Kultaryntäys 2015
Alueen säännöt
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Tälle alueelle kirjoitetaan vain ajosuorituksista.
Alue rajataan vain ajosuoritusta koskeviin kommentointeihin.
Re: Kultaryntäys 2015
Kiitos tapahtuman järjestäjälle, sujuvat kuviot.
Sää oli perinteinen eli vähän vettä, vähän lunta tien sivussa, tuulta ja auringon paistetta sekä lämmöt noin -1...+15 astetta.
Minulle ajo oli helppo kun ryhmässä tutut kaverit (Minna ja Ari) ja valmis tankkaussuunitelma Arilta. Kaikilla samanlaiset pyörät ja saman suuntainen tapa ajella. Vaihdeltiin vetäjää niin kaikki sai ajaa vuorollaan oman mielen mukaan.
Menomatkalla liikenne ja tietyöt sekä E20 sulkeminen vähän hidasti menoa. Paluumatkalle nostettiin tietoisesti marssitahtia eikä menomatkan hidasteita ollut juurikaan. Tasaisen kylmää oli paluuyönä Helsingborg:n kohdalta lähtien aina loppuun saakka. Minna vannotti jälleen Kontrolvägen:llä, että oli viimeinen Kultaryntäys, mutta ei tainnut olla enää Turussa varma kannastaan.
Minulta pimeni ajovalon polttomo jo alkumatkasta kun unohdin vaihtaa sen ennakkoon huollossa. Ikinä ei ole ennen näin käynyt ja taas se tapahtui ajosuorituksen aikana.
Toukokuun puoliväliä voisi kokeilla Vapu sijaan Kultaryntäyksen ajankohtana.
Wesa
Sää oli perinteinen eli vähän vettä, vähän lunta tien sivussa, tuulta ja auringon paistetta sekä lämmöt noin -1...+15 astetta.
Minulle ajo oli helppo kun ryhmässä tutut kaverit (Minna ja Ari) ja valmis tankkaussuunitelma Arilta. Kaikilla samanlaiset pyörät ja saman suuntainen tapa ajella. Vaihdeltiin vetäjää niin kaikki sai ajaa vuorollaan oman mielen mukaan.
Menomatkalla liikenne ja tietyöt sekä E20 sulkeminen vähän hidasti menoa. Paluumatkalle nostettiin tietoisesti marssitahtia eikä menomatkan hidasteita ollut juurikaan. Tasaisen kylmää oli paluuyönä Helsingborg:n kohdalta lähtien aina loppuun saakka. Minna vannotti jälleen Kontrolvägen:llä, että oli viimeinen Kultaryntäys, mutta ei tainnut olla enää Turussa varma kannastaan.
Minulta pimeni ajovalon polttomo jo alkumatkasta kun unohdin vaihtaa sen ennakkoon huollossa. Ikinä ei ole ennen näin käynyt ja taas se tapahtui ajosuorituksen aikana.
Toukokuun puoliväliä voisi kokeilla Vapu sijaan Kultaryntäyksen ajankohtana.
Wesa
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 4113
- Liittynyt: 07 Maalis 2009, 22:34
- Kerho: IBAF
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kultaryntäys 2015
Vappu on valikoitunut ajo ajankohdaksi kahdesta syystä, silloin on pidemmät vapaat eli ehtii ajamaan ja ennen kaikkea vähemmän liikennettä mikä nostaa huomattavasti onnistumisen mahdollisuutta. Varsinkin 3000 goldin kohdalla jo tuntikin lisää ajoaikaa vuorokauteen miltei romuttaa ajon. Toisin sanoen, Kylmyys tekee ajosta epämukavan mutta ruuhka estää sen kokonaan. Toki on 3000 ajettu muina vuoden aikoina joten ei se ole mahdotonta.
Jäähdyttelevä Patarautahanuri
Re: Kultaryntäys 2015
Voisikohan kokeiluluonteisesti yhdistää superviikonlopun ja kultaryntäyksen? Jonkinlainen superryntäys, jossa yhteislähtö Tukholmasta ja paluu samaan aikaan kahden vrk:n kuluttua Tukholmaan ja jokainen ajaa minkä ehtii ja haluaa.
Normaaliviikonloppu vaatii huolellista suunnittelua isojen kaupunkien ohituksen osalta, sekä huomattavan aggressiivista ajo-otetta pitää yllä Gold tahtia.
Normaaliviikonloppu vaatii huolellista suunnittelua isojen kaupunkien ohituksen osalta, sekä huomattavan aggressiivista ajo-otetta pitää yllä Gold tahtia.
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 916
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: Kultaryntäys 2015
Kyllä Kultaryntäystäkin pitää ajan mukana kehittää. Ja keskustelu aiheesta on hyvää ja tervetullutta. Katselin tuossa kolmen seuraavan vuoden kalenteria ja helatorstai olisi mahdollisuus hyödyntää myöhemmin toukokuussa Kultaryntäykseen. Nyt tuo Vapun ajan hyödyntäminen on vähän suhteellista, kun Vappu on vuoron perään minä päivänä tahansa ja käytännössä nytkin ajetaan normaalina viikonloppuna. Helatorstai toki vaihtelee pääsiäisen perusteella, mutta selvästikin tuota Kultaryntäyksen ajankohtaa pitää katsoa tarkemmin vuosittain, viikko voi merkitä sään lämpiämisen suhteen paljonkin. Nythän Kultaryntäyksen yhteydessä ajettiin jo paljon muitakin ajoja.
Honda GL 1800 Goldwing
Re: Kultaryntäys 2015
Ehdottomasti kannatan siirtoa myöhemmäksi. Vapun seudun ryntäilyissä on aina ollut kylmää, ajo sujuisi mukavammin jos tapahtuma olisi myöhemmin.Pekka Autio kirjoitti:Laivalla pohdimmekin, että ensi vuonna on harkinnan arvoinen paikka, jos siirrämme Kultaryntäyksen ajankohtaa pari viikoa eteenpäin.
Jussi
Re: Kultaryntäys 2015
Tapahtumia 2016
28.4.-1.5. Kultaryntäys 2016
Mitäs tapahtui hyville aikomuksille?
28.4.-1.5. Kultaryntäys 2016
Mitäs tapahtui hyville aikomuksille?
-
- Jaloteräskankku
- Viestit: 916
- Liittynyt: 09 Touko 2009, 07:09
- Kerho: mp69
- Viesti:
Re: Kultaryntäys 2015
Ajon ajankohdasta käytiin keskustelua Iba metingissä ja vielä syyskokouksessakin,mutta päätettiin pitää se entisellä paikalla. Syynä on kokemukset teiden ruuhkautumisesta myöhempinä ajankohtina.
Honda GL 1800 Goldwing
Re: Kultaryntäys 2015
Hyvä valinta !Pekka Autio kirjoitti:Ajon ajankohdasta käytiin keskustelua Iba metingissä ja vielä syyskokouksessakin,mutta päätettiin pitää se entisellä paikalla. Syynä on kokemukset teiden ruuhkautumisesta myöhempinä ajankohtina.
Timantin metsästys reissuilla sain taas kattavan kuvan Saksan liikeenteestä, kuin myös Köpiksen tietöiden aihettamasta hidastuksesta ,riski gold ajon epäonnistumiselle liikenteen takia kasvaa moninkertaiseksi jos ajo siirrettäisiin johonkin muuhun aikaan .
Hieno laji , aina olen tykännyt !
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Timanttiperse no 1/2017 20/20 ths ,2013 100t km/12kk , 2013 10/10 ths, 2011 GN72 2012,2016,2017
keskimäärin 2878,790km/ajo
Re: Kultaryntäys 2015
En tietenkään voi kritisoida enään syitä, koska en päässyt kokoukseen, mutta mun mielestä tuo on aika hatara peruste siirron eväämiselle. Oon ajanut useaan eri aikaan tuota reittiä, niin goldeja, kuin muita ajoja, eikä siihen ole mun mielestä todellakaan mitään eksaktia perustetta, että siellä olisi ruuhkaa enempi muina aikoina. Rauhallisin liikenne on ollut kesäkuun alussa ja taas vilkkain heinäkuun puolessa välissä. Edelleen tuolla on tuohon aikaan oikein hyvä mahdollisuus löytää jäätä Ruotsissa yöllä.Pekka Autio kirjoitti:Ajon ajankohdasta käytiin keskustelua Iba metingissä ja vielä syyskokouksessakin,mutta päätettiin pitää se entisellä paikalla. Syynä on kokemukset teiden ruuhkautumisesta myöhempinä ajankohtina.
Re: Kultaryntäys 2015
Nostetaapas tämä taas esille.Pekka Autio kirjoitti:Ajon ajankohdasta käytiin keskustelua Iba metingissä ja vielä syyskokouksessakin,mutta päätettiin pitää se entisellä paikalla. Syynä on kokemukset teiden ruuhkautumisesta myöhempinä ajankohtina.
Kaikkien "asiantuntijoiden" peloitteluita uhmaten, lähdimme etsimään niitä ruuhkaisia ja kylmiä teitä Saksaan, Puheenjohtajankin 2015 kultaryntäyksen jälkeisen palautteiden pohjalta.
Mitä olen kuulut tästä vuoden 2016 Kultaryntäyksestä, oli siellä taas normaali kultaryntäys keli, eli kylmää, pakkasta liukasta, sateista ja tuulista. Me kävimme todellakin etsimässä noita Saksan ruuhkia, mistä oikein erikseen mainittiin ja kylmiä ilmoja. Jouduimme kokemaan pettymyksen, niitä EI OLLUT!!!! Saksassa on helatorstai normi pyhä, joten esim rekat eivät ole liikenteessä ja tämä taas pitää baanat erittäin tyhjinä. Oli vain viikko eroa vappuun, mutta lämpötilat 8-28 astetta, joten jäiset tietkin jäi kokematta.Pekka Autio kirjoitti:Kyllä Kultaryntäystäkin pitää ajan mukana kehittää. Ja keskustelu aiheesta on hyvää ja tervetullutta. Katselin tuossa kolmen seuraavan vuoden kalenteria ja helatorstai olisi mahdollisuus hyödyntää myöhemmin toukokuussa Kultaryntäykseen. Nyt tuo Vapun ajan hyödyntäminen on vähän suhteellista, kun Vappu on vuoron perään minä päivänä tahansa ja käytännössä nytkin ajetaan normaalina viikonloppuna. Helatorstai toki vaihtelee pääsiäisen perusteella, mutta selvästikin tuota Kultaryntäyksen ajankohtaa pitää katsoa tarkemmin vuosittain, viikko voi merkitä sään lämpiämisen suhteen paljonkin. Nythän Kultaryntäyksen yhteydessä ajettiin jo paljon muitakin ajoja.
Koska ruuhkaa lähdimme etsimään, jouduimme silloin hakemaan sitä Italiasta ja Itävallasta, jossa jo pienesti sitä löysimme.
Mutta summa summaarum, nyt meille jäi hyvä lepopäivä ennen uuden työviikon aloitusta ja meni se sama extra vapaapäivä, mikä olisi mennyt jokatapauksessa useamman päivän ajossa. Jos kerran yhdistys haluaa kehittyä, niin miksi pitää olla sitten niin jäärä, jottei uusia ajatuksia voi kuunnella.
T Antti