Moottoripyörämatka Vaalimaa-Wladivostok-Nuijamaa
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Perillä Vladivostokissa !
Onnea Juhat.
Tavoitteeksi voisi ottaa itsellekin. Ei kyllä Pannarilla.
Ja Helinille iso kypärä Pannarin kuskaamisesta perille.
Enää puolet matkasta jäljellä.
Tavoitteeksi voisi ottaa itsellekin. Ei kyllä Pannarilla.
Ja Helinille iso kypärä Pannarin kuskaamisesta perille.
Enää puolet matkasta jäljellä.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- IBAF hallitus
- Viestit: 75
- Liittynyt: 06 Touko 2009, 08:58
- Kerho: ASMPK IBAF
- Paikkakunta: Alavus
Re: Perillä Vladivostokissa !
Juha V. viestitteli päivän olleen rennon. Mm. tutustuttu paikallisiin motoristeihin. Rivienvälistä oli luettavissa halu tienpäälle No,moottoripyörähän tykkää kun sillä ajetaan
-
- RST-ahteri
- Viestit: 565
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 23:45
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Perillä Vladivostokissa !
Eilen päätettiin että otetaan vielä yksi päivä rennosti ja panostetaan tuliaisten ostoon kotiväelle.
Eilen huollettiin pyöriä. Meillä oli minun työkaverin kaverin valmiiksi katsoma paikka, nimeltään Raider. Yritimme soittaa aamusta mutta ei vastattu ja päätimme sitten vaan ajaa paikanpäälle 7 km hotellilta. Asentaja oli paikalla 09:15 kun saavuimme, mutta ei osannut yhtään englantia. Kertoi kuitenkin käsillään että paikan chef saapuu 10:00 jolloin paikka aukeaa. On muuten auki joka päivä: ark 10:00 - 20:00 ja viikonloppuna 10:00 - 18:00. Kun vetäjä saapui, katsottiin hinnat: öljyt (Motul), suodatin (Bemun filtteri oli ihan hyllykamaa) ja rengasvaihdot (ihan viimeisen päälle kone pojilla, ja tasapainoitus)). Englanti oli vähän hakusessa, mutta käsillä ja Google-translaattorilla asiat saatiin selväksi. Pesupaikkaa heillä ei ollut mutta 50 m päästä löytyi selainenkin. Aloitettiin pesulla eli korkeapainepesurilla kaveri pesi molemmat pyörät, yht 200 ruplaa eli 4 euroa. Sen jälkeen monttööri otti käsittelyyn Gessun: vaihtoi renkaat ja öljyt. Nuorempi asentaja tuli töihin vähän myöhemmin ja otti käsittelyyn minun Pannarin. Korjaamo oli ihan moderni, kuin mikä tahansa suomalainen paja. Siellä oli myös kymmenenkunta pyörää, joista suurin osa oli kuulemma "omistajan" pyöriä (häntä emme koko aikana nähneet). Monenmoista kaveria siinä pörräsi päivän mittaan ja ihmettelivät että "sieltäkö saakka ajoitte parissa viikossa". Työ maksoi 2.200 ruplaa per pyörä (45 e), öljyt 3800 rupla 4L (80e, vähän kalliit oli). Päivän mittaan kovasti meidän kanssa jutustelut myyntiheppu houkutteli että tulkaa illalla heidän klubille tai lähdetään vaikka ajelemaan. Vaihdettiin puhelinnumeroja ja Juha viritteli Whatup:t toimimaan. Sovittiin että he tulee 18:00 - 20:00 hakemaan.
