Kirjoittaja WesaH » 17 Syys 2012, 18:53
1. Päivä
Ajatuksena oli minimoida pysähdykset. Suomessa oli yksi ja Ruotsissa kolme välitankkausta. Alussa oli kuivaa 700 km ja lopussa 300 eli keskivaiheilla satoi 700 km. Kierroslukumittarin taustavalo alkoi vilkkua, mutta valo toimii jälleen pyörän kuivuttua. Oulun pohjoispuolella huomasin takana ajaneen pyörän, joka ei tullut Ruotsin puolelle. Pikainen ajatus kävi mielessä että olisiko ollut joku IBAlainen. Asia kuitenkin unohtui kun seurasin sään kehitystä. Kuten tältä juttusäikeeltä voi lukea niin kyllä siellä perässä aja tiesi ketä seurasi. Pahoittelen etten ollut suunnitellut Suomen puolelle muita kuin Pyhäjärven stopin. Kaikkiaan 6 kuittia.
2. Päivä
Aamusta ajo oli tahmeaa. Göteborgissa oli TomTomissa väärä huoltamo ja oikealta huoltamolta en saanut bensaa. Tulostui sentään 0-kuitti. Sitten huomasin tuulilasin kiinnitysruuvin pudonneen.Tuulilasin yläosasta säätöpultti tilalle ja nippari säätöpultin tilalle. Illasta ajo kulki hyvin ja liikennettäkin oli vähän. Saksassa pääsi välillä ajamaan oman mielen mukaan. Siitä taas seurasi useita tankkauksia kun tuntui, että tankki tyhjeni pika vauhtia. Todellisuudessa ei se tankki ollutkaan sitten niin tyhjä. Kaikkiaan 10 kuittia.
3. Päivä
Aloitin ennen 2. Päivän aloitusta ja otin varuilta uuden aloituskuitin sekä ajoin puuttuvat km:t Kaunasista Vilnan suuntaan. Minun pitää näköjään kerrata säännöt ajatuksen kanssa. Meni se aloitus- ja lopetusajan "liukuma" miten tahansa niin pitäisi löytyä oikeat ajat ja matkat. Tarkastuksessa sen sitten näkee miten käy. Puolan rajan jälkeen jäähdytysnestettä tuli reilusti ylivuotoputkesta kun moottori kävi tyhjäkäyntiä hetken kovan ajon jälkeen. Zoltan soitteli matkan varrelta ja yritimme morjestaa ja vaihtaa pulttilaatikkoa vauhdista, mutta eipä huomattu toisiamme Varsovan laitamilla. Berliini - Varsova moottoritie on jo nyt nopea vaikka ei ole vielä valmis Varsovan päästä. Sunnuntai oli lisäksi liikenteellisesti hiljainen, joten lopussa piti "tuhlata" aikaa. Virossa harjoittelin hidasajoa eli ajoin sujuvasti 10-20 km/h alle rajoituksen. Nautinnollista ajoa tyhjällä tiellä, sydänyöllä kunhan siihen tottui. Tallinnassa olin vähän jälkeen klo 5. Välillä Puolassa, Liettuassa ja Latviassa ajaminen oli varsinaista ura-ajoa. Tosin odotin vähän pahempaa. Laivalla huolellinen pyörän sidonta omatoimisesti, henkilökuntaa asia ei kiinnostanut. Kaikkiaan 10 kuittia.
Nyt on paperityötkin tehty ja jatko on tarkastajan murheena.
Kiitos matkaa seuranneille ja kannustaneille.
Wesa