IBA Scandinavian Rally 2015
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
- Kerho: IBAF
IBA Scandinavian Rally 2015
Aivan oikein 2015.
On aika alkaa valmistautumaan ensi vuoden IBA Skandinavian ralliin, joka ajetaan Suomessa. Jotta saisimme järjestettyä laadukkaan rallin tarvitaan osallistumista laajalta joukolta jäseniä. Tällaisen tapahtuman tekeminen ei onnistu yhdeltä eikä kahdelta henkilöltä.
Pyytäisin ehdotuksia bonuspaikoiksi kaikilta kerhon jäseniltä. Paikaksi kelpaa mikä tahansa selkeästi tunnistettava paikka, joka on saavutettavissa moottoripyörällä ja jonka voi kuvata siten että kuvaan saa mielellään moottoripyörän mukaan.
Ehdotuksesi voit tehdä ottamalla kuvan paikasta ja kertomalla sen koordinaatit ja/tai osoitteen ja/tai lähettämällä navigaattoriin tallentamasi kuvauspaikan sähköpostiosoitteeseen ralli@ibafinland.fi. Jos kamerasi tai kännykkäsi tallentaa kuvaan paikan koordinaatit erinomaista mutta kerro siitä erikseen että niitä osataan etsiä.
Kuvissa soisin olevan jotain perisuomalaista tai moottoripyöräilyyn liittyvää tai motoristeja kiinnostavaa, mutta ehkä kannattaa välttää kaikkein tunnetuimpia maamerkkejä, koska ne ovat jo käytetty ralleissa, toki mitään paikkaa ei ennalta pois suljeta. Myös paikat, jotka ovat hienojen ajoreittien varrella ovat erittäin tervetulleita. Kohde voi myös olla pieni tai muuten hiukan hankalasti havaittavissa mikä lisää haastetta itse kisassa löytää paikka. Jos paikalle on jotain rajoituksia pääsyn suhteen, aika, reitti yms kerro siitä. Kannattaa ehkä myös miettiä onko ko. paikka vielä tallella ensi kesänä.
Rallin suunnittelijaryhmää ei ole vielä valittu mutta jos tunnet kiinnostusta aiheeseen laita viestiä samaan sähköpostiosoitteeseen. Kuvien lähettäminen ei sulje lähettäjää pois rallista mutta suunnitteluryhmään osallistuvat eivät voi osallistua itse tapahtumaan kisaajina.
On aika alkaa valmistautumaan ensi vuoden IBA Skandinavian ralliin, joka ajetaan Suomessa. Jotta saisimme järjestettyä laadukkaan rallin tarvitaan osallistumista laajalta joukolta jäseniä. Tällaisen tapahtuman tekeminen ei onnistu yhdeltä eikä kahdelta henkilöltä.
Pyytäisin ehdotuksia bonuspaikoiksi kaikilta kerhon jäseniltä. Paikaksi kelpaa mikä tahansa selkeästi tunnistettava paikka, joka on saavutettavissa moottoripyörällä ja jonka voi kuvata siten että kuvaan saa mielellään moottoripyörän mukaan.
Ehdotuksesi voit tehdä ottamalla kuvan paikasta ja kertomalla sen koordinaatit ja/tai osoitteen ja/tai lähettämällä navigaattoriin tallentamasi kuvauspaikan sähköpostiosoitteeseen ralli@ibafinland.fi. Jos kamerasi tai kännykkäsi tallentaa kuvaan paikan koordinaatit erinomaista mutta kerro siitä erikseen että niitä osataan etsiä.
Kuvissa soisin olevan jotain perisuomalaista tai moottoripyöräilyyn liittyvää tai motoristeja kiinnostavaa, mutta ehkä kannattaa välttää kaikkein tunnetuimpia maamerkkejä, koska ne ovat jo käytetty ralleissa, toki mitään paikkaa ei ennalta pois suljeta. Myös paikat, jotka ovat hienojen ajoreittien varrella ovat erittäin tervetulleita. Kohde voi myös olla pieni tai muuten hiukan hankalasti havaittavissa mikä lisää haastetta itse kisassa löytää paikka. Jos paikalle on jotain rajoituksia pääsyn suhteen, aika, reitti yms kerro siitä. Kannattaa ehkä myös miettiä onko ko. paikka vielä tallella ensi kesänä.
Rallin suunnittelijaryhmää ei ole vielä valittu mutta jos tunnet kiinnostusta aiheeseen laita viestiä samaan sähköpostiosoitteeseen. Kuvien lähettäminen ei sulje lähettäjää pois rallista mutta suunnitteluryhmään osallistuvat eivät voi osallistua itse tapahtumaan kisaajina.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
-
Ismo Mannila
- Jaloteräskankku
- Kerho: TFMK
Re: IBA Scandinavian Rally 2015
Lieventäisin ehdotuksen ilmoittamista siten että jos netistä on saatavilla kuva/kuvaus paikasta tai muuten on kuva/paikka tiedossa, mutta ei pääse siellä käymään ottamassa kuvaa, niin paikasta voi silti lähettää ehdotuksen.Timo Räisänen kirjoitti: Pyytäisin ehdotuksia bonuspaikoiksi kaikilta kerhon jäseniltä. Paikaksi kelpaa mikä tahansa selkeästi tunnistettava paikka, joka on saavutettavissa moottoripyörällä ja jonka voi kuvata siten että kuvaan saa mielellään moottoripyörän mukaan.
Ehdotuksesi voit tehdä ottamalla kuvan paikasta ja kertomalla sen koordinaatit ja/tai osoitteen...
esim. Suomen Moottoripyörämuseo
http://www.moottoripyoramuseo.fi
Veistämönkatu 1
Niemen satama-alue
15140 Lahti
61.008579, 25.650694
Honda ST 1100, Kawa KLE 500, BMW F650 GS, MG 750 Nevada Club, Tunturi Poni
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
Ismo Mannila
- Jaloteräskankku
Ei laiteta tänne näitä ehdotuksia, vaan sähköpostilla ralli@ibafinland.fi.
Minun oli esimerkki siitä miten ehdotuksen voisi laittaa vaikka ei käy paikalla.
Suunnitteluryhmä päättää ja kommentoi asiaa tarkemmin.
Minun oli esimerkki siitä miten ehdotuksen voisi laittaa vaikka ei käy paikalla.
Suunnitteluryhmä päättää ja kommentoi asiaa tarkemmin.
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
Ismo Mannila
- Jaloteräskankku
Kävin ottamassa John Youngilta (ET2014 kisan 3. ja mukana IBAF rallyssa 2013) nimmarin todistajalomakkeesen aamulla ennen lähtöä.
Kun kyselin ensivuoden IBAF ralliin osallistumisesta, niin kertoi että heiltä tulee tiimi mukaan ja he näyttävät että kotikenttäetu Suomessa ei ole niin merkitsevä kuin viime vuonna näytti olevan
Hän oli mielissään että Suomen Rally perinne saa jatkoa ja että Suomesta oli osallistujia nyt ET2014 tapahtumassa mukana.
Joten ensi vuonna on vieraita ainakin Englannista tulossa mukaan.
Kun kyselin ensivuoden IBAF ralliin osallistumisesta, niin kertoi että heiltä tulee tiimi mukaan ja he näyttävät että kotikenttäetu Suomessa ei ole niin merkitsevä kuin viime vuonna näytti olevan
Hän oli mielissään että Suomen Rally perinne saa jatkoa ja että Suomesta oli osallistujia nyt ET2014 tapahtumassa mukana.
Joten ensi vuonna on vieraita ainakin Englannista tulossa mukaan.
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
Ismo Mannila
- Jaloteräskankku
Sähköpostiin EI LAITETA liitteeksi kuvia kohteista.Ismo Mannila kirjoitti:Ei laiteta tänne näitä ehdotuksia, vaan sähköpostilla ralli@ibafinland.fi.
Jos kuvia on, niin niiden toimittamisesta pitää sopia erikseen, tai kuvat johonkin julkipalveluun ja sähköpostiin linkki kuviin.
Nyt postilaatikko oli pärähtänyt täyteen kun sinne oli lähetetty 11 kuvaa, yhteensä 42MB ja postillatikon koko on 10MB!!
Noin yleisenä sähköposti-etikettinä! Älää lähettäkö kennellekään kysymättä pakettia kuvista sähköpostiin.
Minua henkilökohtaisesti häiritsee saada isoja kuvatiedostoja sähköpostiiin. Sitten kun erehtyy
avaamaan sähköpostin puhelimella, niin siinähän ihmetellään mikä jumittaa ja bittejä virtaa puolin ja toisin.
Ja isolla osalla on kuitenkin vielä rajoitettu sähköpostilaatikon koko, joka täytyy helposti isosta kuvapaketista.
Kiitos kaikille ehdotuksista lähettäneille ja lisää saa lähettää.
Mile Eater Member
Mile Eater Member
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
Ei mitään hätää, kaikki ralli at ibafinland sähköpostissa olleet viestit ovat tulleet perille. Jos joku on lähettänyt sähköpostia ko. osoitteeseen ja saanut herjan niin nyt voi lähettää uudestaan tai lähettää kuvat suoraan timo.raisanen(at)ibafinland.fi osoitteeseen. Itse teen niin että ennen suurten kuvamäärien lähetystä lähetän pelkän viestin että seuraavissa maileissa on sitten tuhdisti tavaraa jotta vastaan ottaja voi reagoida mitä niiden kanssa tekee. Ralli postilaatikko on nyt tyhjennetty joten sinnekin taas mahtuu tavaraa.
Oman kännykkääni olen konfannut siten ettei se lue liitteitä sisään vaan ne pitää erikseen ladata niin mobiilidata ei tukehdu pullaan.
Kiitoksia kaikille kohdepaikkoja ehdottaneille ja ehdotuksia tarvitaan vielä LISÄÄ.
Oman kännykkääni olen konfannut siten ettei se lue liitteitä sisään vaan ne pitää erikseen ladata niin mobiilidata ei tukehdu pullaan.
Kiitoksia kaikille kohdepaikkoja ehdottaneille ja ehdotuksia tarvitaan vielä LISÄÄ.
Näinhän se on, että ei riitä että ehdottaa, vaan se on tehtävä oikein:)... Minua saa syyttää e-mailin tukkimisesta - jälleen kerran - juuri kun ehdin olla iloinen iPhonen hyvästä kuva laadusta.
En käytä kuva-albumeita, en ole somessa, en haluasi laittaa IBAn kuvapalvelimellekaan, koska silloinhan ne eivät olisi enää yllätys ensi kesänä.
Mitä siis teen? Poltanko rompulle, tai miksi niitä kutsutaan, ja lähetän postissa...
Eikö sinne sähköpostiin saa enemmän tilaa? Kaikki kehuu että muisti on nykyisin halpaa.
Tavoitteena lienee saada ainakin parisataa bonuspaikkaa, mahdollisimman pian tänä syksynä, ja kuvia niistä, se vaatii serveri tilaa ja ennenkaikkea aktiivisuutta jokaisen paikkakunnan ibalaisilta!
En käytä kuva-albumeita, en ole somessa, en haluasi laittaa IBAn kuvapalvelimellekaan, koska silloinhan ne eivät olisi enää yllätys ensi kesänä.
Mitä siis teen? Poltanko rompulle, tai miksi niitä kutsutaan, ja lähetän postissa...
Eikö sinne sähköpostiin saa enemmän tilaa? Kaikki kehuu että muisti on nykyisin halpaa.
Tavoitteena lienee saada ainakin parisataa bonuspaikkaa, mahdollisimman pian tänä syksynä, ja kuvia niistä, se vaatii serveri tilaa ja ennenkaikkea aktiivisuutta jokaisen paikkakunnan ibalaisilta!
-
Timo Räisänen
- Jaloteräskankku
Tunge vain sinne ralli@ mailiin jos on lisää samaan niin osoitteeseen tai suoraan minun postiini. Yksitoista paikkaehdotusta kuvineen tuli, mistä kiitos ja kumarrus. Kaikkiaan KOLMELTA on tullut ehdotuksia paikoista mistä suuri kiitos. Lisää kaivataan joten jokainen voi lähettää yhden koti nurkiltaan niin saadaan hyvät paikat ensi kesän ralliin.
-
Ismo Mannila
- Jaloteräskankku
Netti on täynnä eri vaihtoehtoja. Kaikissa on mahdollsita rajoittaa kuka saa nähdä ja kuka ei, joten yllätys säilyy ensi kesällekinJouoksa kirjoitti: En käytä kuva-albumeita, en ole somessa, en haluasi laittaa IBAn kuvapalvelimellekaan, koska silloinhan ne eivät olisi enää yllätys ensi kesänä.
jos ei laita kuvia julkisesti jakoon. Ja sähköpostissa saa ja voi lähettää jos kun ilmoittaa, kuten Timokin kertoi.
Sekin on yksi vaihtoehto. Ja muistitikutkin maksaa nykyään yhtä vähän kuin se postitus.Jouoksa kirjoitti: Mitä siis teen? Poltanko rompulle, tai miksi niitä kutsutaan, ja lähetän postissa...
Ja ne on vielä helpompia käyttää....
Saa sinne ja muisti on edullista, mutta ei ilmaista. Paljonko tilaa varataan? Nyt 11 kuvaa täyttiJouoksa kirjoitti: Eikö sinne sähköpostiin saa enemmän tilaa? Kaikki kehuu että muisti on nykyisin halpaa.
varatun tilan nelinkertaisesti! 100, 1'000 vai 1'000'000 kertaisesti?
Kuvat olivat 2-6 MB, mutta varataanko tilaa myös 50 MB kuville?
Parisataa 50Mb kuvaa täyttää jo koko IBAF palvelimen tämän hetkisen levytilan monin kertaisesti.Jouoksa kirjoitti: Tavoitteena lienee saada ainakin parisataa bonuspaikkaa, mahdollisimman pian tänä syksynä, ja kuvia niistä, se vaatii serveri tilaa ja ennenkaikkea aktiivisuutta jokaisen paikkakunnan ibalaisilta!
Eikä parisataa kuvaa riitä mihinkään jos 50 jäsentä lähettää jokainen 50 kuvaa, niin se on jo 2500 kuvaa...
Aina tulee rajat vastaan jos IBAF palvelinta aletaan käyttämään kuvapalvelilmena.
Ja vielä edullisempia (=ilmaisia) on tarjolla, eikä se vaadi mitään erillisä toimenpiteitä IBAF palvelin levytilan suhteen.
Mile Eater Member
Mile Eater Member
Eli miten ja minne hallitus / rallimaster haluaa siis saada bonuspaikkojen kuvat?
Mistä minä tiedän kuinka paljon kuvia ja niille tilaa tarvitsee ja missä. Käykää p-le itse kuvaamassa paikat niin saatte kuvat oikeassa muodossa oikeen paikkaan.
Toivottavasti ei tätäkään "vapaaehtoistyötä" varten tarvitse käydä valokuvaus ja it- kursseja eikä liittyä uusiin systeemeihin eikä edes ottaa itse käyttöön erinäisiä ilmaispalveluja, jotka kuormittaa sekä mielen, käyttömuistin että kovalevyn mainoksilla jne.
Samalla kun IBA e-mailin ja/tai palvelimen muistia rukataan niin myös roskapostin suodatusta kannattaa harkita - nythän niistä ei pääse eroon edes poistamalla.
Ps. Alkuperäiset ohjeet, jonka mukaan toimitaan ellei uutta tule:
Mistä minä tiedän kuinka paljon kuvia ja niille tilaa tarvitsee ja missä. Käykää p-le itse kuvaamassa paikat niin saatte kuvat oikeassa muodossa oikeen paikkaan.
Toivottavasti ei tätäkään "vapaaehtoistyötä" varten tarvitse käydä valokuvaus ja it- kursseja eikä liittyä uusiin systeemeihin eikä edes ottaa itse käyttöön erinäisiä ilmaispalveluja, jotka kuormittaa sekä mielen, käyttömuistin että kovalevyn mainoksilla jne.
Samalla kun IBA e-mailin ja/tai palvelimen muistia rukataan niin myös roskapostin suodatusta kannattaa harkita - nythän niistä ei pääse eroon edes poistamalla.
Ps. Alkuperäiset ohjeet, jonka mukaan toimitaan ellei uutta tule:
Timo Räisänen kirjoitti: ...Ehdotuksesi voit tehdä ottamalla kuvan paikasta ja kertomalla sen koordinaatit ja/tai osoitteen ja/tai lähettämällä navigaattoriin tallentamasi kuvauspaikan sähköpostiosoitteeseen ralli@ibafinland.fi. Jos kamerasi tai kännykkäsi tallentaa kuvaan paikan koordinaatit erinomaista mutta kerro siitä erikseen että niitä osataan etsiä.
Kuvissa soisin olevan jotain perisuomalaista tai moottoripyöräilyyn liittyvää tai motoristeja kiinnostavaa, mutta ehkä kannattaa välttää kaikkein tunnetuimpia maamerkkejä, koska ne ovat jo käytetty ralleissa, toki mitään paikkaa ei ennalta pois suljeta. Myös paikat, jotka ovat hienojen ajoreittien varrella ovat erittäin tervetulleita. Kohde voi myös olla pieni tai muuten hiukan hankalasti havaittavissa mikä lisää haastetta itse kisassa löytää paikka. Jos paikalle on jotain rajoituksia pääsyn suhteen, aika, reitti yms kerro siitä. Kannattaa ehkä myös miettiä onko ko. paikka vielä tallella ensi kesänä...