Lopun alkua
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Lopun alkua
Tässä näkyy syy matkan keskeytykseen
Mikä halkaisi letkun jää arveluiden varaan, eikö jäähdyttimen korkki päästä painetta pois vai nostiko uusi vuotamaton syyläri paineet putkissa niin koviksi ettei 22vuotta nuori putki kestänyt?
Pannarin kaasuttimet olivat uuden näköiset mutta ilmeisesti 22vuotta alumiiniin hapettuneet pultit eivät lähteneet käsivoimin aukeamaan.
Pannarin sisukset on niin tiivisti pakattu ettei letkuja saa vaihdettua ilman suurehkoa purkamista.
Mikä halkaisi letkun jää arveluiden varaan, eikö jäähdyttimen korkki päästä painetta pois vai nostiko uusi vuotamaton syyläri paineet putkissa niin koviksi ettei 22vuotta nuori putki kestänyt?
Pannarin kaasuttimet olivat uuden näköiset mutta ilmeisesti 22vuotta alumiiniin hapettuneet pultit eivät lähteneet käsivoimin aukeamaan.
Pannarin sisukset on niin tiivisti pakattu ettei letkuja saa vaihdettua ilman suurehkoa purkamista.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lopun alkua
Lisää käsiä Pannrin sisuksiin ja alkoi osat irtoamaan.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 916
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: Lopun alkua
Ilmeisesti minun puhelinkonsultaatiosta oli jotain pientä apua..jos nyt ei muuhun niin uskon vahvistamiseen
Honda GL 1800 Goldwing
Re: Lopun alkua
Tuntemattomilla vesillä tarvitaan uskon vahvistusta.........Kiitos siitä Suurensimme soiton jälkeen vääntövarsia ja tulosta alkoi tulla .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lopun alkua
Kaasari saatiin irti ja vesiletkut sen ympäriltä tulivat näkyville ja saatiin irti.
Pyörä on nyt aika rujon näköinen laite.
Samalla jouduttiin irrottamaan paljon muutakin pientä mikä pitäisi osata kasata takaisin kun tarvittavat osat saadaan hankittua.
Pyörä on nyt aika rujon näköinen laite.
Samalla jouduttiin irrottamaan paljon muutakin pientä mikä pitäisi osata kasata takaisin kun tarvittavat osat saadaan hankittua.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lopun alkua
Korjausmiehistö saapuu paikalle laskevan auringon myötä
Vain yksi oli joukosta poissa, mutta hänkin sai osuutensa hoidettua ja tarvikelähetyksen toimitettua. Kiitos ja kumarrus Mopomiehelle länsirannikolle.
Mustia letkuja ruuvattiin pyörään kiinni joka puolelle
ja lopulta pyörä saatiin kasaan ja tulille.
Jonkin asteinen helpotuksen huokaus oli havaittavissa kun Pannari käynnistyi ja tuntui olevan toimintakuntoinen, vaikka kukaan meistä ei hetkeäkään epäillyt eikö pyörää saataisi kasaan, ei edes silloin kuin kaikki kahdeksan kättä oli kiinnittämässä kaasarin kopan kumikurkkuja
Sekään että pyörä höyrysi kuin turkkilainen sauna ja kunnolla lämmettyään lorotti kuin buudeli lyhtypylväällä ei horjuttanut uskoa Hondaan, vain yksi rosteri klemmari lisää ja homma oli taas hallinnassa. Että voi olla moottoripyörän korjaaminen jännä ja hauska harrastus
Vain yksi oli joukosta poissa, mutta hänkin sai osuutensa hoidettua ja tarvikelähetyksen toimitettua. Kiitos ja kumarrus Mopomiehelle länsirannikolle.
Mustia letkuja ruuvattiin pyörään kiinni joka puolelle
ja lopulta pyörä saatiin kasaan ja tulille.
Jonkin asteinen helpotuksen huokaus oli havaittavissa kun Pannari käynnistyi ja tuntui olevan toimintakuntoinen, vaikka kukaan meistä ei hetkeäkään epäillyt eikö pyörää saataisi kasaan, ei edes silloin kuin kaikki kahdeksan kättä oli kiinnittämässä kaasarin kopan kumikurkkuja
Sekään että pyörä höyrysi kuin turkkilainen sauna ja kunnolla lämmettyään lorotti kuin buudeli lyhtypylväällä ei horjuttanut uskoa Hondaan, vain yksi rosteri klemmari lisää ja homma oli taas hallinnassa. Että voi olla moottoripyörän korjaaminen jännä ja hauska harrastus
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- RST-ahteri
- Viestit: 565
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 23:45
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Lopun alkua
Hyvä että huumoria riittää. Pannarin V4 on aika tiukka paketti, 1300:ssa on aika samanlainen hässäkkä. Olen aina hieman ihmetellyt japanilaista insinööriä => eikö jäähdytystä olisi saanut toimimaan mitenkään pienemmällä kumiputkien määrällä ? Scaniassa on jäähdyttimestä yksi putki lohkoon ja toinen putki vesipumppuun ja hyvin pelaa Se onkin ruottalaisten suunnittelema ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily - eikä sekään ole kovin tärkeää
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Lopun alkua
Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
Re: Lopun alkua
Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin ylimääräisiksi jääneistä osista saanee kasattua kaikkea kivaa - ehkä hyödyllistäkin - kun vain mielikuvitusta riittää.IppuMan kirjoitti:Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lopun alkua 201 135km
Pannari on kasassa ja uusi eturengas viimeisteli viikon puuhastelun.
Rutistus oli melkoinen ja kiitoksia kaikille siihen osallistuneille. Nyt sitten jännitetään kuinka pitkälle Honda kestää.
Testin alkuperäisen määritelmän mukaan ajohanskat olisi jo laitettu naulaan. Alkuperäisellä budjetilla ja tekemällä vain huolto-ohjelman mukaiset huollot Pannari olisi nyt talliruusu, millä ei olisi asiaa liikenteeseen. Tästä ensimmäisestä osuudesta pitää kirjoittaa jonkinlainen väliraportti miten pitkälle ja millaisin panoksin tänne päästiin.
Onneksi kerholaisten joukossa on paljon niitä, jotka todella ovat sitä mieltä että moottoripyörät ovat tehty ajettaviksi on Pannarin kunnostukseen löytynyt lahjoittajia ja vapaaehtoisia sitä korjaamaan, joten Pannari on taas ajossa.
Rutistus oli melkoinen ja kiitoksia kaikille siihen osallistuneille. Nyt sitten jännitetään kuinka pitkälle Honda kestää.
Testin alkuperäisen määritelmän mukaan ajohanskat olisi jo laitettu naulaan. Alkuperäisellä budjetilla ja tekemällä vain huolto-ohjelman mukaiset huollot Pannari olisi nyt talliruusu, millä ei olisi asiaa liikenteeseen. Tästä ensimmäisestä osuudesta pitää kirjoittaa jonkinlainen väliraportti miten pitkälle ja millaisin panoksin tänne päästiin.
Onneksi kerholaisten joukossa on paljon niitä, jotka todella ovat sitä mieltä että moottoripyörät ovat tehty ajettaviksi on Pannarin kunnostukseen löytynyt lahjoittajia ja vapaaehtoisia sitä korjaamaan, joten Pannari on taas ajossa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri