35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
ZZR1100
Kermaperse
Viestit: 43
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 13:18
Kerho: Trampbikers

35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Viesti Kirjoittaja ZZR1100 »

Tähän BB 1500Finland-ajoon olimme valmistautuneet paremmin kuin mihinkään aikaisempaan ajoomme. Vaihdatin pyörään uudet ketjut ja rattaat, vaihdoin öljyt yms.
Kävin edellisenä päivänä tekemässä aamupalan sekä eväät tulevaan taukopaikkaan. Valitsin vanhan jo kertaalleen käytöstä poistetun ajopuvun, otin sukat missä ei ollut puristavia resoreita jne. Olin aloittanut kipulääkekuurin kolme vuorokautta ennen H-hetkeä. Kaikki oli siis viimeisen päälle suunniteltu, vai oliko?
Lähtöpäivä oli 3.8.2011. Vaimo oli päässyt aamulla yövuorosta ja nukkui iltaan asti. Minä otin sellaiset kolmen tunnin tirsat illalla. Pakkasimme pyörän, eväät, varavaatteet, vähän työkaluja sekä 5 litraa varabensaa kanisteriin.
Siirryimme Porvoon Harabackan Shellille ja otimme kahdelta motoristilta nimet ajotodistukseen. Alkutankkauksen kuitissa komeili kellonaika 22.55.
Pimeys oli jo laskeutunut kun kaarsimme Porvoon moottoritielle ja sitä kautta Kehä1:lle. Puolen tunnin ajon jälkeen olimmekin jo Kannelmäen ABC:n kylmäasemalla. Hätäinen tankkaus, vaimo teki paperityöt ja minä sytytin tupakan. Matka jatkui. Polttelin savukkeen ajellessani Kehä1:n loppuun ja siirryimme Turun moottoritielle. Kelitiedot näyttötauluissa osoittivat lämpötilan olevan 12-14 astetta. Vaimo oli vetänyt sadepuvun päälle jo lähtiessä kylmän estämiseksi. Minä luotin omaan kuumaverisyyteeni. Halikon kohdalla alkoi närästys. Vatsani ei lopultakaan tykännyt vahvojen särkylääkkeiden napostelusta vaikka se olikin tapahtunut terveydenhuollon ammattilaisen valvonnassa.
Saavuimme Turun Moision Nesteen kylmäasemalle tasan aikataulussa. Alunperin meidän piti hakea kuitti Auranlaakson ABC:lta mutta kun navigaattori ei tunnistanut osoitetta Turun puolella, oletin että ABC sijaitseekin Kaarinan puolella. En ole varma asiasta vieläkään. Pakotin itseni juomaan purkillisen trippiä kun sain tankattua. Vaimo hoiti jälleen kirjanpidon minun juodessa.
Matka jatkui kohti Porin ABC:tä. Närästykseni jatkui ja sain nieleskellä jatkuvasti oksennusta takaisin kohti vatsalaukkua. Muutaman kerran hiljensin jo vauhtia kun luulin että nyt tulee yrjö kylään mutta ei tullut. Pori sen sijaan tuli ja päästyämme ABC:n pihaan, vaimo juoksi aseman vessaan ja minä hoidin tankkauksen. Join jälleen purkillisen mehua ja olokin alkoi petraantumaan. Porin tauko kesti suunnitellun 15 minuuttia ja navigaattoriin päämääräksi Seinäjoki.
Reitti Seinäjoelle ei ole todellakaan tarkoitettu rautaperseilyyn. Valtaosa matkasta oli 80km:n nopeusrajoitus. Stoppasimme Karviassa ottamaan pari valokuvaa todisteeksi siellä asuville sukulaisilleni että käyty on mutta ei tultu kylään. Kello oli aamuneljä. Närästykseni oli mennyttä elämää mutta nyt alkoi sitten muut ongelmat. Ensinnäkin sain väistellä kyytiin pyrkiviä jäniksenpoikia ja Molemmat ranteeni ja olkapääni oli kuin tulessa. Useampaan otteeseen päätin että ajo loppuu tähän mutta en saanut toteutettua ajatustani. Tulihan se Seinäjokikin lopulta vastaan. Jälleen pikainen tankkaus ja naviin osoitteksi Vaasan Kiitokaari.
Seinäjoen ja Vaasan välillä löysin lopulta ajoasennon, mikä helpotti kipujani. Nostin vatsani kunnolla tankin päälle ja tuin kyynärpäilläni reisiini. Näin kyykkypyörällä ajaessa pitää näköjään olla todella kyykyssä. Vaasa tuli vastaan nopeasti. Siirtymä oli alle sata kilometriä joten päätin hakea huoltoasemalta tupakkakuitin. Taukoon oli varattu aikaa ruhtinaalliset viisi minuuttia ja se riittikin hyvin.
Aamu oli valjennut ja jatkoimme matkaa.
Kävimme Kokkolassa, Oulussa ja jatkoimme kohti Rovaniemeä. Navigaattori neuvoi kääntymään Simosta kohti Ranuaa. Tottelin, vaikka olin suunnitellut ajavani Tervolan kautta. En tiedä, kumpi reitti oli parempi. Tällä tiellä oli kuitenkin uusi öljysora ja tietysti ajoratamerkintöjen puuttuessa nopeusrajoitus 80km/h. Tulimme Rovaniemi-Ranua tielle ja nopeusrajoitus muuttui sataseksi. Nyt oli sitten riesana porot, jotka eivät pelänneet Kawasakin moottorin murinaakaan. Niitä väistellen saavuimme lopulta tavoitteeseen. Suunnitelmissa oli pitää ruhtinaallinen 20 minuutin tauko mutta nipistimme siitä viisi minuuttia ja kotimatka alkoi suuntana Kajaani.
Rovaniemi-Kajaani väli oli Googlen mukaan 341 km joten tätä pätkää varten olin ottanut varabensan mukaan. Kawa kun on yhtä juoppo kun isäntänsä niin sen tankilla tätä siirtymää ei pääsisi. Lähestyessämme Paltamoa, näin P-paikan kyltin. Hiljensin vauhtia kääntyäksemme sinne tankkaamaan. En kuitenkaan kääntynyt. Yllätimme nimittäin erään naisautoilijan sananmukaisesti housut kintuissa. Naiselle oli tullut ilmeisesti pissahätä ja kun oli hiljainen tieosuus, päätti varmaan hoitaa tarpeensa P-paikalla. Kuuli ilmeisesti pyörämme äänen ja ryhtyi hätäisesti nostamaan housujaan siinä kuitenkaan onnistumatta. Oli sringit solmussa. Toivon mukaan ei kastellut itseään.
Me kohteliaasti jatkoimme matkaa ja kaadoimme varabensat seuraavalla bussipysäkillä tankkiin.
Kajaanissa Taikatien ABC:llä pudotin Vaimon aseman rappusille ja itse jatkoin pihan toisessa reunassa olevalle mittarikentälle tankkaamaan. Vaimo haki takeaway-kahvit, mitkä kietaisimme kitusiin aseman pihalla. Ja matka jatkui.
Vastaan tuli Kuopio ja siellä Virranniementien Neste. Ja silloin alkoi satamaan vettä. Päätimme jättää tauon pitämättä ja ajaisimme sateen alta pois.
Keula kohti Joensuuta. Aivan typerä reitti rautaperseilyyn. Melkein koko matka kasikymppistä. Oli kuitenkin ennestään ajamaton tieosuus, joten tulihan koettua sekin. Pääsimme Marjalan ABC:lle ja silloin repesi taivas. Vettä tuli niin paljon että ei siihen enää ilmaa juurikaan väliin mahtunut. Olimme kuitenkin silloin jo turvallisesti mittarikentällä katoksen suojissa. Vaimo kävi vessassa ja kun minä sain bensat maksettua, oli sadekin jo tauonnut.
Saimme sateen kiinni ennen kuin pääsimme ulos Joensuusta. Näkyvyys oli käytännössä nolla mutta selvisimme kuutos-tielle. Ja sade loppui samalla kuin alkoi satasen rajoitus. Vanha ajopukuni piti veden siellä missä pitikin, eli ulkopuolella. Jes, oikea asuvalinta.
Aikanaan saavuimme Lappeenrantaan ja tankkasimme Viipurinportin ABC:lla.
Ilta oli muutumassa yöksi kun suuntasimme kohti Uttia. Päästyämme kolmisenkymmentä kilometriä lappeenrannasta, näin kuinka joku elukka oli nousemassa tielle. Kettu, ajattelin ensin ja päästin kaasun. Elukka säikähti ilmeisesti pyörän imuääniä ja käännähti ympäri. No ei todellakaan ollut kettu vaan SUSI. 35 vuotta metsästystä harrastaneen motoristin päälle painava väsy kaikkosi samantien. Näitä elukoita olin kyllä nähnyt useasti ennenkin mutta säväytti se otus vieläkin. No Utti tuli pian vastaan ja siellä hätäinen tankkaus ja sitten kohti Tuohikottia.
Pääsimme kotiimme Tuohikottiin klo. 00.30 ja ei muuta kuin vaatteet lattialle ja pää tyynyyn. En ole varma että ehtikö se pää edes tyynyyn kun olin unten mailla.
Kello herätti klo. 03,15. Kahvit tippumaan ja ajokamppeita niskaan. Hätäinen aamupala, loput kahvit pulloon ja Baanalle. Sade alkoi Ristiinassa. Sateessa ajelimme Mikkelin Annilantien ABC:lle. Asema ei ollut auki mutta mittarikentällä oli parkissa yksi motoristi jolla oli jotain ongelmia pyöränsä kytkimen kanssa ja muutenkin juttuseuraa vailla. Jouduin kuitenkin pyydämään kaverilta anteeksi kiirettämme kun on tuo rautaperseajo meneillään. Kaveri toivotti menestystä ja jäi odottamaan aseman aukeamista.
Sade loppui heti kohta Mikkelin jälkeen ja päiväkin valkeni. Hätäinen tankkaus Vaajakoskella ja keula kohti Tamperetta. Jämsän jälkeen iski armoton sumu. Jouduin vetämään sadetakin ylleni ja laittamaan kahvalämppärit päälle käsineiden kuivaamiseksi. Kun sumu hälveni, alkoi auringon paiste. Samalla alkoi väsymys. On se kumma pätkä tuo Jyväskylä-Tampere. En ole vielä kertaakaan onnistunut ajamaan väliä ettei olisi nukuttanut. Lahdesjärvi tuli kuitenkin vastaan missä saimme riisua liiat vaatteet ja hain vaihteeksi tupakkakuitin.
Hämeenlinnassa Tiiriössä tankkasimme ja kuitin otettuani totesin ajan olevan ns, perseestä. Näytti tunnin liikaa. Vaimo kipaisi hakemaan sisältä suklaa-kuitin ja reklamoi henkilökuntaa kellonajasta. Lupasivat korjata asian.
Enää oli jäljellä viimeinen pätkä. Se meni jo hehkutellessa ajomme onnistumista ja pääsimmekin Lahden Hennalan nesteelle klo. 09.51.
Mitä ajosta jäi käteen?
Yllättävän rankka ajo. Pajon rankempi kuin SS2000. En tiedä miksi?
Vaatii paljon enemmän suunnittelua kuin muut tähän asti ajamamme ajot.
Mutta sain kuitenkin olla rakastamani naisen jalkojen välissä vajaat puolitoista vuorokautta ihan sananmukaisesti.
Nyt alkaa sitten SS3000:n suunnittelu. Toteutus jää kylläkin ensi kesään.
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: 35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Viesti Kirjoittaja Lasse »

ZZR1100 kirjoitti:
Saavuimme Turun Moision Nesteen kylmäasemalle tasan aikataulussa. Alunperin meidän piti hakea kuitti Auranlaakson ABC:lta mutta kun navigaattori ei tunnistanut osoitetta Turun puolella, oletin että ABC sijaitseekin Kaarinan puolella. En ole varma asiasta vieläkään. Pakotin itseni juomaan purkillisen trippiä kun sain tankattua. Vaimo hoiti jälleen kirjanpidon minun juodessa.
Matka jatkui kohti Porin ABC:tä
Terve,
Onneksi olkoon ajosta!

Orikedon Shell on ehdoton tankkausasema Turussa ja noilla kulmilla, saapuessa Helsingin suunnasta ja matkatessa Porin suuntaan, tai painvastoin. 24h ja Shelli V-Pover bensaa tankkiin ja ei kun menox.
Yllättävän rankka ajo. Pajon rankempi kuin SS2000. En tiedä miksi?
Kilometreja enemman, ottaa aikaa enemman ja viela jos se on ajettu yksilla silmilla. Sama juttu itsenekin mielesta etta on rankempi. Muistelen omaani ajoani kun katsoin mittaria etta jokohan tama oli tassa niin enaa ei ollut kuin vaivaiset 700km jaljella.


T: Lasse
Koilis-Thaimaa, Khon Kaen.
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5001
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: 35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Asian yleisen mielenkiinnon ja hylättyjen/muutettujen ajosuoritusten välttämiseksi BB1500 Finland ajossa, kirjoitan poikkeuksellisesti tälle julkiselle puolelle.

Kirjautumalla IBA Foorumille pystyy lukemaan mitä mietteitä tästäkin ajosuorituksesta on kirjoitettu. Ajokoordinaattorit osiosta löytyy kaksikin (yksikin olisi riittänyt!) juttuketjua BB1500 Finland nimellä. Lainaan omaa tekstiäni toisesta aihetta käsittelevästä juttuketjusta:

"Yleinen syy BB1500 Finland ajosuorituksen muuttumiseksi tarkastuksessa tavalliseksi BB1500 ajosuoritukseksi on kuitin otto "väärän kunnan" alueelta, esim. Neste Ouluntulli sijaitsee Kempeleessä, ei Oulussa, ABC Savikukko sijaitsee Hollolassa, ei Lahdessa, Neste Mustasaari on Mustasaaressa, Ei Vaasassa jne... näitä löytyy vielä muutama muukin esimerkki, vaikkapa pk-seutu: Tankataan Vantaalla tai Espoossa ja luullaan että ollaan Helsingissä. Tapahtuneiden kuntaliitosten myötä tässä asiassa on syytä olla erityisen tarkkana, samoin matka SAATTAA em. syystä johtuen jäädä tietyissä tapauksissa lyhyeksi".

Tähän voisi vielä vahvistaa ko. ajosuorittajankin epäilyn todeksi, että ABC Auranlaakso sijaitsee Kaarinassa, ei siis Turussa. Vielä lisää pari esimerkkiä. ABC Pirkkala sijaitsee Pirkkalassa, ei Tampereella, Neste Sipoonlahti sijaitsee Sipoossa, ei Porvoossa. Kaikista edellä mainituista kohteista otettujen kuittien johdosta on BB1500 Finland ajosuorituksia muutettu tavallisiksi BB1500 ajosuorituksiksi. Näitä "väärän kunnan" kuitteja on ollut muitakin, mutta kuntaliitoksista johtuen niitä ei enää kannata muistella.


-Harri.mopomies-
-1 156 545 km (01/06/83 - 10/03/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
ZZR1100
Kermaperse
Viestit: 43
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 13:18
Kerho: Trampbikers

Re: 35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Viesti Kirjoittaja ZZR1100 »

Tänään tuli tieto että ajo on suoritettu hyväksytysti. Ajotarkastajien saama ajomatka oli yllättäen kolme (3) kilometriä enemmän kuin Google mapin antama matka. Että joskus näinkin päin. :o
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 35h VAIMON JALKOJEN VÄLISSÄ LÄHES TAUOTTA

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Parhaimmat onnittelut molemmille!

Wesa
Vastaa Viestiin