Ajo nro: 2. 130 860 - 132 548km
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Ajo nro: 2. 130 860 - 132 548km
Wesa kävi hakemassa Pannarin varikolta mukavan lämpimässä kevät säässä. Suunnitelmissa on ajaa SS1000 ja palata huomenna Lahden kuukausikahvien kautta takaisin lähtöpaikalle.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Spotin mukaan Wesa lähtenyt reissuun ilmeisesti aamuyön tunteina kun ensimmäinen jälki on Turusta 3:31. Reitti näyttää Etelän-tähdeltä ja nyt Tampereen korkeudella kääntymässä.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Toivottaasti Wesa on seurannut sade-ennusteita ja menee itään sateen alta pois ja sieltä kuoukkaus etelän kautta takas poutaisempaan Länsi-Suomeen.Timo Räisänen kirjoitti:Spotin mukaan Wesa lähtenyt reissuun ilmeisesti aamuyön tunteina kun ensimmäinen jälki on Turusta 3:31. Reitti näyttää Etelän-tähdeltä ja nyt Tampereen korkeudella kääntymässä.
Jos pysyttelee etelän motareille, niiin ei siinäkään ilmeisesti pahemmin kastu.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Toivottavasti vain Spotti jumittaa, eikä matkan teko.
Spotti pomppii yhä Tampereella, eikä kaikua 7:30 jälkeen ole näkyvissä.
Ei kerhon Spotti ole oikein mallikelpoista kuvaa itsestään antanut.
Spotti pomppii yhä Tampereella, eikä kaikua 7:30 jälkeen ole näkyvissä.
Ei kerhon Spotti ole oikein mallikelpoista kuvaa itsestään antanut.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Spotille tehtiin uusi paikka oikean jarrunestesäiliön päälle mistä, pitäisi olla häiriötön yhteys taivaalle mutta ei näytä pelittävän yhtään paremmin kuin hanskalokerosta. Jos asia ei pariston vaihdolla parane niin täytyy alkaa epäilemään laitteen toiminnassa olevan jotain vikaa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Voihan se olla Tampereen motarin pientareella siltarummussa se spotti , oli nääs vaan tarralla kiinni pyörässä .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Ajo nro: 2. 130 860km
Kyllä se on päässyt jo Oravakiven sillanpieleen Jämsän seutuville, mutta liikehdintä on vähän pätkittäistä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ajo nro: 2. 130 860 - 132 548km
Wesa ja Kestotesti Pannari kävivät kuukausikahvilla Lahdessa ja varikolta tuli tieto mittarilukemasta 132 548km eli pyörällä on ajettu 4 848km ja 95 152km odottaa vielä ajajaa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Re: Ajo nro: 2. 130 860 - 132 548km
Oli mukava ajelu vähän ajetulla pyörällä! Omassa Gessussa on jo 150 000 km ja IBAF:n Pannarissa vain 130 000 km mittarissa.
Hain keskiviikkona alkuillasta Pannarin Vantaalta Ilpon varikolta puhtaana ja kiiltävänä. Timo perehdytti pyörään ja samalla kerhon Spot asennettiin ohjaustankoon jarrunestesäiliön päälle julman pitävällä tarrakiinnityksellä. Matkalla laite meni omia aikojaan pois päältä jossain vaiheessa. Huomasin vasta aivan lopussa tämän ja laitoin uudelleen päälle Lappeenrannassa. Merkkivalo vilkutti nyt punaista eli pyysi uusia litium-paristoja hiipuneiden alkaalien paikalle. Uudet litium-paristot vaihdoin samalla kun luovutin pyörän takasin Ilpon varikolle.
Pannarissa on "tupakan sytytin"-kokoinen virran ulosotto vasemman hansikaslokeron sisällä ja Gerbiileille virransyöttä vasemman polven läheltä. Kahvalämppäreitä ja ulkoilman lämpömittaria vähän kaipasin. Laitoin TomTom:n autotelineen kiinni pyörään , eikä se irronnut kuin kerran kehä 3:n röykyissä.
Aloitin SS1000 "Etelä-Suomen tähden" muunnelman kuittien keräämisen torstaiaamuna klo 02:45 Helsingistä . Ensin käynti Raisiossa (joo Turun yritin kiertää, ettei paikalliset herää ). Sitten moottoritiesulkeisten jatko Ylöjärvelle (säästelin myös Tamperelaisten hermoja). Toisen kehä 3:lla poikkeamisen jälkeen suuntasin Jyväskylän kautta Hirvaskankaalle, missä alkoi sade. Sieltä sitten kohti itää Suonenjoen kautta Kuopin Pitkälahden ABC:lle. Tähän asti laatimani tiukka aikataulu piti, mutta loppumatkasta Mikkelin ja Lappeenrannan kulmapistellä jäin aikataulusta muun liikenteen takia jälkeen noin ½ tuntia. Saavuin IBAF:n kuukausikahville Lahteen MP-Museolle 18:30. Viimeinen etappi oli lopetuskuitin nouto Vallilan Shellilltä. Lopuksi pyörän pesu ja palautus Vantaalle.
Hondat ovat yleensä siitä huonoja pyöriä, että niistä on vaikea löytää pahoja vikoja. Sama ongelma vaivaa kerhon Pannariakin. Pyörä on rungoltaan jämäkkä ja kaikin puolin tehty matkalavetiksi. Ajoasentoa jaksaa pitää yllä tunnista toiseen ja laukuissa on paljon tilaa tavaroille. Tankki on reilu (28l) ja bensan kulutus kohtuullinen, jopa verrattaessa uusin pyöriin. Kaasutin moottori toimii erittäin loogisesti ja ilman persoonallisia kontailuja. Tehotkin ovat tallella. Timo jo kehui valoja. Nimen omaan kaukovalot ovat niin hyvät, että en lähtisi xenoneja hankkimaan.
Tämä yksilö on todennäköisesti parhaimmillaan enintään 170 cm pituiselle kuljettajalle. Satula on melko matala ja tuulisuojan pyörteily aiheuttaa pitemmille kuljettajille kovan (mutta tasaisen ) kypärämelun. Ajoin n 1500 km 25db korvatulpilla ja lopuksi n 100 km ilman tulppia. Enempää en olisi viitsinyt ajaa ilman kuulosuojaimia. Mahtavan tilavan takalaukun varjopuolena on sen aiheuttama pieni sivuttaisliike, joka korostuu nyt kun pyörässä on alla PilotRoad 3-renkaat. Nämä renkaat ovat aavistuksen levottomat. Tunne on kuin ajaisi koko ajan pienen asfalttiharjanteen päällä. Tässä kappaleessa esitetyt asiat ovat jo hienostelua.
IBAF:n Pannari on hyvä pyörä ja hakkaa monet uudet rimpulat mennen tullen matkakaverina. Saatan lainata sitä vielä pitemmällekin reissulle loppukesästä, jos silloin on vielä kestotestikilometrejä ajamatta.
Pannariin voisi asentaa lämpömittarin ja tarratekstillä tiedot:
- suositeltavasta bensalaadusta (tankkasin 95E:tä)
- käytettävät rengaspaineet (paineet olivat lähtiessä 2,55 ja 2,90)
- käytettävän öljyn (tai laukkuun öljypullo).
Kahvalämppäritkin olisivat kivat, mutta ilmankin pärjää.
Täydennys 1.6.2012: Polttoaineenkulutus oli 5,9 l/100km.
Wesa
Hain keskiviikkona alkuillasta Pannarin Vantaalta Ilpon varikolta puhtaana ja kiiltävänä. Timo perehdytti pyörään ja samalla kerhon Spot asennettiin ohjaustankoon jarrunestesäiliön päälle julman pitävällä tarrakiinnityksellä. Matkalla laite meni omia aikojaan pois päältä jossain vaiheessa. Huomasin vasta aivan lopussa tämän ja laitoin uudelleen päälle Lappeenrannassa. Merkkivalo vilkutti nyt punaista eli pyysi uusia litium-paristoja hiipuneiden alkaalien paikalle. Uudet litium-paristot vaihdoin samalla kun luovutin pyörän takasin Ilpon varikolle.
Pannarissa on "tupakan sytytin"-kokoinen virran ulosotto vasemman hansikaslokeron sisällä ja Gerbiileille virransyöttä vasemman polven läheltä. Kahvalämppäreitä ja ulkoilman lämpömittaria vähän kaipasin. Laitoin TomTom:n autotelineen kiinni pyörään , eikä se irronnut kuin kerran kehä 3:n röykyissä.
Aloitin SS1000 "Etelä-Suomen tähden" muunnelman kuittien keräämisen torstaiaamuna klo 02:45 Helsingistä . Ensin käynti Raisiossa (joo Turun yritin kiertää, ettei paikalliset herää ). Sitten moottoritiesulkeisten jatko Ylöjärvelle (säästelin myös Tamperelaisten hermoja). Toisen kehä 3:lla poikkeamisen jälkeen suuntasin Jyväskylän kautta Hirvaskankaalle, missä alkoi sade. Sieltä sitten kohti itää Suonenjoen kautta Kuopin Pitkälahden ABC:lle. Tähän asti laatimani tiukka aikataulu piti, mutta loppumatkasta Mikkelin ja Lappeenrannan kulmapistellä jäin aikataulusta muun liikenteen takia jälkeen noin ½ tuntia. Saavuin IBAF:n kuukausikahville Lahteen MP-Museolle 18:30. Viimeinen etappi oli lopetuskuitin nouto Vallilan Shellilltä. Lopuksi pyörän pesu ja palautus Vantaalle.
Hondat ovat yleensä siitä huonoja pyöriä, että niistä on vaikea löytää pahoja vikoja. Sama ongelma vaivaa kerhon Pannariakin. Pyörä on rungoltaan jämäkkä ja kaikin puolin tehty matkalavetiksi. Ajoasentoa jaksaa pitää yllä tunnista toiseen ja laukuissa on paljon tilaa tavaroille. Tankki on reilu (28l) ja bensan kulutus kohtuullinen, jopa verrattaessa uusin pyöriin. Kaasutin moottori toimii erittäin loogisesti ja ilman persoonallisia kontailuja. Tehotkin ovat tallella. Timo jo kehui valoja. Nimen omaan kaukovalot ovat niin hyvät, että en lähtisi xenoneja hankkimaan.
Tämä yksilö on todennäköisesti parhaimmillaan enintään 170 cm pituiselle kuljettajalle. Satula on melko matala ja tuulisuojan pyörteily aiheuttaa pitemmille kuljettajille kovan (mutta tasaisen ) kypärämelun. Ajoin n 1500 km 25db korvatulpilla ja lopuksi n 100 km ilman tulppia. Enempää en olisi viitsinyt ajaa ilman kuulosuojaimia. Mahtavan tilavan takalaukun varjopuolena on sen aiheuttama pieni sivuttaisliike, joka korostuu nyt kun pyörässä on alla PilotRoad 3-renkaat. Nämä renkaat ovat aavistuksen levottomat. Tunne on kuin ajaisi koko ajan pienen asfalttiharjanteen päällä. Tässä kappaleessa esitetyt asiat ovat jo hienostelua.
IBAF:n Pannari on hyvä pyörä ja hakkaa monet uudet rimpulat mennen tullen matkakaverina. Saatan lainata sitä vielä pitemmällekin reissulle loppukesästä, jos silloin on vielä kestotestikilometrejä ajamatta.
Pannariin voisi asentaa lämpömittarin ja tarratekstillä tiedot:
- suositeltavasta bensalaadusta (tankkasin 95E:tä)
- käytettävät rengaspaineet (paineet olivat lähtiessä 2,55 ja 2,90)
- käytettävän öljyn (tai laukkuun öljypullo).
Kahvalämppäritkin olisivat kivat, mutta ilmankin pärjää.
Täydennys 1.6.2012: Polttoaineenkulutus oli 5,9 l/100km.
Wesa
Viimeksi muokannut WesaH, 01 Kesä 2012, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Tinatakamus
- Viestit: 69
- Liittynyt: 26 Touko 2010, 15:49
- Kerho: IBA
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ajo nro: 2. 130 860 - 132 548km
Jos tuo kiinnike on EasyPort tyyppiä, niin mihin ja miten kiinnitit sen? ..oman autonavin kiinnitystä vaan mietin..WesaH kirjoitti:... Laitoin TomTom:n autotelineen kiinni pyörään ...
SS1000, BB1500, SS2000K, BB1500G, SS1000F, BB1500F, SS2000F, BB2500, SS1600k, SS2000, BB2500G,SS3000B,AR2012 ,SS3000, BB3000G, Nordcap-Gibraltar, SS5000, 10ths, DUSTY_BUTT_SS1000, Jääperse, Rataperse
4b:61:74:6f:2c:2c:20:74:6f:69:6e:65:6e:20:4e:1f:52:54:54:49:21
4b:61:74:6f:2c:2c:20:74:6f:69:6e:65:6e:20:4e:1f:52:54:54:49:21