Kultaryntäys 2011 BB3000GOLD ryhmä 2

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
juha67
Valurautahanuri
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Maalis 2010, 09:33
Paikkakunta: Vantaa

Kultaryntäys 2011 BB3000GOLD ryhmä 2

Viesti Kirjoittaja juha67 »

3000GOLD Ryhmä 2 (Pannarit)

Nyt kun ajosta on kulunut reilu vuorokausi, niin nyt on päässyt pikkuisen ajattelemaan miten ajo meni.
Meillä lähtöaika oli klo 6.59 eli oltiin viimeinen ryhmä joka lähti liikenteeseen.
Helsinborgin kulmapisteessä meillä olikin pieni ihmettelyn paikka kauppakeskuksen vieressä.
Google mapsin mukaan siinä piti olla huoltsikka ja Mc Möhnä. Olikin pelkkä uusi kylmäasema.
Harrihan ei tunnetusti suosi kylmäasemia, mutta oli laittanut paikan kulmapisteeksi...
Ruotsista ja tanskasta ei paljoa muuta kerrotavaa , kaikki tietää miten puuduttavaa siellä on ajaa...
Hampurissa Elben tunnelia lähestyttäessä olin ajatellut että siellä olisi ruuhkaa, 80km/h pääsi ajamaan läpi.
Sen jälkeen päästiinkin ajelemaan vähän reippaamin. Autoja oli vähän liikkeellä.
Yöllä oli 5-6 astetta lämmintä kun päästiin Hauseniin tauolle klo 4.40
Herätys oli klo 7.20 ja nopeiden aamu toimien kautta aamupalalle. aamupalaa syötäessä kuului
viereisen huoltsikan pihasta prätkän ääniä ja ryhmä 1 oli jo lähdössä päivän koitokseen.
Lähtöaika meillä oli klo 7.52 . Kirchheimin jälkeen kun käännyttiin 4 baanalle niin,
heti alussa oli jonkun verran tietyötä ja puolesta välistä alkaen oli niin uutta ja leveää baanaa
jota ei ollut edes Garminiin ja TomTomiin merkattu. Seuraavalla kulmarastlla saatiin kiinni ryhmä 1
joka oli just tankkailemassa. Siitä etelään päin oli jonkin verran autoja liikenteessä , mutta onneksi rekat
puuttuivat liikenteestä. Gredingin rastilla ympäri takas kohti pohjoista, autoja oli tullut vielä lisää liikenteeseen ,
mutta liikenne veti hyvin ja prätkille annettiin hyvin tietä. Berliinin kulmapisteeltä ajettiin puoli tyhjää
3 kaistaista baanaa hannoveriin , vakio nopeus säätimen kanssa sai ajella pitkiä pätkiä.
Taas oltiin tulossa kohti Elben tunnelia ja ajattelin nyt voisi olla ruuhkaa tiedossa , mutta 70 ajettiin tunnelin läpi.
Ustrupin rastilla tankkaus ja lisää vaatetta päälle että pärjää yön ajaa. Tanskassa liikenne oli jotenkin
sekaisen hermostunutta, osa ajaa vähän alle nopeusrajoitusten osa aika lujaa. Vaikea ajaa omaa jouhevaa ajoa.
Kun oltiin tulossa Jönköpingiin niin mentiin tietysti siihen väärälle Shelille tankille joka oli tietenkin kiinni.
Onneksi vieressä Oli McMöhnä niin mentiin sinne lämmittelemään ja juomaa kuumaa kahvia.
Paikka oli aivan törkeen sotkuinen, kaikki päydät täynnä tyhjiä tarjottimia täynnä jätöksiä.
Kun olin saanut raivattua meille yhden pöydän niin menin hakemaan kuumaa kahvia meille.
Oli sitten aivan karmeeta kuraa ruattalainen kaffe, jäi juomatta. Oli kiva huomata miten
vaaleat ruattalaiset oli saaneet tummaa väriä ja murrekkin oli outoa. Että näin kansan kodissa.
kun aikamme oltiin ajeltu niin näin sillalla jonkun tyypin huiskuttelemassa meille.
Hetken kuluttua ajoi viereeni prätkä , moikkaili kovasti ja painoi reippaasti kaasua ja meni menojaan.
Vähän matkan päässä oli huoltsikka jonne oltiin menossa kaffelle niin rampissa oli kaveri kuvaamassa meitä.
Kun oli saatu kypärä päästä pois ja esitelty itsemme niin siinähän oli Benny Sweden nimimerkillä oleva kaveri.
Mukavan oloinen kaveri. Pitää olla tosi kiinnostunut kun keskellä yötä ajelee kuvailemaan meidän ajoa.
Juteltiin hetki ja ihmeteltiin hänen pyörää millä oli ajellut aikaisemmin BB2500GOLDIN Ruotsissa.
Täytyy sanoa että oli aikamoinen virytys lisäpolttoaineletku systeemit pyörässä paikallaan.
Tukholmaan saavuttiin klo 6.16 eli aikaa jäi vielä paljon käyttämättä. Huolsikan kaverit todisti ajon päättyneeksi.
Siinä huoltsikan pihalla sitten saimme viestin ettei ryhmä 1 kerkeä laivaan joten lähdimme
ajelemaan rauhassa kohti satamaa.

Suuret kiitokset Sepolle ja Jusille matka seurasta ja muutamista todella hyvistä vinkeistä matkan aikana.
Näillä eväillä on hyvä lähteä seuraaviin koviin koitoksiin.

Terv. Juha

Ps. Vielä kiitokset Harrille ja muille IBAFINLAND henkilöille jotka järjästivät meille tämän "elämys" matkan

Tässä vielä pikkasen statistiikkaa retkestä;
Kilometrejä tuli 4913,9km
Bensaa kului 329,42 litraa
Keskikulutus 6,70l/100km

Rahaa kului bensaan 535,78€
Sillat 72,29€
Yhteesä 608,07€
Viimeksi muokannut juha67, 26 Huhti 2011, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda GL 1800 Gold Wing
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Kultaryntäys 2011 BB3000GOLD ryhmä 2

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Ovat sitten menneet Ödåkrankin huoltoaseman muuttamaan kylmäasemaksi sitten viime käynnin. Seuraavilla reissuilla kun ajaa moottoritietä vielä hieman lähemmäksi Helsingborgia, niin vastaan tulee Statoilin asema tien nro: 111 "yläliikenneympyrän" lähettyvillä (Trafikplats Brohults). Huoltoasema sijaitsee Scandic Helsinborg Nordia vastapäätä. Seuraavassa "yläliikenneympyrässä" (Trafikplats Berga) huoltoasema Berga Motellin vieressä. Heti moottoritien päätyttyä on myöskin pari huoltoasemaa, mutta silloin ollaankin jo melkein "kylillä". Ruotsin yöhuoltamot E4-tiellä välillä Juutinraumansilta (Oresundsbro)-Tukholma ovat kyllä huonoja ts. monet sellaiset 24 h asemat joilla aikaisempina vuosina pääsi sisälle, ovat nykyään vain maksuluukulla varustettuja paikkoja. Meidätkin häädettiin Glumslövistä pihalle, kun asema sulkeutui jo klo 23.00, eikä klo 24.00 kuten oletin. Ilmeisesti paikkoja on ryöstetty ja kun töissä on monessa paikassa vain yksi tai korkeintaan kaksi henkilöä, on se luonnollisestikin myöskin turvallisuutta parantava ratkaisu. Taitavat muutoinkin olla yleistyvä trendi nämä ns. kylmäasemat.

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Bob Sweden
Fillaristi
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 08:47

Re: Kultaryntäys 2011 BB3000GOLD ryhmä 2

Viesti Kirjoittaja Bob Sweden »

Kun oli saatu kypärä päästä pois ja esitelty itsemme niin siinähän oli Benny Sweden nimimerkillä oleva kaveri.
Mukavan oloinen kaveri. Pitää olla tosi kiinnostunut kun keskellä yötä ajelee kuvailemaan meidän ajoa.
Juteltiin hetki ja ihmeteltiin hänen pyörää millä oli ajellut aikaisemmin BB2500GOLDIN Ruotsissa.


Yes I am slightly interested...
(February, -32°C...)
Kuva

If not interested, I sleep and not go out at 03:30 to see you go to Stockholm. ;)
Kuva

Nice ride you made, and nice seeing you. I was lucky you stopped at Herrbeta so I could talk to you!

Yes, "cold" stations is more normal now in Sweden, almost all are "locked" for the night now, only 1 or 2 persons working so not "safe" to have the door open...

If you need any help for planning in Sweden, just let me know!
Also if you need technical help when in Sweden south of Linköping (2,5 hours south of Stockholm), Kai of IBA Sweden have my number!
Take care, and drive safe!

/B
Vastaa Viestiin