2500G + 1500G

Yksin ajaminen tympii? Kokemusta kaivataan mukaan tai kokemusta jaettavana? Ilmoittaudu täällä!
OW-377
Teräsperse
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 08:27
Kerho: IBA Finland
Paikkakunta: Salo, Pertteli

2500G + 1500G

Viesti Kirjoittaja OW-377 »

Valitettavasti kultaryntäys ei sovi aikatauluun Wappuna. Syksyllä jäi ajamatta edestakainen Saksan reissu liukkauden takia joten ajattelin korjata vahingon. Suunnitelmissa on Tukholma - Lindau ajo niin että menomatkalla tulee suoritettua BB2500K Gold ja paluumatkalla BB1500Gold. Lindau sijaitsee Bodenseen rannalla Etelä-Saksassa. Eka ajon jälkeen on tarkoitus viettää 2...3 päivää leväten (vain paikallisajoa , no ehkä pari vehnäolutta...). Paluureitti on lähes sama mutta hieman oikaisten. Ajankohdaksi suunnittelin viikkoa ennen Wappua tai sitten noin toukokuun puoliväliä. Riippuu vähän työtilanteesta, jonka arvuuttaminen on vaikeampaa kuin reitin suunnittelu. Reitit on jo valmiiksi suunniteltu ohjelmalla Microsoft Mappoint 2010. Vertailussa se antoi vielä lyhyemmän reitin kuin MS Autoroute 2007. Eli on konservatiivisempi kuin edeltäjänsä.
Jos joku muu on samalla tavalla vinksahtanut niin matkaseura kelpaa kyllä.

-Kaitsu-
OW-377
Teräsperse
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 08:27
Kerho: IBA Finland
Paikkakunta: Salo, Pertteli

Re: 2500G + 1500G

Viesti Kirjoittaja OW-377 »

Suurta halukkuutta ei ole ilmennyt mutta aikomukseni on lähteä Turusta porukassa tai yksin Vikingillä Tukholmaan 24.4. aamulaivalla ja aloittaa samantien hyvin nukutun päivän jälkeen (= n. klo 20) BB2500K Gold -reissu OKQ8 (Kontrollvägen 2) huoltoasemalta joka on se perinteinen aloituspaikka.
Sunnuntaina aamulla ollaan jo Saksan puolella ja bonuksena ilman rekkaliikennettä (pakollinen lepopäivä): sitten osapuilleen Hannover - Berliini - Dresden - Kassel - Lindau (Am Bodensee). Max. 9 välipysähdystä aikataulun toteutumisesta riippuen. Pääsen tankillisella 400 + km jos on tarvis. Autobaanalla ehkä hiukkasen vähemmän... Tankkausvälit ovat pääasiassa kuitenkin n. 300 km. Pitäähän sitä jaloitella välillä. Lyhintä reittiä 2530.8 km ja varsinainen "nopea" ajoreitti on 2551.4 km.
Perillä aion viettää kaksi päivää edullisessa motoristihotellissa Lindaussa ja ajella ympäriinsä (Lichtenstein on muutaman mutkan päässä...).

Lähtö takaisin keskiviikkoaamuna oikotietä klo 05.00 vähän eri reittiä (BB1500 Gold) ja torstaiaamuna loppukuitti samalta asemalta Tukholman kupeessa. Siitä ehtii vielä Vikingin aamulaivaan Turkuun. 2441.4 / 2508.0 km.
Reitit olen suunnitellut MS Mappoint 2010- ohjelmalla joka on MS Autorouten seuraava sukupolvi. Mainittakoon että Mappoint antaa hieman lyhyemmän matkan kuin Autoroute, ainakin näillä reiteillä. Eli pitäisi olla turvallisella puolella. Olen tarkistanut kulmapisteiden koordinaatit joten tarkastajan softan ei pitäisi olla kovin paljon eri mieltä. :oops: . Reissun kuluessa otan vielä GPS-referenssit kulmapisteistä tulevaa käyttöä varten siten että koko matkan reitti "nauhoitetaan" sekunnin välein. Sitäpaitsi, jos aikataulu sallii, niin voihan sitä ajaa pienen ylimääräisen koukkauksen sielun rauhoittamiseksi.

Reissun jälkeen onkin valmis Wapun rientoihin.
Sitten tulee n. 3 viikon ajotauko kun joudun lähtemään Kiinaan työmatkalle. Sen jälkeen suunnitelmissa on touko-kesäkuun vaihteessa SS3000 välillä Turku - Tornio - Mön-saari (Tanskassa) muutaman mutkan kautta. Osa matkasta on jo suunniteltu.

Mukaan vaan jos perse kestää.

-Kaitsu-
OW-377
Teräsperse
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 08:27
Kerho: IBA Finland
Paikkakunta: Salo, Pertteli

Re: 2500G + 1500G

Viesti Kirjoittaja OW-377 »

Ensimmäinen lähtöyritys tänään perjantaina meni puihin kun koko yö tuli lunta (5 cm) ja tie oli liian liukas aikaisin aamulla. Ei ollut oikein RT:n keli...
Oma vika kun tuli kerran otettua talviloma :D .
Huomenna lauantaina uusi yritys kohti Turun satamaa. Sääennuste ainakin on parempi ja Ruåtsin puolellakin on ilmat plussalla.
Laiva lähtee Tukholmaan 08:45 ja hytissä on yksi paikka vapaana. Kääntöpaikalla kaksi yötä motoristihotellissa eli hiukan yli vuorokausi lepoa ennen paluumatkaa.
Paluu ensi keskiviikkona aamulaivalla Tukholmasta, hytissä kolme paikkaa vapaana, Turussa illalla n. klo 20. Siinä ehtii vielä hyvin toipua simajuhlaan.

-Kaitsu-
Vastaa Viestiin