Illalla ei ketään ensin näkynyt, mutta sitten hotellin pihaan kaartoi tuliterä mustanpuhuva Toyota Landcruiser V8 maasturi ja kukas muu se sieltä tuli kuin Venajän Samurait moottorikerhon Vladivostokin osaston presidentti Well. Varsin tunnettu kaveri, respan tytötkin selvästi hätkähti että "onko nuo finskit tuon kavereita". Käteltiin ja halailtiin ja kyytiin. Poppi soi autossa ja erittäin vauhdikkaasti meidät ajettiin klubitalolle 10 km päähän. Klubilla oli 20 henkeä ja lisää tuli pikku hiljaa, Oli jonkun synttärit tai muut juhlat koska kynttiläkakkua siinä sammuteltiin. Dagestan konjakkia tuli muovimuki eteen ja teetä/kahvia/kakkua/suolaista oli tarjolla. Englanti oli hieman hakusessa mutta yksi poika ja toinen tyttö osasivat riittävästi ja tulkkasivat. Yhdellä kaverilla oli Pannari, hänen kanssaan turistiin aika paljon. Toinen oli Mongolian kiertänyt endurolla kolmeen kertaan, hänellä oli juuri siihen tarkoitukseen rakennettu 250 Yammu. Stereoita testailtiin: Honda 1800 Shadow:ssa oli aika mahtava vehkeet. Kaiken kruunasi "pornovalot", jotka valaisi koko pyörän alustaa. Pari kolme tuntia siinä meni ja oltiin valmiita palaamaan kaupunkiin. He järjesti meille todella unohtumattoman elämyksen:
- eteen järjestettiin 6-8 pyörää
- sitten maasturi ja me siellä takapenkillä, Well kuskina ja poppi soi
- taakse toiset 4-5 pyörää
- tällä ""saattueella" ajettiin läpi iltavalaistun kaupungin ihan keskeltä
- risteyksissä yksi kaveri Suzukillaan pysäytti muun liikenteen tarpeen tullen, hätävilkut päällä !
==> meitä tuotiin kuin valtiovieraita mustalla autolla !!!
Koko porukka kokoontui hotellin eteen, käteltiin jokainen ja otettiin läjä yhteiskuvia. Tämä elämys ei kyllä unohdu koskaan mielestä.
Eilen huollettiin pyöriä. Meillä oli minun työkaverin kaverin valmiiksi katsoma paikka, nimeltään Raider. Yritimme soittaa aamusta mutta ei vastattu ja päätimme sitten vaan ajaa paikanpäälle 7 km hotellilta. Asentaja oli paikalla 09:15 kun saavuimme, mutta ei osannut yhtään englantia. Kertoi kuitenkin käsillään että paikan chef saapuu 10:00 jolloin paikka aukeaa. On muuten auki joka päivä: ark 10:00 - 20:00 ja viikonloppuna 10:00 - 18:00. Kun vetäjä saapui, katsottiin hinnat: öljyt (Motul), suodatin (Bemun filtteri oli ihan hyllykamaa) ja rengasvaihdot (ihan viimeisen päälle kone pojilla, ja tasapainoitus)). Englanti oli vähän hakusessa, mutta käsillä ja Google-translaattorilla asiat saatiin selväksi. Pesupaikkaa heillä ei ollut mutta 50 m päästä löytyi selainenkin. Aloitettiin pesulla eli korkeapainepesurilla kaveri pesi molemmat pyörät, yht 200 ruplaa eli 4 euroa. Sen jälkeen monttööri otti käsittelyyn Gessun: vaihtoi renkaat ja öljyt. Nuorempi asentaja tuli töihin vähän myöhemmin ja otti käsittelyyn minun Pannarin. Korjaamo oli ihan moderni, kuin mikä tahansa suomalainen paja. Siellä oli myös kymmenenkunta pyörää, joista suurin osa oli kuulemma "omistajan" pyöriä (häntä emme koko aikana nähneet). Monenmoista kaveria siinä pörräsi päivän mittaan ja ihmettelivät että "sieltäkö saakka ajoitte parissa viikossa". Työ maksoi 2.200 ruplaa per pyörä (45 e), öljyt 3800 rupla 4L (80e, vähän kalliit oli). Päivän mittaan kovasti meidän kanssa jutustelut myyntiheppu houkutteli että tulkaa illalla heidän klubille tai lähdetään vaikka ajelemaan. Vaihdettiin puhelinnumeroja ja Juha viritteli Whatup:t toimimaan. Sovittiin että he tulee 18:00 - 20:00 hakemaan.
