Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Eli laiteetaas matkakertomusta kehiin omasta näkökulmasta niin kauan kun on vielä tuoreessa muistissa.

Kuka olen

Lasse Naantalista, 44v

Ajokokemus

Oma ajokokemus on vasta vähäinen Suomessa. Ostin ensimmäisen ja tämän nykyisen pyöräni viime syyskuussa. Viime ajokauden lopussa kilometrejä tuli parissa viikossa 1700km ja nyt ennen tätä ensimmäistä SS1000:sta kilometrejä oli kertynyt tälle ajokaudelle 11.000km.

Lisäksi ajokokemusta löytyy moottoripyörällä Pohjois-Thaimaasta noin 15.000km jotka ovat kertyneet viimeisen kuuden vuoden Thaimaan lomien ja Pohjois-Thaimaassa vetämäni 1-2 viikon mittaisten pyöräretkien puitteissa / reissu. Pohjois-Thaimaan moottoripyöräilyt innosti hommaamaan oman moottoripyörän Suomeen. Vuokramoottoripyöräni Pohjois-Thaimassa ovat olleet lähinnä Honda - tai Kawasaki merkkisiä enduro moottoripyöriä. Thaimaa fiiliksistä johtuen päädyin ensipyörääni Suomessa Honda Transalppiin.

Pyörä

Honda Transalp XL650V
Vm. 2007

Hieman taustaa rautaperseilyn innostukseen

Tapasin Maurin (IBAN foorumin Maukka68:n) jonka kanssa ajettiin porukassa tämä SS1000:n tänä keväänä motokuumeessa Raision Bike Worldissa. Minä en tuntenut Mauria entuudestaan, sen sijaan Mauria tunnisti minut ThaimaaN kuvioista. Seuraavan kerran tapasin Maurin Aurajoen keskiviikkotapaamisessa jossa kysäsin Maurilta että josko joku päivä ajettaisiin tänä kesänä Hämeen härkätie kimpassa. Olin jo aiemmin tietoinen että Mauri oli ajanut tänä keväänä ensimmäisen SS1000:sa, Hämeen härkätiella kun näin Maurin pyörässä IBAN rekisterikilven lätkän niin tuli sellainen olo että tahtoo kans samanlaisen.

Maurilta kovin kyselin että onkohan minusta moiseen suoritukseen johon Mauri vakuutteli että varmasti on jos pystyn Pohjois-Thaimaassa ajamaan vuoristo-olosuhteissa 10-13 tuntisia päiviä, useita pitkiä ajopäiviä putkeen, pisimmillään 600km vetoja, mutkaisilla ja kapeilla vuoristoteillä.

Seuraavina päivinä lyötiin Maurin kanssa lukkoon minun SS1000 ja Maurin SS1660K ajopäiväksi 10.08.2010

Valmistautuminen ko.ajopäivään

Katsottiin ensin mikä reitti ajettaisiin. Mauri suositteli IBAF Marathon 2010 reiteistä Reitti 3:sta Etelä-Suomen tähteä koska jos kumminkin tulee sellainen olo että ajo pitää keskeyttää tai tulee tekniikkamurheita ko. reitiltä on lyhyempi matka palata takaisin kun ensim. jostain Pohjois-Suomesta. Näitä IBAF Marathon reittejä voin suositella lämpimästi varsinkin ensikertalaisille, reiteille on mitattu IBA:n virallinen matka eli jos vaan ajaa nopesrajoitusten mukaan ja löytyy kulmapisteet / tankkauspaikat on suuri mahdollisuus että ajosi hyväksytään. Ymmärtääkseni myös ajokordinaattorit / ajotarkastajat pääsee helpommalla kun on tuttu reitti kyseessä.

Sekä Mauri että minä käytettiin pyörät huollossa ennen ajoa. Mauri 18.000km ja minä 24.000km. Molemmat vaihdatti myös uudet kumit alle. Raision Bike Worldille kiitos siitä että sain omat renkaani vaihdatettua muutaman päivän varoitusajalla.

Itse pähkäilin alussa että otanko sivulaukut matkaan vai en. Hyvä kun tuli otettua, muistin vasta moottoritiellä että Transalppini sivulaukut vakauttaa mukavasti ajoa. Toiseen sivulaukkuun sain tilaa ylimääräisille vaatteille, jos on liian kuuma niin niin ylimääräiset vaatteet sivulaukkun tai jos tulee vilu niin toisin päin. Toisessa sivulaukussa kulki eväät ja juomat. "Toimisto" taas kulki takalaukussa jossa oli mustiinpanovälineet, ajopäiväkirja, kamera, ym.

Ennen ajoa myös Forecan kymmenen päivän sääennuste kävi erittäin tutuksi ja varsinkin sivu mistä näkee tunnin tarkkuudella sataako vai paistaako, lämpötilan ja tuulen voimakkuuden. Google maps kävi myös tutuksi, en omista navigaattoria ja halusin selvittää etukäteen mahdollisimman tarkkaan kulmapisteet ja kaikki tankkauspaikat. Vaikka Mauri tiesi lähes kaikki paikat entuudestaan ammattinsa puolesta niin tein itselleni "köyhän miehen navigaattorin", laminoin Taransalpin ohjaustankoon kaikki kulmapisteet ja tankkauspaikat. Samaan lämyskään laitoin ylös myös välimatkat ja googlen kertoman ajoajan ko. väleille.

Hyvissä ajoin päätettiin että lähtö tulee tapahtumaan aamuyöstä. Molemmat olemme tottuneet valvomaan töiden puolesta joten aikainen startti ei tule tuottamaan tuskaa. Lisäksi liikenne on huomattavasti sujuvampaa yö - kuin päiväsaikaan. Haluttiin myös kehä kolmosen aamuruuhkista pois hyvissä ajoin.


Ei muuta kuin vihdoinkin koitti kauan odotettu lähtöpäivä

Naantali, ajon aloitus
Työkavereilta ja työmaalta kahden työkaverin nimet alle.


Aloitustankkaus Turku Shell Oriketo
Heti aloitustankkauksessa laittoi hetkeksi aikaa mietityttämään. Mauri ajoi ensimmäiseksi automaatille, tankkasi tankin piripintaan ja ei kun kuitti loppu. Nooh onneksi Orikedon ystävällinen henkilökunta aukaisi hetkeksi aikaa aamuyöstä meille mittarikentän niin minä sain bensaa tavallisesta mitarista. Maurille henkilökunta kirjoitti erilisen kuitin mistä selvisi että automaatista oli paperi loppunut.


Shell Oriketo - Teboil Tuupakantie
Ko. väli ajettiin yhdelllä istumalla, Salon jälkeen rupesi rupesi satelemaan (niin kuin pitikin), Tuupakantiellä sade yltyi jo kohtalaiseksi. Teboililla pikainen tankkaus, kusi - ja juomatauko.

Teboil Tuupakantie - Hamina ABC Kippari
ko.väli ajettiin yhdellä istumalla. Sade yltyi kehä kolmosella jo siihen malliin että itselläni kastui alushousut ensimmäisen kerran. Onneksi oli vesi tuntui kylmältä muuten olisin huolestunut. Richan ajohousuni päästä vettä joko jostain saumasta tai vetoketjusta. Kotkan moottoritien alussa sade loppui. Haminan ABC Kipparissa pikainen tankkaus, kusi - ja juomatauko.

Hamina ABC Kippari - Helsinki ABC Deli Pihlajisto
Myös tämä väli ajettiin yhdellä istumalla. Delissä tällä kertaa ainoastaan suklaapatukat huuleen, pikainen juoma ja kusitauko.

Helsinki ABC Deli Pihlajisto - Heinola, Teboil Tähtihovi
ko. väli ajettin yhdellä istumalla. Tähtihovissa pikainen tankkaus, kusi - ja juomatauko.

Heinola, Teboil Tähtihovi - Jyväskylä ABC Palokka
ko. väli ajettiin yhdellä istumalla. Palokassa päätettiin pitää ruokatauko ja syödä hesepullat (hesepullien syöminen oli virhe). Jyväskylään asti sain myös ajaa ilman ensimmäistäkään perseen puutumista (yllätys).

Jyväskylä ABC Palokka - Kuopio, ABC Pitkälahti
Nyt Palokan hesepullat rupesi verottamaan miestä eikä Kupion Pitkälahti meinannut tulla vastaan millään. Väsymys oli lähinnä fyysistä, varsinaisesti nukuttanut ei ole pyörän tankossa vielä kertaakaan ja osaan kyllä pysähtyä jos sellainen paikka joskus tulee eteen. Ennen Kuopiota tuli tietyömaan takia 10min pysähdys mikä tuli hanurin puutimisen ja fyysisen väsymyksen takia todella hyvää saumaan. Pitkälahdessa pikainen tankkaus, sivulaukusta evästä ja ensimmäinen Thaimaalainen Lipo-energiajuoma naamariin.

Kuopio, ABC Pitkälahti - Heinola, Teboil Tähtihovi
Sama juttu kuin edellisessä legissä. Kuopion jälkeen 10min tietyömaalle. Heinola ei meinannut tulla vastaan, ei sitten millään. Fyysinen väsymys painoi, törttöjä liikenteessä ja puuduttava 80km rajoitukset. Yksi pikainen eväs, kusi- ja juomatauko lähellä Toivakkaa. Tähtihovi tuli kuin tulikin vastaan. Tähtihovissa pikainen tankkaus, kusi- ja juomatauko.

Heinola Teboil Tähtihovi - Neste Vantaa Tikkurila Kehä 3
ko. väli ajettiin yhdellä istumalla. Moottoritie tuntui tosi raskaalta vielä kun oli kuuma keli. Vantaa Tikkurila ei meinnanut tulla vastaan ei sitten millään. Neste Vantaan Tikkurilan kylmäasemalta varmistuskuitti.

Neste Vantaa Tikkurila Kehä 3 - Neste Motorest Keimola
Lyhyt veto Keimola itään jossa kusi, kahvi- ja sämpylätauko. Toinen Thaimaalainen Lipo- energiajuoma naamariin. Ketjujen rasvaus.

Neste Motorest Keimola - Lempäälä, Teboil Pirkanhovi
Ko. väli ajettiin yhdelllä istumalla. Kunnon sadekuuro iski hieman ennen Pirkanhovia (niin kuin pitikin). Pirkanhovissa pikainen tankkaus, samalla nivusissa ja haarojen välissä rupesi kirvelemään ensimmäisen kerran. Kerraston alta märät lyhyet kalsarit hemmettiin ja sivulaukkuun. Pirkanhovin automaatilla rupesi Nordean Mastercard herjaamaan että kortti ei ole käytössä. Huom. Kortilla tankattu aikaisemmat kerrat ainoastaan luotolla. Nooh onneksi oli Visa Electron kortti vielä varoiksi mukana + tietty käteistä. Onneksi Visa Electron pelitti Pirkan hovin automaatissa.

Lempäälä Teboil Pirkanhovi - Neste Vantaa Keimola Länsi
Sama juttu kuin Pirkanhovissa, Nodean Mastercard ei toimi, Nordean Visa Electron toimii. Haaroissa ja nivusissa kirvelee enmmän kuin lääkäri määrää. Matkan teko rupeaa pikku hiljaa helpottamaan, toiseksi viimeistä legiä viedään. Olin jo aiemmin Maurille todennut ennen rautaperseajoa että minä en ole sitten ajanut oikeestaan yhtään moottoripyörällä Suomen moottoriteitä. Mauri totesi osuvasti Keimola Lännessä että viimeisen vedon jälkeen olet ajanut niistä noin 85%.

Neste Vantaa Keimola Länsi - Turku, Shell Oriketo
Koko ajan helpottaa ajaminen mutta silti niin raskasta. Transalpin penkissä ei voi istua oikeen missään asennossa kun jokaisessa asennossa haaroissa- ja nivusissa kirvelee. Tuntui että yhtään kilometriä en olisi pystynyt ajamaan enempää.

Turku, Shell Oriketo
Lopputankkaus, väsyneinä mutta onnellisina. Orikedolle saavuttiin hyvissä ajoin ennen 24h aikarajan päättymistä eli pelivaraa jäi kohtalaisesti.

Naantali, ajon lopetus
Työkavereilta ja työmaalta kahden työkaverin nimet alle.Työmaalla vielä sauna lämpimäksi. Ajon ja saunan jälkeen oli tosi raukea olo. Väsynyt, helpottunut, tulipahan ajettua, ym. Kotona pyörä talliin, tavaroiden purku ja sammuminen kuin saunalyhty.

Seuraavana päivänä 11.08 ajon dokumentointi ja Maurin kanssa paperit samaan aikaan postiin.


Ajon jälkeisiä mietteitä.

Jos heti ajon jälkeen oltaisiin kysytty että koska seuraavaksi niin olisin vastannut että ei hetkeen aikaan mutta jo seuraava päivänä kun jätettiin Maurin kanssa paperit postiin rupesi itselläni takaraivossa mietityttämään seuraava ajo mutta se onkin kokonaan jo toinen juttu. Ilman Mauria tuskin olisin kirjoittamassa tätä matkakertomusta. Näin pienellä rautapersekokemuksella IBAN Marathon reitti Etelä-Suomen tähti on kyllä nopea ajaa mutta edestakaiset moottoritiet tuntuu todella puuduttavilta. 21.08 ajoin "Lännsirannikon huuman" joka tuntui kevyemmältä ajaa vaikka aikaa otti enemmän, tosin ajamista tässäkin oli. Laitan tästäkin matkakertomuksen tänne vähän myöhemmin syyskuun aikana.


Tässä vielä muutama kuva Lassen ja Maurin SS1000:lta.


Lassen ja Maurin pyörät Turun Orikedon yössä odottamassa starttia.

Kuva


Mauri valmistautuu ajoon

Kuva


samoin Lasse

Kuva


Haminan ABC Kipparilla tankilla

Kuva


Mauri Helsingin ABC Delin parkkipaikalla kirjaamassa ajopäiväkirjaa

Kuva


Meikäläinen patsastelee Kuopion ABC Pitkälahdessa

Kuva


Tänään saapuneesta jäsenpostista ja muutama tunti sitten kiinnitetty IBAN reksiterikilven lätkä

Kuva


ja tottakai kunniakirja

Kuva
Viimeksi muokannut Lasse, 25 Elo 2010, 02:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Hienoa, IBA Marathon -reitit ovat päässeet jatkokäyttöön!

Minullakin ensimmäinen SS1000 oli raskain. Sen jälkeen on pääsääntöisesti ollut helpompaa. Joskus tosin reissua edeltävät yöunet ovat jääneet liian lyhyiksi, mikä on painanut loppumatkasta. Asiaan vaikuttanee myös tämän tyyliseen ajamiseen oppiminen ja tottuminen sekä yleiskunnon poarantaminen.

Onnittelut suorituksista ja kiitos tarinan julkaisusta.

Wesa
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja Lasse »

WesaH kirjoitti:Hienoa, IBA Marathon -reitit ovat päässeet jatkokäyttöön!

Minullakin ensimmäinen SS1000 oli raskain. Sen jälkeen on pääsääntöisesti ollut helpompaa. Joskus tosin reissua edeltävät yöunet ovat jääneet liian lyhyiksi, mikä on painanut loppumatkasta. Asiaan vaikuttanee myös tämän tyyliseen ajamiseen oppiminen ja tottuminen sekä yleiskunnon poarantaminen.

Onnittelut suorituksista ja kiitos tarinan julkaisusta.

Wesa
Nämä IBAF Marathon reittin julkaisu IBAN sivuilla on kyllä mielestäni mainio juttu. Maukka68:n kanssa pohdittiin just että olisi hyvä jos vastaavia IBAN virallisia matkoja löytyisi täältä vielä useampikin noiden Marathon reittien lisäksi. Ensikertalaisten olisi helppo aloittaa valmiista reiteistä, samalla ajokordinaattoreiden ja ajotarkastajien työmäärä varmasti helpottuisi koska on tuttu reitti kyseessä.

Itselläni jäi myös molempien ajojen edeltävät iltaunet vähäisiksi. Ennen ensimmäistä ajoa edeltävää iltaa painoin seitsemän jälkeen illalla nukkumaan, vaimo kömpii kolme tuntia unien jälkeen perässä mihin myös heräsin. Olisi pitänyt muistaa kertoa että koittaa valvoa pari tuntia pidempään. Nooh ei muuta kuin kahvin keittoon ja valmistautumaan ajoon, into piukassa kun olin muutenkin.

Seuraavan ajon suhteen samaan aikaan nukkumaan, tällä kertaa vaimio malttoi pysyä hereillä mutta itseäni ei enää nukuttanutkaan paria tuntia enempää koska aamulla olin saanut nukuttua pitkään ja muutenkin olin taas into piukassa kun pääsi tosissaan taas tien päälle. Vähillä iltaunilla kyllä selvisin yllättävän hyvin, huommattavasti paremmin kuin ensimmäisen ajon suhteen.

Kiitos onniteluista ja ei kiittämistä, mukava kuulla että matkakertomuksesta on pidetty. Näitä matkakertomuksia voin rustata myös jatkossa jos vaan lukijoilla riittää kiinnostusta.
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon!! Näytät jääneen hienosti "koukkuun", kuten me monet muutkin.

Nämä "epävirallisen viralliset" reitit ovat varmaan käyttökelpoisia "uran" alkuvaiheessa. Uskoisin kuitenkin, että varsin pian huomaa, että puolet "nautintoa" onkin juuri oman näköisensä reitin suunnittelussa ja ajon/ajoon valmistautumisessa. Vähän niinkuin löytöretkeilijällä muinoin, toki muistaen että vasta hyvin suunniteltu reitti on silti 100% ajamatta (JiiHoo).

Pitkätkin ajot ovat paljon mielekkäämpiä ja ne jaksaa paremmin jos laaditulla reitillä on joku tietty kantoajatus, suunnistuksellinen tai sisällöllinen haaste ja uutuus.

Parhaiten myös oppii "tulevaisuutta" varten, kun ajaa vaikka oman 3000:n joka sitten oman huolimattomuuden tms vuoksi ei lopulta onnistukaan tai tule hyväksytyksi. Voihan sitä toki oppia helpomminkin.

On hyvä muistaa, että Ironbutt -ajojen tarkoituksena on edistää matkamoottoripyöräilyä ja liikenneturvallisuutta.

Tärkein motivaatio näihin hommiin täytyy kuitenkin olla että pitää ajamisesta ja siitä että maisemat vaihtuu...

Toinen oma motivaationi (ja perustelu muille) on se, että Ironbutt ajot ovat erinomainen mahdollisuus matkamotoristille tsekata ovatko ne ns. "perusasiat" hallussa joita tarvitaan jatkuvasti moottoripyörä matkailussa ja ajamisessa ylipäänä jotta se olisi turvallista ja nautittavaa - eli mihin moottoripyörä on tarkoitettukin. Mahdollisuuden oppia tuntemaan enemmän itseään, omat mukavuusrajansa ja kehittyä "normaalisuorituksessa" eli "normaaliajossa" haastamalla ja työntämällä omia rajojaan kauemmaksi.

Ainakin omasta mielestäni vaativaan matka-ajoon tarvitaan "Rautaisen Perseen" lisäksi mm:

1. Asenne
2. Taito
3. Tekniikka ja varusteet
4. Suunnittelu
5. Henkinen ja fyysinen kunto
6. Vireystila suhteessa suorituskykyyn
7. Päätöksenteko yllättävissä tilanteissa
8. Suunnitelman noudattaminen
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5001
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Kaikki matkakertomukset rautaperseajoista ovat tervetulleita yhdistyksen sivuille, joko tänne foorumille tai varsinaiseen tarinat-osioon (erityisesti valokuvalliset tarinat). Myöskin hylättyjen/epäonnistuneiden ajosuoritusten kirjoitukset ovat tervetulleita, mikäli joku niistä viitsii kirjoittaa. Niistäkin voidaan mahdollisesti ottaa jotakin opiksi. Jouksa kiteytti melkoisen hyvin mitä rautaperseajon kokonaissuoritus kaikkineen pitää sisällään. Henkilökohtaisesti olen monesti todennut että perusajojakin voi suunnitella vaikka mitenkä haasteelliseksi (esim. SS1000 sääntöjen sallimilla minimi pysähdyksillä, joita on kolme kpl yms.), ehkäpä eräänlaisena suunnittelun huippuna pidän näitä onnistuneita ryhmäajoja, joista viime ajokaudella ajettu SS1000 Saaristotie oli lähellä täydellistä ajosuoritusta. Näissä IBA:n touhuissa on se hienoa että jokainen voi suunnitella itselleen ja kalustolleen sopivat reitit/matkat sääntöjen puitteissa haluamallaan tavalla, ei siis ole olemassa vain yhtä "oikeaa" tapaa ajaa näitä ajosuorituksia. Ylipäätänsä moottoripyöräily harrastuksen parissa ärsyttää tyypit, jotka pitävät omaa tyylisuuntaansa ainoana oikeana tapana harrastaa moottoripyöräilyä. Esim. jollei rautaperseajot kiinnosta, niitä mitä sitä itkemään keskustelupalstoilla, pyörälehdissä yms. senkun sivuuttaa kyseistä aihepiiriä koskevat jutut. Pieni suvaitsevaisuus tämänkin harrastuksen eri osa-alueita/ala-lajeja kohtaan olisi monellekin moottoripyöräillijälle paikallaan. Toki leikkimielistä huumoriakaan unohtamatta, sillä vaikka ajankin puimurilla, sotanorsulla yms. nimillä (rakkaalla lapsella on monta nimeä) varustetulla pyörällä yritän ymmärtää esim. HD-kuskinkin mieltymyksiä ts. sama se millä ajat, kunhan ajat!

PS. Mukavaa jos IBA Marathon reiteistä on jollekulle hyötyä omia ajosuorituksia miettiessään.

-Harri.mopomies-
-1 156 545 km (01/06/83 - 10/03/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Maukka68
Täyden kympin perse
Viestit: 1014
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: Lassen ja Maurin (Maukka68) SS1000:n

Viesti Kirjoittaja Maukka68 »

harrimopomies kirjoitti:
PS. Mukavaa jos IBA Marathon reiteistä on jollekulle hyötyä omia ajosuorituksia miettiessään.

-Harri.mopomies-
Menee vähän oftopic. Kyllä niistä reiteistä oli ainakin minulle hyötyä, varsinkin ekaan ajoon kun tiesi et on varmasti hyväksytty reitti,

jäi turhat pähkäilyt pois.
Vastaa Viestiin