Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 29 Touko 2017, 21:16

Moi!

28.5.2017
Ajovuorokausi nro: 4
Kotelnich-Kirov-Omuntninsk-Krasnokamsk 583 km.
Yhteensä: 2579 km.

Lämpötilat koko päivän haarukassa +4 C-+6 C. Ei ihan nollakelejä, muttei paljon puutukaan. Eilisen rynkytyksen seurauksena toisesta Gessusta oli palannut ajovalo ja toisesta mittaristo heilui ihan löysänä. Siispä Orlovissa huoltohommia. Ns. sokeripalan jousi irtosi ja sen kanssa taisteltiin aika tovi ennen kuin lamppuhomma oli valmis. Samalla saatiin ihailla muutamia lumihiutaleitakin ;)

Kirovin seudulla paljon pieniä kyliä ja sitä myöten hidasta etenemistä. Kirov-Krasnokamsk tie on paikoin hyvä kuntoista ja nopeaa, paikoin huonoa ja parissa kohdin melkoista "pottupeltoa". Tässä kohdin ei muuta vaihtoehtoa. Omuntninskissa havaittiin erään huoltoaseman pihalla kaksi Africa Twiniä lukuisine tarroineen. Sisällä Saksalainen pariskunta Kölnin seudulta kertoi että ovat yhdentoista viikon reissulla kohden Mongoliaa. Rouva valitti että on ihan h...vetin kylmä ja samalla katsoi meidän lähes talvisia ajovehkeitä :shock: Toivotettiin heille hyvät reissut ja ei muuta kuin eteenpäin. Parit kahvit juotiin rekkaparkeissa, kirjaimellisesti keskellä ei mitään.

Hivenen ennen Krasnokamskia isolle tielle (M7) ja totesimme että yllättävän paljon on Venäjällekin tullut kameravalvontaa liikenteeseen. Lisäksi tunnuksettomia (Yleensä Ladoja) poliisiautoja oli kuvaamassa aika monessa paikoin isoja teitä jo alkumatkastakin. Kamaz-kuorma-auton tehdas väri on muuten kirkkaan oranssi ja niitäkin riittää vaikkakin suurin osa pitkänmatkan rekoista ovat länsi-kalustoa ja aika paljon näkyy melko loppuunajettuja made in USA kalustoakin.

Lopulta perille ja majoittuminen tienvarsi gasnitsaan. Helvetin kylmä huone ja ei internet yhteyttä. Hinta 1600 RUB. Tarkasta aikavyöhykkeestäkään ei ole varmaa tietoa...

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja Lassi » 29 Touko 2017, 21:52

Jep, mukava lukea näitä itäblogejakin, olen vahvasti keskittynyt R66 blogeihin. Turvallista matkaa...
SS1000 x 2, BB1500, IBA RALLY Finland -13, SS1000AR14, IBA Skandinavian Rally 2015
Lassi
RST-ahteri
 
Viestit: 462
Liittynyt: 07 Touko 2009, 11:17

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 30 Touko 2017, 11:10

Moi!

29.5.2017
Ajovuorokausi nro: 5
Krasnokamsk-Izhevsk-Yelabuga-Kazan 690 km.
Yhteensä: 3269 km.

Nyt voisi joku Spot-täplää vilkaistessa ihmetellä että mitä hittoa?
Joo, siinä aamu viiden aikaan heräilin ja kaverin mennessä vessan totesin että ei meinaa oikein henki kulkea ja kurkku on pahuksen kipeä, eikä muutoinkaan olo ollut niin hirveän hyvä. Olematon aamupala ja kaksi tuntia selällään miettien entäs nyt?

Pitäisikö sittenkin lähteä takaisin kotia päin? Syke tuntui ihan normaalilta, mutta muutoin ei. Lepäilyn jälkeen olo tuntui hivenen paremmalta joten M7-tietä kohden Udmurtskaya Resbuplikan pääkaupunkia Izhevskiä. Igra-Yelabuga välillä on hieno mutkatieosuus hyvällä asfaltilla. Lämpömittari oli jämähtänyt lukemaan +6 C. Yelabugan jälkeen alkaa todellinen higway kohden Kazania. Tosin puolet siitä on vielä rakenteilla ja tietyöruuhkat ovat sen mukaisia. 30 kilometriä ennen Kazania alkoi jumalaton vesisade ja lämpötila laskee + 2 C lukemaan. Siinä sitten vesisuihkussa ajellen kylille ja majoittuminen turhankin kalliiseen pytinkiin: nimeltään Suleiman Palace, hinta 8000 RUB. Kämppä (Sviitti) on hotellin ainoa vapaa ja niin iso että taitaa eksyä ilman karttaa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kazan

Kazan on sen verran iso kylä, että täältä löytynee tarvittavia palveluja. Taksilla (On muuten halpaa, meno 200 RUB ja Paluu 150 Rub, matkaa useampi kilometri) sitten "Klinikalle" käymään ja helvetin monen kiemuran seurauksena/johdosta huomenna klo 14.00 erääseen toiseen paikkaan, jotta saataisiin tsekattua onko tilanne ok. Illalla sitten syötiin pitkän kaavan mukaan. Eikä vielä ruokailun päätteeksikään oltu lopullisesti päätetty mihinkä suuntaan tästä jatketaan. Lopulta päätettiin pitää huomenna välipäivä, varsinkin kun lähtö venyisi pitkälle iltapäivään, eikä kelikään ole paras mahdollinen.

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 30 Touko 2017, 11:20

Moi!

30.5.2017
Ajovuorokausi nro: 6 (Välipäivä)
Kazan - km.
Yhteensä: 3269 km.


Välipäivä asioiden hoitoa (pankki yms.)/lepäilyä varten, toki kaupunkiinkin yritetään tutustua. Päätettiin käydä Kazanin Kremlissä vierailulla. Alla juttulinkki, jonka perusteella on täällä joku muukin Suomalainen käynnyt:

http://www.hugepassionforlife.com/blog/ ... atkavinkit

https://en.wikipedia.org/wiki/Kazan_Kremlin

Huonekin vaihdettiin normaalimpaan ja hintakin tuntuu jälleen sopivammalta, 2800 RUB.

Näiden jokusen ajetun päivän jälkeen on helppo todeta että Venäjä on valtavan kokoinen. Etäisyydet ovat todella pitkiä. Isoimpien kaupunkien välillä puhutaan useista sadoista kilometreistä. Paikoin välissä ei ole muuta kuin ns. kyläpahaisia.

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 01 Kesä 2017, 08:05

Hyökkäysvaihe ohi ja perääntyminen kohti Turun tukikohtaa alkoi eilen 800km päivämarssilla .Rekkaliikenne valtaväylällä vieläkin pahempaa mitä Via Balticalla.
Matka etenee hyvää vauhtia ja Moskovan ruuhkat kierretty kaukaa .
http://share.findmespot.com/shared/face ... OuYu3qiqXT
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2375
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 03 Kesä 2017, 08:49

Moi!

Moi!

31.5.2017
Ajovuorokausi nro: 7
Kazan-Sakhrarovka-Kazan-Nizhny Novgorod-Vladimir 830 km.
Yhteensä: 4099 km.

Aamulla hyvissä tunnelmissa etelään ja sieltä itään kohden Ufan kaupunkia. Hienoa siltaa pitkin Kamajoen ylitys auringonpaisteessa, sitten noin 100 kilometrin ajon jälkeen on pakko pysähtyä koska olo tila ei tunnu erityisen hyvältä. Saman tapaisia oireita kuin jo parin päivän ajan on ilmennyt. Tuntemus oli sellainen että nyt on pakko tehdä tiukka päätös ja palata takaisin Turkuun. Navi kertoo matkaa Vaalimaalle olevan 2109 km (Jotain kautta). Paska homma, sillä kumpikin joutuu jatkamaan yksin reissuaan. Tällä on merkitystä moneltakin eri kantilta katsottuna. Henkilökohtaisesti oli sellainen fiilinki että parempi edes toisen matkalaisen reissun onnistuminen, sillä itselläni ei ole tässä kunnossa eväitä Mongoliaan asti.

Ajoin sitten Kazanin keskustan lävitse kohden länttä ja M7-tietä. Venäjällä on aivan liikaa autoja suhteessa tiestön välityskapasiteettiin ja teiden kuntoon. No, kovaa vauhtia rakennetaan uutta, sillä lähes jokaisella M-tiellä on mittavat tienrakennusprojektit menossa. Liikenne on siisteytynyt tosi paljon ja on mielestäni hyvinkin sujuvaa, varmastikin niitä kojelautakameroiden videoita tulee vähemmän kuin ennen. 98-oktaanista sai parilta huoltoasemalta Kazanistakin ja yleisesti moneltakin asemalta Moskovan ja Pietarin alueilla.

Rekkaparkkejen yhteydessä sijaitsevan kahvilat/ravintolat ja motellit/gasnitsat ovat todella toimiva systeemi valtateiden varsilla. Juuri sopivan hintaisia ja lähellä ajatellen perus reissumiestä. Ajoin niin kauan kuin alkoi hämärtää ja sitten motelliin syömään ja maaten. Pyöränkin sai talliin.

PS. Illalla oli sellainen olo että jotain kirkasta olisi voinnut ottaa yleiseen v.....seen, mutta olkoon koska en ole ottanut kuluvana vuonna tippaakaan alkoholia (Tipaton tammikuu senkuin vain jatkuu...ja jatkuu). No, säästetään se otto puoli johonkin iloisempaan tapahtumaan.

