Harrin(sateisempi)BB1500

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Joe Dalton
Teräsperse
Viestit: 325
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 23:11

Harrin(sateisempi)BB1500

Viesti Kirjoittaja Joe Dalton »

BB 1500 22-23.08.2011



Kolmatta omaa IBA ajoa suunnittellessa mielessä oli ajaa joko SS2000K tai BB1500.Koska olin heinäkuussa ajanut SS1000.sen niin arpa kallistui sitten tuon pidemmän ajon puolelle.Reittiä miettiessä ajatuksena oli että saisin pari kaveria ajamaan vuorokaudeksi mukaan ja siten heille perusajoja alle jotta ensi kesänä voisi siirtyä pidemmille reissuille.

Mutta runsaasta houkuttelusta huolimatta kukaan ei sitten lähtöaamuna ilmestynyt aloitus tankkaukseen.Pyörään olin laittanut automaatti ketjurasvarin ja nostanut stongaa hulppeat15mm!
Edellis reissuihin poikkeuksena päädyin myös sivulaukkuihin pelkän takalaukun sijaan.Minusta tämä oli ajomukavuutta roimasti parantava vaihdos.

Pakkasin laukkuihin mukaan kun kerran tilaa oli niin vaihtovaatetta,sadeasun,toiset kengät,makuupussin ja 4 paria hanskoja ;) Evästä en suuremmin ottanut,ajattelin että matkalla on sen verran monta paikkaa missä nälkää ja janoa saa poistettua terpeen vaatiessa.

Maanantaina herätys klo6.30 ja pikainen katsaus säätietoihin varmisti päätöksen että lähden matkaan.Kahvia ja aamutoimet alta pois,autotalliin ja Bussi pihalle.
Olin hankkinut uuden tixtex ajoasun jota en vielä ollut viimeisen päälle testannut,nythän se tulisi sisään ajettua ja mukavuus kokeiltua.

7.30aloitin matkaamisen Kaustisen Nesteeltä(taas).Vähän mua mietitytti kun olin Seinäjoelle päin lähdössä että mahtaako taas sataa...4 edellistä vierailua tuossa kaupungissa olin saanut vettä niskaan.Karijoen ABC.illa nopea tankkaus ja nokka kohti Pirkkalaa.

Puolen päivän maissa Pirkkalassa,kahvi ja sämpylä pieneen nälkään teki hyvää.Suunta kohti Vantaata.Hämeenlinnan jälkeen alkaa sataa siihen malliin että on aika kaivaa sadeasu laukusta ja suojautua enemmältä kastumiselta,toisaalta hyväksi oli ainakin vielä osoittautunut uusi puku,piti minusta tarvittavan määrän vettä ulkopuolella.
Muuten aika puuduttavaa tuo motari ajaminen,vaihtuuhan siinä mittarissa kilometrit mutta ei ne maisemat häävejä ole.

Vantaalla sai luopua sateisista,ilma heti kuin se kuuluisa entinen morsio.ABc.n pihassa taukojumppaa ja energia juomaa huiviin.
Matka Mäntyharjuun sujuu leppoisasti,oudompaa seutua pohjanmaan miehelle.Ei pahemmin tule noilla seuduilla muuten piipahdettua.
Mäntyharjusta Virolahteen olikin sitten huomattavasti mukavampaa tietä...taisi olla Taavetti-Miehikkälä väli missä tosi hyväpintaista ja sopivan mutkaista pätkää.Kohteessa sitten ihmettelin Vaalimaan rekkajonoa.
Onneksi ei tarvinnu Bussia työntää jonoon...

Kesälahti(Kerimäentien Neste Villala)klo21.20 ja paikka kiinni eikä mittaria mistä olis saanu bensaa...eipä mitään,lenkki keskustaan ja tähän paloi toinen tunti jonka olin suunnitellut nukkuvani sikälimikäli jossain vaiheessa alkaa tosissaan väsyttämään.

Puolen yön aikaan Leppävirralla täytyy vasta lisätä goren alle vaatetta,yön kosteus alkaa hiipiä iholle.Eteenpäin vaan ja suunnaksi Joutsa,täällä oli mukavaa tietä,harmi että osui reitille yön pimeimpään aikaan.
Väsykin sieltä sitten tuli,pakko pysähtyä sopivaan paikkaan.Mikäs sen parempi Bussi kuskilla kuin bussipysäkki,kolme seinää ja katto pään päällä.Mietin jo makuupussia mutta totesin ajan olevan sen verran kortilla että pelkkä penkki riittäköön.Mopo kiinni penkiin ja ite sinne väliin maate,ei hääviä unta mutta unta kuitenkin.
Tunnin käppyröinnin jälkeen pyörän selkään ja tielle.Piristi se kummasta vaikka ei unessa tullut oltua varmaan 40 minuuttia kauempaa.

Joutsasta tie vei sitten 4 tietä Jyskälän kautta Pulkkilaan.Kohteessa perillä aamu 7 ja vuorokausi ajettuna,1748 km mittarissa.Jaajaa,vielä on tietä jäljellä.Kahvin ja sämpylän jälkeen pienet aamujumpat.
Kemi seuraava osoite,edelleen pitkästyttävä 4 tie vie eteenpäin,ennen Oulua alkaa sataa.Tupoksella vedän sateiset ylle ja jatkan matkaa.Oulusta Kemiin ajoin jonkin toisen pyörän perässä ja matka taittui mukavasti vaikka vettä tuli välillä oikeinkin kovasti.

Kemi-Roi väli vettä ja aurinkoa,sataa ja paistaa...Rovaniemellä sade oli piiskannut toden teolla sillä kadut ja viemärit täynnänsä vettä.Yritin tankata shellillä mutta eipäs huolinut mun korttia automaatti peijoona.Kadun toisella puolella TB.ltä sain tankin täyteen ja läksin laskeutumaan etelää kohti.
Hetken jo näytti niin hyvältä että sateisista voisi luopua mutta kun olin ne saanut puristettua laukkuun ja istunut 3 minuuttia liikkuvan konepyörän selässä sain todeta että päällehän ne pitää uudestaan tetsata...ja samaa sadetta sitten riitti.
Tupoksella tankkasin miestä ja mopoa,klo 14 olin ollut 30 tuntia matkassa ja alkoi istuminen tuntua ja varmasti näkyä miehessä,eipä auttanut miettiä jos meinasi kotiutua,rantatietä ajelin rauhallisesti Kokkolan kautta Oravaisten ABC.lle ja sama sade sitten yhtäkkiä taas loppui.
Viimeinen tankkaus ennen päätepistettä,sateiset pois ja olipa kuvottava haju mikä kaikista sateen liiskaamista itikoista lähti kun marssin maksamaan bensaa tiskille...

Kaustisella klo 18 ja lopputankkaus.2626km ja 34,5tuntia lähdöstä oltiin taas alkupisteessä...
Kuvia tuli otettua mutta ne meni enemmän ja vähemmän pommiin...täytynee panostaa kuvaukseen noita Finland ajoja silmällä pitäen ensi kesänä.

Eihän nämä ajot mitään mukavuus juttuja ole...voitte varmaan kuvitella että uni maistui kun olin saanut syötyä ja saunottua.

Harri Hanhikoski Suzuki GSX1300R Hayabusa
Viimeksi muokannut Joe Dalton, 20 Syys 2012, 08:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
43259/20
Joe Dalton
Teräsperse
Viestit: 325
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 23:11

Re: Harrin(sateisempi)BB1500

Viesti Kirjoittaja Joe Dalton »

Kannatti istua...Onneksi olkoon, ajonne on hyväksytty. Kunniakirja ja muu materiaali lähtee postiin lähipäivinä. Terveisin Ajokoordinaattori.
BB1500 (1580 ml, 2543 km) 22.8.2011
43259/20
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Harrin(sateisempi)BB1500

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Onneksi olkoon!!

Hieno suoritus, joka todennäköisesti vain lisää ajohaluja....?
Joe Dalton
Teräsperse
Viestit: 325
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 23:11

Re: Harrin(sateisempi)BB1500

Viesti Kirjoittaja Joe Dalton »

Kyllä kipinää riittää...ens kesälle ss1000fin,ss2000 ja ss3000baltic tavoitteena...ja sitte seuraavalle ss5000 ja gn72...joskus.
43259/20
Vastaa Viestiin