Uudenvuoden ajo

Täällä voit kertoilla matkakokemuksiasi. Pidemmät ja etenkin kuvalliset tarinat pyydetään edelleen muokkaamaan webbisivuiksi, jolloin ne voidaan koota webbisivujen tarinalinkkisivulle.

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja Jukka Palkki » 02 Tammi 2012, 12:08

Tässäpä vielä toinen kuva lopetustankkauksesta!

Kuva

CapoSakke kirjoitti:Jukalla oli mopossa jäähdytykierto ongelmia, josta seurasi keskeytys, mutta uutta mato on menossa koukkuun....
Keskeytys prosentti suoritetuissa ajoissa on 27%, joten voi olla kesällä helpompaa.....


Sakke on ihan oikeassa, molemmissa asioissa :lol:
IBA Member #14258
Jukka Palkki
Huurreperse
 
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Maalis 2009, 21:23

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja Lumiapina » 02 Tammi 2012, 12:44

Onnittelut Harrille!

Talvi on hienoa aikaa kurvailla... ;)
2*SS1000 - SS1000 Mutkaperse - SS1000 Spyder-kimppa - SS1600K Jäätynytperse - BB1500Gold - SS2000 - BB2500K "LGL"- SS2000F -
IBA RALLY Finland
Lumiapina
Tinatakamus
 
Viestit: 74
Liittynyt: 11 Loka 2010, 15:46

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja jonkko » 02 Tammi 2012, 12:47

Onnea vaan Harri ja tervetuloa joukkoon vaikka ei tosimiehiä ollakkaan :P
Mitä muuten tarkoitat sillä et kesällä on helpompaa?
Itse niin nää talviajot ovat mulle helpomia kun tarvii suurin osa ajosta ajaa eikä vaan istua odottamassa et kilsoja taittuu,tylsistyn niin vietävästi semmoisest ettei oikein huomaa mitä ympärillä tapahtuu ennenkuin tilanne mennyt ohi jo :?

Olet näköjään oppinut "oikeille" tavoille kypäränkin suhteen ;)

Mites noi nastat kesti ton pyörän alla kun on kummiskin mallia painavampi?




Ja suolle taas!
KTM 640 Adventure mitä käytän suonupotuksista ulkomaan lomareissuihiin vaimon kanssa.
ss1000 5.9-09
ss1000 5.2-10
ss1000 Dusty Butt 8.6-12

http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/

http://picasaweb.google.fi/lekasora/
jonkko
Kuuraperse
 
Viestit: 775
Liittynyt: 19 Loka 2009, 22:46
Paikkakunta: Parainen

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja WesaH » 02 Tammi 2012, 14:59

Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!

Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.

Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.

Wesa
Avatar
WesaH
Täyden kympin perse
 
Viestit: 763
Liittynyt: 25 Kesä 2009, 00:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja Lasse » 02 Tammi 2012, 18:08

Onnittelut kans Harrille. On kyllä ajo ei voi muuta sanoa!
Pohjois-Thaimaata moottoripyörillä,
FACEBOOK ryhmä:
--> Pohjois-Thaimaan ajajat
Avatar
Lasse
RST-ahteri
 
Viestit: 697
Liittynyt: 22 Elo 2010, 16:23
Paikkakunta: Naantali

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja haato » 02 Tammi 2012, 18:27

Onnittelut ja hatunnosto Harrille! :P
Haato
haato
Teräsperse
 
Viestit: 270
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 20:00
Paikkakunta: Salo

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja CapoSakke » 02 Tammi 2012, 19:11

WesaH kirjoitti:Ihmeteltiin porukalla nastojen kuntoa!

Harrin mukaan renkailla on ajettu jo n. 3000 km. Eturengas on hyvässä kunnossa, koska nastojen piikkiosista on ½ jäljellä. Takarenkaasta on vain muutama nasta irronnut keskialueen paloista. Jäljellä olevat keskinastat ovat osin vinossa ja piikkiosa kulunut, mutta paksummat tyvet ovat edelleen pelissä mukana. Reunanastat ovat koskemattomat, joten rengas on täydellisessä talvi-mutkapersekunnossa.

Näyttää nastarenkaat kestävän kun on malttia.

Wesa

Harri jäähdytti nastoja aina, kun siihen oli mahdolisuus, eli ajoi lumella tai jääpolanteella, MIKSI :?:

Nastarenkaan vaikeus on, että renkaan runko täytyy saada lämpenemään ajossa n. +40C, että rengas toimii kunnolla. Kylmä runkoinen rengas ei pidä, koska runko ei anna periksi. Renkaan liiallinen ilmanpaine aiheutaa saman ilmiön.
Nastat taas lämpenevät paljaalla asfaltilla pelkästä kitkasta todella kuumiksi. Erikoisnastoitetuissa renkaissa nastat on myös liimattu kiinni pesäänsä, että ne kestäisivät mahdollisimman hyvin oikeassa asennossa ja pito olisi tasainen ja mahdollisimman hyvä. Käytettävä liima (metali / kumi) jota renkaissa käytetään kestää vain 150C kuumuden. Liikaa kuumuva nasta irtoa ensin liimauksesta ja sen jälkeen alkaa liikkua pesässään ja lopulta antautuu ja irtoaa.
Nastassa oleva kovametalli pala on myös juotettu kiinni nastan runkoon, tämäkin juotos voi joskus lämmetä liikaa ja kovametalli pala irtoaa.

Tässä syy miksi välillä ajellaan todella oudon näköisesti..... :!:
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!


APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Avatar
CapoSakke
Kuuraperse
 
Viestit: 456
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
Paikkakunta: Joroinen

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja Jouoksa » 02 Tammi 2012, 19:31

Minkä pituisia ja kuinka monta (tiheään) nastoja oli edessä ja takana? entä oliko reunoilla samat nastat vai ehkä pitemmät.

Nastat ovat varmaan aina kompromissi, ainakin Suomen talvessa jossa joutuu ajamaan paljon paljaalla. Nyt ilmeisesti keli oli vähän kaikkea, eli miten ko.nastoitus toimi paljaalla, jäisellä tiellä, polanteilla tai lumisella tiellä? Mikä osa-alue oli hankalin? Jos ajaisit saman uudestaan, niin muuttaisitko nastoitusta johonkin suuntaan?

Muuten, mikä rengas oli nastojen alla, Karoo vai KarooT?
Jouoksa
Jaloteräskankku
 
Viestit: 1707
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja CapoSakke » 02 Tammi 2012, 21:00

Harrin rengastus oli viime talvena hankittu METZELER Karoo sarja.
Rengas ei ollut aivan tämä, nastoitus kuvio oli vähän erilainen, mutta nämäkin ovat jo tallissa odottamassa alle pääsyä ja uusia seikailuja..... :roll:
Nämä renkaat on tilauksesta rakennettu GSAlle, ottaen huomioon pyörän paino...jne.... :shock:
Painavassa pyörässä kannataa ottaa mahdolisimman matala nappula, niin rengas on vakaampi. Tähän Karoo käy hyvin.

METZELER Karoo Takana 150/70-17, 216 nastaa, pituus / kärjen halkaisija 16/2,5 nastan ulkonema 5mm
Edessä 110/80-19, 216 nastaa, Pituus / kärjen halkaisija 15/2,2 nastan ulkonema 5mm

Kuva
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!


APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Avatar
CapoSakke
Kuuraperse
 
Viestit: 456
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
Paikkakunta: Joroinen

Re: Uudenvuoden ajo

ViestiKirjoittaja Timo Räisänen » 02 Tammi 2012, 22:33

Tältä näytti taka rengas ajon jälkeen, eli nastoja oli lähtenyt kokonaan ja osasta oli kovametallikärki lähtenyt
Kuva
eturengas oli paljon paremmassa kunnossa
Kuva
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
 
Viestit: 3841
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Paluu Matkakertomukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa