Sakke on ihan oikeassa, molemmissa asioissaCapoSakke kirjoitti:Jukalla oli mopossa jäähdytykierto ongelmia, josta seurasi keskeytys, mutta uutta mato on menossa koukkuun....
Keskeytys prosentti suoritetuissa ajoissa on 27%, joten voi olla kesällä helpompaa.....
Uudenvuoden ajo
-
- Huurreperse
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Maalis 2009, 21:23
- Kerho: IBA Finland
Re: Uudenvuoden ajo
Tässäpä vielä toinen kuva lopetustankkauksesta!
IBA Member #14258
Re: Uudenvuoden ajo
Onnittelut Harrille!
Talvi on hienoa aikaa kurvailla...
Talvi on hienoa aikaa kurvailla...
2*SS1000 - SS1000 Mutkaperse - SS1000 Spyder-kimppa - SS1600K Jäätynytperse - BB1500Gold - SS2000 - BB2500K "LGL"- SS2000F -
IBA RALLY Finland
IBA RALLY Finland
Re: Uudenvuoden ajo
Onnea vaan Harri ja tervetuloa joukkoon vaikka ei tosimiehiä ollakkaan
Mitä muuten tarkoitat sillä et kesällä on helpompaa?
Itse niin nää talviajot ovat mulle helpomia kun tarvii suurin osa ajosta ajaa eikä vaan istua odottamassa et kilsoja taittuu,tylsistyn niin vietävästi semmoisest ettei oikein huomaa mitä ympärillä tapahtuu ennenkuin tilanne mennyt ohi jo
Olet näköjään oppinut "oikeille" tavoille kypäränkin suhteen
Mites noi nastat kesti ton pyörän alla kun on kummiskin mallia painavampi?
Ja suolle taas!
Mitä muuten tarkoitat sillä et kesällä on helpompaa?
Itse niin nää talviajot ovat mulle helpomia kun tarvii suurin osa ajosta ajaa eikä vaan istua odottamassa et kilsoja taittuu,tylsistyn niin vietävästi semmoisest ettei oikein huomaa mitä ympärillä tapahtuu ennenkuin tilanne mennyt ohi jo
Olet näköjään oppinut "oikeille" tavoille kypäränkin suhteen
Mites noi nastat kesti ton pyörän alla kun on kummiskin mallia painavampi?
Ja suolle taas!
KTM 640 Adventure mitä käytän suonupotuksista ulkomaan lomareissuihiin vaimon kanssa.
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Re: Uudenvuoden ajo
Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!
Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.
Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.
Wesa
Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.
Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.
Wesa
-
- RST-ahteri
- Viestit: 729
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
- Kerho: IBA
- Paikkakunta: Naantali
- Viesti:
Re: Uudenvuoden ajo
Onnittelut kans Harrille. On kyllä ajo ei voi muuta sanoa!
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
-
- Kuuraperse
- Viestit: 456
- Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
- Kerho: Dusty Wobbls
- Paikkakunta: Joroinen
Re: Uudenvuoden ajo
Harri jäähdytti nastoja aina, kun siihen oli mahdolisuus, eli ajoi lumella tai jääpolanteella, MIKSIWesaH kirjoitti:Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!
Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.
Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.
Wesa
Nastarenkaan vaikeus on, että renkaan runko täytyy saada lämpenemään ajossa n. +40C, että rengas toimii kunnolla. Kylmä runkoinen rengas ei pidä, koska runko ei anna periksi. Renkaan liiallinen ilmanpaine aiheutaa saman ilmiön.
Nastat taas lämpenevät paljaalla asfaltilla pelkästä kitkasta todella kuumiksi. Erikoisnastoitetuissa renkaissa nastat on myös liimattu kiinni pesäänsä, että ne kestäisivät mahdollisimman hyvin oikeassa asennossa ja pito olisi tasainen ja mahdollisimman hyvä. Käytettävä liima (metali / kumi) jota renkaissa käytetään kestää vain 150C kuumuden. Liikaa kuumuva nasta irtoa ensin liimauksesta ja sen jälkeen alkaa liikkua pesässään ja lopulta antautuu ja irtoaa.
Nastassa oleva kovametalli pala on myös juotettu kiinni nastan runkoon, tämäkin juotos voi joskus lämmetä liikaa ja kovametalli pala irtoaa.
Tässä syy miksi välillä ajellaan todella oudon näköisesti.....
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Re: Uudenvuoden ajo
Minkä pituisia ja kuinka monta (tiheään) nastoja oli edessä ja takana? entä oliko reunoilla samat nastat vai ehkä pitemmät.
Nastat ovat varmaan aina kompromissi, ainakin Suomen talvessa jossa joutuu ajamaan paljon paljaalla. Nyt ilmeisesti keli oli vähän kaikkea, eli miten ko.nastoitus toimi paljaalla, jäisellä tiellä, polanteilla tai lumisella tiellä? Mikä osa-alue oli hankalin? Jos ajaisit saman uudestaan, niin muuttaisitko nastoitusta johonkin suuntaan?
Muuten, mikä rengas oli nastojen alla, Karoo vai KarooT?
Nastat ovat varmaan aina kompromissi, ainakin Suomen talvessa jossa joutuu ajamaan paljon paljaalla. Nyt ilmeisesti keli oli vähän kaikkea, eli miten ko.nastoitus toimi paljaalla, jäisellä tiellä, polanteilla tai lumisella tiellä? Mikä osa-alue oli hankalin? Jos ajaisit saman uudestaan, niin muuttaisitko nastoitusta johonkin suuntaan?
Muuten, mikä rengas oli nastojen alla, Karoo vai KarooT?
-
- Kuuraperse
- Viestit: 456
- Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
- Kerho: Dusty Wobbls
- Paikkakunta: Joroinen
Re: Uudenvuoden ajo
Harrin rengastus oli viime talvena hankittu METZELER Karoo sarja.
Rengas ei ollut aivan tämä, nastoitus kuvio oli vähän erilainen, mutta nämäkin ovat jo tallissa odottamassa alle pääsyä ja uusia seikailuja.....
Nämä renkaat on tilauksesta rakennettu GSAlle, ottaen huomioon pyörän paino...jne....
Painavassa pyörässä kannataa ottaa mahdolisimman matala nappula, niin rengas on vakaampi. Tähän Karoo käy hyvin.
METZELER Karoo Takana 150/70-17, 216 nastaa, pituus / kärjen halkaisija 16/2,5 nastan ulkonema 5mm
Edessä 110/80-19, 216 nastaa, Pituus / kärjen halkaisija 15/2,2 nastan ulkonema 5mm
Rengas ei ollut aivan tämä, nastoitus kuvio oli vähän erilainen, mutta nämäkin ovat jo tallissa odottamassa alle pääsyä ja uusia seikailuja.....
Nämä renkaat on tilauksesta rakennettu GSAlle, ottaen huomioon pyörän paino...jne....
Painavassa pyörässä kannataa ottaa mahdolisimman matala nappula, niin rengas on vakaampi. Tähän Karoo käy hyvin.
METZELER Karoo Takana 150/70-17, 216 nastaa, pituus / kärjen halkaisija 16/2,5 nastan ulkonema 5mm
Edessä 110/80-19, 216 nastaa, Pituus / kärjen halkaisija 15/2,2 nastan ulkonema 5mm
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uudenvuoden ajo
Tältä näytti taka rengas ajon jälkeen, eli nastoja oli lähtenyt kokonaan ja osasta oli kovametallikärki lähtenyt
eturengas oli paljon paremmassa kunnossa
eturengas oli paljon paremmassa kunnossa
Jäähdyttelevä Patarautahanuri