Lopun alkua

2012 Rautaperse® Kestotestin keskustelu käydään täällä.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Tässä näkyy syy matkan keskeytykseen
Kuva
Mikä halkaisi letkun jää arveluiden varaan, eikö jäähdyttimen korkki päästä painetta pois vai nostiko uusi vuotamaton syyläri paineet putkissa niin koviksi ettei 22vuotta nuori putki kestänyt?
Pannarin kaasuttimet olivat uuden näköiset mutta ilmeisesti 22vuotta alumiiniin hapettuneet pultit eivät lähteneet käsivoimin aukeamaan.
Kuva
Pannarin sisukset on niin tiivisti pakattu ettei letkuja saa vaihdettua ilman suurehkoa purkamista. :evil:
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Lisää käsiä Pannrin sisuksiin ja alkoi osat irtoamaan.
Kuva
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Pekka Autio
Jaloteräskankku
Viestit: 914
Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
Kerho: mp69
Viesti:

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Pekka Autio »

Ilmeisesti minun puhelinkonsultaatiosta oli jotain pientä apua..jos nyt ei muuhun niin uskon vahvistamiseen :D
Honda GL 1800 Goldwing
Zoltan
Timanttiperse
Viestit: 2724
Liittynyt: 23 Touko 2009, 22:46
Kerho: Diamond

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Zoltan »

Tuntemattomilla vesillä tarvitaan uskon vahvistusta.........Kiitos siitä :) Suurensimme soiton jälkeen vääntövarsia ja tulosta alkoi tulla .
Hieno laji , aina olen tykännyt !




Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Kaasari saatiin irti ja vesiletkut sen ympäriltä tulivat näkyville ja saatiin irti.
Kuva
Pyörä on nyt aika rujon näköinen laite.
Samalla jouduttiin irrottamaan paljon muutakin pientä mikä pitäisi osata kasata takaisin kun tarvittavat osat saadaan hankittua.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Korjausmiehistö saapuu paikalle laskevan auringon myötä
Kuva
Vain yksi oli joukosta poissa, mutta hänkin sai osuutensa hoidettua ja tarvikelähetyksen toimitettua. Kiitos ja kumarrus Mopomiehelle länsirannikolle.
Mustia letkuja ruuvattiin pyörään kiinni joka puolelle
Kuva
ja lopulta pyörä saatiin kasaan ja tulille.
Kuva
Jonkin asteinen helpotuksen huokaus oli havaittavissa kun Pannari käynnistyi ja tuntui olevan toimintakuntoinen, vaikka kukaan meistä ei hetkeäkään epäillyt eikö pyörää saataisi kasaan, ei edes silloin kuin kaikki kahdeksan kättä oli kiinnittämässä kaasarin kopan kumikurkkuja :oops:
Sekään että pyörä höyrysi kuin turkkilainen sauna ja kunnolla lämmettyään lorotti kuin buudeli lyhtypylväällä ei horjuttanut uskoa Hondaan, vain yksi rosteri klemmari lisää ja homma oli taas hallinnassa. Että voi olla moottoripyörän korjaaminen jännä ja hauska harrastus :D
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Juha Helin
RST-ahteri
Viestit: 565
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 23:45
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Juha Helin »

Hyvä että huumoria riittää. Pannarin V4 on aika tiukka paketti, 1300:ssa on aika samanlainen hässäkkä. Olen aina hieman ihmetellyt japanilaista insinööriä => eikö jäähdytystä olisi saanut toimimaan mitenkään pienemmällä kumiputkien määrällä ? Scaniassa on jäähdyttimestä yksi putki lohkoon ja toinen putki vesipumppuun ja hyvin pelaa :lol: Se onkin ruottalaisten suunnittelema ...
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily - eikä sekään ole kovin tärkeää
Ismo Mannila
Jaloteräskankku
Viestit: 2078
Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
Kerho: TFMK

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Ismo Mannila »

Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Jouoksa
Jaloteräskankku
Viestit: 1711
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 17:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Lopun alkua

Viesti Kirjoittaja Jouoksa »

IppuMan kirjoitti:Hienoa että projekti on edennyt onnistuneesti.
Jäikö tälle päivälle enää mitään kasattavaa?
Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin ylimääräisiksi jääneistä osista saanee kasattua kaikkea kivaa - ehkä hyödyllistäkin - kun vain mielikuvitusta riittää.
Timo Räisänen
Jaloteräskankku
Viestit: 4105
Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
Kerho: IBAF
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lopun alkua 201 135km

Viesti Kirjoittaja Timo Räisänen »

Pannari on kasassa ja uusi eturengas viimeisteli viikon puuhastelun.
Kuva
Rutistus oli melkoinen ja kiitoksia kaikille siihen osallistuneille. Nyt sitten jännitetään kuinka pitkälle Honda kestää.
Kuva
Testin alkuperäisen määritelmän mukaan ajohanskat olisi jo laitettu naulaan. Alkuperäisellä budjetilla ja tekemällä vain huolto-ohjelman mukaiset huollot Pannari olisi nyt talliruusu, millä ei olisi asiaa liikenteeseen. Tästä ensimmäisestä osuudesta pitää kirjoittaa jonkinlainen väliraportti miten pitkälle ja millaisin panoksin tänne päästiin.
Onneksi kerholaisten joukossa on paljon niitä, jotka todella ovat sitä mieltä että moottoripyörät ovat tehty ajettaviksi on Pannarin kunnostukseen löytynyt lahjoittajia ja vapaaehtoisia sitä korjaamaan, joten Pannari on taas ajossa.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Vastaa Viestiin