SPOT kohti Germaaniaa

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Näyttäis olevan Södertäljen paikkeilla kuudelta Ruotsin aikaa, eli ehtii hienosti Tukholman aamuruuhkan alta ja laivaan. Hurja ajo. Onneksi olkoon. Varmaan ajon kannalta oli viisas ratkaisu vaihtaa Norja Espanjan lenkkiin. Norjan suunnitelmat jäänee sitten piikkiin odottamaan...
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Ilpo on tappanut aikaa istumalla pyörän päällä. Näyttäisi laskeutuvan Kotrollvägenille n 7:20 Suomen aikaa. Pääsee matkamies päiväunille Turun laivalle.

Wesa
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Jouoksa kirjoitti:Näyttäis olevan Södertäljen paikkeilla kuudelta Ruotsin aikaa, eli ehtii hienosti Tukholman aamuruuhkan alta ja laivaan. Hurja ajo. Onneksi olkoon. Varmaan ajon kannalta oli viisas ratkaisu vaihtaa Norja Espanjan lenkkiin. Norjan suunnitelmat jäänee sitten piikkiin odottamaan...
Espaniassa oli lämmintä ja Barcelinassa F1-kisat. Ehkä Norjalla ei ollut siksi riittävästi vetovoimaa.

Wesa
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Vettä tuli viimeiset 100km, nyt aamupala syöty, samppanjat juotu ja kaljakin meni jo eli seuraavaksi nukkumaan! Ajo päättyi tasan 7h etuajassa vaikka hommailin minkä ehtisin matkalla, olikohan kilometrit oikein...
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

juvander kirjoitti:... Ajo päättyi tasan 7h etuajassa vaikka hommailin minkä ehtisin matkalla, olikohan kilometrit oikein...
...ja/tai nopeus? No, eihän sitä 7 tuntia saa sisään lentokoneellakaan, joten ilmeisesti juttu seuran puutteessa tauot oli varsin minimissä. Yksin yleensäkin matkataittuu hieman nopeammin.
jussi613
Tinatakamus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Tammi 2011, 13:13
Kerho: konepyörä klubi pori
Paikkakunta: Pori

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja jussi613 »

juvander kirjoitti:Vettä tuli viimeiset 100km, nyt aamupala syöty, samppanjat juotu ja kaljakin meni jo eli seuraavaksi nukkumaan! Ajo päättyi tasan 7h etuajassa vaikka hommailin minkä ehtisin matkalla, olikohan kilometrit oikein...
Onnex olkoo!! olet kyllä ansainnut samppanjat + oluet ;)
SS1600K + 3xSS1000 + SS1000FIN + AR12 + SS2000K + BB2500K + BB2500KGOLD + BB3000GOLD + karhukierros ss1000 + AR13 + AR14
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Nyt on välikuolema otettu, nyt pitää vielä vähän tarkistella kilometrejä...
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kyllä näyttäisi kilometrit riittävän, sellaista tasaista +-1630km per ajopäivä.

Noh, pientä kertausta.

- Ajon aloitus työpäivän päätteeksi ei ehkä paras mahdollinen, mutta niillä mennään mitä on saatu.
- Ensimmäinen päivä jäi vähän lyhkäiseksi johtuen aikaisesta aloituksesta ja siitä, että olin varannut hotellin 1½ myöhäisemmän startin mukaan. Tämä lisäsi hieman paineita toisen päivän aloitukseen
- Sindelfingenistä lähtiessä näytti alkavan satamaan, mutta ei sentään. Sade tuli ukkoskuurojen muodossa vasta Ranskan puolella ja pariinkin eri otteeseen
- Ensimmäinen ajo oli 983km ja vaikka olin hotellin laittanut naviin ja sain sen näkyviin niin Ranskalaiset olivat tietöiden joukossa onnistuneet piilottamaan hotellin ajotien varsin hyvin. Pyörin hotellin ympärillä ½ tuntia ennenkuin löysin tien sisään!
- Hotellissa sain sateen siivittämänä uuden idean: alunperin olin speksannut tuon Ruotsin Göteborgin koukun mukaan plääniin, mutta päätinkin suoristaa reittiä ja suunnata lisää etelään. Eikun laskemaan plääniä ja uudeksi eteläisemmäksi pisteeksi tuli Valencian länsipuolella oleva asema. Nyt jälkeenpäiän ajatellen päätös oli oikea, keli oli kuitenkin viileä ja vetinen Ruotsissa! Nyt sain nuokin kilometrit ajaa lämpimässä etelässä.
- Ensimmäinen ajovuorokausi päättyi hyvin, 2h etuajassa. Osa kiitos tästä kuuluu puhelimelle joka aamulla herättäessä oli vielä Suomen ajassa...
- Toisen ajovuorokauden aloitus sujui sutjakasti, kello oli synkattu huoltsikan kanssa ja olin valmiina jo hollilla ja eikun matkaan eli takaisin samaa reittiä
- Uusi hotelli oli jo varattu, nyt hieman pidemmän ajon jälkeen eli saisin aamulla hieman lisää nukkumisaikaa
- Mennessä ei mitään ihmeellistä, Espanjan ja Ranskan tiet vetivät erittäin hyvin, cruisella sai vedellä ihan omaa tahtia monta sataa kilometriä ilman helppaamista
- Tällä kertaa hotelli löytyi ilman kommelluksia, sisään, kamat leviäksi ja nukkumaan
- Pyörä oli taas tankattu läheisellä asemalla eli aamulla taas täysi pätkä valmiina ajettavaksi. Sama homma kuin edelliselläkin aamulla.
- Ranskasta Saksan puolelle meno alkoi tökkimään, Saksan liikenne ei ole lainkaan niin sujuvaa ja mukavaa kuin Ranskan puolella, ajonopeudet autojen välillä on vain liian suuret
- Kolmannen vuorokauden aloituspaikalle saavuin taas reilua tuntia aikaisemmin, kuten suunniteltu. Nyt oli tarkoitus tehdä vähän uudelleen pakkausta, sadekamppeet ja gerbiilit jo valmiiksi hollille kun sadetta oli taas tiedossa
- Muutaman minuutin yli taas baanalle, vettä oli odotettavissa ja ekalla tankkauksella vedinkin uudet Stuttgartin BMW diileriltä hankkimani sadekamat päälle ja ei hetkeäkään liian aikaisin. Hannoverin kohdilla taivas repesi ja Hampurissa vettä tuli kuin saavista ja tuulenpuuskat heittelehti pyörää minkä ehti. Näkyvyys oli nollassa ja mieli alkoi kelata vaihtoehtoja: Tarkoitus oli ehtiä aamulaivaan, mutta varsinaisen ajon lopetukseen jäisi tuostakin vielä runsaasti aikaa, ajo oli aloitettu 13:17. Onneksi Elbejoen jälkeen sade alkoi hellittämään ja Tanskaan tullessa oli jo aurinkoista.
- Ustrupissa reilu tauko, puhelin raikoi ja sääennusteita tavattiin, kaikki näytti sadettä Kööpenhaminasta eteenpäin, mutta mihin aikaan?
- Noh, ei muutakuin baanalle uudelleen
- Nopeus sellaisesi, että kuuden jälkeen olisin Kontrollvägenillä, en halunnut tuolla enkä satamassa viettää turhaan aikaa, mieluummin tuokin pyörän selässä
- Tanskassa oli muutamia tietöitä, jonot hirvittävät. Pientareen kautta ohi. Sielläkin seisoi autoja, jäähdyttimet oli alkaneet keittää kun olivat pitkään ajaneet jonossa pientä nopeutta.
- Viimeiseltä sillalta tullessa ei saanut kuittia, kaveri yritti sitä saada tulostettua muttei siinä onnistunut. Pikainen tilanne analyysi, virheisiin ei nyt ole mahdollisuuksia ja päätös ottaa varmuuden vuoksi seuraavalta Shelliltä muutama litra menovettä. Pitäisi kelvata.
- Glumslövissä kello näytti että aikataulussa ollaan, taas baanalle nopean tankkauksen jälkeen.
- Jönköpingin Shellillä kahvia koneeseen, edelleen hyvin aikataulussa. Vielä Ustrupissa aioin pitää pari taukoa Glumslöv Tukholma välillä, mutta kun ajo kerran maistui niin mitä niitä taukoja pitämään
- Jönköpingistä lähtiessä oli päivä yht'äkkiä alkanut valkenemaan, siitähän ne ajohalut vain kasvoi!
- Tukholmaa ennen n. 100km alkoi satamaan ja sade vain yltyi lähestyttäessä. Sadekuteet piti veden hyvin loitolla, hanskoissa pientä toivomisen varaa. En ollut ottanut varsinaisia kylmän kelin hanskoja mukaan, vaan kesähanskoilla mentiin ja näissä pientä vedenkestävyyden tarvetta lisää
- Kontrollvägenillä kuuden jälkeen, kuitti näytti aikaa 6:17 eli tasan 7h ennen määrä aikaa.
- Kahvilla olleilta asfaltti duunareiltä nimmarit paperiin ja kohti satamaa
- Vettä satoi edelleen kun ajoin laivaan
- Olo oli ajoa lopetettaessa suorastaan hämmästyttävän hyvä, vielä olisi voinut jatkaa samoilla silmillä vaikka kuinka.
- Seuraaville usean päivän ajoille pitää opetella lisää tuota itsensä sammuttamista yöpuulle, varsinkin ensimmäinen yö kävi liian kierroksilla eikä uni meinannut tulla. Toisena päivänä ei enää samanlaista ongelmaa ollut...
- Tästä reissusta saatiin taas tärkeää tietoa teistä, ajorytmistä ja sapuskasta. Hotellin aamiaisille ei ollut asiaa, ne ei viikonloppuna alkaneet enenkuin olin jo lähdössä... Saksalainen wursti oli poikaa höystettynä Suomesta tuoduilla välipalapatukoilla ja aivan tavallisella vedellä. Nestettä tuli tankattua vähän liikaakin aluksi, mutta tuo onneksi tasoittui nopeasti. Viimeisenä vuorokautena join enää n. ½ litraa ajon aikana

Tästä voi vain mennä eteenpäin, näistä lisää kohta toisella ketjussa.
Maukka68
Täyden kympin perse
Viestit: 1015
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja Maukka68 »

Onnittelut. Toivottavasti menee vielä tarkastuksesta läpi.

maukka
juvander
RST-ahteri
Viestit: 657
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 18:46
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: SPOT kohti Germaaniaa

Viesti Kirjoittaja juvander »

Tämä selviää sitten aikanaan, pitää ensin itse käydä nuo laput läpi
Vastaa Viestiin