Sivu 1/2

BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 06 Kesä 2011, 18:37
Kirjoittaja OW-377
Onko muita revanssihenkisiä yrittäjiä? Oma suoritus kuivui 2000k-tasolle huhtikuussa joten asia pitää korjata. Sopiva aika varmaan löytyy.
Torstaina Ristiinassa vois keskustella tai sitten täällä.

-Kaitsu-

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 06 Kesä 2011, 21:39
Kirjoittaja WesaH
Jossain vaiheessa paikkauskierros tulee tehtäväksi, mutta tällä hetkellä en osaa sanoa koska sopiva tilanne avautuu. Epäilen, että vasta myöhemmin syksyllä tai ensi kevään kultaryntäyksessä.

Wesa

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 06 Kesä 2011, 23:33
Kirjoittaja JMJH66
Kiinnostusta löytyy myös, mutta samoin, aikaisintaan alkusyksystä. Ja tankkiongelma pitänee ratkaista ennen sitä, eli jonkinlainen kiinteä lisäsäiliö pumppuineen rakennettava, muuten mennee liian useaan asemaan tutustumiseksi, kulmapisteet kun on monessa kohdin harmittavasti 20-40 liian kaukana, jos peilataan tuohon kultaryntäyksistä tuttuun reittiin! Esimerkiksi eräästä risteyksestä 240 km etelään, sitten suunnan vaihto ja taas alkuperäisessä kohtaa tankkaus ja kun ei tankilla pääse noilla teillä/nopeuksilla kuin 210-220 km, niin sittenpä tankataan 120 km välein? Eikä oikein tarkkaa kuvaa ole siitäkään, millä nopeudella maksimissaan voi ajaa, että poltto-aine riittäisi juuri ja juuri!

Ja ennen kuin kukaan sitä ehdottaa, nii pyöräähän en vaihda, ... tai sitten taas samanlaiseen...

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 07 Kesä 2011, 13:36
Kirjoittaja heikkihy
Näinhän se on, että pienissä mopoissa on pienet tankit :D

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 07 Kesä 2011, 16:08
Kirjoittaja Jouoksa
JMJH66 kirjoitti:... jos peilataan tuohon kultaryntäyksistä tuttuun reittiin! Esimerkiksi eräästä risteyksestä 240 km etelään, sitten suunnan vaihto ja taas alkuperäisessä kohtaa tankkaus ja kun ei tankilla pääse noilla teillä/nopeuksilla kuin 210-220 km, niin sittenpä tankataan 120 km välein? ...


"vakio" kultaryntäys reitti ei ole järkevä, jos ei pääse H-sakaroita tankilla. Pieni tankkisen kannattaakin suunnitella oma reitti jossa pakolliset käännös pisteet osuvat toimintasäteen kanssa kohdalleen. Uskoisin kyllä tuon 210-220 legi pituuden olevan ihan ok "suoralla" reitillä. Eihän se tuo itseasiassa kuin yhden (max 2) lisätankkauksen (7 -15min) per vrk.

"adventure" maailmassa toimintasäde eli tankin koko joskus korostuu liikaa. Taukojen lyhyydellä senkin voi kompensoida ainakin länsimaissa joissa polttoainetta on saatavilla lähes kaikkialla.

Itseasiassa ajovireyden ja turvallisuuden kannalta lyhyt pysähdys usein voi olla hyödyllinen ja tarpeenkin kun ajetaan 160-180 kmh nopeuksia.

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 07 Kesä 2011, 19:26
Kirjoittaja jonkko
heikkihy kirjoitti:Näinhän se on, että pienissä mopoissa on pienet tankit :D



Vaikka wingi ei olekkaan pieni pyörä,niin oma pyörä painaa sen 160 ja tankkiin menee 28L ;)

Toki huippunupeus ei päätä huimaa :mrgreen:


Ja suolle taas!

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 07 Kesä 2011, 21:30
Kirjoittaja OW-377
Viikonloppuna tuli ajettua SS3000 (jos tarkastus näin toteaa) ja kokeilin 2. päivänä miten sitä jaksaa istua tuollaisia n. 350 km pätkiä pysähtymättä. Niinpä tein ihan testimielessä sellaisen reitin että samana päivänä tuli 4 kpl tuollaista pätkää. Tämä ikäänkuin valmisteluksi BB3000G- uusintaa varten. Jos lähden yksin matkalle niin ajan tuollaisia pitkiä pätkiä silloin kun mahdollista. Corbinin satulan päällä on kohtuullisen hyvä istua, verenkierto toimii jaloissa hyvin. Ja taukokuri pitää yksin ajettaessa. Aloitus Tukholmasta tuttuun tyyliin ja Saksan kierros päälle. Toisen päivän ajattelin ajaa kokonaan Saksassa (jos ei matkaseuraa) ja sitten ehkä lomailla mopoturistina 2-4 päivää. Paluu jotain kautta takaisin. Jos ajoseuraa ei löydy niin ehkäpä vielä ennen Juhannusta.
Tarkoitus ei ole ajaa "tukka putkella" (muutenkin jo harventunut) vaan sellaista 130...140 kmh matkavauhtia. Tasainen ajo on valttia ja vähemmän rasittavaa. Tuota 160-180 kmh on tullut kokeiltua ja se ei ole minua varten, vaatii liikaa voimia. Tässä lajissa kun ei ole ikähyvityksen tuomaa "handicappia".
Nyt pitäisi vielä miettiä Rukan ajopuvun takin ilmastointi/jäähdytys, kuumuus on pahempaa kuin kylmä. Pari 150 W Peltier-kennoa on hyllyssä, mahtaiskohan sähköt riittää jäähdytettyyn vesikiertoon tai puhallusilman lisäjäähdytykseen ...? Eipä taida ehtiä sitä tässä hässäkässä kokeilemaan.

-Kaitsu-

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 08 Kesä 2011, 11:00
Kirjoittaja Ismo Mannila
Pikkasen reikiä takkiin niin alkaa ajo maistua lämpimässäkin.

Viime kesänä Italiassa näimme pariskunnan joilla molemmilla oli vaalea rei'itetty puku ja alla kullankeltainen Stelvio. Näytti auringonpaisteessa tosi hyvältä.
Puvut oli hankittu Louis -kaupasta. Saksassa Louis-kauppa tuli vastaan ja vaimo löysi kyseisen ilmastoidun mallin.
Toi Silver - anthracite on tosi tyylikäs. Puvusta löytyy sekä miesten että naisten malli.
Minä päätin hikoilla vielä nahkoissa. Josko itse saisi hankittua tänä kesä kun näyttää näitä lämpimiä kelejä riittävän.

http://www.louis.de/_30e32b8f609113961e0143122ce6d03da5/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=110&wgr=870&list_total=62&anzeige=0&page=3&artnr_gr=208667

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 08 Kesä 2011, 11:41
Kirjoittaja juvander
OW-377 kirjoitti:Nyt pitäisi vielä miettiä Rukan ajopuvun takin ilmastointi/jäähdytys, kuumuus on pahempaa kuin kylmä. Pari 150 W Peltier-kennoa on hyllyssä, mahtaiskohan sähköt riittää jäähdytettyyn vesikiertoon tai puhallusilman lisäjäähdytykseen ...? Eipä taida ehtiä sitä tässä hässäkässä kokeilemaan.

-Kaitsu-


Kauluksesta takki raolleen, hihansuut niin auki kuin saa ja ilmavat kesähanskat käteen takin hihan sisään. Aina välillä kun nostaa kättä sen verran ilmavirtaan että haukkaa hihasta takin täyteen vilvoitetta toimii hyvin tuohon ~30 asteen tuntumaan saakka. Tuli jo tätäkin kokeiltua tänä vuonna Espanjassa.

Itse otan kesän reissuun taas Rukan Gobi puvun (saa goret irti ja laukuun) varustettuna Rukan Apollo, Sun ja Saturn -hanskoilla. Ilmavirta käy hyvin läpi ja vielä kun avaa ilmastointiaukkoja niin alkaa pärjäämään. Viime kesänä oli parhaat lukemat karvan alle 45 astetta hiekkamyrskyssä. Ajaessa ei ongelmaa, mutta pysähtyessä alkaa mielellään vähentämään vaatetta.

Viime kesästä viisastuneena ajosaappaat vaihtuu tälle reissulle vielä takaisin vanhoihin hengittäviin ja vedenpitäviin, viime vuotiset oli vähän turhan muovisäkit ja jalat kärsi aivan turhaan.

Re: BB3000G - Uusi yritys

ViestiLähetetty: 08 Kesä 2011, 11:51
Kirjoittaja OW-377
Juu, näitä kädennostotuuletuksia on tullut kokeiltua mutta jotkut tulkitsevat sen puolueen tervehdykseksi. RT:n lasin takana ei tuule juurikaan paitsi lasi ala-asennossa mutta sitten ilma huutaa korvissa. Pitääköhän opetella korvatulppienn käyttö. Tuo Louisin myymä takki saattaa olla toimiva. Kaikennäköisiä on tullut hankittua kaappiin mutta toistaiseksi mikään ei ole toiminut.

-Kaitsu-