JK. Oli aikaa ajellessa miettiä miten tämä reissu oikein paikataan..., vai paikataanko?

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 03 Kesä 2017, 09:05

Moi!

1.6.2017
Ajovuorokausi nro: 8
Vladimir-Moskova-Pietari-Kuusaan motelli 1045 km.
Yhteensä: 5144 km.

Aamulla aikainen herätys ja aamupalalle. +3 C ja melko viileää. Heti kärkeen hitonmoinen ruuhka. Moskovan kierto teiden A-107, A-104 sekä A-108 kautta. Ajo maistui ja ajattelin että josko ihan Pietariin saakka vielä saman päivän aikana. M-10-tie Moskovasta Pietariin on eninmäkseen ns. köyhänmiehen moottoritietä, jossa ohituskaista vaihtelee vuoronperään. Olipa välissä muutaman kymmenen kilometrin pätkä ihan uutta moottoritietäkin (Maksullinen!), jossa nopeusrajoitus 130 km/h. Tosin siellä ei ajannut juuri kukaan kun hinta on melko korkea, esim. MP:ltä 200 rublaa per sivu. Pietarissa lämpötila oli jopa hurjat +7 C. Jatkoin ajoa, sillä en halunnut jäädä näille seuduille tulevaan mahdolliseen aamuruuhkaan. Pietarin kehä (MKAD) vetä tosi hyvin, sillä nopeusrajoitus 110 km/h + se perinteinen kaksikymppiä.

Kehän jälkeen soitto Suomeen ja paluutekstiviestistä koordinaatit Kuusaan motellille:

http://www.kuusaanmotelli.ru/pages_3/index.html

Viipurin vanhaatietä kohden majoitusta ja viimeisillä 30:lla kilometrillä alkoi kova vesisade. Pientä häikkää koordinaattien kanssa ja loppupätkän ajoin ensin soratietä ja sitten metsäautotietä kohteelle. perille pääsee kyllä ihan asfaltoituakin tietä pitkin. Perillä sauna, iltaruoka sekä hyvä majoitus hintaan 43 € (Luit oikein maksutapa Euro). Paikassa pärjää Suomen kielellä ja Suomi-iskelmät soi. Fiilinki suht ok, vaikkakin keli surkea :)

PS. Onko kesä peruttu Pohjolan perukoilla?

JK. Sattuneesta syystä tästä paluumatkasta on tullut vähän tälläistä ajelua :shock:

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 03 Kesä 2017, 09:36

Moi!

2.6.2017
Ajovuorokausi nro: 9
Kuusaan motelli-Viipuri-Vaalimaa-Kotka 182 km.
Yhteensä: 5326 km.

Aamulla tihkusadetta ja lämpötila vain +2 C. Sadevehkeet päällä kohden rajaa. Viipurin jälkeen, noin 15 km ennen rajaa sijaitsee Nesteen huoltoasema, jossa tankki vielä kertaalleen täyteen 98-oktaanista (46,22 rub per litra). Venäjän puolella meni rajalla noin 30 minuuttia ja Suomen puolella noin 5 minuuttia. Ei paha, tällä kertaa ;)

Rajahovissa kuppikahvia ja kotimainen reikämunkki. Hinta 4,60 €, sama setti Venäjällä luokkaa 1,5 € :o No, on kyllä infrassa ja puitteissakin vähän eroa.

Ajattelin koukata matkalla sopivasti Kotkassa sijaitsevan Kymeenlaakson keskussairaalan kautta, josko mahdollisesti voitaisiin lukea tietyt datatiedot siellä, kun menee tiukaksi ehtiä virka-ajan puitteissa Turkuun. Maanantainahan olisin joka tapauksessa mennyt TYKS:iin visiitille. No, muutaman tunnin jouduin odottamaan vapaata aikaa, mutta sitten homma alkoi pelittää. Lääkäri totesi että data näyttää siltä että tehdään tietyt "perustutkimukset". Tulosten selvittyä lääkäri totesi että ajaminen saa jäädä tältä päivältä ja äijä laitetaan illalla lanssilla siirtokuljetuksena TYKS:n palveluja nauttimaan. Mitäpä siihen muuta toteamaan kuin että: "onhan sitä tässä jo hivenen ajeltukin".

Tärkeimmät kamat kassiin ja soitto toisaalle ja kahden miehen partio hakin peräkärryn kanssa mopon säilöön Espoon tukikohtaan. Ilta puolikymmeneltä starttasimme lanssimiehistön kanssa paikalliselle Mäkkärille ja siitä edelleen vanhaan pääkaupunkiin, jonne saavuttiin puoliyhden aikaan aamuyöstä. Siinä sitten päivystyksessä torkkuessa aamu neljään kunnes osastolle siirtyminen. Tänään olisi toiveissa illalla saunoa jo kotosalla ;)

Saapa nähdä mitä tästäkin tuleman pitää, vaihtuuku vuosiloma sairaslomaksi? No, eipä arvannut lähtiessä (Ei tuntemuksia, kaikki ok!) mitä tuleman pitää. Perusteellisemmin en lähde tänne avaamaan näitä terveydellisiä juttuja, mutta ehjänä (Lähes ?) kuitenkin jälleen kotikulmilla. Jos olisin tiennyt, niin reissua olisi voinnut siirtää. Jälkiviisaushan on sitä parasta viisautta
;)

Tsingis-Kaanista en nähnyt vilaustakaan ;)

Karin pitäisi tänään saapua Barnauliin. Nähtäväksi jää jatkuuko matka rajan jälkeen Mongolian puolelle. Riippuu paristakin tekijästä kannattaako sinne riskillä yksin ajaa. Toisaalta jos onnistuisi "lyöttäytymään" johonkin porukkaan, ehkä ? No, mikäli ei mene rajasta yli niin Altailla riittää kyllä näkemistä ja aika antaa myöden tehdä jonkun mielenkiintoisen paluureitinkin. Esim. jokerina olleen Kazakstanin koukun pääkaupunki Astanan kautta. Tässäpä tämän reissun "hieman" tyngän oloinen matkakertomus, joka saattaa sisältää lukuisia kirjoitusvirheitä, sillä en panostanut kauheasti aikaa tarkistamiseen...

Vastaus ensinmäisen viestin pohdintoihin:
Pyörä kesti, äijä ei!

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja Zoltan » 03 Kesä 2017, 10:32

Hienoa että perääntyminen onnistui ja mies on palannut ehjänä entiseen pääkaupunkiin .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse
Zoltan
Timanttiperse
 
Viestit: 2375
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46

Re: Tsingis-Kaanin jalanjäljillä

ViestiKirjoittaja harrimopomies » 07 Kesä 2017, 10:47

Moi!

Yritellään päivitellä tänne lyhyesti miten Mongolian reissu etenee toisen Adve-Gessun osalta.

Saapuminen Barnauliin pari päivää myöhemmin kuin alunperin oli suunniteltu. Renkaidenvaihto ja samalla moottoriöljynkin vaihto onnistui pyhäpäivästä huolimatta. Tiedättehän vanhan sanonnan: " Venäjällä mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy". Loistavaa palvelua siis. Lämpötilakin oli noussut +27 C asteeseen. Vihdoinkin siis kesä ;)

Gorno Altaiskin "kinkeripiirillä", tai ehkä jo Barnaulissa (Ei varmaa tietoa) :

https://en.wikipedia.org/wiki/Altai_Republic

Oli treffannut Israelilaisen RTW-kuljettajan jonka kanssa matkattu hitaasti mutta varmasti rajakaupunki Kosch-Agachiin. Tiistaina ajovat rajalle, mutta Israelilainen ei päässyt maahan/tai maasta? Kun siltä puuttui (Hävinnyt?) pyöräntullauspaperi (Matkustajan tulliselvityslomake, varsinainen tulliselvityslomake in Russia?). Ei siis se pieni matkustajan henkilökohtainen tietolomake. Varmaankin kiva homma alkaa selvitellä yrittäessään poistua maasta jossain päin Venäjää. Tai sitten kyse on ollut jostain ihan muusta lomakkeesta. Täytyy muistaa että matkustaminen maailmalla Israelin kansalaisena/ajoneuvolla joka on rekisteröity ko. valtioon ei ole välttämättä joka paikassa samanlainen läpihuutojuttu kuin meillä :?

No, Kari jatkoi yksin matkaa ja tänään (Tiistaina) tuli seuraavat toteamukset: " Tie hirveässä kunnosa, teräviä kiviä, tietöitä, ns. pyykkilautaa jne. Sata kilometriä ennen Khovdia alkoi kunnon vesisade ja siitä myöden päätös kääntyä takaisin Venäjälle". Ölgiin "kaupunki" tuli siis bongattua ja esimakua saatu Mongoliasta. Vastaan oli tullut Italialainen RTW-kaveri jolta oli takarengas hajonnut ja hänkin oli päättänyt palata takaisin Venäjän puolelle. Ilmeisestikin tänään keskiviikkona ohjelmassa rajanylitys takaisin päin. Kovaa touhua...

-Harri.mopomies-
-940 466 km (01/06/83-17/09/17)-
-IBAF Driver 180 390 km (03/06/00-05/08/17)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-H-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Avatar
harrimopomies
Täyden kympin perse
 
Viestit: 4042
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Matkakertomukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa