Kirjoittaja Ismo Mannila » 08 Elo 2012, 16:24
Kun ajelin takaisin Turusta ei pyörän käytöksessä ollut mitään 'poikkeavaa'.
Tosiaankin ammattimainen ote rankaanvaihtajalla JL Bikessä.
Kun hain rengasta, niin hän huomautti laakerista 'vuotaneesta' ruosteesta.
Itse en siihen osannut kiinnittää mitään huomiota.
Tarkemmin asiaa tutkittuamme, laakeri vaikutti rohisevalta. Hänen arvauksensa oli että peri tonnia kestää.
Kun kerroin että pyörä on menossa 2500K ajoon, niin ehdotti että vaihdetaan saman tien.
Irrotetussa laakerissa tuntui selvästi välystä sivusuunnassa ja selvä nypytys kun sen pisti pyörimään sormen varassa.
Kardaanipuolen laakeri tuntui olevan vielä terässä, eikä heiltä olisi löytynyt sille puolelle sopivaa laakeria.
Hän suositteli että laakerit vaihdettaisi pareittain, mutta ainakin seuraavassa takarenkaan vaihdossa kannattaa kardaanipuolen laakeria pyöritellä tarkemmin.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member