sadan kilsan väein renkaan tarkastus ja muun liikenteen seassa ajelua Vaasaan. Jossakin vaiheessa kasassa oli BB 2500K ja siitä jo pienet vaihtoehtoiset fibat. Juhannuksena oli loppuosa Klobbskattiin vievästä tiestä sepelöitynä ja nyt hirvitti ajaa kuluneella takanakilla sitä. Mutta nyt alkoi fortuna hymyilemään sillä tie oli juuri asfaltoitu. Varovaisesti perille ja ravintola oli vielä auki, joten kohdetodistusta ja vissyä terasilla. Lähes kuusi tuntia aikaa ja Toijalaan pitäisi ehtiä. Aikaa on riittävästi kunhan kumia piisaisi. Varoittelimme ravintolan pitäjää, että tulemme kolmannen kerran tänä vuonna jos huonosti käy. Itikat ja pimeys riesana köröttelimme konti Tampesteria. Hyytävä kylmyys iski heti auringon laskeuduttua ja gerbingit kotona. Lyhyt hyppelutauko Jalasjärvellä ja takarenkaan sivelyä kevyellä kädellä. Kyllä se saattaisi kestää perille. Ylöjärvellä vielä hodarimakkarat ja viimeinen tarkistus kilometreistä. Sovimme että lisälenkkiä ei tarvita ja kurvataan ohitustietä kolmostielle ja Toijalaan. Toiseen vuorokauteen aikaa jäi reilu tunti, joten huippuvarovaisellakin ajolla ehtii.
Ajoa voi suositella aivan kaikille. Siitä saa tosiaan nopeasti käsityksen kuinka iso ja hieno maa meillä on.

t. seppo jr

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017, 13:59
Kirjoittaja Pekka Autio
Tuo Seppo Jr:n kertomus oli kiva lukea. Itsekin pidän tuota ajoa yhtenä IBA:n hienoimmista ajoista. Juhannuksena oli Lapin korkein lämpötila +6 astetta. Ajona tämä on juurikin hieno, kun näkee, kuinka suuri, monikasvoinen ja kaunis tämä isänmaamme on.

Re: Sr&Jr SS 2000 Finland

ViestiLähetetty: 28 Elo 2017, 21:05
Kirjoittaja sf1234
Moro!

Ajokoordinaattorilta saapui viesti, että ajomme SS 2000 Finland ( 3382 km ) on sääntöjen mukaan ajettu ja hyväksytty.

Kiitos Jr:lle rattoisasta ajoseurasta!!

Sr