Illalla ei ketään ensin näkynyt, mutta sitten hotellin pihaan kaartoi tuliterä mustanpuhuva Toyota Landcruiser V8 maasturi ja kukas muu se sieltä tuli kuin Venajän Samurait moottorikerhon Vladivostokin osaston presidentti Well. Varsin tunnettu kaveri, respan tytötkin selvästi hätkähti että "onko nuo finskit tuon kavereita". Käteltiin ja halailtiin ja kyytiin. Poppi soi autossa ja erittäin vauhdikkaasti meidät ajettiin klubitalolle 10 km päähän. Klubilla oli 20 henkeä ja lisää tuli pikku hiljaa, Oli jonkun synttärit tai muut juhlat koska kynttiläkakkua siinä sammuteltiin. Dagestan konjakkia tuli muovimuki eteen ja teetä/kahvia/kakkua/suolaista oli tarjolla. Englanti oli hieman hakusessa mutta yksi poika ja toinen tyttö osasivat riittävästi ja tulkkasivat. Yhdellä kaverilla oli Pannari, hänen kanssaan turistiin aika paljon. Toinen oli Mongolian kiertänyt endurolla kolmeen kertaan, hänellä oli juuri siihen tarkoitukseen rakennettu 250 Yammu. Stereoita testailtiin: Honda 1800 Shadow:ssa oli aika mahtava vehkeet. Kaiken kruunasi "pornovalot", jotka valaisi koko pyörän alustaa. Pari kolme tuntia siinä meni ja oltiin valmiita palaamaan kaupunkiin. He järjesti meille todella unohtumattoman elämyksen:
- eteen järjestettiin 6-8 pyörää
- sitten maasturi ja me siellä takapenkillä, Well kuskina ja poppi soi
- taakse toiset 4-5 pyörää
- tällä ""saattueella" ajettiin läpi iltavalaistun kaupungin ihan keskeltä
- risteyksissä yksi kaveri Suzukillaan pysäytti muun liikenteen tarpeen tullen, hätävilkut päällä !
==> meitä tuotiin kuin valtiovieraita mustalla autolla !!!
Koko porukka kokoontui hotellin eteen, käteltiin jokainen ja otettiin läjä yhteiskuvia. Tämä elämys ei kyllä unohdu koskaan mielestä.
- Liitteet
-
- Oikealla on presidentti Well
- WP_20140602_046.jpg (170.2 KiB) Katsottu 6360 kertaa
-
- Oikealla pitkä poika tulkkasi
- WP_20140602_067.jpg (196.42 KiB) Katsottu 6360 kertaa
-
- Meidän "diplomaattiauto"
- WP_20140602_068.jpg (166.56 KiB) Katsottu 6360 kertaa
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily - eikä sekään ole kovin tärkeää
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4105
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Perillä Vladivostokissa !
Juuri noiden kokemusten takia kannattaa lähteä reissuun. On kiikkustuolissa muutakin muisteltavaa kuin Veijon baarin tarinat.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 25 Syys 2009, 09:12
- Kerho: TFMK
Re: Perillä Vladivostokissa !
Suuressa maassa on komeat kuviot.
Lepäilyä ja taas tienpäälle kohti kotia.
Minä olen vasta lähdössä kohden etelää.
Lepäilyä ja taas tienpäälle kohti kotia.
Minä olen vasta lähdössä kohden etelää.
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
- IBAF hallitus
- Viestit: 75
- Liittynyt: 06 Touko 2009, 08:58
- Kerho: ASMPK IBAF
- Paikkakunta: Alavus
Re: Perillä Vladivostokissa !
Onnea seuraaville kahdelle viikolle ja tulkaa ehjänä sieltä pois!!!
Re: Perillä Vladivostokissa !
Huolto tosiaan sujunut hyvin ja renkaat vaihdettiin myös vaikka niillä olisi vielä ajanut vaikka takaisin,mutta ylimääräistä kuormattavaa haluttiin saada pois. Tuohan se myöskin varmuutta paluumatkalle . Takaisin päin ajettaessa kiertävä kaukaa muutaman isomman kaupungin ja taas vastavuoroisesti poikkeavat sellaisiin missä eivät käyneet tulomatkalla jotta saa sanoa"käyty on sielläkin".
Lupasivat lähteä hyvissä ajoin jotta välttävät Wladivostokin aamuruuhkan.Spotti varmaankin tulilla jo ennen puoltayötä .
Lupasivat lähteä hyvissä ajoin jotta välttävät Wladivostokin aamuruuhkan.Spotti varmaankin tulilla jo ennen puoltayötä .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
-
- Timanttiperse
- Viestit: 5001
- Liittynyt: 12 Maalis 2009, 08:32
- Kerho: RaMP ry, IBA Finland
- Paikkakunta: Turku
Re: Perillä Vladivostokissa !
Moi!
Paluumatkan voisi tehdä esierkiksi Jekatarinburgin, Permin ja edelleen Vologdan kautta:
https://www.google.fi/maps/dir/Vladivos ... 333!2d60.6
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jekaterinburg
-Harri.mopomies-
Paluumatkan voisi tehdä esierkiksi Jekatarinburgin, Permin ja edelleen Vologdan kautta:
https://www.google.fi/maps/dir/Vladivos ... 333!2d60.6
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jekaterinburg
-Harri.mopomies-
-1 156 545 km (01/06/83 - 10/03/24)-
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
*Mile Eater Diamond 2020*
-IBAF Driver 229 894 km (03/06/00 - 17/07/22)-
-IBAF Passenger 1 640 km ( 24/07/12)-
S-DK-D-PL-DDR-CS-A-FL-CH-F-E-AND-CZ-N-NL-B-L-I-V-RSM-MC-GB-IRL-GR-TR-BG-RO-SK-LT-LV-EST-SLO-HR-BIH-RUS-BY-SCG-MK-AL-UA-SRB-MNE-GBZ-MA-P-M-MD-TN-KZ-KS-TJ-UZ-RKS-CY-IS-FR-GE-AM-AZ-GBJ-GBG-MGL-DZ-?
IBAF member 14
IBA member 7119
-
- Kuuraperse
- Viestit: 456
- Liittynyt: 04 Joulu 2009, 14:46
- Kerho: Dusty Wobbls
- Paikkakunta: Joroinen
Re: Perillä Vladivostokissa !
harrimopomies kirjoitti:Moi!
Paluumatkan voisi tehdä esierkiksi Jekatarinburgin, Permin ja edelleen Vologdan kautta:
https://www.google.fi/maps/dir/Vladivos ... 333!2d60.6
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jekaterinburg
-Harri.mopomies-
Ishim - Tymen - Yekaterinaburg- Perm - Kirov - Sharya - Vologda - St.Petersburg pohjoinen reitti (pun) on 150km lyhyempi ja liikennetä huomattavasti vähemmän, kuin M5 / M7 teillä.
Kaikki kaupungitkin voi ohittaa, jos ei halua keskustaan mennä
Life isn't about how to survive the storm...But how to dance in the rain!
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Twenty grand and twenty miles is not an adventure!
APRILA ETV 1000, ISO ELUKKA 660 RR, ELUKKA 640, KTM 450 RR, SUZUKI SI, APRILA SR 50, POLARIs 450
Re: Lähdetty Vladivostokista !
18. päivä. Paluumatka alkanut . Spotti tulille 23:00
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo