Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Ylämaan viskitislaamot kierrtty
Kiliseekö laukuissa nyt ylämaan mallas :?: Olen kerran kuullut oppaalta houkuttelevan kysymyksen kumpaa reittiä haluat mennä ylös, Whiskey route vai Coca Cola routea pitkin? Valitisin silloin hitaamman Kokis reitin huipulle. Zoltan ei näytä voineen vastustaa kiusausta ja valitsi Whiskey routen. ;) Kävitkö Ben Navisin päällä katsomassa Ylämaan ylintä kohtaa :?:
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

olikos Zoltanilla käytössä Garmin vai TomTom?
Garmin Zümo oli pyörässä kiinni vielä viimeksi kun sen näin.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Zoltanin kanssa puhelimessa juteltiin, ettei Loch Nessin hirviöstä ollut havaintoja :D
Näin kävi itsellenikin, kun aikoinaan kierrettiin Britteinsaaret (UK,NI ja IRL) kahdessa viikossa lävitse. Siitä reissusta jäi mieleen mm. lähes kuusi vuorokautta kestänyt "sadekuuro". Hieman vaihdettiin ajatuksia myös vasemmanpuoleisesta liikenteestä, mutta siihen tottuu kyllä vuorokaudessa ja tässä tapauksessa aikaisempaa harjoittelua on takana riittävästi. SPOT siirtynee hyvää vauhtia kohti lämpimänpiä seutuja. Saapa nähdä mitä IBA-suorituksia perus SS1000:n lisäksi tältä turneelta mahdollisesti on tulossa, vai meneekö loppureissu "turistimeiningiksi".

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Zoltanin kanssa puhelimessa juteltiin, ettei Loch Nessin hirviöstä ollut havaintoja :D
[/quote]

Sitten on jäänyt wiskien testailu puolitiehen jos yhtään hirviöhavaintoa ei löydy matkasta.
No siitä saataa tulla useampi huilipäivä jos oikein innostuu testamaan.
Ja kuitenkin olaan vasta matkalla sinne jonnekin.
harrimopomies kirjoitti:Näin kävi itsellenikin, kun aikoinaan kierrettiin Britteinsaaret (UK,NI ja IRL) kahdessa viikossa lävitse.
Nyt täytyy tunnustaa maantieteellinen aukko Britteinsaarissa. Mikä on NI :?:
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5007
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

Kyseessä on Pohjois-Irlanti. Ei siis itsenäinen valtio. UK and NI= United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
Tähän voisi vielä mainita, että ollessamme paikallisen pariskunnan luona kolme vuorokautta kylässä, saimme aimo annoksen historiaa ja tietoa alueen nykypäivän ongelmista. Toinen on katollinen ja toinen protestantti, mutta hyvin mahtuivat saman katon alle :) He asuivat noin 60 kilometriä Belfastista pohjoiseen Ballymena nimisessä kaupungissa. Käydessämme Belfastissa muutamia kertoja, ei paljon turisteja näkynyt. Nykyään tilanne on aivan toinen.

Joidenkin mielestä on olemassa vain yksi Irlanti (yhdistynyt Irlannin tasavalta)ja toisten mielestä Pohjois-Irlanti on ja pysyy ikuisesti osana Iso-Britanian kuningaskuntaa. Tavattiin muuten tämän pariskunnan kanssa alunperin Fuerteventuran saarella ja siinä sitten tuli juttua pyöräreissuista (kuinkas muuten!) ja sovin samantein, että eiköhän tulla seuraavana kesänä kylään, kun oli vielä tuo kolkka Euroopasta kiertämättä.

-Harri.mopomies-
-1 156 996 km (01/06/83 - 13/04/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 231 000 km (03/06/00 - 21/06/23)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Timo Räisänen kirjoitti:...kävitkö Ben Navisin päällä katsomassa Ylämaan ylintä kohtaa :?:
Jokunen vuosi sitten kävin huipulla vaimon ja lasten kanssa. Vaikka vuori ei olekaan kovin korkea, niin harvoin on joutunut puhaltamaan niin paljon. Hämmästyttävää miten kunto oli päässyt rapistumaan. Oli hieno paikka ja hyvät näköalat...

Zoltanin spotti kertoo, että hän on halunnut säästää saaren parhaat ajopaikat seuraavaan kertaan. Hyvä niin jos vaikka pääsisi silloin mukaan.
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Garmin on ja vie näköjään minne sattuu ............................. Kanaalin yli , kanaalin ali . Vielä on monta merta näkemättä tällä reissulla . Otetaan unta palloon ja katsotaan mihin se Garmin vie .
Aikaa olisi noilla saarilla saanut menemään enemmänkin ja nähtävyydet jäi kyllä seuraavaan reissuun . Erittäin mukava moottoripyöräily paikka ja jopa rautaperseajot ei tuota tuskaa on tiet niin hyväkuntoisia ja nopeudet ihan kohdallaan . 70ml =113km/h Garminin mukaan
Pikkuhiljaa alkaa tuo paha mielikin haihtumaan, kun on kokonaan haihtunut tulen Suomeen ellei talvi yllätä .Pitäisikö käydä kysymässä LT.n talvirenkaita kun tuo ensivuoden ajo starttaa 1.1.2012 ???
Huh Huh ihan hirvittää
Se kanaalin alitus tunnelia pitkin on nopea ja helpompi kuin lautalla . 80 puntaa l. satkun pintaan maksoi kun lautta oli 59 paikallista oravan nahkaa
Muuten.............. Robin Hoodilla on oma lentokenttä siellä sen metsän reunassa .Vierestä vietiin LT.tä

http://www.robinhoodairport.com/

Yölämpötila + 18 Gerbingejä ei tarvittu

http://share.findmespot.com/shared/face ... iU3qQ9tzPB

Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Tänään rauhallista turistiajoa 600km Saksan maaseudulla pikkukylien läpi Hamburin reissulla . Tukikohta A2 varressa 110 km Berliinistä . Sijainti erinomainen kaikenlaiseen ajeluun .
Kelit alkavat täällä Saksassakin muuttua epämiellettyväksi joten huomenna täytyy vaihtaa maisemaa .Spotin mukaan näyttäisin suuntaavan takaisin pohjoiseen .
Spotti ei tykänny paaluumatkan vesisuojasta koska ei näyttänyt takaisintulo matkaa .

http://share.findmespot.com/shared/face ... iU3qQ9tzPB

Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Usutin Zoltania tekemään reitin tiedustelua ensi kesän retkiä varten, mutta epäili että siihen tarvitaan viisumia...
Mopomiehen kanssa suunniteltiin Baltic Gold tyyppistä ajoa.... :?:
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Kyllä minä niin mieleni pahoitin

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Perjantai aamu 6:14 paikallista aikaa. Tässä reittisuunnittelu ja sääennusteiden tutkiminen . Tiedustelijat eteen ,niin se on ollut .
Katsotaan mihin suuntaan pyörä lähtee kun on aamiaista saatu ?

http://share.findmespot.com/shared/face ... iU3qQ9tzPB

Hieno laji , aina olen tykännyt
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Vastaa Viestiin