Moi!
Talvi yrittää vielä "venyttää" itseänsä. Kuluvan pääsiäisen aikana on tullut kierrettyä niin Varsinais-Suomea kuin Satakuntaakin, noin 700 km nastoilla ja ilman. Eilen, aamulla lämpötila startatessa oli -6 C ja illalla reissusta palatessa + 4 C, joten vaihtelua riittää. Kypäriä ja varusteita on testailtu erilaisilla variaatioilla. Lämmitetyn visiirin johto syttyi kypärän liittimen päästä palamaan ja on nyt ns. entinen. No, kerranhan se liittimen pää jo kolvattiinkin kuntoon, joten linee perävalotakuu jo mennyttä
Muistini mukaan kättä nostin vastaan tulevan mopon tervehtimiseksi pääsiäisen aikaan yhteensä 12 kertaa. Ei siis ihan ruuhkaksi asti porukkaa liikkeellä.
Dakarilla talven aikana 1488 km, onko se paljon vai vähän ? No, enemmänkin olisi voinnut olla, mutta, mutta...Varsinaiset reissujorinathan (Syyt ja seuraukset...) löytyy suljetulta puolen. Toki jos noita kilometrejä vertaa talviajosuorituksia tehneisiin, niin onhan ne aivan itkettävän säälittävät
Tankorukkaset ja talja isomman mopon (GSA) eilisen päivän varusteina Porin reissulla. Aamuisin ja iltaisin lumipenkoista valuu vettä tielle ja sitä myöden paikoitellen oli liukasta . Kalanti-Vinkkilä osuudella muutamia mielenkiintoisia kohtia...
GSA:lla oli pitkästä aikaa tosi mukava ajaa. Enemmän vääntöä ja tehoa ja uusilla iskunvaimentimilla ei enää "Keinuhevonen-ilmiötä" , myöskin säädöt ovat nyt muutoinkin paremmin kohdillaan. No, molemmissa mopoissa on puolensa.
Eilisellä reissulla syksyinen rengaskasasta evakuoitu "hätävara" takarengas vuosi, mutta paikkapullon avulla kuitenkin takaisin mopokämpille. Toki uutta rengastakin on jo tilauksessa. Heidenaun K60 Scouteilla mennään toistaiseksi. Dakarissa ovat alla olleet Mitaksen Stone Kingit. Nastoja vähintäänkin riittävästi
Talvisia maisemia (Otsikon mukaisesti, tai ainakin melkein...) on tullut katseltua niin Suomessa kuin Virossakin ja niin hauskaa kuin se on ollutkin niin kyllä tässä kesää jo kaipaakin.
Kävin vielä aamupäivällä treenaamassa hieman hidasajoa, jarrutuksia sekä pujottelua ja kohtuu hyvät suoritukset (Mielestäni) sain aikaiseksi. Ei mitään ennätyksiä, mutta sanotaanko niin että aika kovat (Tai ainakin siedettävät) suoritukset tälläisen vanhan äijän ajamana

tai, miten sen nyt ottaa..., ei samaan pysty kuin 955i:llä joskus 15-vuotta sitten. Isommalla tuli jarrutukset tehtyä ABS:llä ja ilman. Pienemmässä ei mitään "turhaa" tekniikkaa löydykään, joten kaikin puolin siis oiva talvipyörä
PS. Sopivaa saunamusiikkia, jahka kääntää volumen riittävästi ns. kaakkoon (The Bee):
https://www.youtube.com/results?search_query=amorphis-Harri.mopomies-