2012 maisemat

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Pekka Autio
Jaloteräskankku
Viestit: 914
Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
Kerho: mp69
Viesti:

Re: Joulukuun maisemat

Viesti Kirjoittaja Pekka Autio »

Näyttäisi tuo Harrinkin suoritus alkavan olla pulkassa. Onnittelut kovasta suorituksesta !

Ja hyvää ja turvallista uutta vuotta 2013 kaikille ja kiitos kuluneesta vuodesta !

-Pekka-
Honda GL 1800 Goldwing
ariko
Pumpulipeppu
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Touko 2009, 14:57

Re: Joulukuun maisemat

Viesti Kirjoittaja ariko »

Hurrja vuosisuoritus huipentui, hyvä Harri! Pukin sivukonttoriin viikko sitten toimittama paketti odottaa edelleen noutajaansa. Tonttu-tohelo unohti sen autonsa etupenkille. Eiku hakemaan.... heti pikkutorkkujen jälkeen ;) P.S Sauna on lämmin ja lonkero jäissä eli kessu taas kohti mualimman napaa! Oikein mukavaa, kilometririkasta vuotta 2013! -Marja ja Ari
Maukka68
Täyden kympin perse
Viestit: 1014
Liittynyt: 15 Elo 2010, 17:45
Paikkakunta: Turku

Re: Joulukuun maisemat

Viesti Kirjoittaja Maukka68 »

Harri suorittanut lopetustankkauksen.

-maukka-
perttip
Valurautahanuri
Viestit: 116
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 15:31

Re: Joulukuun maisemat

Viesti Kirjoittaja perttip »

On Ne Kovia....ON NE.... :ugeek:
ishieta
Tinatakamus
Viestit: 53
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 18:11
Kerho: iba finland
Paikkakunta: Merimasku/Naantali

Re: Joulukuun maisemat

Viesti Kirjoittaja ishieta »

Onnittelut Harrille kovasta suorituksesta
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Tammikuun maisemat

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Vuosi ja kuukausi vaihtunut ja näin alkaa Tammikuun maisemien katselu jälleen . Harrille onnittelut ajoputken jatkumisesta, vaikka tuo eiliset ajo-olosuhteet ei vastaa minun Foreca-suunnittelun standardia :mrgreen:
Harri kertoi Hemohessillä että hänellä on mietintämyssy päässä ja suunnittelee ajon aikan uusia ajoja ehdotettavaksi IBAF.n uusiksi ajoiksi :?: Saas nähdä mitä myssyn alla muhi vuoden viimeisenä päivänä :?: :?:
Odotetaan kuka avaa pelin Tammikuussa ja minkälaisissa maisemissa ................

HYVÄÄ AJOVUOTTA 2013 MEILLE KAIKILLE
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Juha Helin
RST-ahteri
Viestit: 565
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 23:45
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Tammikuun maisemat

Viesti Kirjoittaja Juha Helin »

Ehdotus: aloitetaan nyt uusi ketju vuodelle 2013 !
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily - eikä sekään ole kovin tärkeää
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammikuun maisemat

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Kannatetaan,
Ylläpito tulee lukitsemaan tämän ketjun muistoksi menneestä vuodesta 2012.
Vuodelle 2013 tulee aivan oma alueensa minne kirjoittaa maisemista ja muista ko. vuoden tempauksista.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
harrimopomies
Timanttiperse
Viestit: 5001
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
Kerho: RaMP ry, IBA Finland
Paikkakunta: Turku

Re: Tammikuun maisemat

Viesti Kirjoittaja harrimopomies »

Moi!

1.1.2012 SS1000 reitillä: Helsinki-Lahti-Jyväskylä-Oulu-Kemi-Rovaniemi ja samaa reittiä takaisin 1642 km/1021 mil.

Tähän väliin sitten ennätykselliset(?) reilut 800 kpl IBA Finlandin jäsenten ajosuorituksia.

31.12.2012 SS1600K reitillä: Raisio-Rauma-Pori-Vaasa-Pori-Rauma-Raisio-Tampere-Jyväskylä-Kuopio-Mikkeli-Kouvola-Helsinki-Turku 16xx km/10xx mil.

Vaikkakin ajosuoritukseni on jo menneen vuoden lumia niin tässä vielä erittäin lyhyt matkastoori:
Petri oli jo ajannut oman joulukuun ajosuorituksensa mutta kuitenkin lupautunut minulle seuraksi omaa suoritustani varten. Silläkin uhalla että Kawalle on annettava menovettä vähän väliä. Joulunpyhät kytisteltiin mahdollista starttihetkeä mutta aina oli jotain. Joko liikaa pakkasta tai molemmille ei löytynyt samaa vapaata ajankohtaa. Toki vuoden viimeinen päivä siinsi näköpiirissä ajatuksella että olisi aika "käheätä" tehdä ensimmäinen ja viimeinen yhdistyksen ajosuoritus kaudella 2012. Mutta uskaltaisinko odottaa niin pitkään? Lähtöä edeltävänä vuorokautena olin tutkinut tarkoin säätiedotuksia ympäri suomen ja motivoinnut itseäni lähtöön. Lopullisen reittivalinnan tein muutama tunti ennen lähtöä ajatuksella että tarvittaessa muutan reittiä kesken suorituksen.

1. Raisio-Vaasa. Startti huonossa kelissä 00.02 ST1:ltä Raisiosta Maukan ja Petrin saattelemana. Pimenevässä yössä keula kohden ABC Kortelaa Raumalla, jossa lyhyt pysähdys pastillipaketin ostamiseksi. Seuraavaksi kevyessä vesisateessa kohti Vaasaa. Jossain ennen kääntöpaikkaa oli kolari tyhjällä 8-tiellä. Takaisin tullessa paikalla oli parikin poliisipartiota. ABC Kiitokaarelle saapuminen oli "mielenkiintoista" erittäin liukkaan moottoritierampin ja surkeasssa kunnossa olevan pihan vuoksi. Jos tässä ei kaadu jopa jalkamies, niin johan on kumma...pihaa hiekottamaan mars mars |spank . Täällä tankkauksen jälkeen kahvihetki "päivystävän nuorison kanssa" .

2. Vaasa-Raisio. Tylsää pimeätä 8-tietä kohti poria. Kolaripaikan (ulosajo?) jälkeen ainut mieleeni jäännyt tapahtuma oli tien yli juosseet kaksi peuraa tms. Juuri ennen raumaa alkoi etupää oudosti kiemurrrella, joten arvelin renkaanpaineen olavan liian matalan. Kortelassa lisää ilmaa eturenkaaseen ja alkavassa ruuhkassa kohti Raisiota.

3. Raisio-Tampere-Jyväskylä-Kuopio. Nesta Vesilaitoksentiellä nautitun kevyen aamupalan jälkeen keula kohden Kuopion ABC Pitkälahtea. Loimaan kohdalla oli Olavi morjestamassa tien sivussa. Ajokoordinaattorin menopeli sopii hyvin pysäkille, kuin pysäkille ja aina vaikutus jonossa on sama...Pysähdyin kuitenkin nopealla tankkauksella Pirkanhovin Teboililla ja "noukin" reittiin tarjolla olleet kuusi kilometriä . Tampere-Jyväskylä väli oli huonossa kunnossa yöllisen lumisateen jäljiltä. Siinä sitten adventtisohjoa kyntäen kohti keski-suomea. Vaajakosken jälkeen tie parani ja oli jopa 100 km/ rajoituksia pätkillä joissa sopivasti lunta/jäätä jolloin ajaminen nastoilla on hauskempaa ja rengasta säästävempää kuin kuivalla tai märällä asfaltilla jurruttaminen. Hankasalmella tosiaankin tuli käytyä asioimassa lumisen P-alueen puskassa ja juuri kun olin lähdössä tuli joku ukko siihen juttelemaan niin meinasin jäädä suustani kiinni. Pitkälahdella Ari ja Marko olivat vastassa. Pitkälahden piiitkä...tauko tuntui kuitenkin olevan liian nopeasti ohitse ja pienten puhelin tiedoitteiden jälkeen kohti etelää.

4. Kuopio-Mikkeli-Kouvola. Alkuun 5-tietä kohti Mikkeliä. Kura lensi ja muutoinkin tienpinta oli kaikkea muuta kuin hyvä nastoilla ajamiseen. Juvalla Neste Kettulassa lyhyt formulamainen pysähdys, jossa sotanorsulle tarjottiin lisää juotavaa. Melkein heti lähdön jälkeen alkoi jälleen pimeys ja sitähän tällä ajoreissulla totisesti riitti. Mikkelin liikennevalojen jälkeen tielle 13/15 jossa Pellosniemellä tie 13 jatkuu lappeenrantaan ja tie 15 kouvolaan. Pellosniemi-Valkeala osuus oli pääsääntöisesti reissun parasta antia. Kevyttä lumisadetta, muutamia mukavia mutkia ja sopivaa jäistä polannetta. Kellon näyttäessä hivenen yli ilta kuuden päätin ajaa kouvolan keskustan halki ja katsella/kuunnella siinä samalla rakettien ampumista.

5. Kouvola-Liljendal-Porvoo-Helsinki (Shell Hemohes). Tyhjää 6-tietä kohden etelää. Tästä alkoikin sitten loppumatkan kestänyt vesisade. Vettä tuli välillä enemmän, välillä vähemmän. Ajaminen oli erittäin "raastavaa" sillä nopeutta ei juurikaan viitsinyt nostaa yli 90 km/h vaikka osuudella on pitkät pätkät 100 km/h rajoitusta. Liljendalin Shellillä oli Håkan vastassa ja siinä sitten muutama sana vaihdettiin. Saatiinhan me vielä meetingi kyseisellekin vuodelle. Muisteltiin siinä viime toukokuussa tapahtunut kohtaamista samalla kinkeripiirillä ;) Liljendalista kohti Hemohessiä glögin maku jo mielessä. Viimeiset kymmenet kilometrit moottoritietä pitkin, jossa aivan liian monen ohittavan autoilijan oli aivan pakko ohituksen jälkeen vaihtaa kaistaa eteen niin lähellä, jotta kurasuihku oli taattu. No, varustus oli sen mukaista, jotta antaa palaa...Muutamista venäläisistä tilamaastureista napattiin kännykkäkuvia ja tuli siinä sitten morjesteltua. Ompahan heillä sitten kotonaan kertomista, että näkivät jonkun raukan liikenteessä jolla ei ole varaa autoon.... :D Hemohessillä Ilpo jo odottelikin ja siinä rupateltaessa tuli kolme mukillista hyvää lögiä nautittua. Ihan luomua, ilman terästystä... :lol: Anteeksi tytöille kuin lattia ja penkki hieman likastui kevyesti kuraisista ajokamppeistani johtuen.

6. Helsinki-Lohja-Salo-Turku. Ensiksi kehäkolmea kohti länttä ja sitten valtatie yhdelle (E18). Moottoritien ensimmäisellä P-alueella piti tehdä pikainen tyhjennysstoppi sillä glögi oli tehnyt tehtävänsä. Lohjan ABC:lla Jouni jo odottelikin ja koska tarvitsin täältäkin kuitin niin ei muuta kuin tankkaus automaatista. Jounillakin oli termarissa tarjottavaa mutta enempää ei enää huvittanut loppumatkalla juoda. Kuulumisten vaihdon jälkeen keula kohti Turkua. Liikennettä ei käytännössä ollut juuri ollenkaan. Pari rekkaa ohitin hikisesti "vakionopeussäätimeeni" asettaman 88 km/h nopeuden myötä. Salossa paukkui jo raketit enemmänkin malttamattomiempien jo laukaistessa ostoksiaan. Piihovin ohitus pimeällä on aina jotenkin sykähdyttävää. Lopuksi kylille ja lopetustankkaus Sata-Shellillä turussa, jossa Maukka ja Petri olivatkin jo odottamassa. Tällä kertaa ensinmainittu saapui jalan ja jälkimmäinen kawalla. Juotiin kahvit ja siinä samalla kertailin matkan vaiheita. Raketit paukkuivat ja jatkoimme vielä Petrin kanssa mopoillen ratapihankatua pitkin 8-tien alkuun, josta Petri suuntasi kohden maakuntaa ja itse naantalintietä raisioon. Pyöräkämpän naapurissa oli saavuttuani ammunta jo täydessä käynnissä ja siinä tovin seurailin tapahtumia. Kevyiden kerholla ja kotona tehtyjen jälkihuoltojen päätteeksi heti siinä aamu kahden jälkeen nukkumaan.

Mitä jäi käteen?
Ainakin tuli tavattua tuttuja melko paljon yhden ajosurotuksen puitteissa ympäri suomen. Tulihan siinä sitten sivussa "pähkähullun" ajokauden 2012 viimeinenkin tavoite täytettyä. Tästä sitten jorinat myöhemmin toisaalla. Vielä kun joku pesisi mopon...Lopuksi haluan kiittää kaikkia joiden kanssa on tullut tavalla tai toisella oltua ajokauden 2012 aikana tekemisissä.

-Harri.mopomies-
-1 156 545 km (01/06/83 - 10/03/24)-

*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-

S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?

IBAF member 14
IBA member 7119
Lukittu