Lassen SS2000K 30.04.2011

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Lassen SS2000K 30.04.2011

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Ajosta ja alustus matkakertomukseen
Tämä ajo rupesi kummittelemaan mielessä jo talvella. maukka68:n innoittamana päätin ajaa seuraavaksi SS2000K:n pois heti ajokauden alkuun että saa nyt ainakin yhden uuden ajon plakkariin jos ei muuta ja tietenkin uuden rekisterikilven alusen kesäksi uuteen pyörään. Ajankohta valikoitui lähinnä lomieni perusteella ja se oli hyvissä ajoin tiedossa että talviloma on vapun molemmin puolin. Seuraavaksi siten ei tarvinnut enää jännittää kuin keliä, sataako, paistaako ja mikä on vapun lämpötila.

maukka68 lupautui kaveriksi kevään korvalla koska samalla hän saa rapiat 400km ajamalla lisää yhden uuden ajon itsellensä, BB1500:n. Lupautui ajamaan vielä ensimmäiset 2000km SS2000K:n edellyttämää tiukempaa tahtia vaikka oma ajo ei sitä vaatisi! Ei voi kuin nostaa hattua.

Viimeisellä viikolla ennen ajoa kolmanneksi kaveriksi lähti vielä "RT-Pekka" (2011 kultaryntäys) Pekallakaan ei ollut vielä BB1500:sta. Myös Pekka lupasi puristaa ensimmäiset 2000km SS2000K:n vaatimaan tahtiin. Loistorautaperseitä molemmat herrat.

Reitistä ja ajonkohdasta
Reitiksi valikoitui Raisio - Vantaa - Juva - Kajaani - Juva - Vantaa - Lahdesjärvi - Keljonkangas - Lahdesjärvi - Keimola - Raisio. Moottoriteitä päästä päähän = reipasta etenemistä. Vielä kun ajo ajettiin vapunaatona/päivänä niin reitille oli odotettavissa vähäistä liikennettä.

Ajopäivän sää
Sääennusteita tuli tarkasteltua erityisen tarkasti. Sataako, paistaako, tuuleeko ja mitä lämpötiloja ennustetaan reitille. Viimeinen ennuste oli että saadaan ajaa lähes sateettomassa kelissä, startti + 4 c pintaan, päivällä lämpötila kohoaa max + 9c ja yöllä + 2 c.

Varustuksesta
Pyrin ottamaan niin paljon lämmintä vaatetta mukaan kuin suinkin. Jalassa vuorelliset ajohousut, jonka alla paksumpi tekinen alushousu. Ajohousun päälle heitin vielä sadehousut. Päällä kaksi paksua teknistä aluspaitaa, pitkähihainen paita, vuorellinen ajotakki jonka päällä vielä sadetakki. Mukaan vielä varoiksi villapiata ja fleecetakki.

Naantali, ajon aloitus
Työkavereilta ja työmaalta kahden työkaverin nimet alle. Hyväksi koettu paikka hakea todistajien nimet. Ennen tankille menoa vielä kodin kautta pikaseen hakemaan unohtuneen matkaevään.

Aloitustankkaus. Neste Vesilaitoksentie, Raisio
30.042011 klo. 02:57
Pekan kanssa samaa matkaa Naantalista Raisioon tankille, maukka68 ajaa paikalle muutaman minuutin perästä.

Neste Vesilaitoksentie, Raisio - Teboil Tuupakantie, Vantaa
Ko. väli yhdelllä istumalla. Ajaminen tuntuu todella hyvältä, täysin omaa ajoa kolmen letkassa Tuupakkaan. Kehä kolmosella kaikkista pimeimmässä paikassa aivan tien vieressä kissalanpojat miitaamassa nopeuksia keskellä yötä. Tuupakantiellä pikainen tankkaus. Selvästi pieni vilu rupee hiipimään puseroon. maukka68 viheltelee ja lisää potikasta gerbiileihin lisää virtaa. :twisted:

Teboil Tuupakantie, Vantaa - ABC Juva
Ko. väli yhdelllä istumalla. Moottorietien alussa muutama pisara vettä visiiriin. Liikenne vähäistä ja ajaa saa edelleen täysin omaa ajoa. Mikkelin korkeudella 25km tietöitä, tietöistä ollaan vapun vietossa joten sukkana siitä läpi. Vilu iskee meikäläisellä vielä kovemmin puseroon. ABC Juvalla pikainen tankkaus, vessassa käynti ja fleecetakki päälle.

ABC Juva - ABC Kajaani
Ko. väli yhdelllä istumalla. Täysin omaa ajoa Kajaaniin. Horkassa, viimeinen villapaita päälle. Kajaanissa pikainen tankkaus, vessassa käynti ja pikaiset pystykaffet. Kajaanista lähdettäessä kahdeksan kerrosta vaatetta päällä kaikkinensa.

ABC Kajaani - ABC Juva
Ko. väli yhdelllä istumalla. Liikenne edelleen vähäistä. Nyt rupee taas tarkenemaan. Juvalla pikainen tankkaus ja menox.

ABC Juva - Teboil Tuupakantie, Vantaa
Ko. väli yhdelllä istumalla. Hieman ennnen Lahden moottoritien alkua kissalanpojat miittaamassa nopeuksia. Lahden moottoritiellä iskee tunne että kyllä tämä moottoritie voisi jo loppua, rupee tuntumaan siinä kohtiin meikäläisellä ensimmäisen kerran että kilometrit on nk. täynnä. maukka68 ottaa keulapaikan joka piristääkin kummasti. Lahden moottoritiellä huomaa ensimmäisen kerran sitten Raisiosta lähdön että liikennettä tulut lisää. Kehäkolmoselle tultaessa iskee pieni sadekuuro. Tuupakantiellä pikainen tankkaus ja viereisestä mäkkäristä pikainen kahvi ja kuuma omenaleivos naamariin. Tuupakantiellä ruvetaan katsomaan ensimmäisen kerran kello vähän tarkemmin, jääkö ylimääräistä aikaa ja kuinka paljon Raision päähän.

Teboil Tuupakantie, Vantaa - ABC Lahdesjärvi, Tampere
Ko. väli yhdelllä istumalla. Keli mitä parhain. Tampereen moottoritiellä mietin että ei hemmetti tässä on vielä tämä legi, seuraava, sitä seuraava ja vielä pari legiä päälle. HUH. Lahdesjärvellä ABC:ltä "suffelikuitti".

ABC Lahdesjärvi - ABC Keljonkangas
Ko. väli yhdelllä istumalla. Ajetaan "kelloa vastaan" ja meikäläistä puuduttaa!! Keljonkankaalle olin suunnitellut reitin ainoan lokikirjaan merkittävän 20min stopin mutta kun maukka68 oli tankannut ensimmäisenä niin huomasin että GT-bemaria ei ajettukkaan parkkiin vaan se jätettin käymään. Ajattelin että tämä tauko oli sitten tässä ja niin se sitten olikin!

ABC Keljonkangas - ABC Lahdesjärvi
Keljonkankaalla olin sen verran puhki että sanoin RT-Pekalle että ota sinä keulapaikka niin mä katson vuorostaan sun selkää ja noita sun rekisterikilven vilkkuvaloja josko saisi vähän virikkeitä niistä ja sainhan niitä. Ko. väli yhdelllä istumalla. Keljonkankaalta koitettiin päästä pois ennen pimeetä Lahdesjärvelle ja onnistuihan se. Ei hirveesti huvittanut jäädä ko. väliä ajamaan pimeessä kun viimeksi ajoin siellä 100km/h vauhissa ketun päälle. Hieman ennen Lahdesjärveä kypärän sisään rupesi tunkemaan sen verran raikasta ilmaa että nyt mennään kyllä hallan puolelle. Lahdesjärvelle kun päästiin niin olin aivan horkassa, maukka68/gerbiilimies pyhkii vieressä melkein hikeä. Siinä miettisin että "mitä hemmettiä mä täällä teen", kuumasta saunasta maksaisin melkein mitä vaan tai olisimpa nyt kotona lämpimässä peiton alla. Oloa ei yhtään helpottanut että seuraavaksi on edessä kylmää kyytiä Tampereen moottoritiellä ja seuraava tankkaus tapahtuu Neste Keimola Länsi "kylmäasemalla" Lahdesjärvellä pikainen kuuma kaakao josta kuitti kulmapisteeksi.

ABC Lahdesjärvi - Neste Keimola Länsi
Ko. väli yhdelllä istumalla. Sairaan kylmä. Keimolassa pikainen tankkaus. Keimolassa katsotaan kelloa ja todetaan että Raision päähän jää aikaa noin tunti mikäli tästä jatketaan yhdellä istumalla Raisioon. Lupaan tarjota maukka68:lla Pekalle kuumat kaakaot mikäli ajetaan lähimmälle ABC asemalle minne pääsee lämmittelemään.

Neste Keimola Länsi - ABC Lohja
ABC Lohja tulikin vastaan melkein heti jossa ylimäärinen pikainen stoppi/kuumat kaakaot että saadaan meikäläinen lämpimäksi viimeiselle legille.

ABC Lohja - Neste Vesilaitoksentie, Raisio
Viimeistä legiä viedään. Ko. väli yhdelllä istumalla. Kylmä edelleen, jossain vaiheessa sataa hieman visiiriin räntää. maukka68 ja RT-Pekka jää pitämään taukoa Orikedon Shellille josta jatkavat matkaa Porin suuntaan mistä tulee vaaditavat kilometrit BB1500:n.

Lopetustankkaus Neste Vesilaitoksentie, Raisio 01.05.2011 klo. 02:16
Varaderon kilometrit 2049km.

Naantali, ajon lopetus.
Työmaalta todistajien nimet alle ja työmaalla kuumaan saunaan puoleksi tunniksi!


Ajon jälkeisiä mietteitä
Tiesin kyllä että SS2000K on tiukka puristus mutta en sitä kyllä ihan noin tiukaksi uskonut. No joo, jos lämpötila olisi ollut muutama astetta lämpimämpi niin asia olisi ollut varmasti toinen. Ilman lämpökahvoja olisin varmasti jäätynyt pystyyn. Edestakaiset moottoritiet puudutti taas kerran, perse puuttui mutta ei onneksi niin pahasti kuin Transalpin penkissä, niska ja hartiat puutui. Niska kyllä puutunut jo entuudestaan. maukka68:lle ja "RT-Pekalle" iso kiitos meikäläisen tsempaamisesta ja siitä että lupautuivat ajamaan SS2000K:n vaatimaa puristusta. Paljon mahdollista että olisin keskeyttänyt ajon jos olisin ollut yksin tuolla kylmässä ja pimeessä. Vappu ajankohtana(liikenne) ko. ajolle oli loistava valinta. Puolisen tuntia olisi loppuajasta helposti puristettavaaa, toisaalta jos on arkipäivästä kysymys niin helposti se aika sulaa siihen.

Naantaliin kun pääsin takaisin niin oli sellainen olo että ei metriäkään olisi jaksanut ajaa tota tahtia lisää, siinä mielessä taas pitää nostaa hattua maukka68:lle ja Pekalle koska ajelivat vähän niin kuin meikäläiselle tota ajoa. Lähtivät vielä sen jälkeen ajamaan 400km päälle ja lämpötila meni vielä aamuyöstä Porin korkeudella pakkasen puolelle. HUH.

Varaderon ojaustankoa korotin ajon jälkeen 25mm:llä ja samalla ohjaustanko tuli taakse 20mm. Uskoisin että hartiat ei puudu enää niin paljoa, ajoasento on nyt ainakin huomattavasti rennompi. Muuten Varadero kulki kuin Juna. Uusi rp-ajo pukkaa jo päälle.

Ajotarkastuksesta

- dokumentoidut paperit postiin 02.05.2011
- Juha Heliniltä e-mail 03.05, Ajonne on saapunut Loimaalle ja lähtee tarkastukseen lähipäivinä.
- Juha Heliniltä toinen e-mail 09.05, Ajonne on saapunut Loimaalle ja lähtee tarkastukseen lähipäivinä
- ajo kirjattu IBAF:n sivuille 19.05 (--> Naantali ), hyväksytyt kilometrit 2025km.
- Juha Heliniltä e-mail 19.05 jossa onnittelut ajon hyväksymisestä ja ilmoitus lähipäivien postituksesta, kunniakirja, ym.
- jäsenposti saapui 25.05, kunniakirja,ym.


Tässä muutama kuva SS2000K- ajosta

Neste vesilaitoksentie, Raisio
Aloitustankkaus

Kuva

Kuva

Kuva


ABC Kajaani

Kuva

Kuva


ABC Juva

Kuva

Kuva

Kuva


Tuupakantien McDonalds

Kuva

EDIT:
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat