Uudenvuoden ajo

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.
Jukka Palkki
Huurreperse
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Maalis 2009, 21:23
Kerho: IBA Finland

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja Jukka Palkki »

Tässäpä vielä toinen kuva lopetustankkauksesta!

Kuva
CapoSakke kirjoitti:Jukalla oli mopossa jäähdytykierto ongelmia, josta seurasi keskeytys, mutta uutta mato on menossa koukkuun....
Keskeytys prosentti suoritetuissa ajoissa on 27%, joten voi olla kesällä helpompaa.....
Sakke on ihan oikeassa, molemmissa asioissa :lol:
IBA Member #14258
Lumiapina
Tinatakamus
Viestit: 74
Liittynyt: 11 Loka 2010, 15:46
Kerho: IBAF

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja Lumiapina »

Onnittelut Harrille!

Talvi on hienoa aikaa kurvailla... ;)
2*SS1000 - SS1000 Mutkaperse - SS1000 Spyder-kimppa - SS1600K Jäätynytperse - BB1500Gold - SS2000 - BB2500K "LGL"- SS2000F -
IBA RALLY Finland
jonkko
Kuuraperse
Viestit: 775
Liittynyt: 19 Loka 2009, 22:46
Paikkakunta: Parainen

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Onnea vaan Harri ja tervetuloa joukkoon vaikka ei tosimiehiä ollakkaan :P
Mitä muuten tarkoitat sillä et kesällä on helpompaa?
Itse niin nää talviajot ovat mulle helpomia kun tarvii suurin osa ajosta ajaa eikä vaan istua odottamassa et kilsoja taittuu,tylsistyn niin vietävästi semmoisest ettei oikein huomaa mitä ympärillä tapahtuu ennenkuin tilanne mennyt ohi jo :?

Olet näköjään oppinut "oikeille" tavoille kypäränkin suhteen ;)

Mites noi nastat kesti ton pyörän alla kun on kummiskin mallia painavampi?




Ja suolle taas!
KTM 640 Adventure mitä käytän suonupotuksista ulkomaan lomareissuihiin vaimon kanssa.
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12

http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/

http://picasaweb.google.fi/lekasora/
WesaH
Täyden kympin perse
Viestit: 769
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja WesaH »

Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!

Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.

Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.

Wesa
Lasse
RST-ahteri
Viestit: 729
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Kerho: IBA
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Onnittelut kans Harrille. On kyllä ajo ei voi muuta sanoa!
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
haato
Teräsperse
Viestit: 270
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 20:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja haato »

Onnittelut ja hatunnosto Harrille! :P
Haato
CapoSakke
Kuuraperse
Viestit: 456
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
Kerho: Dusty Wobbls
Paikkakunta: Joroinen

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

WesaH kirjoitti:Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!

Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.

Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.

Wesa
Harri jäähdytti nastoja aina, kun siihen oli mahdolisuus, eli ajoi lumella tai jääpolanteella, MIKSI :?:

Nastarenkaan vaikeus on, että renkaan runko täytyy saada lämpenemään ajossa n. +40C, että rengas toimii kunnolla. Kylmä runkoinen rengas ei pidä, koska runko ei anna periksi. Renkaan liiallinen ilmanpaine aiheutaa saman ilmiön.
Nastat taas lämpenevät paljaalla asfaltilla pelkästä kitkasta todella kuumiksi. Erikoisnastoitetuissa renkaissa nastat on myös liimattu kiinni pesäänsä, että ne kestäisivät mahdollisimman hyvin oikeassa asennossa ja pito olisi tasainen ja mahdollisimman hyvä. Käytettävä liima (metali / kumi) jota renkaissa käytetään kestää vain 150C kuumuden. Liikaa kuumuva nasta irtoa ensin liimauksesta ja sen jälkeen alkaa liikkua pesässään ja lopulta antautuu ja irtoaa.
Nastassa oleva kovametalli pala on myös juotettu kiinni nastan runkoon, tämäkin juotos voi joskus lämmetä liikaa ja kovametalli pala irtoaa.

Tässä syy miksi välillä ajellaan todella oudon näköisesti..... :!:
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!


APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

Minkä pituisia ja kuinka monta (tiheään) nastoja oli edessä ja takana? entä oliko reunoilla samat nastat vai ehkä pitemmät.

Nastat ovat varmaan aina kompromissi, ainakin Suomen talvessa jossa joutuu ajamaan paljon paljaalla. Nyt ilmeisesti keli oli vähän kaikkea, eli miten ko.nastoitus toimi paljaalla, jäisellä tiellä, polanteilla tai lumisella tiellä? Mikä osa-alue oli hankalin? Jos ajaisit saman uudestaan, niin muuttaisitko nastoitusta johonkin suuntaan?

Muuten, mikä rengas oli nastojen alla, Karoo vai KarooT?
CapoSakke
Kuuraperse
Viestit: 456
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
Kerho: Dusty Wobbls
Paikkakunta: Joroinen

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

Harrin rengastus oli viime talvena hankittu METZELER Karoo sarja.
Rengas ei ollut aivan tämä, nastoitus kuvio oli vähän erilainen, mutta nämäkin ovat jo tallissa odottamassa alle pääsyä ja uusia seikailuja..... :roll:
Nämä renkaat on tilauksesta rakennettu GSAlle, ottaen huomioon pyörän paino...jne.... :shock:
Painavassa pyörässä kannataa ottaa mahdolisimman matala nappula, niin rengas on vakaampi. Tähän Karoo käy hyvin.

METZELER Karoo Takana 150/70-17, 216 nastaa, pituus / kärjen halkaisija 16/2,5 nastan ulkonema 5mm
Edessä 110/80-19, 216 nastaa, Pituus / kärjen halkaisija 15/2,2 nastan ulkonema 5mm

Kuva
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!


APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uudenvuoden ajo

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Tältä näytti taka rengas ajon jälkeen, eli nastoja oli lähtenyt kokonaan ja osasta oli kovametallikärki lähtenyt
Kuva
eturengas oli paljon paremmassa kunnossa
Kuva
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Vastaa Viestiin